![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor een fedrale kieskring ? | |||
ik ben VOOR een federale kieskring |
![]() ![]() ![]() |
16 | 35,56% |
ik ben TEGEN een federale kieskring |
![]() ![]() ![]() |
21 | 46,67% |
ik ben verzuurd en ben overal tegen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Iets compleet anders |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe kleiner de kiesomschrijvingen hoe beter voor de traditionele partijen. Die zijn lokaal meer uitgebouwd en dan via het principe ons-kent-ons....
Neen dat is goed voor gemeenteraadsverkiezingen, maar niet voor hogere niveaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe verklaart u dan de grote scores van de Volksunie toen er nog kleinere kiesarrondissementen bestonden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Vlamingen het zo ver zouden laten komen dat ze een federale kieskring zouden aanvaarden en bovendien ook nog zouden slikken dat de bijzondere meerderheden, alarmbelprocedures en andere ondemocratische grendels in onze huidige grondwet worden behouden, dan zouden ze blijk geven van een onvoorstelbaar slaafse geestesgesteldheid. Ik kan me moeilijk voorstellen dat bij onze traditio-partijen iedereen zou bereid dergelijke excessen toe te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een federale kieskring met pariteiten betekent dat jouw stem meer waard is als je op een Franstalige stemt. Het cijnskiesrecht is dan terug zeer dichtbij. Hoe kan je zoiets democratisch noemen?
Of is er enige aanduiding dat de Franstaligen alle grendels willen opheffen voor een federale kieskring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2014 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit dit artikel blijkt wat een baarlijke nonsens een federale kieskring is.
Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het intentieproces dat er een federale kieskring met vastgelegde verhouding Frans-/Nederlandstalig zou verdedigd worden, terwijl dat niet zo is. Het is ofwel een intentieproces ofwel gewoon een geblunder van Jambon. Voor geen van beide heeft hij zich geëxcuseerd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vergelijk één en hetzelfde overstromingsgebied op de grens tussen Vlaanderen en Wallonië. Exact dezelfde omstandigheden, dus de eerlijkste vergelijking die je jezelf kan indenken. In Wallonië een dam. In Vlaanderen een sliertje zandzakjes van eentje hoog. In Vlaanderen is er wel al meer geld aan verloren gegaan, verdedigde de Vlaamse regering zich. Ooooh, schattig, ze doen toch hun best, zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eenzelfde potentiële regering kan met 50% van de stemmen 45% of 55% van de zetels halen afhankelijk van hun geluk met de restzetels. Ik wil niet dat er meerderheden wel of niet gevormd kunnen worden door toeval. Het volk moet regeren, niet het toeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
- er een democratisch deficit is in België omwille van het gebrek aan een federale kieskring terwijl die bijna nergens anders ter wereld bestaat - wat partijen momenteel tegenhoudt om ofwel op te komen aan de andere kant van de taalgrens, ofwel samen te smelten met hun zogenaamde zusterpartijen Ze blijven met de mond vol tanden staan terwijl het nochtans om twee eenvoudige vragen gaat. De voorstanders met kennis van zaken beseffen dan ook zelf dat het onzin is en dat er nooit iets van zal komen. Het is dus vooral een veilige manier om zich te positioneren als 'goede Belg' die bereid is om de samenwerking en solidariteit te promoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben volgens jou een Limburger, een "slechte" Belg en een nog "slechtere" Vlaming, terwijl al die benoemingen me alle 3 geen bal kunnen schelen. De enige solidariteit die ik wil promoten is die van rijk naar arm en niet van arm naar rijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het wel weten... http://www.youtube.com/watch?v=qbv_9Sh9gA8 Laatst gewijzigd door zonbron : 24 februari 2014 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |