![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Heb je plezier in je werk? | |||
Ja, ik doe mijn werk graag en ik zou niet (meteen) veranderen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
Ja, ik doe mijn werk graag maar hou mijn opties open |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
Ja, maar ik kijk toch uit naar een andere job |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ik word er niet meteen warm van maar ik heb elders plezier in |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
Nee, ik wil ander werk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,94% |
Nee, ik doe mijn job niet graag maar kan niet (meteen) overschakelen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ik ben werkzoekende |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Ander (ik studeer nog, werkonbekwaam, ...) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dt-foutje
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Ik doe mijn werk erg graag. Ik kan mijn hobby uitoefenen, maar dan met de resources van een Fortune 500 bedrijf. Mijn opties hou ik echter open in het geval ik daar op een gegeven moment niet meer kan groeien in mijn vakgebied (of ergens anders meer).
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat rijbewijs is echter wel iets dat je zo snel mogelijk moet zien te behalen. Zeker als je van plan bent naar het buitenland te gaan :s
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Niet altijd, lijkt mij. Een 'klasse' auto van een baas is gedeeltelijk ook een visitekaartje voor het bedrijf. Het toont dat het goed gaat met het bedrijf en schept zo vertrouwen bij klanten (al dan niet bewust).
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt het toch niet minder oppervlakkig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() Een weldoordachte reden lijkt me juist het tegengestelde van oppervlakkig. Ik interpreteer 'oppervlakkig' als 'puur om het uiterlijk vertoon'.
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat iedereen een rijbewijs moet hebben, maar daar gaat het niet om. Het gaat hier om overdreven dure auto,s. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() Inderdaad, ik ken zo voorbeelden. Een dure auto heeft dezelfde functie als een duur maatpak, een zeker vertrouwen wekken bij klanten.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wilt u belangrijk, laat dat zien door in een sjieke wagen te rijden wilt u laten zien dat u rijk ben, draag een Rolex en een kostuum van Armani wilt u indruk maken, pak dan uit met uw reis naar Mexico waarbij u niet vergeet te vermelden dat u in het Hilton logeerde! Een mens die niet in die val wilt trappen koopt een auto - als hij die nodig heeft - die in zijn budget past, die praktisch en voldoende comfortabel is maar niet omdat die auto opvalt. Zo'n mens komt ook graag fatsoenlijk voor maar beseft dat kledij en accessoires van dure merken daarom nog geen betere kwaliteit garandeert. Zo'n mens gaat ook graag op reis, naar Mexico of weet ik veel maar vindt het niet nodig om daar in het duurste hotel te gaan logeren. Dat herinnert mij aan een collega die ik ooit had, enfin, zij stond iets hoger op de ladder en had ook een grotere anciënniteit, plus was het in een goedbetaalde sector, dus had zij een goed salaris en haar man had ook een zeer behoorlijk inkomen. Zij gingen veel op reis naar Dubai, Parijs, HongKong enz. Telkens vertelde zij over het prachtige hotel waarin ze gelogeerd had en de vele inkopen die ze gedaan had. Toen ze over Dubai vertelde - een reisbestemming waarvan ik alleen maar kon dromen - vroeg ik : maar wat hebt ge nu eigenlijk gezien daar? "Ah, die winkel, die winkel, die winkel, dat restaurant ..." Dat was de enige reden waarom zij op reis ging, merkte ik later toen we soortgelijke gesprekken hadden over haar andere reizen. De meest gekende winkels, de sjiekste restaurants en daarbij een klinkende naam van de stad waar ze geweest was. Een lege doos, aan de buitenkant echter mooi versierd ... ![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet boos worden, ik probeer u maar één en ander bij te brengen
![]()
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat iemand die heel wel bekwaam is voor een bepaalde functie maar om bepaalde redenen (medische bv) geen rijbewijs heeft, uitgesloten wordt van die functie.
Behalve bij banen waar een rijbewijs gewoon bij de job hoort (buschauffeur, vrachtwagenchauffeur ...) lijkt dit sterk op discriminatie. Laatst moest ik voor mijn vader de dokter laten komen, wegens verlof was het een vervanger en die vervanger kwam op de fiets! Ik vond dat fantastisch. Hij was even snel ter plaatse als onze vaste huisarts en hij veroorzaakte geen milieuvervuiling. Zijn materiaal zat in een keurige rugzak. Hij maakte een heel degelijke indruk.