![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Gaat hier over de menswaardige bezigheid van leefloners, niet over uwen dada. of moet ik u een paar lappen rond uw oren komen verkopen? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn geen werkkrachten die ze binnenhalen,dat zijn stemmen.Geef ze vooral geen werk,ze zouden eens rechts kunnen stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Man man man wat een laag niveau hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik voorspel u dat dit niet veel gaat uitmaken. Werklozen die bekwaam zijn om te werken ontvangen in België in de regel geen leefloon, maar een werkloosheidsvergoeding. Dit in tegenstelling tot Nederland waar je na enkele jaren werkloosheid een leefloon krijgt. Hetgeen Homans doet is niks anders dan goedkope propaganda voeren door de leefloners te demoniseren. De stad hoeft iemand die bekwaam is om te werken, en dit weigert geen leefloon te geven. Zij hoeft enkel de wet toe te passen. Halve leugens vertellen in de kranten is enkel geschikt om goedgelovige kiezers te misleiden.
Laatst gewijzigd door pajoske : 18 november 2013 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat U ambtenaar was en nu een exuberant pensioen KRIJGT waarvoor nooit is bijgedragen dat ik over ons diiscriminerend pensioenstelsel zal zwijgen. Nooit! Elke dag op elk discussieforum en in elke lezersreactie en in elk gesprek en binnen de vakbond etc. U zult mij niet stoppen!! Dit discriminerend stelsel moet ophouden te bestaan!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit laatste het probleem is dat men probeert op te lossen. De notie dat instaan voor je eigen onderhoud enkel optioneel is in deze samenleving wordt snel voorbijgestreefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel leefloners zullen scheel kijken als ze zich moeten melden om klusjes te doen.
Ik heb ook wel enkele voorstellen: -Standbeelden oppoetsen tot ze blinken als goud -Duivenstront ruimen van openbare gebouwen -Openbare wc's kuisen tot je er van de grond kan eten -Hout kappen ten voordele van armen die er zich mee verwarmen -Aan de kust meeuwen wegjagen zodat die beesten niet alles ondersch*ten -Vogelverschrikker spelen op het veld bij de boeren -De zwarte roetaanslag van gebouwen in de straat afpoetsen Enfin, zo kan je wel een tijdje bezig blijven met nuttige werkjes opsommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft de zogenaamde universitairen die zogezegd geen werk kunnen doen onder hun opleidingsniveau: akkoord maar een universitair die al meer dan twee jaar een leefloon trekt die zou toch zijn werkpak mogen aantrekken. Veel van die types voelen zich gewoon te elitair om dergelijk werk te doen. Het kan hen helpen om terug met de voetjes op de grond te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat JIJ solidair bent met iedereen die te lui is om de handen uit de mouwen te steken, en dat je desnoods drie kwart van je loon laat inpikken om iedereen die liever lui dan moe is te blijven betalen om niets te doen?
![]() |
#135 |
|
![]() Je zal sowieso extra personeel moeten aanwerven. En dan spreek ik nog niet over de planning, de administratie ervan, verzekeringen, aangepaste kledij, bijkomend materiaal, werkongevallen, enz, enz, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U gaat binnenkort op pensioen, maar er zal geen geld voor u zijn. Begin maar dikke truitjes te kopen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Doe dan meteen wat een echte oplossing is: leefloon afschaffen ipv halfslachtige oplossingen die nog meer geld gaan kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks ben jij nog de fiere oprichter van de eerste vakbond voor leefloners...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |