Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2014, 18:23   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
mensen zijn geen robots treden worden.... ok er is verzuim en dat moet bestreden worden maar in sommige bedrijven is de werkdruk zo hoog dat dit verzuim in de hand werkt.
Ik merk dat veel werknemers zodanig verwend zijn dat wanneer ze iets langer moeten nablijven om hun job af te werken ze er reeds een enorm probleem mee hebben.
Hard werken bestaat bijna niet meer in ons land. De perceptie van hard werken wel, maar het niveau werk dat wordt verzet om te geloven dat men 'hard werkt' is bedroevend laag gevallen.
Oud 28 maart 2014, 18:33   #122
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik merk dat veel werknemers zodanig verwend zijn dat wanneer ze iets langer moeten nablijven om hun job af te werken ze er reeds een enorm probleem mee hebben.
Hard werken bestaat bijna niet meer in ons land. De perceptie van hard werken wel, maar het niveau werk dat wordt verzet om te geloven dat men 'hard werkt' is bedroevend laag gevallen.
Hard werken ? Wat is hard werken ? Uw werk goed doen is al meer dan voldoende zeker ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 18:36   #123
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat stoort u echt, he Pericles?
Prima!
Hoeveel tijd kost het je zo ongeveer dagelijks om hier alle draden af te speuren , Jack ?
En ik was je nu net aan het verdedigen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 28 maart 2014 om 18:37.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 18:55   #124
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, sommige van die werknemers hebben misschien ook nog een gezin waarvoor ze na de werkuren nog moeten koken, de kinderen hun huiswerk afvragen, de was doen... Kweenie, maar het leven stopt niet na de werkuren, hoor.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 18:56   #125
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hard werken bestaat bijna niet meer in ons land
In het bedrijf waar ik werkte moest ik het werk doen van 4 equivalenten. Sommigen moesten het werk doen dat elders door 7 mensen gedaan werd. niet te verwonderen dat het verzuim dan zeer hoog wordt. Overwerken was eigenlijk standaard... en indien niet expliciet van bovenaf gevraagd onbetaald. Nadien kregen we dan wel compensatie na klachten.

Gelukkig heb ik het niet nodig om zulk werk voor het geld te blijven doen. Anderen hebben jammer genoeg die keuze niet en ik voel me solidair met hen. De bazen weten dat sommigen tot bijna alles bereid zijn om die relatief goed betaalde baan te houden in tijden van crisis en spelen dat uit.

Overigens ben ik in de periode dat ik in loondienst werkte( het gros van mijn carriere was ik ondernemer) volledig overtuigd van het feit dat de vakbondsafgevaardigden en de kandidaten dat grotendeels enkel doen voor de bescherming en de defacto onaantastbaarheid. Voor 80 procent zijn die vakbondsafgevaardigden diegene die onbekwaam zijn en dus bedreigd waren met ontslag of die het graag rustig aan doen. Vakbonden zijn weliswaar nodig maar die onaantastbaarheid van die délégués moet weg.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 28 maart 2014 om 19:03.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 18:59   #126
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
In het bedrijf waar ik werkte moest ik het werk doen van 4 equivalenten. Sommigen moesten het werk doen dat elders door 7 mensen gedaan werd. niet te verwonderen dat het verzuim dan zeer hoog wordt. Overwerken was eigenlijk standaard...
Niet overdrijven hé. Dat is onmogelijk.
Niet dat ik niet zou geloven dat je uitgeperst werd.
Dat is weer een andere zaak.
Oud 28 maart 2014, 19:00   #127
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hangt er vanaf

als die stadsdiensten, zoals bvb het onderwijs, hun ziektedagen over de jaren heen kunnen opsparen of voor 1 dag ziekte geen dokter moeten raadplegen en 20 tot 30d/j zo een dag kunnen pakken, misschien heeft die van de nva misschien wel gewoon gelijk.

in het onderwijs rekent iedereen zo
ik moet in 20 op pensioen maar ik heb nog recht op 2j ziekte dus mag ik in 18 al opstappen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:00   #128
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Misschien oefent hij een politiek mandaat uit of is in dienst van een politieke partij ?

Laatst gewijzigd door Anselmo : 28 maart 2014 om 19:02.
Anselmo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:06   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
'In hoeverre zwangerschap bij ziekte wordt gerekend weet ik ook niet, maar dacht van niet.'

Een zwangerschap is geen ziekte, dus is er ook geen reden om niet te gaan werken, nietwaar???
Oh, dat is bedoeld, nu ben ik mee. Veronderstel dat de statistieken voor zwangerschap en "ziekten" afzonderlijk worden gehouden (zoals waarschijnlijk ook de statistieken voor bvb invaliditeit niet bij ziekten zullen zitten).
Indien niet, ja, dan vergis ik mij.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:08   #130
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je gelooft het niet? In mijn geval is het misschien licht overdreven maar er was bij ons voor een bepaalde functie 1 persoon waar er in een vergelijkbaar bedrijf met vergelijkbare activiteiten die functie door 7 uitgevoerd werd.

je kan iemand wel het werk van 7 geven maar het is evident dat die zijn werk dan niet goed gaat doen. het ging in deze om een verlieslatend bedrijf dat mag duidelijk zijn.

Door het extra verzuim van anderen kreeg ik ook dan nog eens meer werk. Maar het mag duidelijk zijn dat ik daarom niet harder werkte dan ik in normale omstandigheden zou gedaan hebben. Maar ik vind het erg voor diegenen die dat wel moeten doen omdat ze anders niet rondkomen.
Oud 28 maart 2014, 19:10   #131
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel tijd kost het je zo ongeveer dagelijks om hier alle draden af te speuren , Jack ?
En ik was je nu net aan het verdedigen.
Dat weet jij blijkbaar beter dan ikzelf.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:11   #132
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien oefent hij een politiek mandaat uit of is in dienst van een politieke partij ?
Was het maar waar .... Ik denk dat parlementslid nog zo slecht niet is. Afwezigheden moeten niet gewettigd zijn. Europees parlementslid is helemaal te gek. Allez ze moeten toch al af en toe aanwezig zijn....
Oud 28 maart 2014, 19:15   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een gokje, gij werkt wel heel hard ?? (in tegenstelling tot de rest)

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 maart 2014 om 19:16.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:16   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan kan het nog een tikkie duurder worden voor de nu al leeggeplukte Vlaamse ouder natuurlijk...
kinderopvang is toch gebonden aan bepaalde barema's?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:21   #135
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet jij blijkbaar beter dan ikzelf.
Helemaal niet, anders zou ik het niet vragen.
Oud 28 maart 2014, 19:25   #136
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, anders zou ik het niet vragen.
Wat deed ik donderdag, Pericles?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:27   #137
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de situatie bij de huidige generatie twintigers en dertigers. Niet dat dit typisch belgisch is, het is overal in West-Europa merkbaar. Dat ga je niet terug schroeven.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 19:27   #138
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat deed ik donderdag, Pericles?
Dit forum surveilleren waarschijnlijk ?
Of Fifi uitlaten ?
Er ver naast kan ik dan niet zijn.
Oud 28 maart 2014, 19:54   #139
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En het is me meer en meer duidelijk aan het worden dat de nva de spreekbuis van het patronaat is aan het worden.
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar heb je dat nù nog maar pas achterhaald?
Oud 28 maart 2014, 20:03   #140
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kinderopvang is toch gebonden aan bepaalde barema's?
Dat zal van opvang tot opvang schelen, waarom zou een privékinderopvang zich daar mee bezighouden?
Als een "groep" kinderopvang kan aanbieden voor een prikje, eventueel dank zij donaties of giften van de achterban, mogen zij toch een euro vragen als zij dat willen?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be