![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al lang gemerkt waarom de staatschuld zo hoog is. Het is nogal vermoeiend om te antwoorden op zo'n nieuwe soort geschriften op dit forum. Slaapwel ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben zot , maar gelukkig, en ik amuseer me hier door jouw blindheid op een ( mogelijke ) cynische manier trachten te openen, terwijl U zich vasthoud aan blindheid en mateloos ergert zonder resultaat . En dan ? Neen nu een vergelijking. België is een gezin. Vlaanderen en Wallonië de Mama en de Papa . De ziekenkas of werkgelegenheid een zorgenkindje. Mama Walonie bedreft het kind en geeft er veel te veel centjes aan. Papa Vlaander is het er niet mee eens, maar wil en kan zijn kind niet geheel uit de wereld verwijderen. Wat het Vlaams Nationalisme zegt , is scheiden Papa . Maar scheiden maakt nog niet dat het kind dan beter opgevoed wordt , en door te scheiden heb je helemaal geen controle meer over hoe Mama de centjes besteed voor jullie kind, in tegendeel , door te scheiden heb je geen controle meer, niet over het kind , en niet meer over je echtgenote Mama Walonie. Dat kind heeft je verbonden voor het leven. NV-a neemt huwelijkstherapeuten aan en dan gaan de gezinsbudgetten daar naartoe. intussen is de echte liefde, de band tussen een Vlaming en een Waal , Tussen Mama Walonie en Papa Vlaander geheel niet vertroebeld , maar tijdens de onenigheid werd er beroep gedaan op een advocaat , als dat nu de politici zijn , dan raak je er nooit meer uit . Ze raden je aan te scheiden , en je leven lang te vechten en ruzie te maken over je kinderen en de budgetten voor het kind zijn opvoeding. Laat je niet misleiden door advocaten en los je probleem op , maak de advocaat overbodig , de liefde is meer dan groot genoeg en spendeer je geld samen. Life is Love. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of lees dit anders eens, want een gans boek zal een beetje veel zijn voor je, denk ik : http://www.liberaalarchief.be/hannes-1.pdf Pfff... Waarom steken we daar nog tijd en moeite in ? Weet je intussen trouwens al wat de Koninklijke Schenking precies is ? En ben je er nog altijd van overtuigd dat die ons op jaarbasis 100 miljoen euro aan extra intresten op de staatsSchuld zou kosten indien de monarchie afgezet werd ? ![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 24 november 2013 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() De staatsschuld is enkel het gevolg van een bestuursvorm die 6 maal te hoog is voor dit aantal inwoners . en dan moet je snoeien in regeringsvorm en geen ruzie stoken tussen mensen die een andere taal spreken en intussen meer Frans uitkramen in hun dialect dan ze zichzelf bewust zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Vent toch, bespaar jezelf de verdere afgang en ga wat met de blokjes spelen of zo... ![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge kunt in Vlaanderen nog niet beslissen om een brug te bouwen of 5 km snelweg te herinrichten en je zou een land willen besturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Ik heb geen aspiraties om het land te besturen. Dat laat ik liever over aan mensen die daarin bekwamer zijn dan ikzelf. In mei 2014 draag ik mijn steentje daartoe bij in het stemhokje. 3) Ik wacht nog stééds op je verdere uitleg omtrent de Koninklijke Schenking.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek liever eens op wat Juul Hannes schreef over de MYTHE van de transfers van Wallonië naar Vlaanderen. Sjonge toch. Kan er iemand de vallende bladeren bijeen keren die hier komen binnengewaaid? Als ze op een composthoop rotten kunnen ze tenminste nog dienen als potgrond voor iemand's bloembakken volgend jaar.
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het Vlaanderen van de jaren '60 steeg het autobezit heel snel en werden er heel veel nieuwe wegen en autosnelwegen aangelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met een bevolkingsaandeel van 44% droegen de 4 Vlaamse provincies 44,1% bij tot de rijksfinanciën. Met een bevolkingsaandeel van 38% brachten de 4 Waalse provincies 30% bij tot de rijksfinanciën. Indien deze cijfers (gemeten over 80 jaar) kloppen, dan betaalde de gemiddelde Waal in die lange periode 80 Frank belastingen, daar waar de gemiddelde Vlaming 100 Frank betaalde (hier wordt uiteraard geen rekening gehouden met sociale stratificatie, kapitaalconcentratie, enz. maar dit terzijde). Met een bevolkingsaandeel van 18% droeg de provincie Brabant echter 26% bij tot de schatkist. Of, anders gezegd, het Brabants aandeel aan de bijdragen tot de schatkist van het Rijk lag liefst 47% hoger dan dat van de vier Vlaamse provincies samen. Waarom dan viseert Hannes de Brabanders niet?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Door de Belgische staat welteverstaan (die de wegen ook nog eens prima onderhield en dit in heel het land).
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als, zoals in de hoofdstad van dit land, de overgrote meerderheid van de trambestuurders,de politie-agenten,de brandweerlui, de verpleegsters ,de dokters, de winkelbedienden,weigert om de meerderheidstaal van het land waarvan Brussel de hoofdstad is ,te spreken dan is er wel degelijk een probleem volgens mij . Wij betalen als Vlamingen de hoogste belastingen van West-Europa en dan wil ik ook waar voor mijn geld. Dan wil ik in mijn eigen hoofdstad overal en altijd in het Nederlands terecht kunnen en dan wil ik niet buiten gekeken worden omdat ik Nederlands spreek. Als Brussel zijn rol van hoofdstad van een land met een Nederlandstalige meerderheid niet naar behoren kan vervullen ,dan hoeft Brussel voor mij niet meer. Dan zal ik op een democratische wijze ijveren voor een nieuw land en een nieuwe hoofdstad waar ik wel word gerespecteerd als ik mijn moedertaal spreek. Moesten de Walen op dezelfde wijze in Brussel behandeld worden ,zoals de Vlamingen reeds generaties lang in Brussel geminacht worden omwille van hun taal,dan had Wallonië al honderd jaar eerder zijn onafhankelijkheid verklaard. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 november 2013 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar je wel een punt hebt is de veel te hoge staatsschuld en veel te hoge belasting . Dat die budgetten naar hoofdzakelijk naar de Waalse burger zouden gaan is geheel onjuist . Dat de budgetten zwaar worden aangetast door veel te grote en ingewikkelde structuur en het overheidsapparaat dat is duidelijk. Dus moet je eens leren om de kwaal aan te pakken en niet te ontlopen. Als een man vind dat zijn kind rot verwend wordt en veel geld verspilt dat hij toegestopt krijgt door Mama dan lost hij dat niet op door te scheiden. Door te scheiden heeft hij helemaal geen controle meer over Mama en nog minder zicht op zijn kind. Dat Vlaanderen cordaater zou moeten optreden om Belgische regels over het hele land gelijk te krijgen en toe te passen zou veel meer aarde aan de dijk zetten dan meer bevoegdheden in verschillende kampen te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Canada is dan ook niet in twee verdeeld met aan de ene zijde de armste regio van het werelddeel en aan de andere zijde het rijkste werelddeel. Die situatie is gewoon uniek en onvergelijkbaar met enige andere situatie ter wereld. Je moet echt al in dit land wonen en geen oogkleppen ophebben om de situatie goed in te schatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als je zoekt bij mensen die niet graag een positieve kant ontluiken van iets waar je tegen bent zonder te weten waarom, dan wordt het moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het scheelde slechts enkel honderden stemmen toen of Quebec had zijn onafhankelijkheid verkregen. Zo ver zijn we in Vlaanderen nog niet geraakt,maar dat zal nog wel komen ![]() 2)Taalgebruik is helemaal geen muggenzifterij als je als Nederlandstalige belastingbetaler niet in het Nederlands terecht kan op het politie-bureau of ziekenhuis in je eigen, bij wet verplicht tweetalige, hoofdstad. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 november 2013 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
De aanleg van het Albertkanaal was uiteraard logisch om de afstand Luik-Antwerpen te verkorten. Zulke projecten die industriële streken middels kanalen verbonden met de grote havens, vonden trouwens ook in het buitenland plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zowel Antwerpen als Luik kregen de voordelen van het Albertkanaal. Nu na meer dan een halve eeuw kunnen we zien wat ze er respectievelijk mee gedaan hebben; Luik een industriëel kerkhof ,waar de laatste staalfabrieken de deuren sluiten. Antwerpen een wereldhaven waar meer dan 140.000 arbeidsplaatsen gecreëerd werden . |
|
![]() |
![]() |