Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 26 april 2014, 18:56   #121
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb geantwoord op de vraag of ik de afgelopen regeerperiode een ander beeld van de doorsnee Vlaming heb waargenomen. Ja dus. Omdat te weten hoef je de reacties in de online bladen maar te lezen. Ik heb "de Vlaming" nooit eerder zo boos en gefrustreerd geweten.

De reacties her en der geven dus idd een ander beeld van de Vlamingen tijdens de afgelopen regeerperiode.
Superstaaf weet trouwens evengoed als iedereen dat de doorsnee Vlaming allesbehalve tevreden is met de verwezenlijkingen die de uittredende federale regering met zoveel trots uitbazuint.
En dat baseert u op 1 'signaal'? En denkt u nu écht dat degene die op een forum of online-bladen reageren, een volledige weerspiegeling is van de samenleving?

Kijk maar naar dit forum: Sp-a haalt in de laatste peiling 14%, Groen! 10% en de PVDA 3%. En toch heb ik niet bepaald de indruk dat 1 op de 4 hier links stemt...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 26 april 2014 om 18:56.
SMI94 is offline  
Oud 26 april 2014, 18:56   #122
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

N-VA noemen zichzelf toch de "Vlaams Nationalisten". De Vlaams Nationalisten gebruiken toch dezelfde tactiek door de Walen als onredelijk en machtsgeil af te schilderen. "We moeten schrik hebben van de PS en de Walen, ze gaan heel dit land nog kapot maken." Pot verwijt de ketel....
Oud 26 april 2014, 19:01   #123
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Vlaams Belang overal behalve in Antwerpen onder de kiesdrempel. Dat zou geweldig zijn.

Dan vraag ik me af. Gaan ze zich de keer nadien dan ook opofferen om de N-VA groter te maken, zoals LDD dat nu doet?
Robinus V is offline  
Oud 26 april 2014, 19:04   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Luister, als u nu niet kunt afleiden uit deze grafiek dat de NVA nu eens vooruit gaat, dan weer terug valt om vervolgens weer te stijgen, en dat ze dus met andere woorden ter plaatse trappelt, laat dan maar alle hoop varen.
Al goed dat de traditionele partijen meer stijgen dan dalen, nietwaar System uit het Oosten?

Wacht liever nog een maandje om je te verheugen. Een peiling waar je niet méér over weet dan dat een klein deel van de regimemedia de kiesintenties van 1000 Vlamingen "peilden" is niet bepaald iets waar veel serieus uit kan worden afgeleid.

Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken. Je zit goed aan de kant waar jij je bevindt: Die van het regime. In apenlanden en nep-democratiën vinden de regimes altijd wel een "oplossing" voor een partij die hen op democratische wijze bedreigt.
Oud 26 april 2014, 19:07   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
N-VA noemen zichzelf toch de "Vlaams Nationalisten". De Vlaams Nationalisten gebruiken toch dezelfde tactiek door de Walen als onredelijk en machtsgeil af te schilderen. "We moeten schrik hebben van de PS en de Walen, ze gaan heel dit land nog kapot maken." Pot verwijt de ketel....
Jij weet duidelijk meer over TV-verslaafdheid dan over politiek anders bralde je niet zoveel onzin.

Dankzij de Franstaligen IS dit land kapot gemaakt.
Oud 26 april 2014, 19:08   #126
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
En dat baseert u op 1 'signaal'? En denkt u nu écht dat degene die op een forum of online-bladen reageren, een volledige weerspiegeling is van de samenleving?

Kijk maar naar dit forum: Sp-a haalt in de laatste peiling 14%, Groen! 10% en de PVDA 3%. En toch heb ik niet bepaald de indruk dat 1 op de 4 hier links stemt...
We beschouwen onszelf hier allemaal als de best geïnformeerde burgers. Bij de rest dringen de zaken pas later door en pas over een paar jaar zullen alle burgers denken zoals de forumgebruikers hier. Dat het totaal van de linkse partijen traag maar structureel aan het stijgen is, komt door vervalsing van de peilingen en verkiezingen.
Robinus V is offline  
Oud 26 april 2014, 19:13   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar lees jij dat ik mij baseer dat op dat ene signaal dat ik vandaag kreeg van iemand waar ik het nooit van verwachtte?

Waar lees jij iets over de weerspiegeling van de samenleving?

Ik baseer me op wat ik hoor, voel, en waarneem. En ja, ook voor een deel op wat ik lees in de reacties. Je kan toch niet ontkennen dat die reacties hemelsbreed verschillen, niet alleen in aantal maar ook van aard, met deze van in de tijd dat Leterme 800.000 stemmen haalde?
Oud 26 april 2014, 19:40   #128
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou nou, zeg ik dat dan niet op één of andere ironische wijze?
Excuseer, ik dacht dat de poster een andere persoon was. Foutje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 19:40.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 19:41   #129
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al goed dat de traditionele partijen meer stijgen dan dalen, nietwaar System uit het Oosten?

Wacht liever nog een maandje om je te verheugen. Een peiling waar je niet méér over weet dan dat een klein deel van de regimemedia de kiesintenties van 1000 Vlamingen "peilden" is niet bepaald iets waar veel serieus uit kan worden afgeleid.

Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken. Je zit goed aan de kant waar jij je bevindt: Die van het regime. In apenlanden en nep-democratiën vinden de regimes altijd wel een "oplossing" voor een partij die hen op democratische wijze bedreigt.
U moet niet over iets anders beginnen te praten. Wat ik stelde, namelijk dat de NVA ter plaatse trappelt, blijkt duidelijk uit de grafiek.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 19:46   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch iets dat je toegeeft: je eigen rancuneuze verzuurdheid.
Op dat vlak kan zelfs een die-hard racist jou nog iets leren.
Ik geef niets toe op dit punt. Elke keer dat de NVA goed aangevallen wordt, dan komen u en uw geestesgenoten af met het simplistisch verhaaltje dat de poster 'een trol' is of 'een verzuurde'. Het wordt wel eentonig.

U zou beter met degelijke argumenten afkomen in plaats van op de man te spelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2014 om 19:49.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 19:50   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet niet over iets anders beginnen te praten. Wat ik stelde, namelijk dat de NVA ter plaatse trappelt, blijkt duidelijk uit de grafiek.
Het is vrij simpel: zolang de N-Va niet boven de 50% uitkomt, blijven ze ter plaatse trappelen in de oppositie.
En federaal is zelfs +50% niet genoeg....

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 april 2014 om 19:51.
Supe®Staaf is offline  
Oud 26 april 2014, 19:55   #132
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is vrij simpel: zolang de N-Va niet boven de 50% uitkomt, blijven ze ter plaatse trappelen in de oppositie.
stel dat n-va +50% haalt in de vlaamse verkiezing, zou er dan nog steeds niets bewegen in uw ogen

edit: of simpel gesteld, u zegt gewoon dat wat de Vlaming ook maar zou willen, dat totaal van geen tel is, gezien men een partij van +50% in de oppositie zou zetten?

Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 26 april 2014 om 19:56.
Eduard Khil is offline  
Oud 26 april 2014, 19:58   #133
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Och, laat u toch niets wijsmaken. De NVA wil gewoon niet in de Federale regering. Ze zou politieke zelfmoord plegen, moest ze dit doen. Heel die praat van De Wever is een Sirenenzang, een lokkertje voor de kiezers die nog niet beslist hebben.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 20:04   #134
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
stel dat n-va +50% haalt in de vlaamse verkiezing, zou er dan nog steeds niets bewegen in uw ogen
Ze kunnen de bevoegdheden uitoefenen en de budgetten beheren die de Vlaamse regering nu ook beheert: meestal totaal overbodige shit die evengoed door gemeente of federale overheid kan uitgevoerd worden.
Hier en daar zullen wat mandaten en postjes verschuiven, maar of er essentiëel veel gaat veranderen, daar zou ik niet op rekenen.
Om goed te besturen moet je centen krijgen, en die enveloppes worden nog steeds uitgedeeld door de feds.
Als het dus is om mee te morsen of flamingantische onzin mee te sponsoren, dan zal het rap gedaan zijn, en dan wordt de kraan dicht gedraaid.
Citaat:
edit: of simpel gesteld, u zegt gewoon dat wat de Vlaming ook maar zou willen, dat totaal van geen tel is, gezien men een partij van +50% in de oppositie zou zetten?
Wat 'De Vlamingen' willen is in het huidige systeem van geen tel.
Dat is een feit, of je het nu graag hebt of niet.
Oud 26 april 2014, 20:38   #135
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renée Van Galsteren Bekijk bericht
Weet je wat ik vermoed?

Ik vermoed dat de trado's afgesproken hebben dat de N-VA het nu goed doet... en dat men de week voor de verkiezingen afkomt met peilingen waarin de N-VA 'slechts' 27% scoort.
En je weet wat zo'n score zal doen... De regimepers zal een week aan een stuk beweren dat de debatten, de becijferde programma's, de stemtest... de kiezer eindelijk heeft doen inzien dat de N-VA toch niet de partij van hun keuze is.

Dit land wordt kapot gemanipuleerd en de meesten beseffen het nog niet eens!

Ik durf alleszins 2.500 euro inzetten op het feit dat de volgende peiling van de VRT en De Standaard rond de 27% (alleszins onder de symbolische grens van 30%) zal liggen.

U ook?
Tja, iedereen heeft zo zijn vermoedens over van alles en nog wat.
Het Oosten is offline  
Oud 26 april 2014, 20:45   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Vlaams Belang overal behalve in Antwerpen onder de kiesdrempel. Dat zou geweldig zijn.

Dan vraag ik me af. Gaan ze zich de keer nadien dan ook opofferen om de N-VA groter te maken, zoals LDD dat nu doet?
De champagne staat al klaar.
Nog mooier zou zijn moest het in antwerpen ook lukken, gerolf en philip kunnen zich dan gaan inschrijven bij de vdab.
Pandareus is nu online  
Oud 26 april 2014, 20:52   #137
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

zolang de linksen maar overal uit de regering vliegen is het mij allemaal gelijk wat de verschillende partijen scoren
Eduard Khil is offline  
Oud 26 april 2014, 20:53   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat ik mij baseer dat op dat ene signaal dat ik vandaag kreeg van iemand waar ik het nooit van verwachtte?

Waar lees jij iets over de weerspiegeling van de samenleving?

Ik baseer me op wat ik hoor, voel, en waarneem. En ja, ook voor een deel op wat ik lees in de reacties. Je kan toch niet ontkennen dat die reacties hemelsbreed verschillen, niet alleen in aantal maar ook van aard, met deze van in de tijd dat Leterme 800.000 stemmen haalde?
Knuppel, normaal gezien ben jij rationeler. Nu lijkt het wel alsof je aan dezelfde verschijnselen begint te lijden als ons Marie. Die 'ziet' en 'hoort' ook van alles. Daarenboven 'kent ze de waarheid'. Let op dat je die laatste fase niet ingaat.
Pandareus is nu online  
Oud 26 april 2014, 21:26   #139
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hebt u ook wat zinnigs te melden misschien ?
En jij wel dan ?
stuyckp is offline  
Oud 26 april 2014, 21:28   #140
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Knuppel, normaal gezien ben jij rationeler. Nu lijkt het wel alsof je aan dezelfde verschijnselen begint te lijden als ons Marie. Die 'ziet' en 'hoort' ook van alles. Daarenboven 'kent ze de waarheid'. Let op dat je die laatste fase niet ingaat.
Een fase die je zelf ook al lang gepasseerd bent, maar dat zie je blijkbaar niet van jezelf.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be