![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat toont ook dat je gerust mensen kan hebben die op zo'n manier werken, zonder daarom complete zonderlingen te zijn. Flexibility creates flexibility and everything has its price. Als dat daar kan, dan kan dat in andere sectoren evenzeer. Citaat:
Maar los daarvan: zelfs al zijn ze laaggeschoold, zelfs al zijn ze niet zo goed betaald als in de chemie (hetgeen an sich niet onlogisch is; 't werk is niet alleen van een heel ander kaliber, het shiftsysteem dat ze daar draaien is ook van een heel ander kaliber dan een 9 to 5 regime): ze gaan nog steeds niet verplicht kunnen worden meer te doen dan ze zelf willen en dan ze wettelijk mogen. Dus ook daar: wat is het probleem dan? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben overigens niet jaloers op mensen die meer als mij verdienen. Ik doe wat ik kan en wil, en ik focus me inderdaad voor een groot deel op mijn gezin. De zondagsrust is nodig in mijn ogen omdat je een dag hebt die voor iedereen vrij is. Men kan dan aan andere zaken doen dan bvb economische activiteit. En in de maatschappij is die onthaasting zeer noodzakelijk. Chemische nijverheid: ja de processen daar zijn 24/24 7/7, dat kan nu eenmaal niet anders, ook voor de veiligheid. De mensen worden daar ook goed voor betaald/vergoed. Dit is een logische uitzondering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En eigen vennootschap. Dus m.a.w. een zelfstandige in bijberoep maar dan als zaakvoeder van een vennootschap. De sociale bijdragen te duur? De vennootschap draait niet zoals gehoopt? Willen maar niet kunnen noem ik dat. Ofwel neem je je verantwoordelijkheid op ofwel ga je verder je baas poepen. Maar willen en niet kunnen vind ik > ben je een man of een watje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Bof, als ie het niet is, dan is ie hetzij iemand die verhaaltjes verzint in een langgerekte "hey look at me, zie hoe straf"-poging, hetzij iemand die effectief die levensstijl heeft maar die er zo weinig voldoening uit haalt dat ie opnieuw in die langgerekte "hey look at me, give me some attention"-poging verzeild geraakt.
Geen van beide opties zijn bepaald benijdenswaardig ![]() Citaat:
![]() Jalozie op mensen die meer geld verdienen is pointless trouwens. Schiet je zelf niks mee op. Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 20 december 2013 om 16:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Snap het (ik hoop alleen dat het geen ergo toestanden of dergelijke zijn dat ge doet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat bedoel je juist met construct? Want anders ga ik nog lang met die vraag blijven zitten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Dat je hier een personage neerzet zeg maar.
Toneeltje spelen quoi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk houden we het misschien best op toneel en personage. En binnen enkele dagen is iedereen mij gelukkig vergeten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nog twee dagen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry, maar een buitenshuiswerkende vrouw die gewoon in het weekend thuis is, en twee kinderen lijkt me eerder de doodnormale modale situatie dan een worst case scenario.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar iemand die alle zondagen en zaterdagen moet werken, mèt compensatie tijdens de week heeft echt niet veel tijd om met echtgenoot en kindjes een weekendje op stap te gaan. Tijdens de week kan de melkboer en postbode dan natuurlijk wel vrij binnen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ik denk niet dat iemand kan verplicht worden om meer dan een door de wetgever bepaald aantal uur present te zijn op zijn werk. Het enige verschil met nu is dus dat de winkelbediendes ook regelmatig een zondag zullen moeten werken, en een weekdag meer zullen vrij zijn. Ook niet mis vermits welbepaalde kantoren en gemeentelijke diensten alleen tijdens de week open zijn. Ik denk dat het de uitbaters zijn die het verlies aan inkomen (door de crisis) proberen te compenseren door op zondag open te blijven. Persoonlijk vind ik dat dom want in crisistijd geven de mensen die maar over een beperkt butget beschikken niet meer uit omdat het op zondag open is. Wie wél allicht wat meer zal uitgeven op zondag zijn de mensen die van de crisis niet veel voelen. Op die mensen wordt dus getipt. Van die mensen zijn de gewone winkelbediendes het slachtoffer. Ik heb eergisteren nog eventjes gepraat met een winkelbediende uit de Aldi. Het was even na 8.30u en zeer kalm. Ik was de enige aan de kassa. Dat de winkel vroeger opengaat betekent niet dat de dagopbrengst groter is dan toen de winkel pas om 9u openging. Er staat echter geen rij wachtenden meer aan de voordeur tot de winkel opengaat. Het half uur dat de zaak eerder opent heeft alleen tot gevolg dat er geen toeloop is van klanten om 9 u. Klanten die even later ook weer massaal aan de kassa staan aan te schuiven. Dat lijkt me eerder een dure service voor de klanten. Toch als dat half uur extra openingstijd niet resulteert in meer opbrengst voor de baas.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 december 2013 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Personeel heeft minder stress waar door er minder ziekteverzuim is, anderzijds goede reclame omdat de klanten tevreden zijn dat ze niet lang moeten aanschuiven. Met gevolg dat meer mensen in die winkel gaan winkelen.
![]() |