![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gelovige bakker (Gresham , USA) weigert bruidstaart te maken voor lesbisch huwelijk | |||
Ik ga bij zulke nooit meer iets kopen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Interesseert me zelfs niet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
Ik begrijp het probleem niet |
![]() ![]() ![]() |
9 | 37,50% |
Het zijn respectloze extremisten naar andere mensen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al uw verdere opmerkingen over macht e.d. hebben daar totaal niets van doen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.mrctv.org/sites/default/f...he/129562.html Citaat:
Ik , persoonlijk , vind dat die bakker die som terecht moet betalen !!!! Nu nog afwachten op de definitieve uitslag !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn overtuigingsdommigheid heeft een mooie beloning opgeleverd
![]() Hij mag inderdaad tegen homohuwelijken & homo's zijn , hij mag dat zelfs zeggen voor mij part , maar .... daar voor een klant weigeren ?? Boete terecht !! Die heeft zichzelf daarmee nu dus flink de das omgedaan , hij had beter aan zijn kinderen gedacht , ipv zijn protest !! Waren ze strontbezopen of onbeschoft of gewelddadig , dan was een weigering zelfs verantwoord & logisch ![]() Ook het fonds dat dat die had opgericht , werd off-line gehaald , wegens een illegaal gebeuren , dus ook terecht !! En dan een fan die voor hem geld bijeenspronkelt , tja ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Update:
http://www.oregonlive.com/pacific-no...a_a_timel.html http://www.bloomberg.com/politics/ar...-far-from-over http://www.christianitydaily.com/art...and-ground.htm http://www.advocate.com/business/201...w-out-business http://reverbpress.com/justice/baker...sts-lose-minds (NB: Ik kreeg een veiligheidscertificaatwaarschuwing) Bakery That Refused To Cater Lesbian Wedding Shuts Down, Chrislamofascists Lose Their Minds October 5, 2016Megan Hamilton Justice Volgens bronnen te lezen op de website reverbpress.com haalden ze blijkbaar al +/-460.000$ bijeen ???? ![]() http://www.advocate.com/commentary/2...t-their-battle En hier te lezen , al 600.000$ bijeengesprokkeld ???? ![]() Awel , ik zou ze zelfs gene rotstinkende cent gunnen !!!! Ik hoop algemeen van harte dat ze .... keihard het deksel op hun schijnheilige voorgevel krijgen !!!! Hoe zit het met de belastingen ivm dit soort "fondsen" in de USA ???? Trouwens , hoe zouden zijzelf reageren wanneer bv een atheïstische bakker hun een taart zou weigeren ???? https://www.google.be/search?q=Aaron...ta=&gws_rd=ssl
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dwingen is iets anders dan vragen !!
Als het bakkersteam holebi's waren die weigeren te verkopen aan hetero's , dan had het voor mij net hetzelfde mogen zijn , als nu het geval is !! Mij interesseert het geen flikker dat het holebi's betreft , maar het gaat mij hier om het principe , zich boven de (willen) wet stellen !! Als het lesbisch koppel zich wettig hadden misdragen , dan was het iets geheel anders !!!! Als die bakker had gezegd dat het feitelijk tegen zijn geloofsideologie ging , maar dan toch de taart aan hen wil verkopen , is er niks aan de hand geweest !! In zo'n geval , heeft de klant 2 mogelijkheden , ofwel kopen of die mag z'n rommel houden , en kees is klaar !! Als een zelfstandige mij letterlijk weigert een produkt te verkopen omdat ik mindervalide ben , of omdat dat tegen zijn ideologie gaat ; ja .... Ik kan natuurlijk op een ander gaan , en de zelfstandige doet dan dit misschien weer bij een volgende !! Awel , ik bel 101 , en kees is klaar !! De gevolgen zijn voor zijn/haar rekening !!!! Gaat die zaak als gevolg hierdoor failliet , da's zijn/haar probleem !! Wat met een winkel waar op de deur geplakt staat , geen mindervalide of geen atheïsten of geen holebi's of geen westerlingen toegelaten ????
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Slimme vraag, maar wel hypothetisch. Een bakker wil uiteraard taarten verkopen en als hij een bepaalde uitvoering weigert te leveren dan zal hij daar zwaarwegende redenen voor hebben en van mij mag hij. Let wel, die bakker heeft een probleem, vooral als het gemengde koppel stampij maakt in de zaak, wat begrijpelijk is. Ze kunnen nog eens terugkomen om het te vragen als de zaak vol staat met klanten, en nog eens, dat zou ik misschien doen. Het gemengde koppel heeft geen probleem. Er zijn nog andere bakkers en mensen die minder principieel zijn. Maar bepaalde types stappen naar de krant en de rechter als er een scheet dwars zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(zelf meen ik van niet) Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 oktober 2016 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Piero : 18 oktober 2016 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan het dus wel , maar hoeft niet , echter .... hij wil het niet wegens zijn "voorgeschreven" ideologische overtuiging t.o.v. holebi's !! Ik ben er zeker van dat hij voor heterokoppels dat wel wil doen !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De taart
De bakker kreeg een taart van eigen zurigheid plus wat deeg zijn klacht die naar de hemel steeg waar de Godin haar dochter bemint zelf lesbisch is en taarten eet Wij houden van taarten in de drie-eenheid van de zalige zoetigheid.... ![]()
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Euh, die bakker verkocht wel degelijk huwelijkstaarten. Het gaat dus wel degelijk om een weigering om aan deze mensen een product te verkopen dat hij zonder problemen wél aan anderen levert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Deze situatie is een consequentie van de vrijheid van godsdienst die de wet voorschrijft. Het betekent dat een ieder de tradities en cultuur van andersdenkenden moet respecteren inclusief de beperkingen die dit met zich mee brengt. De bakker volgt zijn geweten en gevoelens die streng gevormd zijn door zijn godsdienst. De vraag is nu of dit discriminatie is in de zin der wet. In het Nederlands wetboek van strafrecht staat het zo Artikel 90quater geeft een juridische definitie van discriminatie. De artikelen 137 c t/m g en 429quater stellen de volgende vormen van discriminatie strafbaar:Hier zou het laatste punt van toepassing kunnen zijn. Dat is geen misdrijf maar een overtreding. Maar dan is het ook van toepassing op de Islamitische slager en de joodse kruidenier. Als consequentie zoudan de punten 2 en 3 toegepast moeten worden op hun religie. Dan is er geen vrijheid van religie en geweten meer mogelijk. Het belang van deze vrijheden is groter dan het belang van de holibi's om bij de bakker van hun keuze, of elke bakker, hun speciale bruidstaart te kunnen bestellen. Het O.M. moet zo een zaak daarom niet ontvankelijk verklaren en anders kan de rechter dat nog doen. Een andere benadering is de vraag of de holebi's benadeeld zijn door de bakker. Dan moeten ze de schade aantonen. Maar het weigeren van een overeenkomst voor de levering van een taart lijkt mij daarvoor niet geschikt. Ze hebben de taart ergens anders besteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Doen alsof dat op bestelling gemaakt product opeens iets anders is dan wat hij aanbiedt omdat er twee vrouwelijke namen op staan is geen reden, het is een zeer vergezocht excuus om niet te moeten toegeven dat dit gewoon discriminatie is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 19 oktober 2016 om 18:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |