![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik als oplossing kan zien kan dat daarom nog niet voor jou zijn en bovendien zou publicering ervan effect kunnen hebben op het rendement van mijn oplossing. ![]() Wat in ieder geval een eerste stap is is werken aan energie-efficientie of zelfs onafhankelijkheid. Dat is algemeen bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is allemaal een grote scam. Het systeem is ontworpen met het doel van controle. Je moet beseffen hoe diep en hoe ver het gaat. Wij denken dat het "natuurlijk" is, en dat we niets anders kunnen. Bullshit. Het kan anders en het zal anders moeten. Het huidige systeem is een "smoke and mirrors" van controle.
Zolang we het spelletje meespelen zijn we de onnozelaar. Een deel van het controlesysteem is de focus op materieel gewin en "geld". Geld koppelen aan het primaire overlevinginstinct dat gecultiveert wordt door de propagatie van angst. Je kan het huidig systeem niet blijven behouden en denken dat alles goed komt. Het moet weg, want het is een systeem opgezet door diegene die ons controleren.
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Grow up, exodus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dank je. Wel wat goud betreft, daar heb je gelijk in, kom ik seffens op terug. Heel moeilijk om een goede oplossing te vinden. Over oplossingen / veilig stellen van je spaarcenten tegen een mogelijke crisis / crisistax. Parcifal heeft voor een stuk gelijk dat elke oplossing heel afhankelijk is van tal van persoonlijke omstandigheden (zoals, waar woon/werk je, waar heb je familie/vertrouwelingen, waar hoop je op pensioen te gaan, wat zijn je verwachtingen en noden inzake ziekenzorg, huisvesting etc, wat is je draagkracht ivm schokken, tijdelijke werkloosheid en welke risico's kan je dus tolereren). En dan is er natuurlijk het probleem dat ''men'' het geld dat men nodig heeft zal zoeken waar het is en het makkelijkst af te pakken is, dus je ben in feite nooit veilig. Het is een ''dance of the musical chairs''..... af en toe stopt de muziek en vallen er slachtoffers die niets vermoedend gepakt zullen worden. Zo werkt het systeem, want het is een Ponzi scheme (dat zal elke intellectueel eerlijke economist u vertellen). Ik kan je mijn persoonlijke mening vertellen wat oplossingen zijn, maar zo op een publiek forum lijkt me dat weinig verstandig ![]() Een simpele doch gouden raad: volg wat de joden doen ... (niet wat ze zeggen dat je moet doen). Straks meer als ik tijd heb. Apropos, je ziet ook dat terwijl onze europese politici beweren dat we uit de crisis zijn, de CHF niet terug verzwakt, die blijft op een historisch hoog nivo sedert de europese crisis begon = men vertrouwt het allemaal niet in Europa. Probleem is dat je je spaargeld ook fysisch buiten de EU moet krijgen om een eventuele belastingschok te kunnen opvangen, en dat wordt ook al niet meer zo makkelijk (en is ook niet zonder politieke risicos etc). En dat brengt me naar het onderwerp fysiek goud. Ik heb altijd goud aangeraden (lang voor iedereen er over begon te praten), en dan heb ik voor de bubble (bel) gewaarschuwd, en die is er dan ook gekomen. Mijn mening is dat je goud moet kopen wanneer we nog iets lager gaan, dus richting 1000 USD / ounce. Omdat we binnen dit en 10 jaar, als de problemen aanhouden, richting 5000 gaan en hoger. Als het systeem mocht imploderen, gaan we nog veel hoger. Maar dan is het best mogelijk dat men terug naar een goudstandaard gaat, en het risico bestaat dan dat alle goud geconfisceerd kan worden... verwacht ALLES, want het systeem heeft geld nodig en zal het halen waar het is. . Laatst gewijzigd door straddle : 12 oktober 2013 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Ik kan het hier wel mee eens zijn. Mijn middelen zijn tot nog toe onvoldoende, maar goud en land (bebouwbaar land) is eigenlijk de enige veilige optie als je tenminste je goud veilig kan wegbergen. Want in bankkluizen ligt het ook niet veilig.
Goud, zilver en er zijn nog andere metalen die hoog zeldzaam zijn en vooral in de militaire industrie gebruikt worden. Om er fysiek aan te komen is weer een ander verhaal. De moeilijkhei van goud is de verkoop. Geen enkel waarmerk wordt erkend en men zal altijd willen essayeren. Gouden munten is een ander verhaal maar ook daar betaal je in de regel te veel. Muntwaarde = bepaaldelijk geen goudwaarde. Stofgoud is iets wat niemand aanpakt, tenzij tegen een weggooi prijs. Zilver is iets dat gemakkelijker verhandelbaar is maar het aankopen tegen een correcte prijs is een stuk moeilijker. Maar de industrie heeft goud en zilver nodig en ook de sieraden industrie is een grootverbruiker. Je moet goud zien als een lange termijnbelegging en als een zekerheid tegen onverwachte omstandigheden. Veel meer kan je er niet mee doen.
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk zit te denken aan Chili. Er deze zomer een reisje naar maken en daar eventueel een onroerend goed aankopen en behouden als mogelijke latere pensioenlocatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Ik had een Chileense kamergenoot. Zijn vader was eigenaar van de Transandes, of hoe die club ook heten moge.
Hij verloofde zich nog bijna met mijn nicht. Chili, geen verkeerde locatie. Ik denk dat ik best zou kunnen aarden daar, of in Uruguay. Vanwege de fiscus in NL zal het een droom blijven. Ik kan me niet veroorloven een 2e adres in NL er op na te houden. De fiscus maakt dat ten ene male onmogelijk.
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Ondertussen proberen ze blijkbaar hetgeen gezegd werd wat af te zwakken. Wie gelooft die lui nog zeg ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Niemand met hersens, derhalve moeten we zeer op onze tellen passen.
![]() |
![]() |
#133 |
Schepen
|
![]() Op wat zou dat éénmalig slaan ? Het einde van het IMF en C° ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, allemaal juist, daar zijn we het over eens. Maar je moet aan de mensen een geloofwaardig, gefundeerd, sterk, zinvol, logisch en realistisch alternatief kunnen aanbieden om enige kans op slagen te hebben. Ik respecteer je mening zoals je weet, maar met pseudo-religies, onwaarschijnlijke en onbewijsbare theorien die je dikwijls aanhangt ga je nooit een krachtig alternatief kunnen aanbieden. New age toestanden, pseudo religies zijn zeker niet de oplossing, integendeel. Ze verzwakken het volk, het zijn ''bliksemafleiders'' en daar blijft het bij. Totaal onschadelijk en infeite bewijzen ze het Imperium dus een dienst, want ongeloofwaardig en ridicuul. Jullie durven ook nooit de echte schuldigen (zionisten --zowel christelijke als joodse-- en neocons / neoliberalen) gewoon direct bij naam noemen. Angst om te zondigen tegen de politieke correctheid (hét controlemiddel bij uitstek, samen met geld). Steeds is het rond de pot gedraai met vage ''illuminati'' of ridicule geheime nazis en wat nog allemaal is dus even hinderlijk en even bedrieglijk als het Imperium zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor Stingray & co.
Goud: combibars is een must in je portfolio (onder de matras ![]() Combibars = goudplaatjes van 1 gr (huidige waarde +/- 32 Euro), die kan je als echt betaalmiddel gebruiken. Het kan ooit van pas komen, en je kan het makkelijk ''transporteren'', in tegenstelling tot goudstaven. En zoals het artikel aangeeft, verkopen die dingen als zoete broodjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Het idee is zeker niet gek. Maar kijk naar hun target-landen, bv India, de grootste goudafnemer ter wereld (op China misschien na dan).
Mar nogmaals, het mag in eerste aanzien populair zijn, het gaat mij om de verkoopbaarheid. Gewaarmerkte goudstaven zijn volop aanwezig, maar bij verkoop wordenze plotseloos niet meer erkend. Dan moeten ze geessayeerd worden en de kosten daarvan maken het hele verhaal onrendabel. Behalve als je een goudstaaf van 10 kg inlevert - dan ligt het wat anders. Aankoop - verkoop is altijd een verlies van 10%. Umicor berekent 5% commissie onwillekeurig aankoop - verkoop.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 12 oktober 2013 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds zijn er ook zaken als aankoop van andere munten met een gekende historiek van stabiliteit zoals de Zwitserse frank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja dat klopt, maar het is een alternatief voor ''rekening goud'', en heeft dus andere voor- en nadelen, zoals je er 1 van opnoemt. Je houdt die dingen best gewoon in positie, doch ooit kan je het daadwerkelijk als betaalmiddel gebruiken als het echt crisis is. Zorg dan wel dat je enkel combibars van 1 van de gereputeerde aanbieders (zoals bv een Valcambi, 1 van de 5 grote zwitserse refineries) bezit. En in het licht van deze discussie ![]() Voor grotere staven, kan je nagaan op deze website, welke staven aanvaard worden zonder veel vragen (gereputeerde smelters), en dus je risicos bij eventuele inwisselbaarheid verkleinen. Onder de link ''good delivery''... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Bitcoin. Heeft wat goud niet heeft: soepelheid bij gebruik.
En ze kunnen het niet van je stelen als je het goed doet. |
![]() |
![]() |