Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2014, 00:57   #121
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Aan de ingang 2 en binnen 2 volgens sommige berichten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als je naar die foto kijkt waarop je twee lijken ziet liggen, schijnen ze me niet meteen op straat te liggen hoor, maar wel degelijk binnenin het museum.
En dan nog, wat bedoel je?
Dat de dader eigenlijk iemand op straat viseerde zonder te weten dat hij dat net voor een joods museum deed?
Twee doden zijn joods, de derde is een toeriste.
Maar laten we vooral blijven met zand strooien om de zaken niet te moeten betitelen tot wat ze zijn.
i see .. maar iets ontgaat me: als het om een terroristische aanslag zou gaan, waarom dan niet gewoon in het wilde weg schieten op plaatsen waar er sowieso meer Joden zijn (ipv. in een gewone wijk..), misschien is het idd. zoals Miauw zei "een afrekening" ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 00:58   #122
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Als je naar die foto kijkt waarop je twee lijken ziet liggen, schijnen ze me niet meteen op straat te liggen hoor, maar wel degelijk binnenin het museum.

Twee doden zijn joods, de derde is een toeriste.
Maar laten we vooral blijven met zand strooien om de zaken niet te moeten betitelen tot wat ze zijn.
Neen. Kijk goed naar de foto's die van verder af zijn genomen. Die foto van de slachtoffers is aan de ingang, onder een soort gaanderij. Er staat een bak met toeristische flyers, die je wel meer ziet staan.

Volgens berichten die ik las zou het gaan om een stel toeristen uit Israël, een man en een vrouw, en binnen in de gang tussen de zalen van het museum zouden nog twee museummederwerkers zijn neergeschoten, een man en een vrouw. Die vrouwelijke mederwerkster zou nog altijd kritiek zijn.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 00:59   #123
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wel heel toevallig dan dat dat echtpaar nét Israëli's waren! Alsof de dader wist wie hij moest hebben! Ondertussen lees ik dat hij zijn slachtoffers doelbewust in het hoofd en de keel schoot, zonder één woord te zeggen. Dat doet al meer denken aan een executie dan aan een aanslag in het wilde weg uit jodenhaat.

hmm dat doet idd. meer aan een executie denken .. iets zegt me dat er sprake van collateral damage is ..
Oud 25 mei 2014, 00:59   #124
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel heel toevallig dan dat dat echtpaar nét Israëli's waren! Alsof de dader wist wie hij moest hebben! Ondertussen lees ik dat hij zijn slachtoffers doelbewust in het hoofd en de keel schoot, zonder één woord te zeggen. Dat doet al meer denken aan een executie dan aan een aanslag in het wilde weg uit jodenhaat.
In het RTL nieuws wijst een terrorisme-expert in de richting van een aanslag door jihadisten.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:00   #125
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Kritisch?? Het is alom bekend ook in Nederland trouwens dat de meeste antizionisten fervente Jodenhaters zijn. Als je ze met de waarheid confronteert beginnen ze heel hun excuustrommel boven te halen van ''ik heb Joodse vrienden maar....'' maar intussen lachen ze wel diep in hun vuistje als onschuldige Israeli,s het leven laten. Antizionisten en antisemieten= laagopgeleid soort!!!
Ach, terug uit ballingschap?
Vraagje: hoe leg je uit dat ook veel Joden antizionistisch zijn?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:01   #126
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Kijk goed naar de foto's die van verder af zijn genomen. Die foto van de slachtoffers is aan de ingang, onder een soort gaanderij. Er staat een bak met toeristische flyers, die je wel meer ziet staan.

Volgens berichten die ik las zou het gaan om een stel toeristen uit Israël, een man en een vrouw, en binnen in de gang tussen de zalen van het museum zouden nog twee museummederwerkers zijn neergeschoten, een man en een vrouw. Die vrouwelijke mederwerkster zou nog altijd kritiek zijn.

kan jij mss. die foto posten? (ik kan nu niet..)
Oud 25 mei 2014, 01:03   #127
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfs jij: en maar zagen, en maar janken, om toch maar niet over de slachtoffers te moeten reppen.

Zie je zelf niet in dat dit je reinste lijkepikkerij betreft?
Mijn reactie van vroeg op de avond niet gelezen, toen nog geen kat het over de slachtoffers gehad had?
Citaat:
Ben ik nu de enige die in de eerste plaats denkt aan die drie onschuldige slachtoffers, ipv dit al onmiddellijk politiek te proberen recupereren door te beginnen over verbieden van extreemrechts of de Islam?
Mijn diepste medeleven voor de familie van de slachtoffers! En hopelijk houden de politici het bij een korte rouwbetuiging en probeert niemand hier nog munt uit te slaan, één dag voor de verkiezingen.
Oud 25 mei 2014, 01:05   #128
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet helemaal zeker, dat. Eerste berichten waren dat hij uitgestapt is aan de beurs, later zeiden ze dat hij te voet het museum verlaten heeft. Als die man die ze vrijgelaten hadden gecarjackt was, dan zou ik toch wegstuiven zodra die vent uit m'n auto is, niet? Enfin, hopelijk wordt de juiste toedracht nog uitgeklaard.

Absoluut niet akkoord. We hebben na 9/11 in de VS gezien waar 'eender welke veiligheidsmaatregel' toe kan leiden: marteling, renditions, doodseskaders, drones, de body scanners van de TSA, het spioneren van de NSA.

De kostprijs van veiligheid gaat over veel meer dan centen. In een open maatschappij zijn dit soort willekeurige aanvallen op zachte doelen nooit te stoppen. Een politicus of een veiligheidsexpert die het tegendeel beweert is een leugenaar met een heel eigen zorgwekkende agenda.
Je gaat een voortvluchtige moordenaar zoals diegene die vandaag heeft toegeslagen toch niet gaan vergelijken met de daders van 9/11?
Ik heb het in dit geval over het beschermen van joodse instellingen als ik het heb over eender welke veiligheidsmaatregel.

En om eerlijk te zijn, moest ik weten dat ze door mijn of iemand anders I-phone af te luisteren jouw leven zouden kunnen redden, what the fuck do I care?
Yes please!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:06   #129
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
i see .. maar iets ontgaat me: als het om een terroristische aanslag zou gaan, waarom dan niet gewoon in het wilde weg schieten op plaatsen waar er sowieso meer Joden zijn (ipv. in een gewone wijk..), misschien is het idd. zoals Miauw zei "een afrekening" ..
We kunnen het hem eens vragen als ze hem opgepakt hebben!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 25 mei 2014, 01:06   #130
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
misschien is het idd. zoals Miauw zei "een afrekening" ..
Dacht ik eerst ook. Het kan natuurlijk, afrekening, drive-by shooting, vanop een moto of zo. Ik kan me vergissen maar zo net voor de verkiezingen, in Brussel, meerdere slachtoffers, nee, mijn buikgevoel zegt dit is politieke terreur.
Oud 25 mei 2014, 01:08   #131
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In dit topic, beste, ben jij diegene die dat hier als eerste komt posten in een draad over de moord op onschuldige mensen.

Moord die je hier tot dusver niet komt veroordelen, en waarbij enige empathie met de slachtoffers ver zoek is.

Deze draad aangrijpen om te kakken op Israël, dat wel.
Nierika, we spraken hier al onmiddellijk de hoop uit dat onze politici niet zouden proberen dit drama politiek te recupereren. Wie zou gedacht hebben dat niet zij, maar Nethanyahu de eerste zou zijn om te proberen dit te doen? Als Nethanyahu zijn mond gehouden had, zou niemand hier nog maar over Israël begonnen zijn.
Oud 25 mei 2014, 01:09   #132
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Is het u ook opgevallen dat zowel den Elio, den Didier als de burgemeester van Brussel nu opeens wel in het Nederlands communiceren?

Alsof ze de schuld in de schoenen willen schuiven van N-VA
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2014, 01:09   #133
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Geneuzel in de marge.
Zelfs met hetgeen jij hier aandraagt lijkt de kans klein dat de dader een toevallige passant wou treffen en die twee toeristen uit Israël zullen dus ook wel niet héél toevallig net op dat moment passeren aan dat museum.
Of ze kwamen er net binnen, of ze gingen er net buiten.

We kunnen nu wel degelijk de piste van de toevallige passant verlaten.
Joden dus, doelbewust.

Oud 25 mei 2014, 01:12   #134
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Is het u ook opgevallen dat zowel den Elio, den Didier als de burgemeester van Brussel nu opeens wel in het Nederlands communiceren?

Hij doet zijn best, maar zijn Nederlands was nog schabouwelijker dan anders, maar misschien was hij gewoon echt onder de indruk.
Ze hebben overigens voor de Franstalige pers ook alles in het Frans gecommuniceerd, dus denk ik niet dat men hiermee de NVA wou treffen.

Ik ben lid van NVA, geloof me nou maar op mijn woord dat je het wel heel ver zoekt.

Oud 25 mei 2014, 01:14   #135
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
kan jij mss. die foto posten? (ik kan nu niet..)
Google streetview
Oud 25 mei 2014, 01:14   #136
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hmm dat doet idd. meer aan een executie denken .. iets zegt me dat er sprake van collateral damage is ..
Mogelijk wou men Reynders treffen, die liep immers slechts twee straten verder.
Dewever sluit ik voorlopig uit, die zat in Planckendael, de kogels zouden al heel ver moeten afgeweken zijn, maar we mogen natuurlijk geen enkele piste verwaarlozen.

Oud 25 mei 2014, 01:17   #137
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht

meen je dat nu echt?
Oud 25 mei 2014, 01:18   #138
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
In het RTL nieuws wijst een terrorisme-expert in de richting van een aanslag door jihadisten.
Zouden ze die dan niet opgeëist hebben?
Oud 25 mei 2014, 01:19   #139
discuz
Minister

Standaard

Oh, het vierde slachtoffer is intussen overleden. RIP.
Oud 25 mei 2014, 01:19   #140
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, terug uit ballingschap?
Vraagje: hoe leg je uit dat ook veel Joden antizionistisch zijn?
Anti-zionisme is een excuus om antisemitisme goed te praten. En veel Joden antizionistisch? Ja, die paar gekken uit Brooklyn die zich Naturei Karta noemen..Ja dat zijn veel Joden..

Laatst gewijzigd door Calvinist : 25 mei 2014 om 01:19.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be