Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2013, 17:53   #121
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En zo iemand durft dan nog te spreken over 'la Belgique nouvelle', terwijl dat gedrocht al meer dan 170jaar oud is en altijd dezelfde ondemocratische
ongelijkheden hoog in het vaandel voert.
Wat zit u toch altijd te janken en te mekkeren over het verleden. Al die Vlaams-nationalisten zijn allemaal dezelfde: janken, schreeuwen, de Caliméro uithangen langs de kant van de weg, dat is zowat het enige wat ze kunnen.

En als de NVA-ers dan eens in een bestuursorgaan zitten zoals in de Vlaamse regering of in een schepencollege, dan bakken ze er maar weinig van of is het heibel alom en rollen die Vlaams-nationalisten al vechtend onder mekaar over de straat. Zodanig dat het hele bestuursapparaat wordt ontwricht. Het is soms zelfs zo erg dat men de gouverneur erbij moet gaan halen om een nieuwe burgemeester aan te stellen. Ga maar met zulke rekels naar de oorlog.

Laatst gewijzigd door system : 4 december 2013 om 17:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 17:58   #122
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat zit u toch altijd te janken en te mekkeren over het verleden. Al die Vlaams-nationalisten zijn allemaal dezelfde: janken, schreeuwen, de Caliméro uithangen langs de kant van de weg, dat is zowat het enige wat ze kunnen.

En als de NVA-ers dan eens in een bestuursorgaan zitten zoals in de Vlaamse regering of in een schepencollege, dan bakken ze er maar weinig van of is het heibel alom en rollen die Vlaams-nationalisten al vechtend onder mekaar over de straat. Zodanig dat het hele bestuursapparaat wordt ontwricht. Het is soms zelfs zo erg dat men de gouverneur erbij moet gaan halen om een nieuwe burgemeester aan te stellen. Ga maar met zulke rekels naar de oorlog.
U hoeft inderdaad niet te tollen over het verleden; u verdraait het heden al genoeg.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:09   #123
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U hoeft inderdaad niet te tollen over het verleden; u verdraait het heden al genoeg.
Mensen zoals gij die niet graag de waarheid horen, spreken al vlug over 'verdraaien'. Dat is het gemakkelijkste natuurlijk.
Oud 4 december 2013, 18:19   #124
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
met deze uitspraken verraad je uw democratisch gehalte=zero nul ,als je vind dat een partij met 50procent in een landsdeel niet aan de bak hoeft te komen ,het verraad ook het belgisch democratisch gehalte ,idem als het jouwe zero
Een partij die 50% zou halen in het Vlaamse gewest vertegenwoordigt ongeveer 28% van de Belgische bevolking. Tel daar mogelijks2% bij in het BRusselse gewest. Waar is de democratische reden die hen het recht geeft om "aan de bak te komen"?
Democratie = 50+1. Democratie is niet de macht van een minderheid die 30% van de stemmers achter zich schaart.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:24   #125
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sinds het oosten het deksel op de neus heeft gekregen door klakkeloos de leugens van De Vadder te bewieroken, loopt de arme man rond als een vogel zonder kop. Hij doet niet veel meer dan websites afschuimen om toch maar iets te vinden dat de N-VA in diskrediet kan brengen. Ik benadruk "kan" omdat onze nationalistenjager weinig of niets vindt natuurlijk. Maar geen nood, de arme man vindt er wel uit. Hij zit deze week alleen al aan drie maar geen kat weet waarover hij het heeft. Je zou op den duur compassie met hem krijgen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:26   #126
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De Vlaamse gemeenschap bestaat sinds de eerste staatshervorming van 1970...
Dat is best mogelijk.

"Jef li Flamind', de 'beau Flamand', de 'sale flamand' & de 'flamouche' bestaan echter al véél langer dan die eerste staatshervorming van 1970.

Uit welke lucht zijn die dan komen vallen?

Leestip:

"Vlaamse migranten in Wallonië 1850-2000"

Idesbald Goddeeris & Roeland Hermans (red.)

Lannoo Campus

ISBN13 978-90-209-9568-8

barcode 9 789020 995688

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:28   #127
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Op de grond ligt de basis, die hangt niet in de lucht. Spuwen op wat je niet begrijpt is begrijpelijk.
Het gaat hier wel over een laag ethisch niveau. Niets te maken met grond op zich.
Oud 4 december 2013, 18:28   #128
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga maar met zulke rekels naar de oorlog.
Ze zijn - voorlopig - meer dan geschikt voor de oorlog tegen België. Het confederalismeplan was marketinggewijs een schot in de roos. Daarmee hebben ze mijn stem verdiend, niet zozeer omwille van de inhoud van het plan (dat is verwaarloosbaar), wel omwille van de evolutie der geesten die ze hiermee doorduwen.

Laat ze dus maar vechtend over straat rollen of wat dan ook: het laat me ijskoud.
Oud 4 december 2013, 18:30   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is best mogelijk.

"Jef li Flamind', de 'beau Flamand', de 'sale flamand' & de 'flamouche' bestaan echter al véél langer dan die eerste staatshervorming van 1970.

Uit welke lucht zijn die dan komen vallen?

Leestip:

"Vlaamse migranten in Wallonië 1850-2000"

Idesbald Goddeeris & Roeland Hermans (red.)

Lannoo Campus

ISBN13 978-90-209-9568-8

barcode 9 789020 995688
Geen lastige vragen stellen aub, de realiteit van het communistisch collectief is de enige ware.
Oud 4 december 2013, 18:30   #130
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Democratie = 50+1. Democratie is niet de macht van een minderheid die 30% van de stemmers achter zich schaart.
Niet leuteren: in België is die democratie afgemaakt met allerlei grendels en bijzondere etnische meerderheden. Democratie is hier al lang geen 50 + 1 meer.
Oud 4 december 2013, 18:34   #131
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ze zijn - voorlopig - meer dan geschikt voor de oorlog tegen België. Het confederalismeplan was marketinggewijs een schot in de roos. Daarmee hebben ze mijn stem verdiend, niet zozeer omwille van de inhoud van het plan (dat is verwaarloosbaar), wel omwille van de evolutie der geesten die ze hiermee doorduwen.

Laat ze dus maar vechtend over straat rollen of wat dan ook: het laat me ijskoud.
Je houd het vrij simpel moet ik zeggen. Ik denk hierbij aan "Is that all there is?" Zeer toepasselijk.

Laatst gewijzigd door robert t : 4 december 2013 om 18:35.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:46   #132
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Sinds het oosten het deksel op de neus heeft gekregen door klakkeloos de leugens van De Vadder te bewieroken, loopt de arme man rond als een vogel zonder kop. Hij doet niet veel meer dan websites afschuimen om toch maar iets te vinden dat de N-VA in diskrediet kan brengen. Ik benadruk "kan" omdat onze nationalistenjager weinig of niets vindt natuurlijk. Maar geen nood, de arme man vindt er wel uit. Hij zit deze week alleen al aan drie maar geen kat weet waarover hij het heeft. Je zou op den duur compassie met hem krijgen.
De Vadder heeft de NV-A op twee flagrante leugens betrapt. Zoveel is zeker. Ik ben er van overtuigd van dat de NV-A in het vervolg twee keer zal nadenken vooraleer ze nog onwaarheden gaat spuien in de kranten. Ook dat is zeker. Want anders krijgen ze weer eens het deksel op hun neus. En maar goed ook!
Oud 4 december 2013, 18:47   #133
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je houd het vrij simpel moet ik zeggen. Ik denk hierbij aan "Is that all there is?" Zeer toepasselijk.
Hé Robert, we moeten het ijzer smeden terwijl het heet is, en we moeten roeien met de riemen die we hebben hé
Oud 4 december 2013, 18:52   #134
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vadder heeft de NV-A op twee flagrante leugens betrapt. Zoveel is zeker. Ik ben er van overtuigd van dat de NV-A in het vervolg twee keer zal nadenken vooraleer ze nog onwaarheden gaat spuien in de kranten. Ook dat is zeker. Want anders krijgen ze weer eens het deksel op hun neus. En maar goed ook!
De Vadder geeft zijn fout toe

Arme, arme System...
Oud 4 december 2013, 18:54   #135
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Aan die fratsen van Di Rupo en het voetbal kan je zien wat voor karakter dat is: een praatjesmaker en een hypocriet.

Wat De Wever zegt over Verhofstadt klopt volledig. De man verkoopt al die onzin en leugens over Europa omdat hij zelf nog zo veel mogelijk carrière wil maken binnen Europa. Ik noem die mens een Euro-fundamentalist.
Ik denk dat eurofascist geen overdreven term is, want zijn doctrinair geblaat draagt er veel kenmerken van.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 18:57   #136
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Wat is de essentie van al die zever? Met een basisinkomen wordt heel de discussie over werkloosheidsbedragen in één klap overbodig.
Oud 4 december 2013, 18:58   #137
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De Vadder geeft zijn fout toe

Arme, arme System...
Als dat inderdaad zo is en De Vadder fout is, dan ben ik tevens fout. Mijn verontschuldigingen.

Laatst gewijzigd door system : 4 december 2013 om 19:00.
Oud 4 december 2013, 19:02   #138
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

"Mijn" Ijzerwake?

Daar ben ik zelfs nog nooit geweest. Overigens, ik meen begrepen te hebben dat sedert een paar jaar, "Ijzerwake" en "IJzerbedevaart" twee gescheiden dingen zijn.

Bovendien, een jaarlijkse herdenking van een historisch conflict is nog niet hetzelfde als het vasthouden aan een mentaliteit die impliceert dat Berlijn nog steeds niet gevallen is.
Staat ge dan afkerig tegenover de IJzerwake?
Oud 4 december 2013, 19:03   #139
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat is de essentie van al die zever? Met een basisinkomen wordt heel de discussie over werkloosheidsbedragen in één klap overbodig.
Maar er is toch een basisinkomen, het leefloon? Waar zeur je over?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2013, 19:05   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat inderdaad zo is en De Vadder fout is, dan ben ik tevens fout. Mijn verontschuldigingen.
Serieuze afgang, nadat je een hele week hebt staan roepen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be