![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe interpreteert u de groet die Karel Dillen op onderstaande foto bracht? | |||
Het is de Hitlergroet |
![]() ![]() ![]() |
25 | 58,14% |
Het is de Romeinse groet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Geen van beiden, het is een rebelse groet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,30% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat Verbelen betreft: dat klopt. Maar net als jij over het verzet spreekt, is wat er gebeurde in de tijd van Verbelens Veiligheidskorps ook een resultaat van de tijd. Niet goed te praten, wel begrijpelijk. En wat die aantallen betreft: dat slaat op gewapend verzet. Er zullen er wel meer geweest zijn die af en toe een blad verloren lieten gaan in een of andere administratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() En nog vergeten: voor de ene persoon die jij noemt (Verbelen) hebben er anders heel wat meer wel geboet. Ik ken het cijfer niet van het aantal executies uit dat Veiligheidskorps, maar ik herinner mij dat die mannen over het algemeen gelukkig mochten zijn met de kogel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dillens geheven poot en wat erachter zit interesseren me niet. Ik laat mij van Dillen, noch van jou verplichten om bij het heffen van mijn rechterarm aan den Dolf te denken. Citaat:
Dat is even totalitair als den Dolf zijn acties. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dat per verzetsgroep inkijken op mijn website.
![]() |
![]() |
#127 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() In feite heeft iedereen een beetje gelijk.
Het is onmiskenbaar de Hitlergroet, maar die heeft Hitler gejat van de Romeinen (zoals hij wel meer dingen van hen jatte -en van anderen bv de swastika) en die door Karel Dillen werd uitgebracht om te provoceren, noem het maar rebels. De 'weet nieters' zoals bv Jan van den Berghe, rammelen gewoon wat met onze voeten ![]()
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de personen op de foto brengen duidelijk de romeinse groet
heil |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb een vraag:
'Heilde' Staf Declerq op Hitler of op Vlaanderen?
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat Staf de Clercq ooit gezegd heeft: "Heil Hitler!", maar zoals gezegd is het ook niet "Vlaanderen Hou Zee!" geworden. Staf de Clercq wilde Den Leider van heel Vlaanderen worden en zou voor het bereiken van die positie met iedereen in zee gaan. De machtsgeilheid van Staf de C. is hem, het VNV en tenslotte ook voor vele jaren Vlaanderen, fataal geworden.
![]() |
![]() |
#133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veeg er mijn gat aan als één of andere wietie klaarkomt bij het gedenken van den Dolf. Ik blijf uit zijn buurt om het kwijl te mijden. Citaat:
Ik beschuldig u niet van foute info te verstrekken. Ik stel gewoon dat klootzakkerij zoals nazisme beter bestreden wordt door middel van goeie info dan door verbieden van lullige gebaartjes. Onozelaars vinden net dit verbod interessant en raken daardoor zelfs geïnteresseerd in rotzooi. Citaat:
Een ander, minder stichtelijk gebruik: waarheden als onzin catalogeren wanneer je zonder argumenten zit.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
*Na klacht voor persoonlijke aanval. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 26 augustus 2004 om 18:11. Reden: persoonlijke aanval |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
@ Radicaal en Superstaaf Ik vrees dat niemand echt te weten zal komen wat die man op dat moment bezielde. Als ik mag geloven dat het een daad uit rebellie was, dan stel ik mij de volgende vragen: - waarom deze groet, als je weet dat het - toen amper tien jaar geleden - door het nazi-regime gehanteerd werd?; - is het niet oerdom dat een Vlaams-nationalist met juist deze symboliek de rebel wilt uithangen?; - had Dillen echt niet meer inspiratie om zijn ongenoegen duidelijk te maken?. Een antwoord zal ik echter nooit krijgen.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 26 augustus 2004 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom zoals je zegt: geen betrouwbare brond. Onze interpretatie is dus zo mogelijk nog onbetrouwbaarder. Citaat:
Wat maakt het ons dan een zak uit? Wat heeft het voor zin dat wij er een interpretatie aan te geven? Dillens politieke stellingen, daden of non-acties, zeggen heel wat meer dan die onozelheden van de hitlergroet. Ik beschouw het dan ook als een voorwendsel tot discussie in deze politieke en journalistieke komkommertijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |