![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de regering dekt spaarboekjes, niets anders (geeft bedrijven niet het recht om nu elke mogelijke contructie spaarboekje te gaan noemen) de arco spaarders moeten naar de rechtbank stappen en het acw aanklagen wegens fraude als ze niet wisten dat het hier aandelen betrof, rechter zal zich dan wel uitspreken het is natuurlijk schrijnend dat de regering nu op de vinger wordt getikt omdat ze de nogal ruime en vrije eigen interpretatie van het acw volgde mbt het woord spaarboekje. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was mijn punt juist. Als al die mensen dat zogezegd als "veilig spaarproduct" zien en voorstellen, hoe kan de particuliere bankenklant dan verondersteld zijn van slimmer te zijn ? |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ontvang mijn rekening voor de gekochte producten (verzekeringen) die ik dus jaarlijks betaal. Dat is qua gebruik identiek hetzelfde als een prive verzekeringsmaatschappij zoals bvb Winterthur, maar ik ben "vennoot" (in 't frans: associé), ook al heb ik geen kapitaal of aandelen ervan. |
|
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @patrickve
Dat heeft meer weg van een mutuele ( of in Nederlands: onderlinge) verzekeraar dan van een coöperatieve. Dat systeem bestond en bestaat in België ook.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#128 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De uitspraak van de EU beantwoordt 100 % aan het standpunt dat ingenomen werd door Paul Huybrechts de voorzitter van de Vlaamse Federatie van Beleggingsclubs en Beleggers (VFB), met helemaal dezelfde argumenten, namelijk 1) dat de zogezegde "Arco-spaarders" aandeelhouders waren van een coöperatieve en onrechtstreeks (via Arco) aandeelhouders van Dexia en 2) dat ze, door het geniepig gesjoemel met de staatswaarborg, onrechtmatig bevoordeligd werden tegenover de vele kleine beleggers die rechtstreeks wat aandelen Dexia hadden gekocht op de beurs. Op grond van deze correcte visie had Huybrechts de zaak aanhangig gemaakt bij de "Belgische" Raad van State. Hij werd in het ongelijk gesteld. De uitspraak van de EU is evenzeer een pijnlijke afgang voor de Raad van State.
In gans deze aangelegenheid is er uiteindelijk slechts één enkele hoofdverantwoordelijke: het ACW dat zich nu "De Beweging.be" ![]() Misschien zijn er onder jullie forummers die het zich nog herinneren, maar voor dat andere grote schandaal (dat juridisch nog steeds niet afgehandeld is), met name Lernout en Hauspie werd destijds in de USA een lid van de directie, met name Gaston Bastiaens, in Boston stante pede gearresteerd en (letterlijk) geketend aan polsen en enkels voor de rechter gesleept. Wat hier in dit apenstaatje zelfs nog niet gebeurt wanneer je eigenhandig je ouders de keel zou oversnijden. De Beweging.be heeft een vermogen dat groot genoeg is om haar aangeslotenen te vergoeden. Het gaat in totaal om zowat 1,4 miljard euro dat ze hun aangeslotenen moeten terugbetalen. Laat de Bewogenen het vermogen van De Beweging maar eens aanspreken. Door het feit dat ACW-De Beweging tot op heden het vertikt heeft op de rechtspersoonlijkheid aan te nemen ontsnappen ze ook aan de verplichtingen uit de boekhoudwetgeving. Ze hoeven dus niet een jaarrekening te publiceren, wat eigenlijk volstrekt krankzinnig is wanneer je bedenkt dat hun vermogen zo groot was dat ze zich opwerkten tot de tweede grootste aandeelhouder van Dexia met zowat 13 % van het kapitaal. Dat is nu weliswaar 0,0 waard, maar daarnaast beschikt De Beweging rechtstreeks en onrechtstreeks (via de diverse dochterorganisaties) een enorm fortuin, onder meer in onroerend goed. Dat is ruim voldoende om hun zogezegde "spaarders" schadeloos te stellen. Ik kan er nog begrip voor opbrengen dat De Beweging tijd nodig heeft om een deel van hun activa in geld om te zetten. Wel, laat ze het dan met de regering op een akkoord gooien. Zo zou de regering bijvoorbeeld de Arco-coöperanten onmiddellijk hun geld kunnen terugbetalen. Daarna kan de regering aan De Beweging een tijdspanne van bv. tien jaar toekennen om in alle rust de nodige activa te gelde te maken en met de opbrengst de regering terug te betalen (met een behoorlijke intrest wel te verstaan, voor wat hoort wat, de KBC heeft dat ook moeten betalen voor de haar toegekende staatssteun). Laatst gewijzigd door quercus : 3 juli 2014 om 20:47. |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oneens?
vandaag naar de radio geluisterd? Geens had het de hele dag over 800 000 spaarders terwijl feitelijk en onomstotelijk vaststaat dat het aandeelhouders zijn. cd&v blijft dus de logica volgen dat de belastingbetaler voor de evtl. fraude vh acw moet opdraaien. Kan het acw aantonen dat die 800 000 wisten dat ze aandeelhouders waren dan hebben die 800 000 dus pech. Ik ben door de crisis ook een paar duizend euro kwijt en indien die 800 000 beleggers vergoed worden wil ik ook een vergoeding voor mijn verlies. |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geens is dan ook een ACW-spreekbuis.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lakmoesproef of het spaarders of aandeelhouders waren:
werden bij de fiscus de opbrengsten van de aandelen bij de intresten van de gewone spaarboekjes bijgeteld; en werd er belasting geheven als die som dan de maximum belastingsvrije som overtrof ?? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie, zulke zaken zoals je daar voorstelt, dat is precies de houding die ons hier gebracht heeft, de kat bij de melk zetten en dan doen alsof we het niet zien. In een ander land hadden een aantal mensen van het ACW al lang in de gevangenis gezeten.
![]() |
![]() |
#137 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Burgemeester
|
![]() Ja, in 2019 - ik heb een leningen lopen die nog sneller zullen afbetaald zijn dan dat!
Laatst gewijzigd door looneytoon1975 : 3 juli 2014 om 21:43. |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#140 |