Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2014, 10:53   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
hoe gaat ge anders die zware machines van de ring afhalen? met twee politiemannekes duwen en trekken?

Citaat:
Volgens de regionale zender zijn er al contacten geweest met het kabinet van defensieminister Pieter De Crem. Concreet zou het bijvoorbeeld kunnen gaan om het inzetten van zwaar materiaal om vrachtwagens die als blokkade dienen van de weg te halen. Maar echte ordehandhaving behoort sinds de splitsing van rijkswacht en leger eigenlijk niet meer tot het takenpakket van Defensie
Misschien eens een artikel lezen, ipv enkel af te gaan op de opruiende krantenkoppen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 maart 2014 om 10:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 11:26   #122
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe gaat ge anders die zware machines van de ring afhalen? met twee politiemannekes duwen en trekken?
De dok is achter de hoek, geloof me vrij, daar staan genoeg zware machines weg te roesten die zonder problemen een vrachtwagen kunnen verzetten. Er bestaan ook nog takeldiensten die meer kunnen dan als een fast-team extra lichtjes achter een auto met panne zetten om de eigenaars op kosten te jagen.

Citaat:
Misschien eens een artikel lezen, ipv enkel af te gaan op de opruiende krantenkoppen?
Citaat:
Volgens de regionale zender zijn er al contacten geweest met het kabinet van defensieminister Pieter De Crem. Concreet zou het bijvoorbeeld kunnen gaan om het inzetten van zwaar materiaal om vrachtwagens die als blokkade dienen van de weg te halen. Maar echte ordehandhaving behoort sinds de splitsing van rijkswacht en leger eigenlijk niet meer tot het takenpakket van Defensie
Bijvoorbeeld... Het zou dus een kleintje kunnen zijn om dat takenpakket uit te breiden.
Het leger is tegenwoordig een kostenpot die enkel dient om aan buitenlandse verplichtingen te voldoen. Meer mogelijkheden geven aan defensie om mee de ordehandhaving te doen zijn simpel in te voeren. De Brusselse regering wilde ook al muppets inschakelen om politietaken over te nemen.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2014, 21:35   #123
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kort na de start van de nieuwe coalitie in antwerpen ging men eens snel de problematiek van de sinksenfoor aanpakken. Na wat strapatsen over en weer bleek het weer volledig vast te zitten. Nu het stadsbestuur powerplay wil voeren en hen gedwongen wil verhuizen beslissen de foorkramers dan maar de singel totaal te blokkeren.
Benieuwd of het stadsbestuur nu eerder naar de foorkramers gaat willen luisteren, of toch maar de kant zal blijven kiezen van de vastgoedsector.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rkramers.dhtml
http://www.knack.be/nieuws/belgie/bo...al-135357.html

De duizenden mensen die vast zitten en niet of veel te laat op hun werk geraken zullen wellicht ook wel hopen dat het stadsbestuur wat realisme in haar beleid legt in plaats van enkel de bevriende immo sector te willen plezieren en dan maar de sinksenfoor wegpest.
Iedereen gelijk voor de wet?
Terwijl vakbonden, boze werknemers of ambtenaren om de haverklap de boel blokkeren zonder gevolgen zullen de foorkramers de rekening gepresenteerd krijgen zegt de burgemeester van Antwerpen.
Leuk of niet leuk van BDW had ik iets meer begrip voor de verzuchting van de foorkramers verwacht, zeker geen financiële sancties als ze die voor anderen ook niet toepassen.
Of gaat hij binnenkort ook financiële sancties opleggen als de havendiensten of de loodsen gaan staken? Eerlijk blijven hé.
Oud 31 maart 2014, 11:17   #124
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu moet je er enkel nog voor zorgen dat een gelijkgestemde ziel deze ontroerende blijk van grote trouw aan de leider doorspeelt aan BDW himself, en dan maar hopen dat hij je je partijlidkaart terug geeft hee Robert ?

Wie weet, het zou zelfs kunnen lukken.
Peter, wanneer je de moeite zou doen mijn berichtje en jouw repliek eens te herlezen zal je merken dat je totaal naast de kwestie antwoordt. Je past hier een oud truukje toe dat hier zeer populair is.

Waarschijnlijk denk je dat je mij met je opmerking kan treffen. Ik weet dat je me niet gelooft maar diegenen die me écht kennen weten beter. Bart kan mijn partijkaart steken op een zeer pijnlijke plaats nl. deze waar de zon nooit schijnt.
Kun je daarentegen eens antwoorden op mijn initiële vraag, nl. verklaren hoe het komt dat je BDW op een zeer tweeslachtige manier benadert? Dank bij voorbaat.

Laatst gewijzigd door robert t : 31 maart 2014 om 11:18.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:01   #125
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel. Een bewijs van vastberadenheid. Wie straten blokkeert, moet wel degelijk met zwaar materieel weggesleept worden. De overheid mag niet afgeperst worden.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:22   #126
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Integendeel. Een bewijs van vastberadenheid. Wie straten blokkeert, moet wel degelijk met zwaar materieel weggesleept worden. De overheid mag niet afgeperst worden.
'De overheid mag niet afgeperst worden!' zei het brave gehersenspoelde Neo-NS-burgervadertje. Zo sprak het gros van het volk ook tijdens WO2 in Duitsland. Maar: de echte vraag is of het liedje ook omgekeerd geldt? Of vindt u dat het volk zich maar moeten laten pakken door vadertje staat, daar waar het pijn doet?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:26   #127
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik vind dit machtsvertoon gewoon zielig. Net zo zielig als het torenhoge testosterongehalte van Obama's 'security measures' van vorige week. De overheid is als een impotente eunuch die ter compensatie in de meest pietluttige zaken eens met z'n spieren rolt, en niet meer dan dat.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 17:38   #128
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
² !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 april 2014 om 17:38.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 20:51   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Iedereen gelijk voor de wet?
Terwijl vakbonden, boze werknemers of ambtenaren om de haverklap de boel blokkeren zonder gevolgen zullen de foorkramers de rekening gepresenteerd krijgen zegt de burgemeester van Antwerpen.
Leuk of niet leuk van BDW had ik iets meer begrip voor de verzuchting van de foorkramers verwacht, zeker geen financiële sancties als ze die voor anderen ook niet toepassen.
Of gaat hij binnenkort ook financiële sancties opleggen als de havendiensten of de loodsen gaan staken? Eerlijk blijven hé.
Als de reacties buitenproportioneel zijn wil dat meestal zeggen dat er iets anders achterzit. Ofwel is het omdat hij beseft dat het slechts een relatief kleine groep mensen betreft die geen vakbond of een grote basis achter zich staan hebben. Of nog waarschijnlijker : gezien er binnen twee maand verkiezingen zijn wil hij zich een stoer imago aanmeten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2014, 21:03   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Peter, wanneer je de moeite zou doen mijn berichtje en jouw repliek eens te herlezen zal je merken dat je totaal naast de kwestie antwoordt. Je past hier een oud truukje toe dat hier zeer populair is.
Even kijken :
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De volgende zet? Ik stel voor dat je contact opneemt met de foorkramers (niet bepaald engeltjes) met de suggestie BDW eens echt aan te pakken. Met zijn ballen moeten leuke dingen mogelijk zijn. Voor jou dubbel plezier want in een andere draad schreef je onlangs letterlijk dat hij in zijn idioot pandapak "op zijn kloten gestuikt was". In je bekende fijnzinnige bewoordingen. Anderzijds plaats je nu en dan een rake typering van de man. Wat nog eens bewijst dat wanneer het flinterdun fatsoenlaagje weggekrabt wordt de ware aard bovenkomt.

Trouwens als inwoner van een provinciestadje ben je plotseling een kenner van de Antwerpse problemen geworden. Ik moet toegeven : genieën zijn zeldzaam maar ze bestaan nog.
Dus Ik moet antwoorden, omdat JIJ suggereert dat ik aan de foorkramers moet gaan vragen om BDW zijn cojones één of andere behandeling te geven ? I don't think so...

En ja, het was bijzonder grappig om onlangs Bart als een onnozelaar in dat pandapak op zijn kloten te zien stuiken. Dat was een epic fail trouwens. Hij wou scoren, en eindigde in de orkestbak.

Citaat:
Waarschijnlijk denk je dat je mij met je opmerking kan treffen. Ik weet dat je me niet gelooft maar diegenen die me écht kennen weten beter. Bart kan mijn partijkaart steken op een zeer pijnlijke plaats nl. deze waar de zon nooit schijnt.
I feel your pain

Citaat:
Kun je daarentegen eens antwoorden op mijn initiële vraag, nl. verklaren hoe het komt dat je BDW op een zeer tweeslachtige manier benadert? Dank bij voorbaat.
Je stelde die vraag helemaal niet. Je dacht enkel dat je een intelligente reply gevonden had.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 april 2014 om 21:04.
Oud 1 april 2014, 21:26   #131
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Als de reacties buitenproportioneel zijn wil dat meestal zeggen dat er iets anders achterzit. Ofwel is het omdat hij beseft dat het slechts een relatief kleine groep mensen betreft die geen vakbond of een grote basis achter zich staan hebben. Of nog waarschijnlijker : gezien er binnen twee maand verkiezingen zijn wil hij zich een stoer imago aanmeten.
Dat van dat stoer imago? Met een gans leger agenten in gevechtsuniform een paar zelfstandigen uit mekaar slaan vind ik nu niet direct stoer.
Blijft dat hij datzelfde tegenover havenarbeiders, loodsdiensten en havendiensten niet zou durven, machtsmisbruik en ongelijkheid dus.
Oud 1 april 2014, 22:06   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat van dat stoer imago? Met een gans leger agenten in gevechtsuniform een paar zelfstandigen uit mekaar slaan vind ik nu niet direct stoer.
Blijft dat hij datzelfde tegenover havenarbeiders, loodsdiensten en havendiensten niet zou durven, machtsmisbruik en ongelijkheid dus.
ik vind daar ook niets stoer aan. Maar reken maar dat er een groep mensen zijn die dat zeer gepast vinden. De reactie hierboven van Julian spreekt boekdelen.
Oud 1 april 2014, 23:26   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pacificatie is nu nog verder van huis, na de machtsontplooing van de ordediensten.

Citaat:
1/04/14 - 15u53 Bron: Gazet Van Antwerpen Vorige week legden boze foorkramers onder meer het verkeer op de Antwerpse Singel lam. © belga.

Het conflict tussen de foorkamers en de stad Antwerpen over de locatie van de Sinksenfoor wordt steeds verder op de spits gedreven. Een aantal foorkramers overweegt zelfs om helemaal niet naar Antwerpen te komen, schrijft Gazet Van Antwerpen.
© belga.

Spoor Oost als locatie voor de Sinksenfoor, veel foorkramers zien er absoluut geen heil in. De kermisreizigers zijn nog steeds verbolgen over het feit dat ze hun attracties niet aan de Gedempte Zuiderdokken kunnen opstellen en melden dat ze dan liever helemaal géén Sinksenfoor inrichten.

Het stadsbestuur van N-VA-burgemeester Bart De Wever is de gebeten hond voor de foorkramers, zo valt af te leiden uit een open brief die een aantal individuele betrokkenen (en niet de Vereniging der Belgische Foornijveraars) hem stuurden. De bitsige confrontaties tussen betogende foorkramers en de ordediensten die afgelopen woensdag in Antwerpen plaatsvonden, gooiden nog olie op het vuur. Toen trad de politie hardhandig op bij een blokkade van de Antwerpse invalswegen die voor veel verkeershinder zorgde.

'Truken van de foor'
"Hoe u de door het Stadsbestuur uitgelokte betoging (...) afschildert in de media is een staaltje van ingenieuze propaganda", zo luidt het onder meer in de brief. "Bedacht door uw eigen politiek genie, of uw adviseurs? U bent een groot strateeg, dat wist men al. Maar nu weten we ook dat het stadsbestuur er niet voor terugdeinst de "truken van de foor" toe te passen." Verschillende foorkramers dreigen ermee Antwerpen gewoon links te laten liggen indien er geen betere plaats voor de Sinksenfoor wordt voorgesteld.

Ondanks de strijdvaardige taal zijn niet alle bruggen tussen stadsbestuur en foorkramers opgeblazen. Na onderling overleg morgen hopen die laatsten immers alsnog tot een dialoog - en mogelijk een compromis - met de stad te komen. Pas als er geen dialoog mogelijk blijkt, behoren acties zoals vorige week opnieuw tot de mogelijkheden.

Lees hieronder integraal de open brief van de foorkramers.

Open brief aan Bart De Wever

Mijnheer de Burgemeester, Burgervader...

Laat ons om te beginnen eerlijk zijn, het zijn niet de rechters die beslist hebben dat de foorreizigers op de Gedempte Zuiderdokken vanaf 2015 personae non gratae zijn. Zij verbieden enkel de foor van 2013, dat weet u.

Wat de toekomst betrof waren er zeker voldoende opties open. U heeft ons die perspectieven ontnomen door achter onze rug een akkoord met de zes klagers te sluiten.

Opmerkelijk dat zes personen kunnen beslissen over het inkomen van 150 gezinnen. Onder hen ook Antwerpenaren, waar u om geeft als Burgemeester, of toch zou moeten om geven.

Deze zes klagers zullen u uiteraard dankbaar zijn. Niet alleen voor 45000€ cadeau, maar vooral voor het feit dat de notariële akte voor de eeuwigheid wordt opgelegd aan de U opvolgende burgemeesters. Vastgelegd voor eeuwig en altijd, terwijl wij dachten in een democratisch land te wonen...

Hoe U de door het Stadsbestuur uitgelokte betoging van 26 maart 2014 afschildert in de media is een staaltje van ingenieuze propaganda. Bedacht door uw eigen politiek genie, of uw adviseurs? U bent een groot strateeg, dat wist men al. Maar nu weten we ook dat Het stadsbestuur er niet voor terugdeinst de "trukken van de foor" toe te passen. Met vervormde mediaspiegel en goocheltrukken, doet U de waarheid geweld aan en buigt u ze om naar uw waarheid.

Moet uw zogenaamde kordate optreden tegen de foorkramers aantonen dat U wel degelijk een capabel leider bent? U schildert ons af als een stel onbeschaafden die met staven op mensen inbeuken.

Het door U persoonlijk gestuurde knokploeg is vaak niet eens de naam "politie" waardig. De politie is er om de orde te handhaven, niet om mensen te provoceren en om ze vervolgens in elkaar te slaan als ze op die provocaties reageren... Of helemaal niet reageren en smeken om niet te slaan...

Zou U dit bij een volgende betoging met eender welke naar uw mening andere bevolkingsgroep aandurven? Ik zeg U Antwerpen zou te klein zijn... maar wij zijn simpele foorkramers, die niet alleen moeten opkramen, maar bovendien ook afgeschilderd worden als domoren, beesten en dus zo door uw troepen behandeld werden.

Hiervan zijn voldoende beelden op de sociale media te vinden, door foorkramers opgenomen, maar ook door onthutste, verontwaardigde burgers die de taferelen vastlegden en op het web gooiden!

Uit de mond van de politiewoordvoerder, maar wel volgens uw propaganda, zijn die beelden volledig uit hun context gehaald en was het "verdediging".

Uw elite troepen hebben alles gefilmd, er waren politievoertuigen met 360° camera's ter plaatsen, de talrijke journalisten hebben alles gefilmd. Waar zijn dan de beelden die het tegenovergestelde bewijzen? Onze beelden hebben geen bewijskracht, maar moeten wij uw woorden zomaar geloven?

Waar was U als verantwoordelijk burgervader tijdens de betoging terwijl Antwerpen klem zat? U plaatste een onnodige extra klem op de Grote Markt, U sloot de markt hermetisch af in ware oorlogsstijl, met prikkeldraad, waterkanon en agenten in gevechtskledij.

Is het nooit in U opgekomen dat U alle horeca-uitbaters van de Grote Markt onnodig hun inkomsten ontnam? Uzelf bleef de hele tijd omringd door bodyguards en gaf opdracht aan uw vechtjassen ter plaatse om ons eens goed af te ranselen.

Heeft U er nooit aan gedacht om ons als een volwaardig gesprekspartner te behandelen?

Wij zijn vertrokken na uw belofte om met ons in gesprek te gaan, maar het bleek opnieuw om een loze belofte te gaan!

Drie uur na het opheffen van onze actie, U was zeker dat we weg waren, volgden straffe uitspraken voor de microfoon, terwijl U de ganse morgen uw Antwerpenaren liet stikken.

Grote woorden toen de camera's draaiden, maar ons wilde U niet te woord staan.

U vond het zo erg dat mensen enkele uren hinder ondervonden tijdens de actie, maar wat moesten wij Belgen zeggen toen U 541 dagen ons land blokkeerde met uw koppig karakter.

Tijdens de actie van 26 maart zijn er ongetwijfeld fouten gemaakt door onze mensen, maar wij zullen dezelfde fouten niet meer maken. Wij komen op voor onze gezinnen en het hangt van U af hoeveel acties er nog zullen volgen.

Spijtig dat u niet de zelfde inspanning voor ons kan doen zoals voor de zes klagers. Hopelijk heeft U net als ons ook iets bijgeleerd na 26 maart, want het is toch zo makkelijk om vandaag de profeet van gisteren te spelen.

Met vriendelijke groet
De Foorkramers die niet zullen opkramen (sorry mevrouw Homans).

Dank U
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml
Oud 2 april 2014, 10:03   #134
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pacificatie is nu nog verder van huis, na de machtsontplooing van de ordediensten.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ntwerpen.dhtml
De foorkramers mogen protesteren en betogen, het is hun goed recht. Maar een ganse stad blokkeren kan niet, en dat is de enige reden waarom ik ook een tussenkomst van de ordediensten goedkeur. Het voorstel van CD&V gouverneur Cathy Berx om het leger in te schakelen is er een beetje over, maar dat is een ander verhaal.

Wat betreft een dialoog tussen de foorkramers en de stad : tot nu toe is de enige positie van de foorkramers dat ze eisen om op de Zuiderdokken te blijven. En dit is nu eenmaal de enige plaats waar ze zelfs van de rechter niet meer mogen staan. Dat ze dus ophouden met hun gejank, en gewoon de toekomst op een positieve manier helpen opbouwen.

Er zijn vorig jaar 18 mogelijke plaatsen geïdentificeerd waarvan er twee zijn weerhouden: de Konijnenwei en Park Spoor Oost. (bron)

Daarvan is na een onderzoek gebleken dat Park Spoor Oost de beste locatie is.

Maar ook daar zien de bewoners die jaarlijkse Kermis niet zitten, het is dus een voorlopige maatregel voor 2015. Wat daarna gaat komen staat nog open.
Oud 2 april 2014, 19:31   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
De Wever is zot geworden
Goudbever aan de macht!
Moet jij niet ergens een dam opwerpen met de andere bevers?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 19:40   #136
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De foorkramers mogen protesteren en betogen, het is hun goed recht. Maar een ganse stad blokkeren kan niet, en dat is de enige reden waarom ik ook een tussenkomst van de ordediensten goedkeur. Het voorstel van CD&V gouverneur Cathy Berx om het leger in te schakelen is er een beetje over, maar dat is een ander verhaal.

Wat betreft een dialoog tussen de foorkramers en de stad : tot nu toe is de enige positie van de foorkramers dat ze eisen om op de Zuiderdokken te blijven. En dit is nu eenmaal de enige plaats waar ze zelfs van de rechter niet meer mogen staan. Dat ze dus ophouden met hun gejank, en gewoon de toekomst op een positieve manier helpen opbouwen.

Er zijn vorig jaar 18 mogelijke plaatsen geïdentificeerd waarvan er twee zijn weerhouden: de Konijnenwei en Park Spoor Oost. (bron)

Maar ook daar zien de bewoners die jaarlijkse Kermis niet zitten, het is dus een voorlopige maatregel voor 2015. Wat daarna gaat komen staat nog open.
Dat is nu net het punt. De voorlopige maatregel. Stel je voor dat je aan een bedrijf een exploitatievergunning geeft van één jaar en daarna zien we wel. Welk bedrijf gaat daar op ingaan?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2014, 20:22   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Antoon, als de truckers niet enkel antwerpen maar heel het land platlegden bij hun staking voor goedkopere diesel te krijgen is er géén tussenkomst geweest van de ordediensten. Dit was zuiver machtsvertoon tegen een al bij al kleine groep.
En de uitlating van Berx was nu toch echt niet iets voor te minimaliseren.

Citaat:
Volgens mij was er enkel een uitspraak voor de lokatie in 2013, niet definitief. De fameuze 6 klagers hebben hier een veldslag gewonnen, maar dat is niet de oorlog. Waarom kiest het stadsbestuur hun kant in dit conflict ? Waarom kon de kermis niet gewoon een stuk opschuiven, zodat die zes klagers hun zin hadden ? Waarom zit het stadsbestuur die foorkramers gewoon uit te lachen door ze naar onmogelijke locaties te willen verbannen ? Een kermis is enkel economisch zinvol en leefbaar als die midden in het stadscentrum dicht tegen de uitgaansbuurt ligt. Dat weet iedereen. Park Spoor Oost en (nog stommer) de konijnenwei komen daar niet voor in aanmerking.
Dergelijke zaken voorstellen is gewoon de mensen uitlachen in hun gezicht.

Citaat:

Onderzoek door wie ? Door een schepen die zijn vastgoedvriend wil plezieren (is een van de fameuze klagers).
Geen enkele kermis kan economisch overleven in zulke lokatie.

Citaat:
En gelijk hebben ze. Trouwens, met voorlopige maatregelen is men niets. Er moet een definitieve en liefst sluitende regeling komen die de kermis zekerheid verschaft. Tienduizenden mensen hun uitgaansplezier is belangrijker dan de vastgoedplannen van 6 klagers.
Oud 2 april 2014, 21:53   #138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is nu net het punt. De voorlopige maatregel. Stel je voor dat je aan een bedrijf een exploitatievergunning geeft van één jaar en daarna zien we wel. Welk bedrijf gaat daar op ingaan?
welke vaste installaties maken foorkramers zodat ze - net als een bedrijf - jarenlang van dezelfde installaties kunnen gebruik maken?
Bij ons in het dorp breken die alles altijd terug af na de kermis. Misschien blijft bij jullie de helft van een pretpark staan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 15:07   #139
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
'De overheid mag niet afgeperst worden!' zei het brave gehersenspoelde Neo-NS-burgervadertje. Zo sprak het gros van het volk ook tijdens WO2 in Duitsland. Maar: de echte vraag is of het liedje ook omgekeerd geldt? Of vindt u dat het volk zich maar moeten laten pakken door vadertje staat, daar waar het pijn doet?
Wie afperst door het verkeer te blokkeren , moet niet verwonderd zijn als er reactie komt.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 15:50   #140
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Komt het leger de straten vrijmaken?

http://www.gva.be/dossiers/fit/vermi...e-tunnels.aspx
Citaat:
In en rond Antwerpen wordt zondag opnieuw verkeershinder voorspeld door het jaarlijkse loopevenement Antwerp 10 Miles & Marathon. De organisatie verwacht een recordaantal van 40.000 deelnemers over alle afstanden heen.

Het parcours loopt traditioneel via belangrijke verkeersassen, zoals de Leien en Scheldekaaien en door enkele Antwerpse tunnels, die daarom urenlang minstens gedeeltelijk afgesloten worden voor het verkeer. De Lijn zet een pak extra trams in om deelnemers en toeschouwers vlot naar Linkeroever te krijgen, waar de start- en aankomstzone ligt.

Vooral het afsluiten van een van de twee kokers van de Kennedytunnel, tussen 13.45 uur en 18 uur, zal allicht weer voor urenlange vertragingen zorgen. Het verkeer op de Antwerpse ring wordt er immers in beide richtingen door dezelfde koker gestuurd. Volgens het Agentschap Wegen en Verkeer vermijden weggebruikers zondagmiddag best die hele omgeving. Ook op enkele afritten van de ring wordt hinder verwacht.

Naast de Kennedytunnel zullen nog twee Antwerpse tunnels zondag een tijd afgesloten zijn voor het verkeer. De Bolivartunnel, aan de Leien onder het Vlinderpaleis, is tussen 12 en 18 uur dicht voor wie de stad wil uitrijden. De Waaslandtunnel is dan weer volledig dicht tussen 8.30 uur en 10.30 uur, én tussen 14.30 uur en 19.45 uur.

Alle 40.000 deelnemers van de loopwedstrijden mogen zondag gratis tram en bus gebruiken. De Lijn belooft tijdens de piekmomenten 40 tramritten per uur tussen Linker- en Rechteroever. Op de website van het evenement, www.dvvantwerp10miles.be, vindt iedere deelnemer en bezoeker een gepersonaliseerd traject om vlot ter plaatse te raken.
Gaat de burgemeester nu ook de boel laten vrijmaken door flikken op speed of vraagt hij het leger om de belangrijke verkeersassen vrij te maken?

Als BDW ook maar één spatje geloofwaardigheid wenst te behouden zal hij dit ellendige evenement verbieden en er voor zorgen dat de straten vrij toegankelijk blijven voor alle verkeer.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be