![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() De weerstand komt hier dan ook vooral van mensen zonder ervaring in de sector....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het spreekgestoelte een van de meer rare parlementsleden, een hippie met lang haar, Bouckeart of iets dergelijks was zijn naam als ik me niet vergis. Hij kwam vertellen dat men die testen niet te streng mocht maken, omdat anders - goed luisteren - de profs die niet genoeg Engels kenden om les te geven in het Engels dan geen les meer in het Engels konden geven, en dat kon, zo zei hij, toch niet de bedoeling zijn. Als standup comedy kon dat erdoor, als parlementair niveau was dat gewoon belachelijk en totaal surrealistisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 22 juni 2014 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 22 juni 2014 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 22 juni 2014 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meertaligheid is altijd een troef. Wat u echter voorstaat, is eigenlijk juist het omgekeerd: het terugdringen van de verschillende talen ten voordele van een enkele taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta echter het hele palet voor: plaatselijk en overkoepelend taalmedium. Standaardtaal naast dialect. Daarom ben ik niet tegen meertaligheid, maar wel tegen eentaligheid waarbij een vreemde taal op het voorplan treedt ten nadele van onze eigen taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het jullie om gaat in niet het verbeteren of vereenvoudigen van een bepaald vakgebied maar een basis leggen om tot één gemeenschappelijke taal te komen. Dat is belachelijk want dat zal in de eerst komende drieduizend jaar nog niet plaats vinden. En gij als Belg zou dat zeker moeten begrijpen. Hier in België zijn we er zelfs nooit in geslaagd om tot één gemeenschappelijke taal te komen. Laatst gewijzigd door Garry : 22 juni 2014 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo hoor je in het Westvlaams perfect wanneer iets geschreven wordt met een lange of korte ei/ij en in het Antwerps of iets mannelijk of vrouwelijk is, zaken die je in AN gewoon moet weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Primeur deze WK is ook dat alle bondscoaches standaard de wereldpers te woord staan in hun eigen taal.
Een FIFA zuster-bureau in Rio de Janeiro zorgt, mbv moderne technologie, voor directe vertalingen tussen oefenmeester en pers. Weinig Engels dus. Vanaf de achtste finales zullen we wel helemaal geen Engels meer horen. Tenzij de VS nog gaan stunten. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 juni 2014 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wacht trouwens nog altijd op een link naar die "verbluffende" direkte vertaaltechnologie via telefoon, die je op een ander topic zo hard hebt aangeprezen. (Engels-Kantonees-Mandarijns, mocht U het vergeten zijn.) Dank. (2de herinnering).
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 juni 2014 om 02:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |