Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2004, 13:09   #121
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
En waar haal je die info van 10.000 den personeel in/onder/boven Irak? Werk je bij het pentagon? Weet je precies wat ze allemaal deden? Alsof het niet zou opvallen indien er zoveel personeel in Irak zou rondlopen. Ik ben toch wel heel benieuwd hoe je dit allemaal weet hoor.
Internet is een handig ding hoor . Ga jij echt ontkennen dat er de laatste jaren geen troepen van de VS in en rond iraq waren? In koeiweit alleen al hadden de VS vele duizenden soldaten laat staan in saudi arabie en de omringende wateren.

Citaat:
Heb je gisteren niet naar VRT2 gekeken zeker waarin voor een klein stukje het leven van Saddam werd getoont?
Ja leuke geschiedherschrijving .

Citaat:
De problemen waren al veeeeel langer bezig hoor, misschien niet voor de amerikanen maar al wel voor de buurlanden en de irakezen hoor. Je zegt zelf al wel "de begin jaren"...ja en al de anderen? Tellen niet mee ofzo?
Daar ging het toch over? Over hoe saddam met de VN had gewerkt en hoe de WMD vernietigd waren ? Na die jaren waren volgens de VN de WMD wapens vernietigd en sindsdien is er geen duidelijk bewijs meer gevonden dat saddam loog.

Citaat:
Gaan we met Raf taktiek beginnen? Persoonlijke aanvallen starten? Kom straks niet zoals Raf klagen dat ik begonnen ben é.
Als jij begint met "saddam als papa" ben je debiel bezig en zal ik dat ook zeggen kom niet af met zo'n onzin dat is nergens voor nodig.

Citaat:
Volgens anderen? De VN weet ook goed genoeg dat er geen bewijzen zijn geleverd van restmateriaal. Dus ik veronderstel dat je met anderen bedoeld Saddam en zijn aanhangers.
Nee al de anderen als in "niet VS landen" . Er waren veel landen die de sancties wilde wegdoen omdat de VN voldoende aan had getoond dat er geen WMD meer waren. De VS blokeerde dit altijd.

Citaat:
Heel simpel te bewijzen, de olie moet ergens aanspoelen of dacht je dat olie in water oplost?

Ja olie lost op in water kap eens een halve liter olie in de zee ik garandeer je dat dat oplost. Of denk je dat saddam enkele biljarden tonnen WMD geloost heeft?

Citaat:
Awel net hetzelfde wanneer je iets vernietigd, dan krijg je restmaterialen
? Je beseft echt niet waar het over gaat, jij denkt aan enorme hopen van wapens en materiaal terwijl het hier gaat over tientallen liters aan vloeistof. Je hebt zelf gezegd hoe groot iraq was, wel vind maar eens de zandkorrels terug die met die enkele liters in contact gekomen zijn. Die kunnen net zo goed in de VS liggen als in iraq.

Citaat:
Jaren 50 en 60 enzo... bedankt dat je vb geeft, maar wat hebben die te maken met wat de VS in 2004 wil doen of gaat doen? Indien Duitsland een nieuwe leider kiest ga je er dan ook vanuit dat het een 2de Hitler is omdat ze dit al eerder hebben gedaan?
Wat was ja een het zeggen dat je niet pro-amerikaans was? Dat was het begin van het lijstje laat me je de rest geven :

chili was al in de jaren 70'

Ik zal wat dichter geven anders zeg je dat het nog niet goed is :

86': lybia (aanslagen op kadafi) en filipijnen

Nog niet dicht genoeg?

Haiti 2004?
http://www.globalresearch.ca/articles/CHO402D.html

Citaat:
Ik ga er niet zomaar vanuit maar jij gaat er juist zomaar vanuit dat het niet het geval is om redenen die er niet zijn of gewoon valse beschuldigingen zijn.
Nogmaals (voor de 3e keer) ik ga er niet van uit dat het opnieuw een dictatuur word maar ik ga er ook niet vanuit dat het een democratie word, we weten het niet .

Citaat:
Saddam was de oorzaak voor het uitmoorden van enkele 100.000 onschuldige mensen, dus indien de VS als enigste hier een eind aan heeft gemaakt terwijl de rest achterover met de vinger gaat wijzen, dan is "DE VS" het meest menselijke land met al de rest verre achter zich hoor, zelfs al deden ze het enkel voor de olie.
Saddam 100 000'en doden? Je telt de doden van de iran iraq oorlog mee? Weet dan goed dat die oorlog net zo goed de fout is van het westen als van iraq .

Saddam was geen lieverdje, het was een brutale dictator maar wel 1 die gesteund werd door het westen de eerste paar decenia van zijn leiderschap. Was in 90/91' was hij opeens 'de vijand' . Doe dus niet hypocriet, iran aanvallen mag blijkbaar maar koeweit niet, een iranees dorp uitmoorden mag een koerdisch niet,...

Saddam was altijd een bloeddorstige dictator, dat hij nu pas uitgeschakeld is is een schande voor de VS en de hele wereld, niet iets om trots op te zijn.

Citaat:
Omdat het een ander persoon is die gekozen is door andere mensen.
Je snapt de vraag niet maar laat maar er is toch geen anwtoord op te geven.

Citaat:
Dus de hulp van de amerikanen voor de bevrijding van Europa was enkel voor de VS?
Tuurlijk wat denk je nu? Dat de VS medelijden had met europa? of met de joden? Maak me niet lachen. De VS liet europa rustig vechten toen het hen goed uitkwam (lees ze konden verkopen aan beide kanten). Toen het duidelijk werd dat duitsland een nieuwe supermacht kon worden die vijandig was tegen de VS grepen ze pas in.

Wat denk je dat er gebeurd zou zijn met de VS en een NAZI duitsland dat heel europa overheerste en in 1950 beschikking had over verbeterde V2 raketten en atoombommen?

Citaat:
Je kiest een plaats uit waar veel mensen zitten, je beschikt over explosieven en een auto, nog een zot of barbaar achter het stuur en BOEM!!! Het is geen 11 september daar hoor. 10.000 mensen nodig? Vergeet het maar.
dan is er wel een probleempje, er zijn ondetussen al duizenden aanslagen geweest, als het elke keer zo iemand was dan waren er al bijna 10 000 mensen nodig.

Je snapt gewoon de scoop niet waarop het gebeurt. Je ziet elke maand 3 zware aanslagen op het nieuws en denkt "tiens dat valt nog mee" terwijl er elke dag tientallen aanslagen zijn waarvan er maar enkele echt lukken en waarvan er maar enkele VS soldaten verwonden of doden. En alleen de spectaculairste van die zie je op TV.

Lees hier eens elke dag en dan pas zie je een beetje van wat er ginder gebeurt :

http://icasualties.org/oif/

[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] AFP: U.S. planes again hit Sadr City [/font][/size]
[font=Verdana]U.S. warplanes fired on targets in the east Baghdad slum of Sadr City on Thursday, the second day of fighting in the Shiite militia stronghold. Iraqi doctors said one person had been killed and 12 injured, several of them children.[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: Large Explosions Rock Fallujah[/font][/size]
[font=Verdana]A series of large explosions rocked this city west of Baghdad on Friday...The explosions hit the eastern side of Fallujah, a Sunni insurgent stronghold and a "no-go" area for U.S. troops[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] middle-east-online: 6 employees of Egypt firm snatched near Fallujah[/font][/size]
[font=Verdana]Six employees, including Egyptians and Iraqis, of a local unit of the Egyptian telecom giant Orascom were kidnapped west of the flashpoint Iraqi city of Fallujah earlier this week[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: Mortars Explode Near Italy Embassy in Iraq[/font][/size]
[font=Verdana]Mortars exploded near the Italian Embassy in Baghdad on Friday, slightly wounding three Iraqis, the Foreign Ministry in Rome said.[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: Two Egyptians kidnapped from Baghdad office[/font][/size]
[font=Verdana]Gunmen broke into a mobil phone company office in Baghdad and seized two Egyptian employees, government officials said Friday. [/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: U.S. jets pound rebel positions[/font][/size]
[font=Verdana]U.S. warplanes blasted insurgent positions in Sadr City, and American ground troops pushed into the sprawling Baghdad slum Thursday in a new operation aimed at disarming the militia of a renegade anti-U.S. Shiite cleric.[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] DOD: Marine Killed in Anbar Province[/font][/size]
[font=Verdana]A U.S. Marine with the 1st Marine Expeditionary Force in Baghdad was killed today while conducting security and stability operations in the Anbar province in Iraq, military officials reported today. [/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/24/04[/font][font=Verdana, Arial] AFP: Three US Soldiers Wounded In Bombing In Bagdhad's Sadr City[/font][/size]
[font=Verdana]A roadside bomb exploded in the Baghdad Shiite slum of Sadr City Thursday, setting a US military vehicle ablaze and wounding three soldiers, the US military said. [/font]

en dit is alleen nog maar van vandaag. Vorige maand alleen al zijn er bijna 900 doden en gewonden gevallen bij de colitie troepen . 900 dat is bijna 30 per dag. Allemaal het werk van enkele terroristen zeker? mai dat moeten nogal terrorsiten zijn

Citaat:
Tja dan moeten er nog vele irakezen en terroristen vermoord worden de komende maanden want tel maar eens uit hoeveel stamleden ze opgeblazen hebben.
Begrijp je nu een beetje waar de VS inzit? Waarom het bijna 2 jaar na de val van saddam het alleen maar slechter gaat?

Citaat:
Zonder olie kun je de kosten voor het water en electriciteit niet betalen, snappie. Dus doe niets aan de olie en het geld is volgende week op om nog iets anders te doen. Dat is nu toch helemaal niet moeilijk om te begrijpen é.
Je kan toch lezen? ik zei toch olie EXPORT? Denk je dat iraq die olie export nodig heeft om water op te pompen? Denk je dat ze dollar biljetjes opstoken om electriciteit te maken?

Citaat:
Waarom was het dan te doen?
Een heleboel redenen natuurlijk, gaande van de aandacht afleiden van de slechte binnenlandse situatie tot een familie vendetta beeindigen.

Humanitaire redenen komen er net aan te pas.

Citaat:
En waarom niet?
Omdat je nooit 1000 mensen representatief kan maken voor een heel land? In belgie kan dat al niet laat staan in een land als iraq waar de verschillen tussen mensen nog vele keren groter zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 17:18   #122
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Internet is een handig ding hoor . Ga jij echt ontkennen dat er de laatste jaren geen troepen van de VS in en rond iraq waren? In koeiweit alleen al hadden de VS vele duizenden soldaten laat staan in saudi arabie en de omringende wateren.
Dus je gaat beweren dat op het internet stond waar de cia en fbi mensen had zitten en waar alle US troepen zich bevonden...? Komaan é kerel. Laat het dan eens zien. Ga je nu beweren dat irak al deze jaren vol zat met amerikaanse soldaten? Zoals ik in de vorige posting al vroeg, bewijs het dan met dat handige internet.

Citaat:
Daar ging het toch over? Over hoe saddam met de VN had gewerkt en hoe de WMD vernietigd waren ? Na die jaren waren volgens de VN de WMD wapens vernietigd en sindsdien is er geen duidelijk bewijs meer gevonden dat saddam loog.
Gemist dat hij maar bleef mensen vermoorden en dat er wel degelijk plannen waren om een nucleair wapen aan te schaffen? Je doet alsof hij zich gedroeg als een engeltje voor de rest. Selectief geheugen precies. Hij heeft inderdaad wel korte tijd meegewerkt aan de vernietiging van wapens ja, maar dat was maar een korte tijd en dat men niet alles heeft vernietigd heeft ie ook laten zien.

Citaat:
Als jij begint met "saddam als papa" ben je debiel bezig en zal ik dat ook zeggen kom niet af met zo'n onzin dat is nergens voor nodig.
Bescherm hem dan niet é. Je schrijft dingen zoals dat hij gedurende die tijd meewerkt ed., tja en alsof de rest niet meetelt? Als je nog maar probeert om ook maar het kleinste goed ding aan de kant van saddam als positiefs te zien ben je pas een debiel. De zin die ik gebruikte waarin ik zei, je wilt hem precies nog als je papa is geen scheldwoord ofzo é. Als je dat niet snapt. Scheldwoorden als debiel ed. die zijn niet nodig nee, maar als je hiermee wil verder gaan zoals onze vriend (Raf) mij niet gelaten, maar het zal op niets eindigen hoor. Ver kom je er niet mee.

Citaat:
Nee al de anderen als in "niet VS landen" . Er waren veel landen die de sancties wilde wegdoen omdat de VN voldoende aan had getoond dat er geen WMD meer waren. De VS blokeerde dit altijd.
Dus je had gewild dat deze Barbaar ook nog exta gesteund ging worden? Ik snap er niks meer van, de US krijgt het verwijt van steun en de VN zou het nu wel mogen? Denk maar niet dat de bevolking er iets mee zou opgeschoten hebben hé, dat heeft saddam ook laten zien in het verleden. Je zegt zelf al geen WMD's meer waren. Afwachten tot hij er in de toekomst weer wel zou hebben en gebruiken terwijl hij in de loop der jaren nog meer van zijn bevolking kon uitmoorden? Dacht het niet. Enkele 100.000 den zijn al genoeg vind je niet?

Citaat:
Ja olie lost op in water kap eens een halve liter olie in de zee ik garandeer je dat dat oplost. Of denk je dat saddam enkele biljarden tonnen WMD geloost heeft?
Tjonge jonge toch, ten eerste lost olie NIET op in water. Doe het maar eens als proefje in een beker water, roer het maar zo hard je kan en wacht effe. Olie lost op in water , komaan é. Ten 2de heeft niemand ruwe olie in huis zoals ze uit de grond komt en verscheept word. Dat is een enorm dikke pap zeg maar en lost al zeker niet op in water.

Citaat:
? Je beseft echt niet waar het over gaat, jij denkt aan enorme hopen van wapens en materiaal terwijl het hier gaat over tientallen liters aan vloeistof. Je hebt zelf gezegd hoe groot iraq was, wel vind maar eens de zandkorrels terug die met die enkele liters in contact gekomen zijn. Die kunnen net zo goed in de VS liggen als in iraq.
Helemaal niet, ik heb het enkel over de chemische wapens die hij nog had en zogezegt vernietigd. Daar heb je speciale machines voor nodig met ingewikkelde processen ed. je kunt het niet zomaar opstoken s'avonds é, gezellig rond het vuurtje . Dus deze plaatsen moeten er nog zijn of niet misschien? Wat je overhoud na vernietiging zijn geen stoffen die je terug onder het veevoer ofzo kunt malen é. Dus waar zijn die stoffen? Indien hij ze ergens in de woestijn zou geloosd hebben had hij het toch kunnen zeggen waar. Zo had hij aan heel de wereld kunnen laten zien dat amerika leugenaars waren en dat hij echt al zijn wapens had vernietigd, maar dat heeft hij niet gedaan en geef mij dan maar eens de reden waarom niet.

Citaat:
Wat was ja een het zeggen dat je niet pro-amerikaans was? Dat was het begin van het lijstje laat me je de rest geven :
Ik ben niet anti zoals jij.

Citaat:
chili was al in de jaren 70'
Deze mensen die toen alles beslisten zijn nu ook niet meer aan de macht. Dus probleem blijft. Heb je trouwens geen links waar ik bewijzen kan zien dat amerika een dictator heeft vervangen door een pro-us dictator?

Citaat:
86': lybia (aanslagen op kadafi) en filipijnen
So...

Citaat:
Nogmaals (voor de 3e keer) ik ga er niet van uit dat het opnieuw een dictatuur word maar ik ga er ook niet vanuit dat het een democratie word, we weten het niet .
Waarom post je het dan?

Citaat:
Saddam 100 000'en doden? Je telt de doden van de iran iraq oorlog mee? Weet dan goed dat die oorlog net zo goed de fout is van het westen als van iraq .
Ik zei alle doden die Saddam heeft gemaakt. Of tellen sommige levens niet mee? Fout van het westen? Dan was Hiroshima ook mede een fout van de japanners. En zijn de irakezen die gevallen zijn voor de inval van irak al heel zeker ook mede veroorzaakt door saddam. Zo kun je wel alles op iemand schuiven é.

Citaat:
Saddam was geen lieverdje, het was een brutale dictator maar wel 1 die gesteund werd door het westen de eerste paar decenia van zijn leiderschap. Was in 90/91' was hij opeens 'de vijand' . Doe dus niet hypocriet, iran aanvallen mag blijkbaar maar koeweit niet, een iranees dorp uitmoorden mag een koerdisch niet,...
Ik ga niet opnieuw posten over het stuk van steunen, maar men steunde saddam niet indien men geweten had wat hij allemaal zou doen. Zoals ik al zei is ook het Westen niet gevult met engeltjes maar dat heeft allemaal niets te maken met het feit dat Saddam moest verwijderd worden en wel zo snel mogelijk. Heb ik gezegt dat iran aanvallen mag? Wie heeft dat gedaan?

Citaat:
Saddam was altijd een bloeddorstige dictator, dat hij nu pas uitgeschakeld is is een schande voor de VS en de hele wereld, niet iets om trots op te zijn.
Hem te houden waren beslissingen van eerdere leiders overal ter wereld. Waarom heeft Europa niet beslist om hem niet eerder te verwijderen? Eindelijk heeft iemand het lef gehad om hem te verwijderen ondanks de kritiek, en nu hij weg is is dat wel iets om fier op te zijn. Ik ben beschaamd om op tv te kunnen zien dat ons land naar buiten komt met de mening dat deze bloeddorstige dictator van ons nog had mogen verder blijven moorden.

Citaat:
Je snapt de vraag niet maar laat maar er is toch geen anwtoord op te geven.
Als er geen antwoord op te geven is kun jij niet uitmaken dat ik hem niet snap é.

Citaat:
Tuurlijk wat denk je nu? Dat de VS medelijden had met europa? of met de joden? Maak me niet lachen. De VS liet europa rustig vechten toen het hen goed uitkwam (lees ze konden verkopen aan beide kanten). Toen het duidelijk werd dat duitsland een nieuwe supermacht kon worden die vijandig was tegen de VS grepen ze pas in.
Och komaan é, je hebt het erg te pakken kerel. Je zit boordevol anti-amerikaanse haat.

Citaat:
Wat denk je dat er gebeurd zou zijn met de VS en een NAZI duitsland dat heel europa overheerste en in 1950 beschikking had over verbeterde V2 raketten en atoombommen?
Nog meer doden overal ter wereld. En wij nu achter de pc in het duits discussieren. Gelukkig dat de VS dus samen met de Engelsen ea. hebben ingegrepen. Blijkbaar vind jij dat een schande. Tja, ik zou zeggen schrijf een boek met je mening maar ik vrees dat er niet veel mensen je zullen steunen. Als ze het trouwens enkel voor macht deden é, dan hadden rustig afgewacht tot beide partijen zo verzwakt waren om dan heel europa over te nemen en te bezetten.

Citaat:
dan is er wel een probleempje, er zijn ondetussen al duizenden aanslagen geweest, als het elke keer zo iemand was dan waren er al bijna 10 000 mensen nodig.
1000 den aanslagen? Hoe kom je aan dit aantal?

Citaat:
Je snapt gewoon de scoop niet waarop het gebeurt. Je ziet elke maand 3 zware aanslagen op het nieuws en denkt "tiens dat valt nog mee" terwijl er elke dag tientallen aanslagen zijn waarvan er maar enkele echt lukken en waarvan er maar enkele VS soldaten verwonden of doden. En alleen de spectaculairste van die zie je op TV.
Alsof ik dat niet weet, maar heb je 10.000 personen nodig om elke dag een 10-tal aanslagen te plegen?

Citaat:
Lees hier eens elke dag en dan pas zie je een beetje van wat er ginder gebeurt :
Staat er ook ergens tussen dat het om meer dan 10.000 man gaat? Ik vraag dit natuurlijk omdat jij dat beweert.

Citaat:
en dit is alleen nog maar van vandaag. Vorige maand alleen al zijn er bijna 900 doden en gewonden gevallen bij de colitie troepen . 900 dat is bijna 30 per dag. Allemaal het werk van enkele terroristen zeker? mai dat moeten nogal terrorsiten zijn
Link van 900 doden vorige maand alleen?

Citaat:
Begrijp je nu een beetje waar de VS inzit? Waarom het bijna 2 jaar na de val van saddam het alleen maar slechter gaat?
Ja, omdat men niet aan de heropbouw kan beginnen vooralleer de terroristen weg zijn.

Citaat:
Je kan toch lezen? ik zei toch olie EXPORT? Denk je dat iraq die olie export nodig heeft om water op te pompen? Denk je dat ze dollar biljetjes opstoken om electriciteit te maken?
Voor watervoorziening heb je inderdaad geld nodig ja, en vooral om electriciteit te maken. Of denk je dat elke irakees een fietsje in zijn living heeft met een dikke dynamo op ofzo? Hoe kom je er nu bij dat water en electriciteit in een land met dagelijkse aanslagen geen geld kost?

Citaat:
Een heleboel redenen natuurlijk, gaande van de aandacht afleiden van de slechte binnenlandse situatie tot een familie vendetta beeindigen.
Aandacht afleiden? Komaan hoe verzin je het kerel? Familie vendetta, . Echt erg.

Citaat:
Humanitaire redenen komen er net aan te pas.
Saddam verwijderen is een humanitaire reden.

Citaat:
Omdat je nooit 1000 mensen representatief kan maken voor een heel land? In belgie kan dat al niet laat staan in een land als iraq waar de verschillen tussen mensen nog vele keren groter zijn.
Natuurlijk zijn dit geen exacte cijfers, maar het geeft wel een idee waar het naartoe gaat. Jij beweert het tegendeel zelfs zonder enig bewijs of enquete dus...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 17:27   #123
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kga het effe over een andere hoek gooien want ik heb bijna geen zin meer in die hele lange teksten.

Stel dat Bush het inderdaad enkel deed voor welke negatieve doeleinden of wat dan ook é. Dan heeft Bush nog niet de helft van de slachtoffers gemaakt of onschuldige mensen vermoord of gefolterd en noem maar op. Dus mijn vraag is dan, waarom verdedig je dan nog meer Saddam dan Bush?
Oud 24 september 2004, 17:38   #124
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Illwill,

voordat je nog verder (probeert) te discussieren,
lees eerst eens :

http://www.iraqbodycount.net/database/

http://www.theage.com.au/articles/20...?oneclick=true

Gelijk welke publicatie op :
http://www.cato.org/current/iraq/

en specifiek deze :
http://www.cato.org/dailys/02-10-03.html

een uittreksel (geschreven op 10 Februari 2003!!!!)

Citaat:
FAUTLY REASONS FOR WAR WITH IRAQ :
...
Saddam's overthrow would trigger a democratic transformation in the Middle East, producing new regimes that would be far friendlier to both Israel and the United States.
That is a fantasy, not a realistic goal. It is highly improbable that overthrowing Saddam's regime and setting up a democratic successor in Iraq would lead to a surge of democracy in the region. Indeed, it probably wouldn't even lead to a stable, united, democratic Iraq over the long-term. A U.S. occupation force would be needed for many years just to keep a client regime in power.

The harsh reality is that the Middle East has no history of democratic rule, democratic institutions, or serious democratic movements. To expect stable democracies to emerge from such an environment is naive.

Moreover, even in the unlikely event that a wave of democratic revolutions swept the Middle East following the U.S. conquest of Iraq, the United States would probably not like the results. If free elections were held today in such countries as Egypt, Jordan, and Saudi Arabia, they would produce virulently anti-American governments.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 17:42   #125
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kga het effe over een andere hoek gooien want ik heb bijna geen zin meer in die hele lange teksten.

Stel dat Bush het inderdaad enkel deed voor welke negatieve doeleinden of wat dan ook é. Dan heeft Bush nog niet de helft van de slachtoffers gemaakt of onschuldige mensen vermoord of gefolterd en noem maar op. Dus mijn vraag is dan, waarom verdedig je dan nog meer Saddam dan Bush?
Probeer eens te snappen dat de meesten hier GEEN VAN BEIDEN
verdedigen.
Saddam was een rauwe massamoordenaar, Bush kan het beter
inkleden maar uiteindelijk is hij medeverantwoordelijk voor
tienduizenden irakese slachtoffers. En die zijn niet
te verantwoorden met leugens.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2004, 18:39   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
verdedigen.
Waarom dan de reacties kwa saddam altijd eindigen met ja maar... of medeschuld van het westen...of ja maar Bush dit of dat...

Conclusie: Saddam moest weg en zou dit nooit hebben gedaan uit vrije wil ofzo, dit kon enkel gerealisseerd worden met geweld en dat heeft Bush nu eindelijk gedaan. Spijtig genoeg zijn er veel doden gevallen en blijven er doden vallen omwille van onmenselijke terroristen. Hopelijk zijn deze snel verwijdert en kan het opbouwen beginnen.
Oud 24 september 2004, 18:42   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill,

voordat je nog verder (probeert) te discussieren,
lees eerst eens :

http://www.iraqbodycount.net/database/

http://www.theage.com.au/articles/20...?oneclick=true

Gelijk welke publicatie op :
http://www.cato.org/current/iraq/

en specifiek deze :
http://www.cato.org/dailys/02-10-03.html

een uittreksel (geschreven op 10 Februari 2003!!!!)
En dit is een reactie op welke posting van mij?

Probeert te discussieren? Is dit weer bedoelt als persoonlijke aanval ofzo? Kun je nu echt niet gewoon reageren en je mening uiten zonder iemand aan te vallen die een andere mening heeft?

Ik ben dus niet aan het discussieren volgens jou?
Oud 24 september 2004, 18:45   #128
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verdedigen.
Ok BUsh volgens jou 10.000 doden tegen enkele 100.000 van saddam en toch kak je elke keer opnieuw over Bush op dit forum en nooit eens tegen Saddam. Leg me dan eens uit hoe dat komt?
Oud 27 september 2004, 12:37   #129
k9

Standaard

Citaat:
Dus je gaat beweren dat op het internet stond waar de cia en fbi mensen had zitten en waar alle US troepen zich bevonden...? Komaan é kerel. Laat het dan eens zien. Ga je nu beweren dat irak al deze jaren vol zat met amerikaanse soldaten? Zoals ik in de vorige posting al vroeg, bewijs het dan met dat handige internet.
Achteraf natuurlijk slimmeke het dateert al van 91' hoor lang genoeg voor de pers om zowat alles te weten te komen :

"The CIA had tried to orchestrate a coup in 1996, and the U.N. inspection teams were infiltrated by U.S. and British agents. "

http://www.msnbc.msn.com/id/4125720/

Citaat:
Gemist dat hij maar bleef mensen vermoorden en dat er wel degelijk plannen waren om een nucleair wapen aan te schaffen?
Saddam vermoord enkele duizenden er sterven wereldwijd miljoenen aan geneesbare aandoeningen of hongersdood, 1/10 van het geld dat de VS in iraq gebruikt zou die miljoenen kunnen redden. Humanitaire redenen hebben er dus weinig mee te maken.

Die hele nucleaire wapens plannen waren onzin, verzonnen door de geheimie diensten van de VS en het VK.

Citaat:
Als je nog maar probeert om ook maar het kleinste goed ding aan de kant van saddam als positiefs te zien ben je pas een debiel.
Doe niet belachelijk, luister wat minder naar pro-amerikaanse propaganda .

Saddam was een bloeddorstige dictator maar daarnaast deed hij ook goede dingen hoor ik ben blij dat hij weg is en de wereld is er beter door maar hou je aan de feiten en doe niet alsof saddam de duivel himself was die nooit niks goed gedaan heeft en waar het westen altijd tegen was.

Citaat:
Dus je had gewild dat deze Barbaar ook nog exta gesteund ging worden?
Gesteund waar lees je dat? Ik zeg dat sommige landen het embargo wilde opheffen, een feit geen mening .

Citaat:
Ik snap er niks meer van, de US krijgt het verwijt van steun en de VN zou het nu wel mogen?
Natuurlijk daar is de VN voor.

Citaat:

Tjonge jonge toch, ten eerste lost olie NIET op in water. Doe het maar eens als proefje in een beker water, roer het maar zo hard je kan en wacht effe. Olie lost op in water , komaan é. Ten 2de heeft niemand ruwe olie in huis zoals ze uit de grond komt en verscheept word. Dat is een enorm dikke pap zeg maar en lost al zeker niet op in water.
Zoals ik al zei de verhoudingen zijn compleet verchillend in een oceaan. Tijdens WO2 zijn er miljoenen tonnen olie in de oceaan geraakt, denk jij dat die er nu nog zijn?

Citaat:
Helemaal niet, ik heb het enkel over de chemische wapens die hij nog had en zogezegt vernietigd. Daar heb je speciale machines voor nodig met ingewikkelde processen ed. je kunt het niet zomaar opstoken s'avonds é, gezellig rond het vuurtje .
En waarom niet? Wat denk je dat ermee gebeurt is? Gedumpt in de woestijn natuurlijk, zowel door de VN als door iraq. Nooit die beelden gezien?

Citaat:
Ik ben niet anti zoals jij.
Ik ben ook niet anti maar zeker niet erg pro zoals jou.

Citaat:
Deze mensen die toen alles beslisten zijn nu ook niet meer aan de macht. Dus probleem blijft.
Nee ? Denk je dat de machthebbers in de VS elke 4 jaar veranderen? beetje naief jij.

Citaat:
Heb je trouwens geen links waar ik bewijzen kan zien dat amerika een dictator heeft vervangen door een pro-us dictator?
ik zal weer meer eens een link geven (en er dan niks meer van horen)

http://www.wordiq.com/definition/History_of_Chile

"Immediately after the election, the United States government began a campaign seeking to undermine Allende's presidency and Chile's economy. Indeed, the CIA's website reports that the agency aided three different opposition groups and "sought to instigate a coup to prevent Allende from taking office(.)" [1] (http://www.cia.gov/cia/reports/chile/#6)

By 1973, Chilean society had split into two hostile camps. A military coup overthrew Allende on September 11, 1973. As the armed forces attacked by land and air La Moneda, the presidential palace, Allende died. Although initial opinions about the circumstances of his death were mixed, eyewitness accounts by Allende's collaborators present during the storming of La Moneda, as well as the unearthing of medical records, have cleary indicated that he committed suicide with a machine gun given to him by Fidel Castro. Reports of his assassination by the military were initially given credence through a speech by Fidel Castro himself."

Citaat:
Ik zei alle doden die Saddam heeft gemaakt. Of tellen sommige levens niet mee? Fout van het westen? Dan was Hiroshima ook mede een fout van de japanners.
Tuurlijk was dat ook de fout van de japanners .

Citaat:
En zijn de irakezen die gevallen zijn voor de inval van irak al heel zeker ook mede veroorzaakt door saddam. Zo kun je wel alles op iemand schuiven é.
Mede oorzaak is al beter

Citaat:
Hem te houden waren beslissingen van eerdere leiders overal ter wereld.
Houden? Steunen bedoel je? Wie denk je dat die WMD fabrieken gebouwd heeft? Waar denk je dat die wapens vandaan kwamen? Wie gaf er hem informatie tijdens de iran/iraq oorlog ? Juist uit het westen . Saddam was vriend van het westen tot hij koeweit binnenviel.

Citaat:
Ik ben beschaamd om op tv te kunnen zien dat ons land naar buiten komt met de mening dat deze bloeddorstige dictator van ons nog had mogen verder blijven moorden.
Dan kan je geen goed nederlands want dat zeggen ze helemaal niet.

Citaat:
Och komaan é, je hebt het erg te pakken kerel. Je zit boordevol anti-amerikaanse haat.
Onzin ik ben blij dat de VS er is, dat betekend niet dat ik met alles akkoord ben dat de VS doet.

Citaat:
Nog meer doden overal ter wereld. En wij nu achter de pc in het duits discussieren.
Juist geen VS overheersing en dat is waarom de VS ingreep, niet om meer doden te voorkomen, niet om de joden uit de kampen te halen maar uit eigenbelang, om hun eigen huid te redden.

Citaat:
Blijkbaar vind jij dat een schande.
Zeg ik dat? Stop met zo'n zaken te verzinnen dit zeg ik nergens.

Citaat:
Als ze het trouwens enkel voor macht deden é, dan hadden rustig afgewacht tot beide partijen zo verzwakt waren om dan heel europa over te nemen en te bezetten.
Ach ja toen de VS zich in de oorlog moeide was nazi duitsland echt op zijn hogtepunt . Ken je wel iets van geschiedenis?

Citaat:
1000 den aanslagen? Hoe kom je aan dit aantal?
Er zijn al meer dan duizend doden en meer dan 5000 gewonden, denk je cht dat dat met enkele aanslagen gedaan is?

Kijk eens op de website die ik gaf, daar alleen zie je elke dag een 5 a 10 aanslagen op coalitie troepen, de VS zit er al een dag of 600, reken maar uit.
Citaat:
Alsof ik dat niet weet, maar heb je 10.000 personen nodig om elke dag een 10-tal aanslagen te plegen?
Ja ? Of denk je dat er 10 mensen heel iraq rondrijden en overal aanslagen plegen?

Citaat:
Link van 900 doden vorige maand alleen?
Ik zei " 900 doden EN gewonden " Nogmaals zie die website daar staat het mooi voor augustus.

Citaat:
Ja, omdat men niet aan de heropbouw kan beginnen vooralleer de terroristen weg zijn.
Ze kunnen dat perfect doen maar spijtig genoeg is de olie export belangrijker dan de rest en met de opbouw dus maar wat wachten. De terroristen plegen geen aanslagen op electricteitcetrales .

Citaat:
Voor watervoorziening heb je inderdaad geld nodig ja, en vooral om electriciteit te maken. Of denk je dat elke irakees een fietsje in zijn living heeft met een dikke dynamo op ofzo? Hoe kom je er nu bij dat water en electriciteit in een land met dagelijkse aanslagen geen geld kost?
Ooit gehoord van een electricteitscetrale op olie? Ooit gehoord dat iraq propvol olie zit?

Citaat:
Aandacht afleiden? Komaan hoe verzin je het kerel?
Omdat dat een populaire tactiek is? Ooit gehoord van de falkland oorlog? Waarom denk je dat die gevochten is? Omdat die landen toevallig zin hadden om te vechten ?
Jij bent echt erg naief .

De VS economie zat in een put de aandacht van dat afleiden en een gemeenschappelijke vijand creeren is perfect in zo'n situatie om herverkozen te worden.

Citaat:
Familie vendetta, . Echt erg.
Ach ja saddam wou maar papa vermoorden .

Citaat:
Natuurlijk zijn dit geen exacte cijfers, maar het geeft wel een idee waar het naartoe gaat. Jij beweert het tegendeel zelfs zonder enig bewijs of enquete dus...
Ooit gehoord van de uitdrukking "you have lies, damned lies and statistics" ?

Die is heel correct ik kan een enquete doen in iraq die aantoond dat iedereen voor of iedereen tegen de VS is. Een enquete klopt al niet in belgie laat staan in iraq.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 27 september 2004, 12:41   #130
k9

Standaard

Citaat:

Omdat bush een democratisch verkozen president van het machtigste land van de wereld is?

Kijk vergelijk het zo: dat een tot der dood veroordeelt crimineel iemand vermoord zal niemand verbazen, maar dat een politieagent die crimineel dan doodschiet , dat kan niet en daar zullen mensen op protesteren. Niet misschien op het feit dat hij die crimineel doodschoot maar op het feit dat hij als politieagent zoiets niet mag.

Oud 27 september 2004, 18:12   #131
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Achteraf natuurlijk slimmeke het dateert al van 91' hoor lang genoeg voor de pers om zowat alles te weten te komen :

"The CIA had tried to orchestrate a coup in 1996, and the U.N. inspection teams were infiltrated by U.S. and British agents. "

http://www.msnbc.msn.com/id/4125720/
En wanneer ga je nu eens beginnen met uitleggen hoe jij weet wat en hoe ze heel irak in de gaten hebben gehouden? Als het met manschappen moest gebeuren zoals jij beweert dan heb je enkele miljoenen mensen nodig om heel irak in het oog te houden dus... Geef nu eens een logische uitleg waarom jij denkt dat ze heel irak zo goed in het oog hebben kunnen houden.

In mijn ogen is dit niet mogelijk. Overtuig me.

Citaat:
Saddam vermoord enkele duizenden er sterven wereldwijd miljoenen aan geneesbare aandoeningen of hongersdood, 1/10 van het geld dat de VS in iraq gebruikt zou die miljoenen kunnen redden. Humanitaire redenen hebben er dus weinig mee te maken.
Saddam vermoorde enkele 100.000 den. En er sterven inderdaad heel veel mensen over heel deze aardkloot maar 1/10 van het geld voor irak kan helemaal geen miljoenen mensen redden. Ze zouden wel een stap voorruit komen maar dan heb je het ook gehad. Dit is wel een heel andere discussie en hier kun je de VS niet de schuld van geven. Indien wel, geef dan de irakies maar de schuld dat ze het geld voor hun olie allemaal voor hun willen houden, geef zowat iedereen ter wereld de schuld dat ze geld steken in hun auto of pc of wat dan ook wat evengoed miljoenen mensen kan redden die geen eten hebben. Het is belachelijk om de VS hiervan te beschuldigen. Trouwens indien de Irak oorlog er nu niet was geweest, waar denk je dat dat geld nu zat volgens jou? Alsof men het dan daarvoor had gebruikt.

Citaat:
Die hele nucleaire wapens plannen waren onzin, verzonnen door de geheimie diensten van de VS en het VK.
De verhalen over de VS en de irak olie zijn verzonnen. Er is een irakese hooggeplaatste overgelopen met de bewijzen van plannen voor deze wapens dus..als je dat dan verzonnen noemt.

Citaat:
Doe niet belachelijk, luister wat minder naar pro-amerikaanse propaganda .
Doe zelf niet belachelijk en luister wat minder naar anti-amerikaanse propaganda. Zo kunnen we nog lang verdergaan é, dus voor de laatste keer!!!! Stop hiermee en discussier. Indien je er niet tegenkunt dat ik een andere mening heb dan jij, heb ik maar 1 vraag voor je, wat kom je hier begot doen op dit forum, of ben je echt zo dom dat je dacht hier enkel mensen tegen te komen die jou mening delen?

Citaat:
Saddam was een bloeddorstige dictator maar daarnaast deed hij ook goede dingen hoor ik ben blij dat hij weg is en de wereld is er beter door maar hou je aan de feiten en doe niet alsof saddam de duivel himself was die nooit niks goed gedaan heeft en waar het westen altijd tegen was.
Saddam deed goeie dingen, zoals welke?
Saddam was wel de duivel himself. Maar dankjewel want hiermee geef je eigenlijk het tegenbewijs van iets waarvan je de VS beschuldigd. Nm het "steunen". Je geeft dus toch toe dat het westen niet altijd tegen hem was voor een reden, dus ook reden genoeg om irak te "steunen".

Citaat:
Gesteund waar lees je dat? Ik zeg dat sommige landen het embargo wilde opheffen, een feit geen mening .
Ja, en wat is het gevolg van het opheffen van dat embargo volgens jou? Naar wie ging bv volgens jou al het geld van de opbrengst van de olie? Naar het volk zeker.

Citaat:
Natuurlijk daar is de VN voor.
Wat is dat voor onzin, indien je vind dat steun voor iemand onterecht is omdat het steun is aan de verkeerde dan doet degene die hem steunt er niet toe om het positief of niet te vinden é. Beetje logisch blijven.

Citaat:
Zoals ik al zei de verhoudingen zijn compleet verchillend in een oceaan. Tijdens WO2 zijn er miljoenen tonnen olie in de oceaan geraakt, denk jij dat die er nu nog zijn?
Kerel, olie lost niet op in water! Hoe de verhoudingen ook mogen zijn. Olie in de zee spoelt aan, zinkt in klompen naar de zeebodem...maar LOST NIET op. Ga maar eens opnieuw met de leerkracht chemie praten ofzo. Dit is trouwens niet eens een discussie é, ik kan er niets aan doen het is gewoon zo.

Citaat:
En waarom niet? Wat denk je dat ermee gebeurt is? Gedumpt in de woestijn natuurlijk, zowel door de VN als door iraq. Nooit die beelden gezien?
Je hebt het waarschijnlijk over andere wapens. Kijk ik ken ook niet alles uit mijn hoofd maar ik weet zeker dat men wist over een hoeveelheid chemische prul en dat men gevraagd heeft wat ermee gebeurt was. Vernietigd was het antwoord, dus heeft men gevraagd (inspecteurs) waar dit gebeurt was en waar de reststoffen zijn gebleven. Hier heeft men tot nu toe nog altijd geen antwoord op gekregen. Dus de beelden waar jij het over hebt gaat over iets heel anders.

Citaat:
Ik ben ook niet anti maar zeker niet erg pro zoals jou.
Jij bent wel anti, verschil is dat ik geen valse beschuldigingen en onwaarheden kom vertellen die niet aangetoont zijn. Als ik daarom pro ben, tja who cares, alsof ik dat erg vind. Maar ik ga geen mensen op voorrant beschuldigingen met vergelijkingen uit het verleden die gepleegd zijn door hun voorgangers.

Citaat:
Nee ? Denk je dat de machthebbers in de VS elke 4 jaar veranderen? beetje naief jij.
Dus degene die de beslissingen hebben genomen in vietnam zijn nu nog aan de macht volgens jou? Of degene die in de jaren 70 volgens jou vanalles verkeerd hebben gedaan of jaren 80? Komaan é, liever naief dan met dergelijke ideen in mijn hoofd.

Citaat:
ik zal weer meer eens een link geven (en er dan niks meer van horen)

http://www.wordiq.com/definition/History_of_Chile

"Immediately after the election, the United States government began a campaign seeking to undermine Allende's presidency and Chile's economy. Indeed, the CIA's website reports that the agency aided three different opposition groups and "sought to instigate a coup to prevent Allende from taking office(.)" [1] (http://www.cia.gov/cia/reports/chile/#6)

By 1973, Chilean society had split into two hostile camps. A military coup overthrew Allende on September 11, 1973. As the armed forces attacked by land and air La Moneda, the presidential palace, Allende died. Although initial opinions about the circumstances of his death were mixed, eyewitness accounts by Allende's collaborators present during the storming of La Moneda, as well as the unearthing of medical records, have cleary indicated that he committed suicide with a machine gun given to him by Fidel Castro. Reports of his assassination by the military were initially given credence through a speech by Fidel Castro himself."
T'is niet te geloven é. 1973 Als je mij wil overhalen dat de huidige machthebbers dit in hun CV hebben staan zul je toch met iets veeeeeel rescenter dan dat jaartal moeten afkomen hoor. Ik ga verdomme nu Verhofstad toch ook niet beschuldigen vooralleer hij iets heeft gedaan omdat zijn voorgangers uit 1973 iets verkeerds hebben gedaan é, snap je dat nu echt niet?

Citaat:
Tuurlijk was dat ook de fout van de japanners .
Citaat:
Mede oorzaak is al beter
Al goed hoor. Zonder Saddam was het nooit gebeurt. Zonder Bush had iemand anders het ook gedaan. Kijk maar naar Clinton. Lag het dus aan Clinton en Bush?

Citaat:
Houden? Steunen bedoel je? Wie denk je dat die WMD fabrieken gebouwd heeft? Waar denk je dat die wapens vandaan kwamen? Wie gaf er hem informatie tijdens de iran/iraq oorlog ? Juist uit het westen . Saddam was vriend van het westen tot hij koeweit binnenviel.
Ah, natuurlijk. indien morgen Verhofstad beslist om weet ik veel wat te gaan uitsteken dan was hij ook vriend tot op dat moment é. Toch logisch of niet? Of moeten ze overal ter wereld glazen bollen gaan inkopen? Je kunt toch niet weten wat iemand allemaal gaat doen.

Citaat:
Dan kan je geen goed nederlands want dat zeggen ze helemaal niet.
De VS mocht toch geen inval doen. Of denk je nu echt dat hij uit vrije wil was vertrokken?

Citaat:
Onzin ik ben blij dat de VS er is, dat betekend niet dat ik met alles akkoord ben dat de VS doet.
Oh, ik ook zeker niet maar ik ga daarom nog geen leugens verspreiden.

Citaat:
Juist geen VS overheersing en dat is waarom de VS ingreep, niet om meer doden te voorkomen, niet om de joden uit de kampen te halen maar uit eigenbelang, om hun eigen huid te redden.
Komaan é kerel. Waar haal je het.

Citaat:
Dat maak ik op uit jou reacties, het komt zo wel degelijk over.

Citaat:
Ach ja toen de VS zich in de oorlog moeide was nazi duitsland echt op zijn hogtepunt . Ken je wel iets van geschiedenis?

Citaat:
Er zijn al meer dan duizend doden en meer dan 5000 gewonden, denk je cht dat dat met enkele aanslagen gedaan is?
Ben je nu eigenlijk over VS slachtoffers bezig?

Citaat:
Kijk eens op de website die ik gaf, daar alleen zie je elke dag een 5 a 10 aanslagen op coalitie troepen, de VS zit er al een dag of 600, reken maar uit.
Ik ga straks deze site nog eens bekijken en vergelijken met anderen, maar 5 a 10 aanslagen per dag op coalitietroepen geloof ik gewoonweg niet. Anders was dit ook op cnn of andere zenders te horen.

Citaat:
Ja ? Of denk je dat er 10 mensen heel iraq rondrijden en overal aanslagen plegen?

Citaat:
Ze kunnen dat perfect doen maar spijtig genoeg is de olie export belangrijker dan de rest en met de opbouw dus maar wat wachten. De terroristen plegen geen aanslagen op electricteitcetrales .
Je kunt niet aan opbouwen beginnen kerel vooralleer de aanslagen blijven. Dweilen met de kraan open noemen ze dat. Jij neemt natuurlijk door je anti-US gedachten dat meteen aan maar je hebt geen enkel bewijs hiervoor. Je denkt dat, meer niet.

Citaat:
Ooit gehoord van een electricteitscetrale op olie? Ooit gehoord dat iraq propvol olie zit?
Ja en? Alsof het dan niks kost. Alles is voor niets volgens jou en zonder moeite.

Citaat:
Omdat dat een populaire tactiek is? Ooit gehoord van de falkland oorlog? Waarom denk je dat die gevochten is? Omdat die landen toevallig zin hadden om te vechten ?
Jij bent echt erg naief .

Citaat:
De VS economie zat in een put de aandacht van dat afleiden en een gemeenschappelijke vijand creeren is perfect in zo'n situatie om herverkozen te worden.
Weer een anti-US gedachtengang zonder enig bewijs.

Ach ja saddam wou maar papa vermoorden .

Ooit gehoord van de uitdrukking "you have lies, damned lies and statistics" ?

Die is heel correct ik kan een enquete doen in iraq die aantoond dat iedereen voor of iedereen tegen de VS is. Een enquete klopt al niet in belgie laat staan in iraq.[/quote]
Oud 27 september 2004, 19:19   #132
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Wat een blablabla zeg.

Ik ken maar één feit. En dat is dat Irak nog nooit zo'n grote miserie kende tot de Amerikanen effectief zijn binnengevallen en het land zijn beginnen te zetten.

Dat is de enige logische startpunt van alle miserie.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2004, 19:33   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Weet wat je zegt Mustapha.

De Oorlog tussen Iran en Irak is op een gruwelijke wijze uitgevochten, waarbij gifgas en kindsoldaten gebruikelijk waren.

De Koerden wisten ook goed waaraan en waaraf. Hele dorpen zijn uitgeroeit door Sadam en vriendjes.

Irak had al lang een rustig land in volle herbouw kunnen zijn.Zonder een dictator die als een halve waanzinige zijn waanbeelden liet verwezelijken. Ten koste van zijn volk.

Helaas zijn het nu alle halve zolen die die plaats proberen op te vullen die het verkloten voor iedereen.En de religie is een prachtige dekmantel voor hebzucht.
Oud 27 september 2004, 21:43   #134
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Wat een blablabla zeg.

Ik ken maar één feit. En dat is dat Irak nog nooit zo'n grote miserie kende tot de Amerikanen effectief zijn binnengevallen en het land zijn beginnen te zetten.

Toch straf dat de Irakesen dit zelf niet vinden. Waarschijnlijk omdat zij er gewoont hebben en jij niet é. Maar ja, sommigen denken altijd dat ze het beter weten.
Oud 27 september 2004, 22:51   #135
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Geef eens feitelijke argumentatie en geen losse gebrabbel die je aan de toog verkoopt onder de zatte collega's of dikke vrienden.

dan mogen er miljarden mensen zijn gestorven ten tijde van irak-iran oorlog, de enige schuldige toen waren de Amerikanen, dé grote sponsor en wapenleverancier van die oorlog.
Die zelfde schuldigen gaan nu de mensen ter hulp schieten. Denken jullie nu echt dat het Iraaks en Iraans volk zo snel vergeten???
Ja saddam was slecht, maar welke asshole heeft ons in ons reet genomen???? En hier gaat het om voor die mensen. Die mensen weten maar al te goe dat Saddam erin geluisd is.

Laatst gewijzigd door Mustapha : 27 september 2004 om 22:52.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2004, 04:51   #136
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef eens feitelijke argumentatie en geen losse gebrabbel die je aan de toog verkoopt onder de zatte collega's of dikke vrienden.

dan mogen er miljarden mensen zijn gestorven ten tijde van irak-iran oorlog, de enige schuldige toen waren de Amerikanen, dé grote sponsor en wapenleverancier van die oorlog.
Die zelfde schuldigen gaan nu de mensen ter hulp schieten. Denken jullie nu echt dat het Iraaks en Iraans volk zo snel vergeten???
Ja saddam was slecht, maar welke asshole heeft ons in ons reet genomen???? En hier gaat het om voor die mensen. Die mensen weten maar al te goe dat Saddam erin geluisd is.
Saddam is in wat geluisd?
Oud 28 september 2004, 08:28   #137
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

beetje makkelijk he, om die hele oorlog tussen Iran-Irak op 't conto van de VS te schrijven. Zelfs al profiteerden ze ervan en faciliteerden ze 't wapengeweld, dan nog is 't niet hun verantwoordelijkheid. Verantwoordelijkheid opnemen is evenwel niet echt het sterkste punt van de Arabische wereld, me dunkt. Ook nu weer wordt de schuld van de onveiligheid in Irak voor een groot deel onterecht in de schoenen van de VS geschoven, terwijl het de zogezegde Guerilla is die verantwoordelijkheid hiervoor draagt. Ze nemen het op voor Irak uit patriottische overtuiging, maar niet meer of minder dan de VS zijn ze uit op eigen invloed en geldgewin. En dat allemaal op de kap van de gewone Iraakse burger die nog niet genoeg miserie heeft gekend de laatste decennia

ps Mustapha, waar is je foto van Shamil naar toe ?
Oud 28 september 2004, 09:15   #138
k9

Standaard

Citaat:
En wanneer ga je nu eens beginnen met uitleggen hoe jij weet wat en hoe ze heel irak in de gaten hebben gehouden? Als het met manschappen moest gebeuren zoals jij beweert dan heb je enkele miljoenen mensen nodig om heel irak in het oog te houden dus... Geef nu eens een logische uitleg waarom jij denkt dat ze heel irak zo goed in het oog hebben kunnen houden.
Ik heb hierboven het al 3 keer gezegd geen 4e keer hoor lees gewoon de posts hierboven nog eens.

Citaat:
In mijn ogen is dit niet mogelijk. Overtuig me.
Ze konden zelfs saddam himself vinden en heel iraq probeerde die te verstoppen.

Citaat:
Saddam vermoorde enkele 100.000 den.
Bron? (om het eens op jouw manier te doen)

Citaat:
En er sterven inderdaad heel veel mensen over heel deze aardkloot maar 1/10 van het geld voor irak kan helemaal geen miljoenen mensen redden.
de oorlog in iraq heeft de VS naar schatting nu al een 137miljard $ gekost, tel daar de kost van al de andere landen bij en je zit aan meer dan 150 miljard $. 1/10e daarvan is 15 miljard $ of evenveel als het budget van de VS voor hulp over heel de wereld elk jaar. Het totale hulp budget van de hele wereld is maar een 50/60 miljard, dat is dus vele malen kleiner dan wat iraq kost.

Toen dat in 2002 de oogst in zuidelijk afrika mislukte en er meer dan 10 miljoen mensen dreigde te sterven van de honger was een 400 miljoen $ genoeg om hen te redden. Denk eens in wat 15 MILJARD $ kan doen.

Citaat:
De verhalen over de VS en de irak olie zijn verzonnen. Er is een irakese hooggeplaatste overgelopen met de bewijzen van plannen voor deze wapens dus..als je dat dan verzonnen noemt.
Ja verzonnen van het begin tot het einde dat is al verschillende keren in alle media geweest, als je dat gemist hebt

Citaat:
Doe zelf niet belachelijk en luister wat minder naar anti-amerikaanse propaganda. Zo kunnen we nog lang verdergaan é, dus voor de laatste keer!!!! Stop hiermee en discussier. Indien je er niet tegenkunt dat ik een andere mening heb dan jij, heb ik maar 1 vraag voor je, wat kom je hier begot doen op dit forum, of ben je echt zo dom dat je dacht hier enkel mensen tegen te komen die jou mening delen?
Begin er dan niet mee, als jij niet belachelijk doet zal ik het ook niet doen.

Citaat:
Saddam deed goeie dingen, zoals welke?
Voor saddam kon meer dan de helft van het land niet lezen of schrijven nu kan zowat iedereen lezen en schrijven, gezondheidszorg, infrastructuur,...

Citaat:
Saddam was wel de duivel himself. Maar dankjewel want hiermee geef je eigenlijk het tegenbewijs van iets waarvan je de VS beschuldigd. Nm het "steunen". Je geeft dus toch toe dat het westen niet altijd tegen hem was voor een reden, dus ook reden genoeg om irak te "steunen".
Je haalt weeral de zaken door elkaar ik zeg niet dat er geen reden was om saddam te steunen (die was er nooit) ik zeg gewoon hierboven dat niet alles slecht was aan de man. Het deel dat wel slecht was aan de man was echter zo erg dat je nooit met een gerust geweten die kon steunen. Wat het westen dus gedaan heeft gedurende decenia was verkeerd en dat weten ze.

Citaat:
Je hebt het waarschijnlijk over andere wapens. Kijk ik ken ook niet alles uit mijn hoofd maar ik weet zeker dat men wist over een hoeveelheid chemische prul en dat men gevraagd heeft wat ermee gebeurt was. Vernietigd was het antwoord, dus heeft men gevraagd (inspecteurs) waar dit gebeurt was en waar de reststoffen zijn gebleven. Hier heeft men tot nu toe nog altijd geen antwoord op gekregen. Dus de beelden waar jij het over hebt gaat over iets heel anders.
Nee de beelden zijn van de VN zelf en tonen duidelijk hoe de VN mannen daar die wapens ontmantelen en vernietigen (lees wegkappen en begraven) , de fabrieken werden simpelweg opgeblazen.

Dat waren de eerste jaren daarna heeft iraq altijd beweerd dat het geen WMD meer had, noch de mogelijkheid om er aan te maken. De VN heeft na jaren gezegd dat ze dachten dat saddam gelijk had maar de VS was niet tevreden en wou altijd meer en meer bewijs tot in het belachelijke.

Zo vroeg de VS bijvoorbeeld in 2002 naar biologische wapens die in 90 zouden geproduceert zijn maar die nooit zo lang goed konden blijven . De VS vroeg dus naar bewijs va, vernietiging van iets dat toch al onbruikbaar was geworden door de jaren heen.

Citaat:
Jij bent wel anti, verschil is dat ik geen valse beschuldigingen en onwaarheden kom vertellen die niet aangetoont zijn.
van alles wat hier zeg heb ik zowat de bronnen gegeven en toch zijn het "valse"

Citaat:
Dus degene die de beslissingen hebben genomen in vietnam zijn nu nog aan de macht volgens jou? Of degene die in de jaren 70 volgens jou vanalles verkeerd hebben gedaan of jaren 80? Komaan é, liever naief dan met dergelijke ideen in mijn hoofd.
Denk je dat het toevallig is dat zowel bush sr als bush jr president zijn geworden? Wel echt toevallig he ? Ja dat is in belgie zo, dat is in de VS zo, doe niet naief.

1973 ja, je vroeg een bewijs je hebt het. Ach ja als het niet van 2004 is telt het niet meer zeker

Wel kijk dan maar eens naar haiti, ik heb de link gegeven maar dat heb je zorgvuldig genegeerd zie ik.

Citaat:
Ah, natuurlijk. indien morgen Verhofstad beslist om weet ik veel wat te gaan uitsteken dan was hij ook vriend tot op dat moment é. Toch logisch of niet? Of moeten ze overal ter wereld glazen bollen gaan inkopen? Je kunt toch niet weten wat iemand allemaal gaat doen.
Je spreekt wel over iemand die op dat moment al duizenden vermoord had en een dictator was.

Het ging niet over wat hij ging doen maar over wat hij gedaan had.

Trouwens wel ERG grappig dat je zegt dat je niet akn weten wat iemand gaat doen, je zit hier de VS te verdedigen met de woorden "saddam zou terug WMD wapens aanmaken en zou zo een gevaar zijn" Blijkbaar kan jij wel de acties van saddam voorspellen

Citaat:
De VS mocht toch geen inval doen. Of denk je nu echt dat hij uit vrije wil was vertrokken?
De VS kon wel een inval doen bepaalde landen die tegen waren(lees frankrijk) hadden zelf aangeboden te helpen maar pas na het einde van de VN inspecties en met een VN mandaat.

Begrijp je nu dat ik zeg lees wat minder pro-VS propaganda, daar beweren ze inderdaad dat en dat is compleet verkeerd .

Citaat:
Oh, ik ook zeker niet maar ik ga daarom nog geen leugens verspreiden.
Nee ? ik heb al een tiental keer hier aangetoond dat je verkeerd was. Misschien niet opzettelijke leugens maar dan toch "misinformatie"

Citaat:
Komaan é kerel. Waar haal je het.
Geschiedenisboeken? Weet je wel wanneer de VS betrokken geraakte in de oorlog in europa (hint het was niet toen belgie onder de voet gelopen werd hoor, het was ook niet toen de VS wist dat de duitsers honderd duizenden mensen aan het vergassen waren) .

Citaat:
Ben je nu eigenlijk over VS slachtoffers bezig?
Coalitie slachtoffers (alle landen die meedoen behalve de irakezen)

Er zijn dus 1100 doden en meer dan 5000 gewonden waarvan 90% VS soldaten. Allemaal het werk van enkele honderden terroristen?

Citaat:
Ik ga straks deze site nog eens bekijken en vergelijken met anderen, maar 5 a 10 aanslagen per dag op coalitietroepen geloof ik gewoonweg niet. Anders was dit ook op cnn of andere zenders te horen.
Waarom? Gisteren (eergisteren?) was er nog een reportage over de oorlog daar en een soldaat die werkte aan het belangrijkste hospitaal voor VS soldaten zei letterlijk "ik denk niet dat de media een goed beeld geeft van de doden en gewonden in iraq en over het niveau van het geweld" En dit was MAANDEN geleden toen het geweld nog minder was.

Gisteren in iraq :

[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] AFP: Guards foil kidnap attempt[/font][/size]
[font=Verdana]THE Iraqi national guard had thwarted the kidnapping of six Turks on a highway north of Baghdad, the US military said today.[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: U.S. Forces Work to Secure Sadr City[/font][/size]
[font=Verdana]Six months after Sadr City erupted in rebellion, U.S. forces are launching a renewed campaign to wrest control of the vast Baghdad neighborhood from radical Muslim cleric Muqtada al-Sadr's forces."We're going fishing tonight," says one major ... [/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] DOD Identifies Army Casualty[/font][/size]
[font=Verdana]Spc. Robert Oliver Unruh, 25, of Tucson, Ariz., died Sept. 25 in Al Anbar Province, Iraq, when enemy forces using small arms fire attacked his unit. Unruh was assigned to the 44th Engineer Battalion, Camp Howze, Korea.[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: Pennsylvania guardsman dies of apparent natural causes in Iraq[/font][/size]
[font=Verdana]A Penn. National Guardsman apparently died in his sleep in his barracks near Baghdad on Saturday, according to PA National Guard officials. Army Spc. Clifford L. Moxley Jr., 51, of New Castle, was found dead in his bed of apparent natural causes ...[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] DOD Identifies Army Casualty[/font][/size]
[font=Verdana]Spc. Clifford L. Moxley, Jr., 51, of New Castle, Penn., died Sept. 25 in Baghdad, Iraq, of non-combat related injuries. Moxley was assigned to the Army National Guard's 2nd Battalion, 103rd Armor Regiment, Berwick, Penn.[/font]

[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] AP: Car Bomb Explodes at Iraqi Checkpoint[/font][/size]
[font=Verdana]A suicide attacker exploded a car bomb at an Iraqi National Guard checkpoint near the insurgent stronghold of Fallujah on Monday, killing at least three people. The attack happened in the morning at Saqlawiya, 12 miles northwest of Fallujah ...[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] AFP: Two Iraqis killed by own bomb in failed pipeline attack[/font][/size]
[font=Verdana]Two Iraqis were killed Monday in the premature explosion of a bomb they were planning to plant by a crucial export pipeline to Turkey, police in the northern oil centre of Kirkuk said. [/font]

[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] Hindustan Times: Three British Muslims join Zarqawi terrorist group in Iraq[/font][/size]
[font=Verdana]The revelation ... that 3 British Muslims have joined the terrorist group holding Liverpool engineer Kenneth Bigley hostage in Iraq has shocked most people in Britain ...[/font]

[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] Pacific Daily News: FSM soldier killed[/font][/size]
[font=Verdana]A 23-year-old sergeant became the fourth casualty from the Micronesia region to die in the continuing U.S. military operation in Iraq. Army Sgt. Skipper Soram of the Federated States of Micronesia's Pohnpei state died Sept. 22 in Baghdad ...[/font]
[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] CENTCOM: Two 1st ID Soldiers Killed, One Wounded Near Balad[/font][/size]
[font=Verdana]Two 1st Infantry Division Soldiers were killed in separate incidents Sept. 27, near Balad.[/font]
[font=Verdana]Spc. David W. Johnson, 37, of Portland, Ore., died Sept. 25 in Baghdad, Iraq, when an IED detonated near his convoy vehicle. Johnson was assigned to the Army National Guard's 2nd Battalion, 162nd Infantry Regiment, Cottage Grove, Ore.[/font]

[size=1][font=Verdana, Arial]09/27/04[/font][font=Verdana, Arial] CNN: Another Iraqi National Guardsman Killed [/font][/size]
[font=Verdana]Near Baquba, outside the town of Moqtadiye, a roadside bombing left an Iraqi National Guard solider dead, U.S. military sources said.[/font]

Ik tel maar liefst 7 aanslagen met doden of gewonden .

Citaat:
Je kunt niet aan opbouwen beginnen kerel vooralleer de aanslagen blijven. Dweilen met de kraan open noemen ze dat. Jij neemt natuurlijk door je anti-US gedachten dat meteen aan maar je hebt geen enkel bewijs hiervoor. Je denkt dat, meer niet.
Nogmaals nog nooit is er een aanslag op een electrciteitscentrale geweest, er zijn wel al verschillende keren geplundert geweest met alle gevolgen van dien.

Dat heeft niks met anti-VS te maken integendeel als de irakese burger het beter krijgt dan zal er minder steun zijn voor het verzet/terroristen en zal de VS het makkelijker krijgen .

Citaat:
Ja en? Alsof het dan niks kost. Alles is voor niets volgens jou en zonder moeite.
Het kost vele malen minder dan de olie export te beschermen en te herstellen. Maar die kost is blijkbaar wel verantwoord .

Citaat:
Leuke reactie maar het is een feit, neem eens een geschiedenis boek en lees dat zowel argentinie en het VK in die periode in een economische crisis zaten en dat dat de belangrijkste reden is dat die oorlog gevochten is.

Oud 28 september 2004, 09:17   #139
k9

Standaard

Citaat:
Wat een blablabla zeg.

De meeste irakezen zijn er nu wel beter vanaf als voor de oorlog dit is dus onzin. Over enkele jaren zullen zowat alle irakezen er beter vanaf zijn.

Oud 28 september 2004, 09:19   #140
k9

Standaard

Citaat:

De VS heeft practisch geen wapens geleverd aan iraq, dat waren frankrijk en rusland .

De schuld ligt ook vooral bij saddam en maar ten dele bij het westen .

Citaat:
Die mensen weten maar al te goe dat Saddam erin geluisd is.
Erin geluisd? Ach ja het was een complot van de CIA die saddam in een bloeddorstige dictator veranderde zeker

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be