Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2014, 09:46   #121
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wel ja, vandaar dat General Motors en Ford zo'n succesverhalen zijn, om er maar enkele te noemen. Als je de inefficiëntie van de overheid wil aanpakken, spreek dan eerst eens de politici aan die voor ons het beleid bepalen en de regels maken maar als het fout loopt lustig hun medewerkers lopen af te zeiken. Wij kunnen alleen maar werken binnen de krijtlijnen die de politici ons voorschotelen, diezelfde politici die ons maar al te graag nekken als er iets foutloopt in het door hun bedachte systeem (daar vallen ook N-VA'ers onder hoor).
Iedereen lijkt wel te snappen waar het fout zit.
De overheid is het onvermijdelijke 'gat' in de emmer. Zolang dit gat klein genoeg blijft is de emmer bruikbaar. België heeft niet één gat in de emmer maar verschillende. Beide gaten zijn zo groot dat er zo goed als geen bodem overblijft. Er één van dichtmaken helpt ons al een heel stuk verder niet?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 09:49   #122
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kuch, uw vermoeden is op niets gebaseerd, tenzij op een slecht begrip van wat ik schrijf.
Als je het over uw leeftijd hebt dan is dat inderdaad een vermoeden.
Als je het over de werking van onze instellingen hebt dan is dat echt pure levenservaring.
Oud 8 maart 2014, 11:16   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand belet een burger zichzelf te verdedigen voor de rechtbank. Daarnaast geldt de stelling nog altijd: "Iedere burger wordt geacht de wet te kennen".

Alleen is de complexiteit van de wetgeving dermate dat dit een moeilijke opgave wordt.
Geloof je dat werkelijk?

Je moet eens proberen beroep aan te tekenen tegen een vonnis als je geen advocaat bent.
Oud 8 maart 2014, 12:00   #124
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geloof je dat werkelijk?

Je moet eens proberen beroep aan te tekenen tegen een vonnis als je geen advocaat bent.
Als je al in beroep zou kunnen gaan. Ik heb het eens voor gehad dat ik noch de dagvaarding , noch het vonnis had ontvangen. Ik heb gewoon 1500 euro kunnen betalen , zonder op maar één moment mijn rechten te kunnen verdedigen .
Maar ik heb een goed principe : al wat de staat op die manier van mij pikt , pik ik 2 keer terug.
Het is een maffia , Xeno, de Italianen kunnen hier iets komen leren en gij weet dat waarschijnlijk nog beter dan ik.
Pour vivre heureux , vevez caché.

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 maart 2014 om 12:06.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 12:00   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Goei mop. Parasiterende Waal bedoelt ge zeker. En denken ? Een Waal ? Ja, aan zichzelf.
Neen, werkende Walen, leer lezen of koop uwzelf brillen . En wat bedoelt u met "aan zichzelf denken"? Het is duidelijk dat ze met uw anti-Franstalige gedachten lachen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 12:37   #126
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als je al in beroep zou kunnen gaan. Ik heb het eens voor gehad dat ik noch de dagvaarding , noch het vonnis had ontvangen. Ik heb gewoon 1500 euro kunnen betalen , zonder op maar één moment mijn rechten te kunnen verdedigen .
Welkom in de club. Alleen is het bij mij 236.000€ en kon ik wel in beroep gaan.
Ondertussen zitten die centen in de zakken van de overheid en doet men er alles aan om dat zo lang mogelijk zo te houden.
België een beschaafd land? Een kleine groep bedriegers kunnen hun gangen gaan zonder dat hun oversten optreden.
Het wordt een ferm boek. Waar gebeurd, hier onder de neus van strikske.
Oud 8 maart 2014, 12:55   #127
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Welkom in de club. Alleen is het bij mij 236.000€ en kon ik wel in beroep gaan.
Ondertussen zitten die centen in de zakken van de overheid en doet men er alles aan om dat zo lang mogelijk zo te houden.
België een beschaafd land? Een kleine groep bedriegers kunnen hun gangen gaan zonder dat hun oversten optreden.
Het wordt een ferm boek. Waar gebeurd, hier onder de neus van strikske.
Wat gebeurt er in de praktijk en meer dan je denkt.
Deurwaarder moet dagvaarding betekenen , maar smijt die in de praktijk gewoon in de vuilbak . Er komt dus een vonnis bij verstek, want ge zijt eenvoudigweg niet op de hoogte (altijd in uw nadeel, zelfs tot in het absurde toe).
Deurwaarder moet vervolgens het vonnis betekenen, maar hij smijt dat ook in de vuilbak (dus ge weet niet dat ge veroordeeld zijt).
Tijd van beroep verstrijkt zonder dat je het weet.
Deurwaarder kan gaan uitvoeren en pas echt poen gaan verdienen..
Een lucratieve business, die hem een jaarloon van ettelijke honderdduizenden euro's opbrengt..
Ik zeg het u de Italianen kunnen hier iets komen leren.
Oud 8 maart 2014, 13:48   #128
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Deurwaarder moet dagvaarding betekenen , maar smijt die in de praktijk gewoon in de vuilbak .
Moest deze zaak niet zo'n vernietigende invloed hebben op ons leven, het zou hilarisch zijn en goed voor een aflevering van de Kampioenen.
Volg even mee....- zeer grote fraudezaak ten bedrage van 6.000.000€.
Toch alvast de zaakvoerder aanpakken via zijn personenbelasting, het zal later wel duidelijk worden als de zaak voor de strafrechter duidelijk wordt. Oeps... ambtenaar vergeet na te kijken dat de zaak reeds jaren daarvoor is overgenomen.
Het BTW fraude dossier verdwijnt zonder een spoor na te laten.
Jaren later voor de Rechter in Namen (Eerste aanleg) ...
Het lijkt voor de rechter niet echt te kloppen. Hij kijkt naar de ambtenaar en vraagt: Waar is de strafklacht tegen mijnheer Daelemans? Wat geschuifel over de stoel....Ja....heu... die komt er nog aan, ik weet het zeker! De rechter fronst zijn wenkbrauwen.... wel... goed dan, bezwaar verworpen!
Beroep aangetekent dus... wat een land, we zijn er fier op!

Tot op vandaag, je kan het wel raden, geen strafklacht tegen mezelf, de inspecteurs van de gerechtelijke politie zijn wel slimmer dan dat. Die lezen het staatsblad en gaan niet af op wat fantasie.
Oud 8 maart 2014, 15:39   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geloof je dat werkelijk?

Bij het vredegerecht worden de meeste zaken ingeleid en gevolgd door de burgers zelf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 16:04   #130
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij het vredegerecht worden de meeste zaken ingeleid en gevolgd door de burgers zelf.
Jaja, en stap daarna als burger eens naar de griffie om beroep aan te tekenen.

Ze gaan u daar vierkant uitlachen en de deur wijzen.
Oud 8 maart 2014, 16:23   #131
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Moest deze zaak niet zo'n vernietigende invloed hebben op ons leven, het zou hilarisch zijn en goed voor een aflevering van de Kampioenen.
Volg even mee....- zeer grote fraudezaak ten bedrage van 6.000.000€.
Toch alvast de zaakvoerder aanpakken via zijn personenbelasting, het zal later wel duidelijk worden als de zaak voor de strafrechter duidelijk wordt. Oeps... ambtenaar vergeet na te kijken dat de zaak reeds jaren daarvoor is overgenomen.
Het BTW fraude dossier verdwijnt zonder een spoor na te laten.
Jaren later voor de Rechter in Namen (Eerste aanleg) ...
Het lijkt voor de rechter niet echt te kloppen. Hij kijkt naar de ambtenaar en vraagt: Waar is de strafklacht tegen mijnheer Daelemans? Wat geschuifel over de stoel....Ja....heu... die komt er nog aan, ik weet het zeker! De rechter fronst zijn wenkbrauwen.... wel... goed dan, bezwaar verworpen!
Beroep aangetekent dus... wat een land, we zijn er fier op!

Tot op vandaag, je kan het wel raden, geen strafklacht tegen mezelf, de inspecteurs van de gerechtelijke politie zijn wel slimmer dan dat. Die lezen het staatsblad en gaan niet af op wat fantasie.
Straf, als zaakvoerder moeten betalen voor een zaak waarvan je al jaren geen zaakvoerder meer bent.
Maar het verbaast me eigenlijk niets. Die wereld zit vol met parvenu's en gepistoneerden met veel macht doch met weinig kennis van zaken.
Oud 8 maart 2014, 16:26   #132
Another Jack
Banneling

Standaard

Hopelijk breekt die burgeroorlog vanavond niet uit!
Dan zit ik juist op de voetbal...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 maart 2014 om 16:26.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 16:30   #133
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deurwaarder moet dagvaarding betekenen , maar smijt die in de praktijk gewoon in de vuilbak . Er komt dus een vonnis bij verstek, want ge zijt eenvoudigweg niet op de hoogte (altijd in uw nadeel, zelfs tot in het absurde toe).
Deurwaarder moet vervolgens het vonnis betekenen, maar hij smijt dat ook in de vuilbak (dus ge weet niet dat ge veroordeeld zijt).
Een lucratieve business, die hem een jaarloon van ettelijke honderdduizenden euro's opbrengt..
Meen je dit nu?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 16:33   #134
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die deurwaarder moet toch een dubbel van die dagvaarding kunnen voorleggen die gehandtekend is voor ontvangst?
Oud 8 maart 2014, 16:42   #135
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die deurwaarder moet toch een dubbel van die dagvaarding kunnen voorleggen die gehandtekend is voor ontvangst?
Gij gelooft dat . Hij gaat niet wachten tot ge thuis zijt hoor. Hij kan het ook gewoon in de bus steken, of in de kant smijten natuurlijk.
Die doet geen moeite om 7 keer aan te bellen.
Hij schrijft gewoon op zijn documenten :niet thuis en "zogezegd" in de bus gestoken en een door hem betaalde getuige, die zelfs niet eens aanwezig was , bevestigt dat achteraf gewoon door handtekening op datzelfde document.
Oud 8 maart 2014, 16:45   #136
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij gelooft dat . Hij gaat niet wachten tot ge thuis zijt hoor. Hij kan het ook gewoon in de bus steken, of in de kant smijten natuurlijk.
Hij schrijft gewoon op zijn documenten :niet thuis en "zogezegd" in de bus gestoken en een door hem betaalde getuige, die zelfs niet eens aanwezig was , bevestigt dat achteraf gewoon door handtekening op datzelfde document.
Wat een rotte appels.
En die deurwaarders zijn allemaal VLD'ers he.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 17:07   #137
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand hoeft dus iets voor ontvangst te tekenen?
Oud 8 maart 2014, 17:14   #138
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand hoeft dus iets voor ontvangst te tekenen?
Inderdaad.
Oud 8 maart 2014, 17:49   #139
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Procedurefout? Och ja, deurwaarders, advocaten, rechters en politiekers zijn één pot nat. Niets tegen te beginnen tegen dergelijke corruptie.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 maart 2014 om 17:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 18:24   #140
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Op dit moment zijn vele duizenden mensen in de laatst overgebleven grote bedrijven nog maar met 1 ding bezig nl hun brugpensioen veiligstellen.
Zij en hun vakbondsmilitanten!! geloven niet meer in de verderzetting van hun bedrijven want er wordt in België niets gedaan aan de loonkost en andere pestbelastingen voor bedrijven.
We komen op het kritisch punt dat de overheid zoveel inkomsten gaat mislopen dat ze niet meer in staat is om werklozen, gepensioneerden, zieken, ... te betalen.
Dat het werklozenleger geen enkele kans krijgt om ooit nog een bestaan op te bouwen.
Dan komt er een burgeroorlog!
ALARM !!!! MOBILISATIE !!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be