![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Vandaag in Terzake mevr Rutten. Ook weer mooi de verantwoordelijkheid afschuiven op de NVA en de Vlaamse regering. Vragen ontwijken en verantwoordelijkheid afschuiven. Duidelijke strategie van drempelpartij VLD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denk je van de luikse hoogovens die tientallen jaren zijn gesubsidieerd door de belgische staat..... Jaarlijks miljarden verlies,om die hopen werkvolk aan de slag te houden..... Voor een appel én twee eitjes aan Mittal verkopen.... Hoevéél zijn er daar zoal buitengevlogen via de weg brugpensioen.... En vertel eens een keer hoeveel arcolor -mittal aan belasting betaald.... Citaat:
Arcelor Mittal kost ons een pak méér.... En ga nu maar in Straatsburg klagen over die stoute Vlaming die op uw teentjes komt trappen.... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de ontslagpremies in bochum zullen een pak hoger gaan uitvallen dan in Antwerpen het geval was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkele weken geleden stond Kris Peeters nog te blinken in China, bij Bekaert. EN wordt deze firma opgehemeld. Hoeveel subsidie heeft deze firma in het verleden gekregen? Beloftes niet nagekomen? Werknemers op prépensioen. Hoeveel geld heeft de belastingbetaler daar ingepompt? Maar er is steeds datzelfde weerkerend verhaal. Multinationals en hun werknemers genieten vele voordelen die andere bedrijven (bedrijfjes) en hun werknevers niet krijgen. Alhoewel door een democratisch verkozen regering beslist werd de minimumleeftijd voor SWT op te trekken wegens geldgebrek, maakt men achteraf voor multinationals uitzonderingen. FORD Genk is een duidelijk voorbeeld. En dat kan niemand logenstraffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denkt u werkelijk dat we daar beter zouden mee zijn? Denkt u echt dat de werknemers van uw bedrijf meer verdienen dan die van de doorsnee multinational? Trekt uw bedrijf evenveel bijkomende activiteiten/werkgelegenheid aan dan die vervloekte multinationals? Hebben uw werknemers een betere bescherming? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet zo heel lang geleden werd het nog geformuleerd als: een minister zwijgt of hij neemt ontslag. (ik heb nog altijd bewondering voor hem pertang, omdat hij destijds de moed had om aan de Franstaligen te zeggen: "als het nu niet vooruit gaat, dan moet het voor mij niet meer, dan trek ik de stekker er uit". ik vind het nog altijd spijtig dat de kiezer hem daarvoor niet beloond heeft, zelfs al moet ik toegeven dat die kiezer gelijk had. Want hij heeft effectief zijn kar nogal gedraaid met zijn partij, om in de regering te kunnen stappen) . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan tellen vroegere inlevering van het personeel en een betere rendabileit opeens niet meer mee... Dan is gewoon de term "hoge loonkost" het excuus.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even "ongenadig" kies ik mijn nieuwe auto uit, ongeacht waar hij geassembleerd werd of zal worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Waarom dan dat onderscheid? Waarom gelden alle wetten dan niet voor alle Belgische werknemers en werkgevers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En voor die van Arcelor-Mittal zal men straks opnieuw een uitzondering maken, nog een reden om niet meer op hen te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Informeer u trouwens eens over de SWT regeling en aan welke voorwaarden een bedrijf moet voldoen om in aanmerking te komen voor SWT. Misschien begrijp je dan, alhoewel ik betwijfel of je het wel wilt begrijpen waarom een KMO of andere werkgevers geen beroep doet op SWT als die zijn werknemers de laan uitstuurt. Maar je informeren is niets voor u dat is al heel lang duidelijk. Zolang je dit forum met populistische praatjes kunt vullen en de anderen verwijt populistische praatjes te verkopen hebt ge immers uwe dagelijkse bezigheid gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen stellen alle multi's samen te werk? Hoeveel bijomende tewerkstelling creëren die? Hoeveel werklozen zouden we meer (of minder) hebben moesten we die nooit gehand hebben (wie heeft er trouwens vana de jaren 50 voor de heropstanding van België en inzonderheid Vlaanderen gezorgd?)? Ik wacht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die van Antwerpen zouden hun sociale zekerheid niet geruild hebben voor die van Bochum voor een hogere premie. Vraag het anders maar eens aan de Nederlandse grensarbeiders die geen recht hebben op SWT of aan de andere grensarbeiders die dezelfde premies ontvangen maar wel geconfronteerd worden met verschillende sociale zekerheid, geen eindeloze werkloosheidsuitkeringen, geen bijbetalingen of jarenlange omscholingen. Men was ook jaloers in Genk op de premies van Dagenham en Southhampton tot men begreep wat er allemaal inclusief was in die premies en exclusief in de sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
http://www.sftl.be/site/nl/sociale-v...jfstoeslag#cao |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze zó voort doet, is de kans groot dat de VLD onder de kiesdrempel belandt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin heb ik goesting om me te informeren omtrent de voorwaarden voor het brugpensioen. En ik zal dat brugpensioen blijven noemen. Om mijn politieke gedachte te funderen voor mezelf, heb ik alleen maar volgende boerenlogica nodig: als een gast van tussen de 50 en 65 een inkomen gegarandeerd wordt van vb. 1800 euro netto, en met te gaan werken gaat hij maximum 2000 euro netto gaan binnenrapen, dan gaat die gast gegarandeerd nooit terug werken. Tenzij hij zeer extreem zot is. En wie betaalt zijn gegarandeerd inkomen ? Iedereen behalve hij of zij zelf. (kom niet af met het bedrijf dat een gedeelte betaalt, want dat bedrijf betaalt nadien zoveel minder belastingen, omdat ze zoveel minder winst draaien; dat bedrijf kan met het verloren geld geen nieuwe aanwervingen organiseren ---- en nieuwe aanwervingen zelfs vb. in Spanje, zijn ook voor ons een goed zaak. Liever een rijke buur die Vlaamse ingevoerde producten kan kopen, dan een werkloze buur die niets kan importeren ...) En 't ergste van al: alle sossen-arbeiders en sossen-bedienden (en sossen-ambtenaren) snappen mijn redenering en weten dat ze juist is. De enkele snuggere sossen-leiders die er zijn naast de vele domme, die snappen het ook. Al lang. Maar uit platbroekerij verkopen ze deze dure grap nu maar als "de aller aller aller laatste in de rij van de uitzonderingen bij de overgangsmaatregelen .... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeg eens,hoe lang uw loopbaan was qua gewerkte dienstjaren.... En zeg eens,is uw "gegarandeerd" pensioen hoger of lager dan die ford arbeider... En zeg eens,hoe lang voor uw échte op pensioenstelling zat u dan al leuk thuis door het opnemen van uw "gegarandeerde " ziektedagen verworven tijdens uw loopbaan.... En wie betaalde destijds uw gegarandeerde inkomen,en nu uw huidig "gegarandeerd " pensioen... ![]() ![]() Zeker op het departement klagen en zagen gezeten zeker... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 18 september 2013 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan trek ik aan het kortste financiële eindje. Ik vind het wel vervelend dat jij mij op het departement klagen en zagen situeert, want dat heb ik nooit gedaan. Ik ben niet jaloers op mensen in de privé; ik heb een mooie sociale verzekering gehad, ik heb er nooit "beroep" op moeten doen, net zomin als ik tot op heden geen beroep moest doen op mijn brandverzekering. En dat laatste stemt mij gelukkig. Nog één detail: ik heb geen dag beroep gedaan op 'gegarandeerde ziektedagen'. Buiten één kleine hospitalisatie en buiten een griepke om de tien �* vijftien jaar ben ik nooit ziek geweest. Ook daarvoor prijs ik me nog gelukkigst van al. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Alles is goed als het maar niet in eigen vlees snijd, gelukkig ben je al op pensioen. Je zou een goede politieker zijn. Eigen pens eerst. Even kijken wat de volgende 5 jaar gebeurt, ook op pensioengebied. |
|
![]() |
![]() |