![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Neen, maar het bent wel u die om het even welk ander debat saboteert en onderdompelt in uw eigen bekrompen geloof, want buiten uw eigen persoontje en uw eigen opinie is elke andere mening de moeite niet waard om geuit te worden. En als iemand u daarop wijst heeft u het lef om over meningsvrijheid spreken; u toont overduidelijk aan dat u zelfs niet weet wat dat woord wil zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg de indruk dat u van fora echt geen kaas gegeten hebt. Door mijn mening hier te uiten, verhinder ik absoluut niet dat u de uwe erachteraan plaatst. Ik vraag ook niet dat u zich beperkt om enkel te schrijven in draad x-y-z opdat ikzelf draden zou kunnen voorbehouden voor gelijkgestemden. Dat is meer de stijl van Anarcho-reddit-Christophe en Marie-hier-is-een-draadje-voor-ongeloof-te-belijden-Danen..... Post dus zoveel religieuze bagger als u wil, maar hou op met mij op een smerige, valse, lasterlijke manier te beschuldigen van censuurpraktijken, die u eigenlijk zelf wil hanteren.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 december 2013 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een forum als dit kan je geen debat saboteren.
Iedereen kan zijn opinie kwijt. Saboteren, dat is het etiket dat religieuze hysterici plakken op discussies waar hun onzin aan het licht wordt gebracht.
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat vind ik niet.
Vrije meningsuiting houdt in dat elk idee, hoe debiel ook, moet kunnen geuit worden.
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ikzefl zou U liever beschuldigen van aanhoudende oneerlijkheid en het fabriceren van leugens en stromannen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 december 2013 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Een wereld zonder geloofsgeloof zou werkelijk tof zijn !! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fout , dit is een discussieforum !! Citaat:
![]() Ik durf met een hamer of bijl figuurlijk door te kloppen , als ze mij willen de mondsnoeren !! Dat heb ik ooit op een Amerikaans geloofsforum gedaan !! Zelfs op DAT forum zaten ze te roddelen over een andere forum hoe ze hun aan't zwart waren maken , wanneer ik hen vroeg of ze al op bezoek waren geweest .... , tiens .... ![]() Een van hen vroeg zelfs om mij te bannen , maar de mod aldaar , een priester , liet mij gewoon posten !! Zelfs een van hun ex-mods speelden vuil spelletjes , sommige waren echte brave personen ![]() Natuurlijk waren er wel poster die goede bedoelingen hadden , en daar viel mee bootje te varen , met leuke & leerzame discussies ![]() Op dat andere Amerikaans geloofsforum konden ze mij dan wel appreciëren ![]() En nochtans zaten daar ook verdomd extreem gelovige !! De website op zich , incluis ALLE forums zijn sinds 2005 kapot gegaan , en niet meer gerepareerd , maar nog wel online te lezen !! Tja , je kon daar toen naar hartenlusten met HTML spelen !! Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan jij die aparte draad van mij waarover Superstaaf het heeft duiden?
Is dat zo? Of zit je te lezen wat je wilt lezen? Heb ik het ergens over moeten? Niet echt, ik heb het verschil uitgelegd.
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten we niet eerst overeenkomen over wat precies bedoeld wordt met het woord God, vooraleer we de vraag naar het bestaan van God zinvol kunnen bediscussiëren? De definiëring van God kan een eindeloze discussie op zich zijn. Voor de een is God een ongedefinieerd opperwezen, voor de ander een door specifieke religies ingevuld begrip, en voor nog iemand anders zijn we allemaal god.
In het algemeen denk ik dat hoe specifieker de mens poogt god te definiëren en pretendeert God's woorden en wil te kennen, hoe verder hij afstaat van een spirituele beleving, hoe hoogmoediger hij zich toont, hoe eerder hij de neiging heeft God te misbruiken ter vergroting van zijn macht, en uiteindelijk hoe verder dat hij afstaat van die God in wiens naam hij dikwijls pretendeert te spreken. Eerder dan me de vraag te stellen of God bestaat stel ik me de vraag of het zin heeft een antwoord op de bestaansvraag van God te verlangen. Wat maakt het voor verschil maw of we die vraag positief of negatief menen te moeten beantwoorden? Worden we er een meer spiritueel of moralistisch mens door? Niet noodzakelijk. In naam van God wordt zowel haat als liefde verspreid, worden moorden gepleegd zowel als het leven beschermd. En degene die pretendeert te weten dat God niet bestaat staat daarom niet verder af van die eventueel niet bestaande god dan degene voor wie het bestaan van een God (of goden) een evidentie is. Wat is dus de relevantie van de vraag naar het bestaan van God? Wat mezelf betreft wil en kan ik geen antwoord geven op de vraag naar het bestaan van God en beschouw ik de vraag ook niet als een belangrijke vraag. Belangrijker zijn de consequenties die de mens verbindt aan het antwoord dat hij al dan niet meent te moeten geven op de Godsvraag. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2013 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij stelt u de mening van S. Hawking compleet omgekeerd voor aan wat hij eigenlijk bedoelt. Hawking gaat ervan uit dat we de oorsprong van het heelal kunnen verklaren zonder naar God te verwijzen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2013 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat betekent dat u een haat-verlanglijstje er op na houdt !! Citaat:
En dromen kunnen uitkomen: Start een eigen forum , met als regelement , duidt aan welk uw religie is , anders kan je niet meedoen aan discussies !! Indien geen religie , opzouten , aub !! U wilt gewoon dat posters die u niet aanstaan , en vooral die uw mening niet koesteren , opflikkeren !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek liever niet over bewijzen in verband met de vraag naar het bestaan van God. Moest God's bestaan te bewijzen zijn dan zouden we ons de vraag niet stellen naar God's bestaan. Of wel? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2013 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs zonder de eis voor een bewijs kan men zich de vraag stellen of de vraag naar het al dan niet bestaan van God relevant is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook voor degenen die zijn bestaan menen te kunnen ontkennen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2013 om 18:11. |
![]() |
![]() |