Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2014, 07:55   #121
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
We zijn het rijkste land ter wereld. We delen een cadeau van 11.000 euro euro aan een onhandelbare crimineel. Zo gul is geen enkel land ter wereld.
Indien we de 1,3 miljoen ambtenaren een camouflagepak laten aantrekken dan hebben wij het grootste leger ter wereld.
Een leraar moet wettelijk 20 uur/week op school aanwezig zijn maar krijgt een full-time loon.
Omdat enkel leraars stress kennen krijgen zij 4 betaalde maanden/jaar verlof. Dat zijn
er 3 meer dan in de privé. Op een loopbaan van 40 jaar is dat 120 maanden of te wel 10 jaar. In die periode worden natuurlijk fiktieve bijdrages gestort en door een fantastisch pensioenstelsel trekt die mens een pensioen dat minstens 2 en waarschijnlijk 3 keer groter is dan wat de mens die hem onderhield zal krijgen.
Het is verboden dit in de aandacht te brengen. Zwijg erover.
Neen, ik zwijg niet.
De meeste mensen uit de privé hebben hier geen weet van en dit moet dagelijks in de aandacht blijven.
Waarom hebben mensen uit de privésector het laagste pensioen vd Westerse wereld ondanks de hoogste bijdrages en het laagste netto-loon?
Waarom is het pensioen vd statutair 3 keer groter?
Ik wil dit elke dag in het nieuws houden opdat dit zal veranderen!
Goed gesproken!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 07:57   #122
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En dat kan niet in één draad?
Kom Jaakske, er worden wekelijks anti N-VA draden geopend, meestal met vee overdrijvingen en / of leugens, toch hoor ik u niet protesteren.
Oud 14 januari 2014, 07:57   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Wat kosten de werkonwillige bruggepensioenneerden aan de 'hardwerkende vlaming'?

Een leraar geeft tenminste nog les en heeft een maatschappelijk nu, kan van jou niet gezegd worden.
Werkonwillig en brugepensioneerde, is dat geen contradictie?
Oud 14 januari 2014, 07:58   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Een leraar gaat nog altijd met prepensioen. Weinigen die tot 65 werken.
Of ze krijgen een burn-out op het eind van hun loopbaan.
Oud 14 januari 2014, 08:41   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

hier nog een beetje van ons afpakken ze:
nu gaan ze straks aan ons pensioenspaarpotje zitten
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...paren-af.dhtml

gewoon ons pensioensparen afpakken en ipv 2miljard te sparen kunnen we dan 700miljoen minder belastingen betalen en de sociale lasten nog wat verhogen voor 1.7miljard dat er nog minder tewerkstelling is en iedereen heeft zijn hoger pensioen van75% van zijn laatste wedde... aleluja;..

jaja

en moesten ze nu eens omgekeerd redeneren: dat ze die ambtenarenpensioen fusioneren met de privé, en het budget herverdelen. En dat ze ook de werklozensteun en ziektesteun in een universeel inkomen systeem gooien... dan zou dat potje al een beetje meer rechtlijnig verdeeld zijn
En dan kunnen ze de ambtenaren voor de keuze zetten om 2 maandweddes aan de kant te schuiven voor hun supplementair pensioen of hetzelfde pensioen zoals in de privé

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 januari 2014 om 08:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 08:49   #126
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hoeveel denkt ge dat het hoogste pensioen in de privé is ? Schat zo'n 2500euro/maand brutto (als het zoveel is).
Bediende privé-maximum
Gehuwd : 2.681,19 EUR Alleenstaand : 2.144,95 EUR
http://www.onprvp.fgov.be/nl/profes/...s/default.aspx

Ambtenaar : Het bruto maandbedrag van het GMP (gewaarborgd minimum pensioen) op basis van voltijdse prestaties is:
• voor een alleenstaande gepensioneerde gelijk aan 1 236,93 EUR
• voor een gehuwde gepensioneerde gelijk aan 1 546,13 EUR
http://www.pdos.fgov.be/pdos/faq/faq...related_topics
Dus je bewering dat de laagste staatspensioenen hoger liggen dan de hoogste privépensioenen lijkt me niet juist. (of heb ik het weer misbegrepen ? )
Oud 14 januari 2014, 09:08   #127
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dit zijn de feiten :
In 2012 spendeerde België 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt. Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel!
En natuurlijk buiten beschouwing laten dat in de privé brug- en andere pensioenen bestaan die minder 'opbrengen' dan het 'gewone' pensioen. Ook geen rekening houden met het feit dat in de privé nu eenmaal meer 'lagere niveaus', met lagere pensioenen, werken dan bij de staat. Statistieken, je kan er echt alles mee bewijzen...
En in 't vervolg misschien de bron van je cijfers geven ? ALtijd nuttig om je opponenten te laten meevolgen.....
Oud 14 januari 2014, 09:13   #128
Klojo eerste klas

Standaard

"""Als leraar moet je in dienstactiviteit zijn om betaald verlof te krijgen.
Tijdelijke leraren hebben doorgaans een contract dat eindigt op 30 juni. Daar zij niet in dienst zijn in juli en augustus, hebben zij geen recht op betaald verlof. Ze zijn werkloos tijdens die maanden."""
http://www.ond.vlaanderen.be/gidsvoo...ofregeling.htm
Voor de rest van 't jaar mogen we ze ook rekenen bij de rest van die overbetaalde luiaards....
Oud 14 januari 2014, 11:35   #129
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, dat is enkel voor nutteloze godsdienstleraren.
Het pikt precies dat je eindelijk eens normaal zou moeten gaan werken.
Dat doen wij anders al jaar in jaar uit.
Er is nochtans niks speciaals aan een leraar.
Gedaan met normale werkende mensen uit te lachen op het forum tijdens de verlofmaanden.
Toch niet, dat gaat hier gewoon rustig verder zijn gangetje gaan, Stuyck.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 11:37   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Is het dat wat je aan de kinderen leert ? Ben je een godsdienstleraar Jack ?
Ik stel vast dat je toch maar een zoals de meeste ambtenaren lui bent en enkel aan jezelf denkt, dat maakt je ook nog eens een egoist.
Op veel bijval zal je hier niet moeten rekenen.
Ik stelde gewoon een aantal concrete vragen over hoe je je voorstel concreet zou invullen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 11:44   #131
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Bediende privé-maximum

Ambtenaar : Het bruto maandbedrag van het GMP (gewaarborgd minimum pensioen) op basis van voltijdse prestaties is:
Dus je bewering dat de laagste staatspensioenen hoger liggen dan de hoogste privépensioenen lijkt me niet juist. (of heb ik het weer misbegrepen ? )
Ik vrees dat ge appelen met citroenen aan het vergelijken bent. Ge moet telkens wel een volledige loopbaan vergelijken. Allé, wat is het geperekwateerd pensioen van ne klas D, statutaire ambtenaar met volledige loopbaan ?
BTW dacht trouwens niet dat ik heb beweerd dat het laagste staatspensioen hoger ligt dan het hoogste privépensioen. Wel dat er niet veel statutaire ambtenaren zijn, met een pensioen lager dan het hoogste privépensioen.

Laatst gewijzigd door Bob : 14 januari 2014 om 11:47.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:26   #132
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ge appelen met citroenen aan het vergelijken bent. Ge moet telkens wel een volledige loopbaan vergelijken. Allé, wat is het geperekwateerd pensioen van ne klas D, statutaire ambtenaar met volledige loopbaan ?
BTW dacht trouwens niet dat ik heb beweerd dat het laagste staatspensioen hoger ligt dan het hoogste privépensioen. Wel dat er niet veel statutaire ambtenaren zijn, met een pensioen lager dan het hoogste privépensioen.
Dan was ik wat in de war, zeker ?
Citaat:
Och, er zijn weinig ambtenaren die een kleiner pensioen hebben dan de hoogste pensioenen in de privé
Ik zie daar toch niks staan van zo'n "voorwaarden". Maar geef anders zelf eens de cijfers van die aantallen ? Er wordt hier op dit forum nogal wat gegoocheld met 'ik denk', en 'ik veronderstel', enz. zonder exacte cijfers te geven.....
ALs je nog 7 jaar (als 't weer niet verhoogd wordt) wacht laat ik je anders wel weten of mijn pensioen (als 't op dezelfde hoogte blijft als nu, hé) daar onder of boven ligt....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 januari 2014 om 12:29.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:42   #133
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Daar zit een serieuze fout in. Het is namelijk veel meer. Van die 2/3 worden o.a. de ambtenaren betaald en daardoor moet dat volledige bedrag daar nog eens bij geteld worden omdat die ambternaren nu eenmaal door die belastingen worden betaald. De belastingen die zij betalen zijn ook geen 'echte' belastingen en mogen dan ook nog eens apart bij die 2/3 geteld worden.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 12:58   #134
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie daar toch niks staan van zo'n "voorwaarden". Maar geef anders zelf eens de cijfers van die aantallen ? Er wordt hier op dit forum nogal wat gegoocheld met 'ik denk', en 'ik veronderstel', enz. zonder exacte cijfers te geven.....
ALs je nog 7 jaar (als 't weer niet verhoogd wordt) wacht laat ik je anders wel weten of mijn pensioen (als 't op dezelfde hoogte blijft als nu, hé) daar onder of boven ligt....
De enige voorwaarde is dat het over volledige loopbanen gaat, zowel in de privé als in de ambtenarij. En dan veronderstel ik dat ge nog wel statutaire ambtenaren gaat hebben, met een lager pensioen dan het hoogste pensioen in de privé. Maar hoeveel ? Een 20% �* 30% ? Weet het ook niet juist. Maar dat is alleszins mijn perceptie.
Hier het allereerste artikel dat ik heb gegoogeld
http://www.kapitalevragen.be/2013/ho...naar-bedragen/
Trouwens pas op met exacte cijfers. Deze zijn ook altijd niet zo exact, als ze wel blijken.
Oud 14 januari 2014, 13:00   #135
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch niet, dat gaat hier gewoon rustig verder zijn gangetje gaan, Stuyck.
Zo zie je maar wat soort persoon jij eigenlijk bent.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 13:01   #136
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stelde gewoon een aantal concrete vragen over hoe je je voorstel concreet zou invullen.
De vaststelling blijft dat je liever lui in uw zetel blijft zitten in Juli en Augustus in plaats van de maatschappij te verbeteren door werklozen op te leiden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 13:40   #137
Klojo eerste klas

Standaard

Ik vind zo meteen dat draadje niet terug waar er nog maar eens gekankerd werd op het 'nieuwjaarsbal van de ambtenaren'. Dus zet ik het hier maar, 't ene ambtenarendraadje is tenslotte toch 't zelfde als 't andere....
http://www.fedra.belgium.be/nl/mijn-...nbal-doorprikt
Oud 14 januari 2014, 13:45   #138
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
De enige voorwaarde is dat het over volledige loopbanen gaat, zowel in de privé als in de ambtenarij. En dan veronderstel ik dat ge nog wel statutaire ambtenaren gaat hebben, met een lager pensioen dan het hoogste pensioen in de privé. Maar hoeveel ? Een 20% �* 30% ? Weet het ook niet juist. Maar dat is alleszins mijn perceptie.
Hier het allereerste artikel dat ik heb gegoogeld
http://www.kapitalevragen.be/2013/ho...naar-bedragen/
Trouwens pas op met exacte cijfers. Deze zijn ook altijd niet zo exact, als ze wel blijken.
Je hebt dus niet door wat ik bedoelde met ..."kronkel, kronkel" ?
Laat ik dan nog maar eens voor de zoveelste keer het volgende schrijven :
Ik ben volledig akkoord dat de pensioenen voor de ambtenaren die nooit die lage weddes gekend hebben van zo'n 30-40 jaar geleden, te hoog liggen. Maar alles wordt hier gewoon op een hoop gegooid, zonder enige nuance. Ik weet nog zeer goed hoe mijn kennissen indertijd hard lachten toen ik ambtenaar werd.....het weddeverschil was enorm. Maar diezelfden lachen nu eerder groen bij het zien wat onze pensioenen zijn. Nu hoor je ze niet meer over de voordelen die ze TOEN hadden, ze spreken enkel over de nadelen die ze NU hebben...... En dat stoort me bij sommigen wier naam ik nu niet ga noemen En jij loopt ook in die 'val', te zien aan de link die je post....daar is ook niks van uitleg bij over hoe het vroeger was.....
Oud 14 januari 2014, 15:23   #139
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dus niet door wat ik bedoelde met ..."kronkel, kronkel" ?
Laat ik dan nog maar eens voor de zoveelste keer het volgende schrijven :
Ik ben volledig akkoord dat de pensioenen voor de ambtenaren die nooit die lage weddes gekend hebben van zo'n 30-40 jaar geleden, te hoog liggen. Maar alles wordt hier gewoon op een hoop gegooid, zonder enige nuance. Ik weet nog zeer goed hoe mijn kennissen indertijd hard lachten toen ik ambtenaar werd.....het weddeverschil was enorm. Maar diezelfden lachen nu eerder groen bij het zien wat onze pensioenen zijn. Nu hoor je ze niet meer over de voordelen die ze TOEN hadden, ze spreken enkel over de nadelen die ze NU hebben...... En dat stoort me bij sommigen wier naam ik nu niet ga noemen En jij loopt ook in die 'val', te zien aan de link die je post....daar is ook niks van uitleg bij over hoe het vroeger was.....
Het was de allereerste link die ik tegenkwam. Maar wees nu eerlijk. Weet nu ook de exacte reden niet waarom ge vroeger ambtenaar bent geworden. Iedereen moet trouwens doen wat hij graag doet.
Maar het kan nooit zijn geweest, om later een "groot" pensioen te hebben. Deze "grote" pensioenen in de ambtenarij zijn er slechts gekomen, door het fenomeen van de perekwatie, gekombineerd met een gevoelige verhoging van de wedden. En ge kon niet weten dat de ambtenaarswedden een gevoelige verhoging zouden kennen.
En het probleem is niet zozeer deze pensioenen, doch wel de kostprijs van de ambtenarij in zijn geheel. De belastingsbetaler heeft nu eenmaal geen keuze. Hij moet lijdzaam toezien op hetgeen de staat van hem pikt, en als de staat dit gepikte geld dan nog eens onoordeelkundig besteed, dan begint hij gaan te protesteren.
Oud 14 januari 2014, 16:00   #140
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bediende privé-maximum

je moet die twitterslogans niet al te letterlijk nemen hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be