Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 01:18   #121
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
neen, maar 'kritiek' op orthodoxe Joden die hier wonen is dat wel en al zeker in een topic die niet eens over Joden gaat...
Het ging over de hypocrisie dat men moslims dingen verwijt die men bij Joden normaal vindt. En stop maar met je leugens, ik ben de vorige nog niet vergeten! Je tegoed raakt op, hoor. Ik heb je al gezegd dat ik niet ga klikken bij de moderators, maar vermits JIJ ermee gedreigd hebt mij te gaan aangeven, .....
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 01:21   #122
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aha, je bedoelt die "pijpekrullen-Joden" ?? Die zijn even extremistisch als bijv. Al Qaida. Ik heb zo ene op een BBC-reportage eens horen zeggen : het toekomstig Israël moet tot aan de Tigris en Eufraat reiken. Tja, dan weet je het wel.
Mijn eerste werkgever was een Jood, wel zelfs hij moest van die "zwarte mannekes" niet weten. Ok, hij was niet religieus (zijn winkel sloot nooit op een zaterdag - de enige dag op het jaar dat hij wel sloot was ergens in September, de dag vd grote verzoening), maar toch.
Mijn Joodse vrienden moeten daar ook niet van weten. Het is gewoon een verschil van dag en nacht! Eigenlijk raar, hé: als je kritiek hebt op of moet lachen met orthodoxe joden, ben je een jodenhater. Ben je dan ook een islamofoob als je niet moet weten van moslimextremisten maar geen problemen hebt met "gewone" moslims?
Oud 19 mei 2014, 01:22   #123
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
moest hun aantal wat groter zijn, zouden ze denk ik wel durven.
Hun outfit stoot mij alleszins even erg af als niqabs en djellabas.
Ze doen het toch al in Israël, waar ze stenen en stront gooien naar Joodse meisjes waarvan ze vinden dat die niet "deftig" genoeg gekleed zijn?
Oud 19 mei 2014, 01:23   #124
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en waar haal jij dat dit het werk is van orthodoxe Joden?! Je dikke duim zeker, trouwens orthodoxe Joden zitten niet in het leger...
Da's juist: ook daar stellen ze de wet van hun god boven de wet van hun land.
Oud 19 mei 2014, 08:56   #125
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Nee, maar ten eerste kan ik niet tegen onrecht, racisme, discriminatie, vooroordelen en veralgemeningen.
Ten tweede: mijn echtgenoot en ik hebben een aantal vrienden en/of collega's die moslim zijn, in meerdere of mindere mate, gaande van praktiserend gelovig tot "moslim van huis uit" zoals wij nog "katholiek" zijn van huis uit. Dat gaat dan bv. over een Iraanse gynaecologe, een Iraanse kaakchirurg, een half-Marokkaanse docente, een Marokkaanse bedrijfsleider, een Turkse gemeentesecretaris, enz.: niet echt "krapuul" dus. En natuurlijk worden deze mensen absoluut niet gediscrimineerd omwille van hun "moslim zijn"; onder gelijken toch niet. In het dagelijkse leven echter ondervinden zelfs zij nog vooroordelen en discriminatie gewoon door hun naam of uiterlijk. En dat vind ik héél jammer en wraakroepend. Ik weet best dat er serieus wat "krapuul" tussen zit, maar scheer aub nooit mensen over dezelfde kam omwille van hun afkomst, uiterlijk of geloof.
Waarom bent u dan zo haatdragend tegenover orthodoxe Joden? Omdat zij niet tot uw vriendenkring behoren?
Oud 19 mei 2014, 08:59   #126
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Dat ik geen probleem heb met joden tout court, maar nogal huiverig (en niet "haatdragend") sta tegenover de orthodoxen, is nu net een bewijs dat ik niét een hele bevolkingsgroep over dezelfde kam scheer! Idem dito voor moslims: geen probleem met moslims, wél met de extremisten/fundamentalisten onder hen.
Oud 19 mei 2014, 09:19   #127
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat ik geen probleem heb met joden tout court, maar nogal huiverig (en niet "haatdragend") sta tegenover de orthodoxen, is nu net een bewijs dat ik niét een hele bevolkingsgroep over dezelfde kam scheer! Idem dito voor moslims: geen probleem met moslims, wél met de extremisten/fundamentalisten onder hen.
En hoe zit het met bijvoorbeeld moslimjongeren die ons uitschelden voor sale flamand, ongelovige en onreine honden. Dat de islam hier een slechte naam heeft ligt niet aan ons. Dat uw vrienden last ondervinden van die slechte naam, ligt niet aan ons. Neen het is hun eigen volk / geloof dat hen een slechte naam geeft. De schuld ligt ook bij onze paarse politiekers die de Vlaming gemakshalve afschildert als een vulgaire racist. Nooit een woord over 'slechte' vreemdelingen. Hun namen worden verzwegen bij criminele feiten. De mensen hebben dat ook stilaan door. Het is o zo gemakkelijk dat men bij de minste tegenwind racist kan roepen.

Uw vrienden mogen in feite dankbaar zijn dat zij in het Westen leven. Hier kunnen zij zich ontwikkelen, hetgeen in hun thuisland meestal onmogelijk was door de bekrompenheid en achterlijkheid van de islam. Wij hebben hier de Kerk achter ons gelaten, dat is hetgeen moslims ook moeten doen met hun godsdienst. Dan pas kan hier een stabiele maatschappij worden uitgebouwd. De maatschappij is geen volksdansfeest, waar de mensen op het goede en plezante moment bij elkaar komen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 mei 2014 om 09:20.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:14   #128
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
En hoe zit het met bijvoorbeeld moslimjongeren die ons uitschelden voor sale flamand, ongelovige en onreine honden. Dat de islam hier een slechte naam heeft ligt niet aan ons.
Zoals ik al zei: zelf nog nooit meegemaakt, maar uiteraard kan en mag dat niet getolereerd worden. Jammer dat zo'n jongeren niet beseffen dat ze daarmee de hele gemeenschap in een slecht daglicht stellen; als hen dat al zou kunnen schelen natuurlijk.

Citaat:
Dat uw vrienden last ondervinden van die slechte naam, ligt niet aan ons. Neen het is hun eigen volk / geloof dat hen een slechte naam geeft.
Maar het ligt ook niet aan henzelf. Het ligt inderdaad aan de rotte appels bij hun geloofsgenoten, maar ook aan de neiging van veel Vlamingen om te veralgemenen en iedereen over dezelfde kam te scheren.

Citaat:
De schuld ligt ook bij onze paarse politiekers die de Vlaming gemakshalve afschildert als een vulgaire racist. Nooit een woord over 'slechte' vreemdelingen. Hun namen worden verzwegen bij criminele feiten. De mensen hebben dat ook stilaan door. Het is o zo gemakkelijk dat men bij de minste tegenwind racist kan roepen.
De achternamen soms wel, zeker in het stadium dat ze enkel nog maar "verdacht" zijn. Maar de voornamen, die meestal wél snel gepubliceerd worden, zeggen wel genoeg, hé? Trouwens, als de namen verzwegen zouden worden, hoe zouden we dan kunnen weten dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit?
Anderzijds: bij autochtone criminelen worden ook heel dikwijls enkel de initialen vermeld, zelfs bij moordenaars. Wat dan dikwijls leidt tot speculaties in de trant van: "jaja, we weten al over welk soort volk het gaat".

Citaat:
Uw vrienden mogen in feite dankbaar zijn dat zij in het Westen leven. Hier kunnen zij zich ontwikkelen, hetgeen in hun thuisland meestal onmogelijk was door de bekrompenheid en achterlijkheid van de islam.
Dat zijn ze ook, tenminste diegenen die niet hier geboren zijn, de 2 Iraniërs. Wat dat "ontwikkelen" betreft toch enige nuance: die gynaecologe heeft wel degelijk haar opleiding in Iran gehad.

Citaat:
Wij hebben hier de Kerk achter ons gelaten, dat is hetgeen moslims ook moeten doen met hun godsdienst. Dan pas kan hier een stabiele maatschappij worden uitgebouwd. De maatschappij is geen volksdansfeest, waar de mensen op het goede en plezante moment bij elkaar komen.
Volledig mee eens, maar dat zal niet van vandaag op morgen gaan. Als je ziet hoe lang wij hier ook onder het katholieke juk hebben gezeten, en hoe lang men hier de Sovjetunie des duivels vond, net omdat daar geen plaats was voor religie...... En dan plots is het hier heel snel gegaan: een totale ommekeer in pakweg 20-30 jaar. De islam is 500 jaar jonger dan het christendom; hopelijk duurt het dan ook geen 500 jaar eer ze "het licht zien". Dat denk ik niet, maar ik denk ook niet dat we de totale ommekeer in de eerste decennia moeten verwachten.
Oud 19 mei 2014, 12:36   #129
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem met moslims is dat ze haast per definitie extremisten zijn, gewone joden dragen geen speciale kledij op straat en maken zich niet druk over het eten buiten de feestdagen. Vrouwen mogen met niet-joden trouwen want het is de moeder die maakt of iemand als jood gezien wordt, er is een erg groot verschil tussen orthodoxe en gewone joden. In Israël is er bv een bloeiende homo scene, het is gewoon niet vergelijkbaar.

'gematigde' moslims dragen speciale kledij en hoofddoeken, niet alleen vrouwen. Mannen dragen veelal sportbroeken omdat ze geen strakke kledij mogen dragen, gewoon eens rond je kijken naar moslims. Dan een hele maand ramadan, dat is fucking 10% van je leven dat beheerst wordt door 1 islamitische viering, één viering. Van s'morgens tot s'avonds zit je door de honger met de islam in je kop, dat is ronduit radicaal te noemen, punt.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 12:43   #130
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: zelf nog nooit meegemaakt, maar uiteraard kan en mag dat niet getolereerd worden. Jammer dat zo'n jongeren niet beseffen dat ze daarmee de hele gemeenschap in een slecht daglicht stellen; als hen dat al zou kunnen schelen natuurlijk.

Maar het ligt ook niet aan henzelf. Het ligt inderdaad aan de rotte appels bij hun geloofsgenoten, maar ook aan de neiging van veel Vlamingen om te veralgemenen en iedereen over dezelfde kam te scheren.
Vlamingen hebben ook rotte appels, daar gaat het niet om. Het probleem is dat ze er veel meer hebben, het percentage rotte appels is een groeiend probleem en de islam is de oorzaak. Ze huwen binnen de familie (omdat Mohammed dat ook deed) en zijn daardoor dommer en hebben 10x meer geestelijk gestoorden, het maakt niet uit of 60% van de moslims best ok zijn, het gaat 'm om die 10% zware misdadigers en 40% die z'n school niet afmaakt uit achterlijkheid.

"Hoogste kans op schizofrenie bij Marokkanen"
http://yasmina.marokko.nl/27664/hoog...ij-marokkanen/
Oud 19 mei 2014, 12:46   #131
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Vlamingen hebben ook rotte appels, daar gaat het niet om. Het probleem is dat ze er veel meer hebben, het percentage rotte appels is een groeiend probleem en de islam is de oorzaak. Ze huwen binnen de familie (omdat Mohammed dat ook deed) en zijn daardoor dommer en hebben 10x meer geestelijk gestoorden, het maakt niet uit of 60% van de moslims best ok zijn, het gaat 'm om die 10% zware misdadigers en 40% die z'n school niet afmaakt uit achterlijkheid.

"Hoogste kans op schizofrenie bij Marokkanen"
http://yasmina.marokko.nl/27664/hoog...ij-marokkanen/
Je vertelt waarheden die de poco's niet willen horen.

Laatst gewijzigd door bf62 : 19 mei 2014 om 12:46.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 14:15   #132
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Je vertelt waarheden die de poco's niet willen horen.
En ik ga het blijven herhalen tot vervelends toe.

Het voorbeeld met de schizofrene Marokkanen heb ik trouwens genomen omdat de gevangenis vol zit met schizofrenen en andere geestelijk labiele sujetten, alles samen zorgt dit voor het grote moslim probleem en het is ronduit terug te brengen op hun inteelt gewoonte. Breng dat ene onderdeel in orde en we hebben een heel andere wereld.
Oud 21 mei 2014, 14:11   #133
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: zelf nog nooit meegemaakt
we hebben een winnaar, DE persoon die nog geen enkel nadeel heeft ondervonden van de multicul verrijking...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 14:33   #134
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
we hebben een winnaar, DE persoon die nog geen enkel nadeel heeft ondervonden van de multicul verrijking...
Daar geloof ik niets van. Net zoals Hilde Sabbe, die hartstochtelijk vol zou houden dat het geweldig lekker was, nadat zij op een beestachtige wijze werd verkracht door een 20-tal mocro's.
Oud 21 mei 2014, 14:34   #135
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiterst rechtse figuur die al 3 maal op NVA heeft gestemd. Beetje manipuleren is wel eigen aan ons. Gewoon liegen blijft liegen. Miauw.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 14:41   #136
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
En ik ga het blijven herhalen tot vervelends toe.

Het voorbeeld met de schizofrene Marokkanen heb ik trouwens genomen omdat de gevangenis vol zit met schizofrenen en andere geestelijk labiele sujetten, alles samen zorgt dit voor het grote moslim probleem en het is ronduit terug te brengen op hun inteelt gewoonte. Breng dat ene onderdeel in orde en we hebben een heel andere wereld.
U vergeet een 'klein' detail: hun godsdienst. De islam bevordert ook de achterlijkheid van een volk.
Oud 21 mei 2014, 15:13   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar ten eerste kan ik niet tegen onrecht, racisme, discriminatie, vooroordelen en veralgemeningen.
Ten tweede: mijn echtgenoot en ik hebben een aantal vrienden en/of collega's die moslim zijn, in meerdere of mindere mate, gaande van praktiserend gelovig tot "moslim van huis uit" zoals wij nog "katholiek" zijn van huis uit. Dat gaat dan bv. over een Iraanse gynaecologe, een Iraanse kaakchirurg, een half-Marokkaanse docente, een Marokkaanse bedrijfsleider, een Turkse gemeentesecretaris, enz.: niet echt "krapuul" dus. En natuurlijk worden deze mensen absoluut niet gediscrimineerd omwille van hun "moslim zijn"; onder gelijken toch niet. In het dagelijkse leven echter ondervinden zelfs zij nog vooroordelen en discriminatie gewoon door hun naam of uiterlijk. En dat vind ik héél jammer en wraakroepend. Ik weet best dat er serieus wat "krapuul" tussen zit, maar scheer aub nooit mensen over dezelfde kam omwille van hun afkomst, uiterlijk of geloof.
Ah, daar zegt u zowat... uw moslimvrienden zijn hoogopgeleid , vraag hen eens of dit is gelukt, terwijl ze letterlijk de koran volgden...nee, dus klopt wat ik zeg als een bus, wie hier komt moet zelf het evenwicht vinden tussen eigen culturele bagage en de nieuwe cultuur met de daar aan gekoppelde verwachtingen. Hoe meer je hierin slaagt, hoe groter je kansen op succes.

Maar om terug te komen op uw uitspraken, nee , orthodoxe Joden zijn niet gelijk aan strikte moslims, omdat Joden veel meer in discussie durven gaan met mekaar, rabbi's erkend zijn in hun gezag, en discussie in het geloof wordt aangemoedigd. Orthodoxe Joden worden dus door andere Joden verm van antwoord gediend en hun standpunten bepalen niet het " ware geloof".

De islam kent geen enkele vorm van hierarchie, een imam is enkel voorganger in het gebed, voor iedere uitspraak die ene moslim doet, staan er evenveel die andere uitspraken doen, daardoor krijgt radicalisering, waar oproepen om de democratie niet te erkennen deel van uitmaakt, onder moslims wel maar onder Joden geen kans.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be