Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2013, 20:31   #121
KoLoS
Banneling

Standaard

handleiding voor kwakzalvers
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 22:56   #122
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoLoS Bekijk bericht
Geef aan caesar wat van caesar is

niet toevallig heeft JC dezelfde initialen als Jules caesar
Horny sanctus mozes

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 18:33   #123
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Verschrikkelijk: een gat in de geschiedenis van 2000 jaar.

Straks is Jahweh er ook nooit geweest en hebben wij helemaal niet bestaan....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 10:58   #124
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Statements

Afbeelding:Harrieoverdeeo.png Afbeelding:Harrieoverburqas.png
~ Harrie over de EO (bron: K&D) ~ Harrie over de Burqa (bron: K&D)

nieuwe website van harriechristus.

Mijn atoomtheorie is een filosofie.

Het is zeker niet waar dat ik zou weigeren de wetenschappelijke discussie aan te gaan. Alleen ben ik zelf geen natuurwetenschapper en is mijn atoomtheorie een filosofie. Bovendien heb ik nog nooit mogen horen om welke rede mijn atoomtheorie natuurwetenschappelijke onmogelijk zou zijn. Temeer daar ik heel veel wetenschappelijke problemen zeer goed kan oplossen met mijn atoomtheorie.

De waarheid in deze.

De waarheid in deze is dat de wetenschap zelf weigert de filosofische discussie aan te gaan. Ik kan mijn atoomtheorie namelijk zeer goed filosofisch beredeneren, en ook daarmede bewijzen dat het hele verhaal van de wetenschap niet klopt.

De wetenschap kan namelijk niet bewijzen hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van domme en blinde atomen en ook niet hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen ontstaan, noch hoe het heelal uit een oerknal heeft kunnen ontstaan of waar die oerknal dan zelf vandaan gekomen is.

Zelf benoemde filosoof.

Zou ik zo dom zijn zelf niet te weten dat ik een filosoof ben als ik het raadsel van het heelal heb opgelost? Wie benoemen dan al die andere "echte" filosofen? Die benoemen elkaar, dat wil zeggen: ze spelen elkaar de bal toe met mooie titels en flinke salarissen, maar iets nieuws of iets bijzonders vertellen kunnen ze niet. Het zijn de ambtenaren van de Geest. Maar open staan voor een nieuw idee als mijn atoomtheorie, dat kunnen ze niet. Pas als het door iedereen geaccepteerd is, gaan zij zich er ook nog eens in verdiepen. Zo gaat dat. Maar de heilige geest benoemt zichzelf, want alleen de geest is voor de geest. Oftewel: God kent zichzelf.

Closet-scientoloog.

Ook is het niet waar dat ik een closet-scientoloog zou zijn. Behalve dat dit beledigend is, is het al heel lang geleden (36 jaar) dat ik voor een half jaar scientoloog ben geweest. En door een idee van Scientolgy, namelijk dat er reeds vroeger ruimtevaartculturen geweest zouden zijn, heb ik mijn eigen atoomtheorie kunnen vinden.

De ellendige visie van de wetenschap.

Ook heeft de wetenschap geen enkele positieve visie omtrent de toekomst van het heelal. Deze is slechts gedoemd ten onder te gaan. En dan zeg ik inderdaad: als mijn atoomtheorie niet waar zou zijn dan zit het heelal niet goed in elkaar, want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept, dat slechts eindig en ook slechts tijdelijk is.

Niet alleen is het heelal van de wetenschap slechts tijdelijk, ook haar eigen visie is slechts van voorbijgaande aard voor de eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie.

Niet ik veracht de wetenschap, maar de wetenschap veracht mij.

Maar ook is het niet waar dat ik de wetenschap in alle opzichten zou verachten. Integendeel heb ik diepe bewondering voor de wetenschap en al haar kunnen. Dat moet ook wel vanwege mijn eigen visie omtrent de ruimtevaart, namelijk dat we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen. Het is alleen zo dat als het om de diepere visie gaat van het heelal en haar opbouw, dat de wetenschap volkomen de plank mis slaat. En mijn atoomtheorie juist bedoelt is de wetenschap vooruit te helpen. Dus niet ik veracht de wetenschap, maar zij veracht mij. En het zal niet de eerste keer zijn dat de wetenschap haar eigen kind vermoordt.

De wereld zal onder gaan.

Niet alleen zal het heelal van de wetenschap en haar eigen visie ten onder gaan, maar ook gaat deze wereld ten onder dank zij de natuurwetenschappen, in eenheid met de techniek en het materialisme en het kapitalisme.

Het laatste oordeel.

Het laatste oordeel is gekomen over deze goddeloze wereld die harriechristus niet wil erkennen. Mijn voorganger is gestorven aan het kruis, maar ik sterf aan de domme leugenachtigheid dezer wereld, maar met mij zal ook deze wereld zelf onder gaan.

harriechristus.

nieuwe website van harriechristus.
http://wiki.retecool.com/index.php/Harrie_Weggelaar
De nep christus Harrie weer betrapt op een leugen. Hoe kan deze oplichter beweren dat "zijn voorganger" gestorven is als die nooit bestaan heeft? Iemand die nooit bestaan heeft kan ook niet sterven.
Werkelijk het toppunt van waanzin wat de nep-christus allemaal vertelt.
Maar "Jezus Christus is opgestaan" zegt Paulus in 1 Korintiërs 15
Citaat:
De opstanding van Christus

1 Broeders en zusters, ik wijs u nog eens op het evangelie dat ik u heb verkondigd, dat u hebt aanvaard, waarop u gegrondvest bent
2 en waardoor u ook gered wordt, tenminste als u zich houdt aan de bewoordingen waarin ik het u verkondigd heb; anders zou u het geloof zonder nadenken hebben aanvaard.
3 In de eerste plaats heb ik u doorgegeven wat ik zelf als overlevering heb ontvangen, namelijk dat Christus gestorven is voor onze zonden, volgens de Schriften,
4 en dat Hij begraven is, en opgestaan op de derde dag, volgens de Schriften;
5 en dat Hij is verschenen aan Kefas en daarna aan de twaalf.
6 Vervolgens is Hij verschenen aan meer dan vijfhonderd broeders tegelijk, van wie de meesten nog in leven zijn; sommigen echter zijn gestorven.
7 Vervolgens is Hij verschenen aan Jakobus, daarna aan alle apostelen.
8 Het laatst van allen, als aan een misgeboorte, is Hij ook verschenen aan m�*j.
9 Ik ben immers de minste van de apostelen, niet waard om apostel te heten, want ik heb de kerk van God vervolgd.
10 Maar door de genade van God ben ik wat ik ben, en zijn genade voor mij is niet vruchteloos geweest. Ik heb harder gewerkt dan alle anderen; dat wil zeggen, niet ik, maar de genade van God met mij.
11 Maar zij of ik, wat maakt het uit? Dit verkondigen wij, en dit hebt u geloofd.
Toen Paulus dat schreef beriep hij zich op o.a de ooggetuigen waarbij men toen der tijd nog hun verhaal kon verifieren op waarheid.
Al wat meneer Weggelaar zegt is onzin en leugen en dat weet hij donders goed zelf.
En diep triest dat de moderatie tegen die spotprent in- post 1114 pag56 van Spirituele spreuk- geen actie geeft.
Zoiets moet je eens over de Islam en Mohammed zeggen (terwijl die wel valse profeet is) dat is het kot te klein.
Oud 22 oktober 2013, 11:15   #125
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
De nep christus Harrie weer betrapt op een leugen. Hoe kan deze oplichter beweren dat "zijn voorganger" gestorven is als die nooit bestaan heeft? Iemand die nooit bestaan heeft kan ook niet sterven.
Als die ' iemand ' Yeshua bar Jehosef ' is moet ik je tegenspreken: Die heeft wel degelijk bestaan. Op deze figuur, bekend als Jezus uit het N.T. heeft Paulus een verhaal rond gesponnen wat thuishoort in de rits mysterie-cultussen zoals er toen wel meerdere waren.

Citaat:
Toen Paulus dat schreef beriep hij zich op o.a de ooggetuigen waarbij men toen der tijd nog hun verhaal kon verifiëren op waarheid.
Ooggetuigen van zijn bestaan zal zeker zo zijn, maar niet het verhaaltje wat Paulus er rond verzonnen heeft, zoals bv. de opstanding en hemelvaart. Deze Jezus heeft zelfs nooit een nieuwe godsdienst gesticht gezien hij zelf een fundamentalistische vrome jood was. De Romeinen noemde deze koningsgezinde patriotten Zeloten.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 12:15   #126
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Als die ' iemand ' Yeshua bar Jehosef ' is moet ik je tegenspreken: Die heeft wel degelijk bestaan. Op deze figuur, bekend als Jezus uit het N.T. heeft Paulus een verhaal rond gesponnen wat thuishoort in de rits mysterie-cultussen zoals er toen wel meerdere waren.

Ooggetuigen van zijn bestaan zal zeker zo zijn, maar niet het verhaaltje wat Paulus er rond verzonnen heeft, zoals bv. de opstanding en hemelvaart. Deze Jezus heeft zelfs nooit een nieuwe godsdienst gesticht gezien hij zelf een fundamentalistische vrome jood was. De Romeinen noemde deze koningsgezinde patriotten Zeloten.
Citaat:
4 en dat Hij begraven is, en opgestaan op de derde dag, volgens de Schriften;
5 en dat Hij is verschenen aan Kefas en daarna aan de twaalf.
6 Vervolgens is Hij verschenen aan meer dan vijfhonderd broeders tegelijk, van wie de meesten nog in leven zijn; sommigen echter zijn gestorven.
Wat doe je hiermee uit het verslag v Paulus? Als het verzonnen is door Paulus en dus geen waarheid was, dan hadden de getuigen hem wel op kunnen weerspreken.
Paulus zou zich wel goed voor schut hebben gezet met verzinsels die door anderen weerlegt konden worden. Als je weet wie Paulus was zou hij dan zo dom en oneerlijk zijn? Ga je eens verdiepen in wie Paulus was voor je hem van fabeltjes schrijven beticht.
Fabeltjes zat hier van Harrie.
Oud 22 oktober 2013, 12:44   #127
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat doe je hiermee uit het verslag v Paulus? Als het verzonnen is door Paulus en dus geen waarheid was, dan hadden de getuigen hem wel op kunnen weerspreken.
Paulus zou zich wel goed voor schut hebben gezet met verzinsels die door anderen weerlegt konden worden. Als je weet wie Paulus was zou hij dan zo dom en oneerlijk zijn? Ga je eens verdiepen in wie Paulus was voor je hem van fabeltjes schrijven beticht.
Fabeltjes zat hier van Harrie.
Ten eerste kunnen degene die hem niet gezien weerleggen dat de anderen hem wel gezien hebben. Dit lijkt me toch logisch.

Ten tweede vraag ik me af, puur logisch redenerend, waarom Jezus zich slechts aan ongeveer 500 mensen getoond heeft? Aangezien het toch de bedoeling was om aan te tonen dat hij verrezen was kon hij nog een aantal jaar (misschien eeuwen) blijven rondlopen. Dan ging het voor iedereen duidelijk zijn met veel minder misérie tot gevolg.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 13:07   #128
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je lijkt het nog niet te snappen. Ooggetuigen vertellen Paulus over een vrijheidsstrijder genaamd Yeshua die terecht gesteld is. Dan gaat hij daar een andere betekenis aan geven, maar niet aan zijn ooggetuigen, maar gehelleniseerde joden uit de diaspora waar hij brieven naar schrijft. Dit zijn geen gelovige joden meer en worden als heidenen aanzien door de joden in het thuisland. Een mysterie-religie wordt nooit als een letterlijk historisch verslag gezien, maar als een gnostisch filosofische cultus. Dacht je nu dat de Mithras-adepten nu écht geloofden dat er door Mithras een stier gedood werd ?
Citaat:
Paulus zou zich wel goed voor schut hebben gezet met verzinsels die door anderen weerlegt konden worden.
Dat heeft hij naar eigen zeggen wel ervaren als hij de toerist ging uithangen in Jeruzalem.
Citaat:
Als je weet wie Paulus was zou hij dan zo dom en oneerlijk zijn?
Door hedendaagse westerse ogen lijkt dit wel zo, maar toen was dit heel gewoon.
Citaat:
Ga je eens verdiepen in wie Paulus was voor je hem van fabeltjes schrijven beticht.
Hoeveel boeken heb jij in je kast staan, enkel en alleen al over Paulus ?
Oud 22 oktober 2013, 13:12   #129
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ten tweede vraag ik me af, puur logisch redenerend, waarom Jezus zich slechts aan ongeveer 500 mensen getoond heeft? Aangezien het toch de bedoeling was om aan te tonen dat hij verrezen was kon hij nog een aantal jaar (misschien eeuwen) blijven rondlopen. Dan ging het voor iedereen duidelijk zijn met veel minder misérie tot gevolg.
Ach dat is de mythologische versie, aangedikt met zulke verhaaltjes en wonderen. Toen een manier om je waren aan de man te brengen. Gelijkaardig aan de hedendaagse TV reklame-spots. Daar trappen toch ook een massa kijkers in of niet soms ?
Oud 22 oktober 2013, 13:32   #130
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ach dat is de mythologische versie, aangedikt met zulke verhaaltjes en wonderen. Toen een manier om je waren aan de man te brengen. Gelijkaardig aan de hedendaagse TV reklame-spots. Daar trappen toch ook een massa kijkers in of niet soms ?
Uiteraard. Maar ik vraag me soms af waarom al die mensen die die verhalen zo goed kennen zich bepaalde, eenvoudige vragen niet stellen?

Ik was nog geen 12 toen ik me deze bedenkingen maakte.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 13:45   #131
KoLoS
Banneling

Standaard

het is 'nogal prozaisch ' voorgesteld , ik kan die 66 boeken samenvatten in een paar bladzijden
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 14:32   #132
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Uiteraard. Maar ik vraag me soms af waarom al die mensen die die verhalen zo goed kennen zich bepaalde, eenvoudige vragen niet stellen?

Ik was nog geen 12 toen ik me deze bedenkingen maakte.
En er zijn er die deze vragen zich nooit ( willen ) stellen. Je moet niet verder gaan dan dit forum.
Oud 22 oktober 2013, 17:40   #133
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de oudheid waren er drie sterren die beschouwd werden als de wegwijzers ; Capella in het sterrenbeeld Voerman en Castor en Pollux in het sterrenbeeld Tweelingen. Deze werden ook door de ouden gebruikt voor hun tijdrekenen. Zij komen vóór de Leeuw en werden daarom als gidsen beschouwd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Capella...l_significance

Duidelijk genoeg ?
Wat heeft dat allemaal met herders te maken? Castor en Pollux zijn toch geen herders?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 18:37   #134
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat heeft dat allemaal met herders te maken? Castor en Pollux zijn toch geen herders?
Laat maar zitten. Ik verlies tijd aan jou.
Oud 22 oktober 2013, 18:42   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat maar zitten. Ik verlies tijd aan jou.
Ik stel u gewoon een vraag. Trouwens in het evangelie gingen de herders het kind bezoeken. Niet dat ze de heilbrengers waren. U maakt er wel een potje van, is het niet?
Oud 22 oktober 2013, 19:27   #136
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stel u gewoon een vraag. Trouwens in het evangelie gingen de herders het kind bezoeken. Niet dat ze de heilbrengers waren. U maakt er wel een potje van, is het niet?
Man man man, heb je het nog steeds niet door dat het hele kerstverhaal een sterren/planeten constellatie is , de ' ster van Betlehem inbegrepen. Wie heeft het nu hier over ' heilbrengers ' ????? Ik maak er geen potje van. Jij snapt er nog steeds niet de ballen van. Dacht je nu écht dat dit om een echte gebeurtenis gaat ? Moet je wel heeeel naïef zijn. En weet je ondertussen al wie die magiërs waren uit het oosten ? : Zoroastrische priesters.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_Magi
En als je nog niet zo zeker bent, let eens op hun rood hoedje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frygische_muts

Laatst gewijzigd door Aton : 22 oktober 2013 om 19:40.
Oud 22 oktober 2013, 19:50   #137
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man man, heb je het nog steeds niet door dat het hele kerstverhaal een sterren/planeten constellatie is , de ' ster van Betlehem inbegrepen. Wie heeft het nu hier over ' heilbrengers ' ????? Ik maak er geen potje van. Jij snapt er nog steeds niet de ballen van. Dacht je nu écht dat dit om een echte gebeurtenis gaat ? Moet je wel heeeel naïef zijn. En weet je ondertussen al wie die magiërs waren uit het oosten ? : Zoroastrische priesters.

http://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_Magi
En als je nog niet zo zeker bent, let eens op hun rood hoedje.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frygische_muts
Ik wil best al die geboorteverhalen naar de prullenmand verwijzen. Maar als men dat doet, dan kan men ook geen verbanden meer zoeken tussen dit en dat, vermits er geen verhaal meer bestaat. En dat bijgevolg uw verhaal tevens een nieuw sprookje is, dat men best ook naar de prullenmand verwijst.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2013 om 19:52.
Oud 22 oktober 2013, 20:37   #138
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wil best al die geboorteverhalen naar de prullenmand verwijzen. Maar als men dat doet, dan kan men ook geen verbanden meer zoeken tussen dit en dat, vermits er geen verhaal meer bestaat. En dat bijgevolg uw verhaal tevens een nieuw sprookje is, dat men best ook naar de prullenmand verwijst.
Ik vermoede al dat dit boven je bevattingsvermogen gaat. Doeiii
Oud 22 oktober 2013, 20:37   #139
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De herders kwamen uit het Oosten en zagen de ster ook in het Oosten staan.

Het moge dan wel duidelijk wezen dat ze de verkeerde kant op zijn gegaan.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 oktober 2013 om 20:37.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 20:39   #140
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De herders kwamen uit het Oosten en zagen de ster ook in het Oosten staan.

Het moge dan wel duidelijk wezen dat ze de verkeerde kant op zijn gegaan.

Eventueel kom je via het westen ook in het oosten aan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be