![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als je 'intra muros', in de binnenstad dus, wilt wonen in Brugge, moet je extra belastignen betalen. Lagere klassen zullen waarschijnlijk extra uitgavenposten willen vermijden en dus naar 'buiten de muren' verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de logische evolutie in een kapitalistische maatschappij, in zulke maatschappijen heb je buurten voor rijken, voor armen, voor paupers, voor de betere middenklasse en voor de armere middenklasse. Het is niet mijn soort maatschappij, maar wel de maatschappij waar we naartoe gaan, met medeweten van de zogezegde sociaal-democraten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, zo ver is het gelukkig nog niet in Brugge, er wonen nog heel wat gewone Bruggelingen. De overheid moet die mensen extra subsidies geven om hun woning te herstellen, zonder historische schade te berokkenen, maar natuurlijk wil dat ook zeggen dat de overheid bepaalde rechten krijgt wat betreft de verkoop van deze woningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ontvolking van de binnenstad neemt dramatische proporties aan, "tomm". http://nl.wikipedia.org/wiki/Brugge : >> ... De stad telt circa 117.000 inwoners; ongeveer 20.000 daarvan wonen in het centrum... << (Net voor de eerste uitbreiding van de stad, in het jaar 1899, was dat nog een goeie 45.000!) http://www.blogmercedesvanvolcem.be/...-kinderen-ook/ : >> ... In totaal was er tussen 2000 en 2012 een netto-aangroei van 24.686 jongvolwassenen in de centrumsteden. Negen steden gingen vooruit, maar het overgrote deel van de stijging is geconcentreerd in vier ervan: ruim 14.000 in Antwerpen (+25%), bijna 7.000 in Gent (+21%), 3.374 in Leuven (+22%) en 1.388 in Mechelen (+14%). Hasselt en Oostende gingen licht achteruit. In Brugge (-8%) en Genk (-7%) was die terugval substantieel... ...Als gekeken wordt naar de jonge gezinnen (30-39 jaar en 0-9 jaar) ligt de totale netto-aangroei nog hoger dan bij de twintigers. Al gaat er achter die toename (+25.868) een heel divers beeld schuil. Slechts zes steden slagen erin jonge gezinnen te houden. Ook hier zijn Antwerpen (+22%), Gent (+14%), Leuven (+8%) en Mechelen (+6%) succesverhalen. Sint-Niklaas en Hasselt bleven min of meer status quo. Genk, Kortrijk en Oostende verloren elk ruim 10 procent jonge gezinnen. Brugge spant de kroon met een daling van 15 procent... <<
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 5 oktober 2013 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Na zowat 20 jaar, dit jaar nog eens in Brugge verzeild geraakt. Buiten de groene vesten en wat verdwaalde plantsoentjes, is dat een stenen onding geworden (we hebben wel enkel het traject station-markt gedaan, met enkele zijstraten, hopelijk is het misschien elders wat beter ?).
![]()
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De ooit zo levendige volkswijk waar mijn ouders wonen, is ondertussen verworden tot een - zeker 's winters - dode buurt waar bijna de helft van de woningen vakantieverblijven van rijke buitenlanders zijn geworden. Ik begin te vrezen dat Brugge aan zijn 'succes' kapot gaat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik krijg nog altijd rillingen als ik het Brugge van 20 jaar geleden vergelijk met wat ik dit jaar zag..... ![]() ![]() ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 5 oktober 2013 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Zit er moederkoorn in mijn brood of neemt de vdab in de Vlaanders dit opmerkelijk initiatief al verscheidene jaren elk jaar opnieuw ? 't Was spelt dus dat kan niet. De komkommer staat aan 59 cent, 't is nochtans al oktober.
edit : Elk jaar opnieuw dus. Krantenvulling. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 6 oktober 2013 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit ben ik eens gaan kijken voor een familielid naar een huisje - 't leek me eerder te passen in Mini-Europa... - in de Arsenaalstraat. Toen ik de prijs hoorde, stapte ik onmiddellijk op. Waarop de makelaar me toch nog achterna holde op straat en me zei: "Jamaar, de prijs is wel te bespreken, hoor..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is Brugge helemaal niet zo oud als de meeste toeristen denken, de gemiddelde Brugse woning stamt uit de 19de eeuw, het zijn slechts bepaalde kerken en kloosters die veel ouder zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |