![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onnodig.
U rekent de voetbalbond af op een fout, ik niet. Dat mogen we beiden doen. Daar valt niks aan te weerleggen.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is iemand volgens u "dom" als hij geen talenknobbel is maar wel een genie in de wiskunde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de humoristische toets van weleer is nergens meer te bespeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, het is immers door de woordgeschiedenis een... leenwoord. Net zoals "boter" een leenwoord is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vraagje: ik neem aan dat je geen problemen hebt met een leenwoord als "boter"? Maar wat met leenwoorden als "uberhaupt" of "sowieso"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oei,
![]()
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergist u zich niet als u stelt dat u germaniste bent (van opleiding)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal het stil houden. OK ??
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 13 mei 2014 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En "überhaupt" staat wel degelijk in het Leenwoordenboek, en ook in het Etymologisch Woordenboek, als leenwoord. Nee, ik vergis me niet, hoewel mijn licentiaatsdiploma Germaanse "slechts" een tweede diploma was. En nu ga ik echt slapen, nooit gedacht dat zich hier nog een discussie over taal zou ontspinnen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Miauw! : 13 mei 2014 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kijk... blijkbaar met resultaat. De Bond distantieert zich nu uitdrukkelijk van die slogan in krakkemikkig Nederlands op hun spelersbus ![]() http://www.hln.be/hln/nl/14796/WK-20...elersbus.dhtml "De Rode Duivels zullen op het WK in Brazilië met de *slogan 'Verwacht je aan het onmogelijke' op hun spelersbus rondrijden. Dat heeft de FIFA bekendgemaakt. Omdat de leuze een taalkundige blunder bevat - 'zich verwachten aan' is een leen**vertaling uit het Frans *(s'attendre �*) - 4 namen we contact op met de voetbalbond. Woordvoerder *Stefan Van Loock meldt verrassend genoeg dat de KBVB zich "uitdrukkelijk distantieert" van de leuze op de bus. "De FIFA deed ons op hun *initiatief vijf voorstellen van slogans. Die hebben we alle vijf verworpen, wegens te stom. Wij stelden één van de slogans van onze eigen fans voor - 'Tous *ensemble, *samen sterk' - maar die is verworpen door de FIFA. Ze deden hun zin, *inclusief taalfout. Het is niet onze schuld." Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 mei 2014 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen natuurlijk niet en ze moeten dat voor mijn part ook helemaal niet doen. Ze moeten zelfs geen Nederlandstalige slogan op die bus zetten voor mijn part. Maar dat ze dan alstublief niet afkomen met onnozeligheden als "we are all part of the team" of "heel het land moet achter ons staan" en al die andere zever waar salonhelden zoals Vincent Kompany mee afkomen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het met je eens dat ze de slogan tenminste hadden kunnen verbeteren, eens de fout is opgemerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat de Belgische Voetbalbond een spelersbus zou laten rondrijden met daarop een foutieve Franse zin in de aard van "Je tire mon plan en Brésil". Het kot zou te klein zijn onder de taalgrens. |
|
![]() |
![]() |