![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vroegere en huidige BELGISCHE politici zijn hoogstens medeverantwoordelijk omdat collaboreren met de francofone overheersers gemakkelijker was (en voordeliger voor henzelf) dan voor hun eigen kiezers te rijden en om te zien. Al was het maar om het resultaat te zien van wat ze aanrichtten.
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Het weze duidelijk bij wie we het tactische spel hier moeten gaan zoeken...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België heeft zijn demokratische manco's, dat heb ik nooit ontkend. Maar ik heb geen zin om één ondemokratische Belgische vogel in de hand te ruilen voor even ondemokratische Vlaamse vogels in de lucht. En zoals ik zijn er op dit ogenblik veel meer dan de verblinde Vlaamsnationalist het wil of kan zien.
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verkies die mechanismen niet, ik leg er mij bij neer, ik laat er mijn leven niet door vergallen.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik behoud voorlopig de mijne. ![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus kies je niet voor de minst nadelige ondemocratische kwaal.
![]() |
![]() |
#129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw reactie is dan ook even cynisch en correct als mijn reactie op al die pro-belgische idioten. Citaat:
Elke Vlaming weet dat zelfs indien BDW erin slaagt om la Belgique buiten spel te zetten het niet morgen zal zijn dat al het leed ons door la Belgique aangedaan zal opgekuist worden; maar ipv van een catastorfale toekomst in het vooruitzicht zullen we dan wel optimistischer mogen zijn, zeker voor onze kinderen. Het enige dat EDR en C° hebben gedaan is Vlaaneren enorm belasten met alle Belgische kwalen die ze maar konden bedenken. Deze zesde staatsmisvorming zal niet zo maar weggewerkt worden. Als u dan bedenkt dat de klassieke Vlaamse partijen de bevolking nog willen opdraaien (volledig door het verzwijgen van de waarheid en het voorspiegelen van leugens) met een EDRII dan is daar slechts één naam voor te geven: crimineel. |
||
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het trouwens niet eens met jou over het doel dat De Wever volgens jou heeft, en dat hem zou drijven om onverkort aan de door Europa opgelegde normen te voldoen. Niemand verplicht jou trouwens om genoegen te nemen met het doel dat jij De Wever toedicht. Je kan voor de "Vlaamse" broederpartij van Di Rupo kiezen. Wiens doel Di Rupo ermee dient weet ik niet, maar ik weet wel dat hij lak heeft aan de Europese regelgeving. Hij zal dus wel een democraat naar je hart zijn, zeker? Wil je écht van Europa af? Kies dat voor Europa NIET voor al die Belgische ministers van staat die een Europa nastreven dat beantwoordt aan het beeld en de gelijkenis van het ondemocratische België. Binnen België kan je, jammer voor jou, alleen maar voor "Vlaamse"...euh.... "volksvertegenwoordigers" kiezen. Kies voor de separatisten. Europa heeft immers al laten horen dat regio's die afsplitsen niet door de EU erkend worden als lid. De Wever zal dus vrede moeten nemen met een onafhankelijk Vlaanderen dat geen deel meer uitmaakt van de EU. ![]()
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Alsof hij niet door had dat ik hier hun eigen spelletje speelde en zijn verontwaardiging mag hij dan keren tegen al die lafhartige verdraaiers van de werkelijkheid die liever hun kop in het zand steken dan openlijk te discuteren over wat wel en niet gebeurd is en wat wel of iet zou moeten veranderen.
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je maakt van die grendels een soort fetish alsof met het verdwijnen daarvan het demokratische paradijs een feit is. Of het nu komt door grendels, alarmbellen, partikratie of het weigeren van bindende referenda in te voeren: er is noch in België noch in Vlaanderen hoop op demokratie op korte termijn.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij om het even.
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer, niet minder. Probleem: in België kan het niet, zelfs de N-Va is er tegen, wat betekent dat het er ook in Vlaanderen niet zit aan te komen. Dat zijn de feiten, daar is geen discussie over mogelijk.
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 10 april 2014 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is nu net waar het om gaat: Niet het democratische deficit bij BDW is het probleem, wel het feit dat jij er persoonlijk niet beter van denkt te worden. Blij dat we daar nu eindelijk uit zijn. Zeg dat dan meteen ipv heel die komedie te spelen.
![]() |
![]() |
#137 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En iedereen, onafhankelijk of hij voor of tegen Europa is zal eisen van deze verspilzieke Belgische staat dat hij die normen zal respecteren omdat het het enige drukkingsmiddel is dat hij heeft (la Belgique loopt zogezegd toch zo op met Europa) om eindelijk la Belgique te doen reageren tegen zijn Eigen verspilzucht. Als Vlamingen proberen wij het al decennialang zonder het minste resultaat want Vlaanderen, buiten melkkoe telt niet voor la Belgique. Citaat:
Ik herhaal, iedereen die druk wil zetten op de ene of andere manier op la Belgique zal dat eisen. Citaat:
In een later Vlaanderen als het er eens van komt zou zo'n toestanden onmogelijk zijn; maar we zullen eerst de desastreuze erfenis van la Belgique moeten wegwerken. En in het huidige Europa dat zich meer en meer ontpopt als het Europa van het corrupte groot-kapitaal, ipv het Europa van de volkeren, zie ik inderdaad ook geen verbetering; maar ik blijf erbij dat BDW nergens zijn horigheid aan zulk een Europa heeft verklaard en dat uw zogezegde bewijzen alleen maar een vertekening is van uw eigen vrees die u in de schoenen van BDW wil schuiven. |
|||
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() [quote=Supe®Staaf;7093578]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 april 2014 om 13:49. |
![]() |
![]() |
#139 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarbij zal de N-VA nooit de volstrekte meerderheid halen die vereist is om iets tegen de zin van de anderen door te duwen. Wat betekent dat jij onzin uitkraamt. Indien Vlaanderen, net als België, geen bindende referenda op volksinitiatief invoert, dan ligt dat niet alleen aan de N-VA zoals jij insinueert maar aan, opnieuw, de traditionele partijen. Citaat:
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()