![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dieren doen niet iets om te leven, dieren leven omdat ze iets doen. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wil zeggen: het is niet omdat u hier komt bewijzen dat ze het hiernamaals misbruikt hebben voor aardse reden dat de dood het volkomen einde betekent. Indien u in een hiernamaals gelooft o.w.v. de angst voor de dood, of o.w.v. dat ze jou hebben wijsgemaakt dat u in het hiernamaals beloond wordt; dat zijn misschien niet de juiste redenen om daar in te geloven, maar dat zijn nog geen bewijzen dat het hiernamaals niet bestaat. Ten andere wat is het hiernamaals? Zoals vroeger in de graven men wapens, eten, juwelen meegaf; denkend dat men die in een hiernamaals nodig zou kunnen hebben. Duidelijk niet, want we hebben ze allemaal terug gevonden. Het is niet omdat men alles oversimplistisch voorstelt dat het tegenovergestelde bewezen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we ervan overtuigd waren dat we achter dit leven nog verder bestonden, dan zouden we toch zonder problemen dit leven achter ons laten? In die optiek is het hoogst contradictorisch dat bijvoorbeeld de katholieken heftig gekant zijn tegen elke vorm van levensbeëindiging terwijl ze aan de andere kant beweren dat er na de dood verder geleefd wordt. Geef toe dat alle logica daarin ontbreekt. Als we zowizo verder leven na de dood, dan steekt het op geen lijk min of meer, toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tenzij men ook de egocentrische genen wil meetellen: die zorgen ervoor dat men zich liefst wil voortplanten en zichzelf opoffert om voor die kroost te zorgen (al naargelang de soort).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() De enige zin van het leven is het herstellen van de verbinding.
Waarna men de conclusie trekt dat er geen leven na de dood is, maar dat men al dood is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat, voor ieder van ons, ons verblijf op aarde gewoon tijdelijk is en slechts een etappe in onze totale evolutie. Zelfs dan is de vraag waarom worden we geboren, waarom leven we en waarom gaan we dood; zelfs dan is de vraag wat is het uiteindelijk doel van heel onze evolutie. Ok we hebben een ruimere kijk en we beperken ons niet tot het huidige leven tussen geboorte en dood en alles wat we hier nu op aarde beleven en meemaken zal in een heel ander, ruimer perspectief gezien worden. Daarover discutieren kan ook heel leerrijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het net aan mijn kat gevraagd en die vond dat ik aan het zeveren was.
Ik heb negen zinloze levens, zei ze.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2014 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs honderd jaar is voorbij in een zucht. Citaat:
Citaat:
Er is enkel het feit van ons zijn, en daar doen we onze goesting mee... Citaat:
Maar ik verbied niemand zich te vermeien in fantasieën en zelfbegoochelingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Luister ik respecteer jouw opinie en jouw gedachten, maar AUB spreek voor jezelf en niet voor de anderen, ook al geloof je die anderen niet zelfs dan heb je niet het recht te zeggen dat niemand anders ooit zicht gehad heeft op een ruimer perspectief want de waarheid is dat vele anderen daar zicht op hebben gehad, als is het voor de meeste slechts een gedeeltelijk zicht. Laatst gewijzigd door marie daenen : 17 februari 2014 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik respecteer zelf nooit a priori een opinie of een gedachte. Citaat:
Mocht je mijn opinie echt respecteren, dan zou je me het spreekrecht niet ontzeggen. Ik zal jouw opinie van 'ruimer perspectief' dan dit leven respecteren als je een fotootje post van dat ruimer perspectief. En neen, een kattekismusprentje volstaat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) Zijn = Niemand (2) Zijn => egotransverwarring => identificatie met epimechanisme (3) Zijn => disidentificatie van epimechanisme => bewustwording van zichzelf Ergo, enkel 'niemand' heeft zicht op het ruimere perspectief, het is ook 'niemand' die zich identificeert met het tijdruimtelijke epimechanisme waardoor de zoektocht naar zichzelf in het leven wordt geroepen. Begrijp je? Laatst gewijzigd door tandem : 18 februari 2014 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 18 februari 2014 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk is er leven na de dood. Wij zijn allemaal onsterfelijke wezens. Het grappige van al is dat vele van die onsterfelijke wezens geloven dat het licht uit gaat als ze sterven. Integendeel, dan gaat men net naar het licht!
![]() Als je "dood" bent, ben je even levend als dat je "leeft". Je hebt gewoon geen fysisch lichaam meer, en dat is dan ook het enige verschil. Vele mensen die gestorven zijn denken dat ze nog een fysisch lichaam hebben, en moeten overtuigd worden door helpers dat ze "dood" zijn. Hier zo'n uitleg over het stervensproces: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 18 februari 2014 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |