![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niet voldoende voor u? Als zij te veel vrije tijd te spenderen heeft, en te weinig centen om deze op te vullen met de zaken die haar interesseren; dan kan ze steeds een tweede job aannemen, zodoende komt ze beide zijden tegemoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet niet steeds de dingen vanuit UW overtuiging bekijken. Geen hotel mama of centen van moe en va. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of wil jij gaan stellen dat je van 1000€ op je eentje niet kan rondkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Ikzelf zit niet in die situatie, zoals waarschijnlijk veel onder de forumleden. Maar dat betekent niet dat we er zomaar kunnen vanuit gaan dat onze jeugd kan rondkomen en een waardig leven kan uitbouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen is niet iedereen geschikt om als "bachelor" af te studeren. Deze studies dienen om leidinggevenden op te leveren. Dus als de leidinggevenden moeilijk kunnen rondkomen,wat dan met de leidingbehoeftigden? Het is nu zo, dat een productieproces machinaal gebeurd,gestuurd door een ingenieur,geen vakman meer nodig. Toch moeten producten gemaakt,verplaatst,verpakt worden.Daar hebben we heus nog wel mensen voor nodig. Zonder arbeiders,heb je ook geen leidinggevende. Zo krijg je ingenieurs die het 3-ploegenstelsel werken.Ze vervangen 20 arbeiders en krijgen daar 5000 euro voor.Als hypocriete aandeelhouder kies ik steeds wéér voor dat systeem.Het is een garantie op groei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Leidinggevenden zijn ook minder en minder nodig. Producten worden vanuit CAD programma's in machines geprogrameerd. Ik wil niet speciaal reclame maken voor een Vlaams bedrijf maar dit filmpje maakt duidelijk waar we naartoe gaan. http://www.ulpower.com/news/blog/ Vergeet dus uitpakken en inpakken door mensenhanden. Jammer genoeg kan enkel dit soort bedrijven overleven in België. Soit, dat is eigenlijk een andere discutie. Om terug te keren naar deze draad, Wat kost voeding per maand per persoon? Een beetje een normaal patroon hanteren is wenselijk. Boterhammekes meenemen naar de werkplek, één keer per dag warm-vers en geen restaurants.... 200€/250€?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Deze vraag gaat dan weer in tegen mn bourgondische cultuur.
Kwou een vrouw plezieren,dus ging ik boodschappen doen. Scampis;29 euro/kg Vlees,schappelijk;20 euro/kg Rosé ;6 euro is een absoluut minimum. Als het om voeding gaat,kan je er met je 250 ook geraken.Ik kan echter niet koken onder de 10 euro gemiddeld per dag.Dus 30 maal 10 is 300 euro per man per maand. Oeps,kben dus echt wel een levensgenieter hé. Je kan ook op gras overleven om je auto,huis ,kleding te betalen. Maar ik kies om dat niet te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Ons onderwijs heeft een toestand gemaakt.
Onder elke kerktoren leven er nu 20 bachelors.Leuk,maar dat zijn niet degenen die het werk gaan doen.Met 20 ingenieurs maak je een mooie praatbarak,er zal echter nooit een brug komen zonder arbeiders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kook bijlange niet voor 10 euro per dag, ben ook niet zo'n grote koker, maar als ik dan eens bezig ben in de keuken dan kook ik enkele casserollen tijdens het weekend voor de week aan zo'n 30 euro totaal waaronder 1 casserol soep, 1 met één of andere vleesschotel, 1 met een mengeling van gestoofde/gebakken groenten.. Dat wissel ik dan af met boterhammen, iets zoets (meestal een stuk cake die m'n zus voor me bakt, lol) en één of andere take way, en mijn buikske heeft al weer lekker gegeten zonder m'n budget te exploderen. Plus, dat goede ingrediënten heus niet duur hoeven te zijn...
Laatst gewijzigd door bembem : 6 oktober 2013 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja ...men kan eten en eten natuurlijk. Een gedroogd worstje kost 1 €. Doe daar een boterham bij en je zit al 2.60€ voor het brood want je kan dat niet per sneetje kopen. Wat boter, een kop koffie, klontje suiker, wat melk en zo en je zal allicht al aan uw 10€ beginnen komen; de koffie heeft electriek nodig en water + een filter (kost ook hé?)
De afwas, alweer wat water en electriek en zeep....komt er allemaal bij. Uw warm eten als je elektrisch kookt....7000 wat per uur. Specerijen, boter of olijfolie, een klein kotelet kost 1,5€ en al de rest kost dubbel. Patatje 6€ voor 10 kilo bij de boer en in de winkel dubbel. Groentje minstens 1,5€. Je komt er nooit met 10€ per dag. Ofwel zal je heel mager worden.
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euh, 10 euro per dag das toch al 300 in de maand, en daar kan je best iets mee doen als je het wat handig aanpakt en niet telkens droge worstjes met brood aan 2,60 zitten bikken. Trouwens, ik koop mijn brood meestal bij de Turk aan nog geen euro per stuk en daar doe ik dik 2 dagen mee aan - als ik dan al in een broodbui ben lol. En je moet je koteletje niet per stuk kopen maar in van die familiepakken en die vries je dan in, idem voor de rest van je vlees. Veel vlees eten is trouwens ongezond, evenals bakken en braden met olijfolie want daar komen giftige stoffen mee vrij (heb ik onlangs vernomen..). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw diepvries bv, als je die niet redelijk kunt vullen dan verbruikt die meer dan hij uitspaart. Allemaal zo van die verborgen kosten.
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, 'k heb een paar vraagjes Had uw partner geen inkomen in die periode? Welke woning had U? Hoe waren de nutsvoorzieningen geregeld?
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, dan kan je beter naar de Ikea gaan.
Ontbijt, €2 (dubbel ontbijt). Stevig middagmaal €10 Avondmaal type " genoeg" €8 Da's tesamen €20, en zit je ver over de 1800 Kcaloriën. Dan bespaar je op alle keukenapparatuur, energie en vermijd je elke verspilling.
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar geef toe, da's nu ook geen zicht hé... |
|
![]() |
![]() |