Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2014, 10:40   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
1.De hond is een deel van mij, die kan niet weg. Voor sommigen moeilijk te begrijpen, maar dat beest heeft voor mij emotionele waarde. Als ik die zou achterlaten zou me dat later een gevoel van spijt en schuldgevoel geven dat ik moeilijk kan beschrijven. Een gevoel dat erger is dan eender wat.
2.In het zwart dan toch, want netto blijft er als alleenstaande zonder kinderen niet zoveel meer over dan deeltijds. Maar nogmaals, ik ben mentaal niet in staat om meer te werken. Ik ben zoals ze hier terecht zeggen: een luierik die voor op zijn tijd is.
3.Met de hond vind je niks om te huren.
Natuurlijk vind je iets om te huren met een hond, tenzij het een groot en agressief bakbeest is.
Wanneer je werkelijk mentaal niet meer kunt werken zullen er medische verslagen zijn van een voorgeschiedenis met psychische problemen, anders ben je helaas gewoon te lui om je eigen kost te verdienen
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 13:08   #122
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

1 tip aan topicstarter : lees Houellebecq : de wereld als markt en strijd.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 13:12   #123
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

ik begin stilaan aan een broodje-aap verhaal te denken, als ie echt 'ruikt als een zwerver' dan vraag ik me af hoe het komt dat ie nog niet is ontslagen, laat staan dat ie door de sollicitatieproeven zou komen ... en hij doet ook iets te dramatisch om geloofwaardig over te komen, 't is precies dat ie aan het spotten is met minderbedeelden ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 13:18   #124
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vader Tramadol Bekijk bericht
Ze lachen meestal eens goed met psychische problemen. Ze lachen zelfs met CVS/fibromyalgie.
Zoals altijd zijn het de lijntrekkers en profiteurs en eikels die het verbrodden voor de rest. Dat is overal zo.

Vroeger toen ge op reis ging met het vliegtuig, dan werd ge behandeld als een koning, nu als een bandiet.
Oud 27 juli 2014, 13:19   #125
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Bij sommigen duurt het idd wat langer eer het doordringt ...
lol, ik had al eerder een vermoeden hoor
Oud 27 juli 2014, 19:32   #126
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izzy Bekijk bericht
Lance, ik corrigeer me: eigenlijk vind ik de zin “laat het verleden los” onzin. Elk mens heeft een verleden, wat hem of haar tot de mens van nu maakt, dus dient het eerder een plaats in ons leven te krijgen, ook om er lessen uit te trekken naar de toekomst toe.

Je overdrijft voor het overige inderdaad ferm. Goed, niet elke ex-lelijkerd zal er een zelfmoordpoging op hebben zitten, maar je doet alsof alleen jij zich ooit van de samenleving heeft afgekeerd of problemen hebt. Ik raad je aan om toch weer onder de mensen te komen en sociaal contact te zoeken via bv. het uitgaansleven (café’s, bijeenkomsten, lezingen, groepsactiviteiten,…). En toch zeker een “Eva” in je leven toe te laten. De vrouw is een natuurlijke levenspartner van de man, een gezegende unie. Haar zul je wel leren verdragen.
Ik zou mijn hand er echt niet voor in het vuur durven steken hoeveel problemen mensen over het algemeen verbergen om de schone schijn op te houden. Dus gelukkig zijn begint met tevredenheid over wat je reeds hebt, vertrouwen en liefde voor uw medemens (en het ophouden van deze schijn bij een dipje). Alles is relatief, ook uw zogezegde problemen.
Citaat:
Jajaja, dat is enorm evident, zomaar sociaal contact beginnen zoeken. Men weet echt niet hoe. Vele mensen moeten er jaren op oefenen voor ze iemand kunnen aanspreken. Sommigen slagen er nooit in. Als men helemaal vriendloos is dan is de drempel nog hoger.

En een vrouw vinden... Hah! "Toe te laten". Welke vrouw wilt iemand die ze moet begeleiden naar een normaal leven?

De empathie is weer in laagseizoen.
dat hij maar eerst begint met zich eens goed te wassen
Oud 27 juli 2014, 19:44   #127
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik in persoon langskom maak ik zeker geen goede indruk. Ik zie er niet alleen uit als een zwerver, ik ruik ook zo.
Ge zijt er mee aan het rammelen, hee kameraad.
Oud 27 juli 2014, 20:21   #128
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Lance (echt of onecht?) brengt hier iets naar voor dat wel tot nadenken stemt.

Ik zie dat hier weinig begrip is voor iemand die niet volgens het gewone patroon wil leven.
De rode draad door deze draad is dat je maar beter 38 u/week werkt als je een min of meer normaal leven wil leiden.
Nu ja, deze norm is ook redelijk relatief.
In China werken ze misschien wel 60 uur of meer.
Ook hier lijkt de tendens na een tijdje neerwaarts terug opwaarts te gaan.
Meer uren kloppen om hetzelfde te kunnen permitteren, ondanks alle technische vooruitgang.
En niemand die zich daar vragen bij stelt
En als er al iemand is die zich daar vragen bij stelt wordt hij gelijk aan de schandpaal gezet.
Wie is hier eigenlijk de meest normale?

Laatst gewijzigd door satiper : 27 juli 2014 om 20:24.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:01   #129
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Na die laatste bekentenis begin ik ook meer en meer aan een broodje aap verhaal te denken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 21:06   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of die verslagen er zijn hangt onder andere van de controle-arts af. Aangezien niemand met een gezond geweten controle-arts wil worden, zitten er vooral zure en vijandige figuren op die plek. Ze lachen meestal eens goed met psychische problemen. Ze lachen zelfs met CVS/fibromyalgie.
Dat is helemaal niet zo, een controledokter schrijft geen medisch verslag. Dat doet de behandeld arts. Wanneer je dus een voorgeschiedenis hebt van psychische problemen kun je je medisch dossier opvragen hoor.
En de realiteit is juist anders , zeker bij de artsen van een mutualiteit, met een behoorlijk verslag over wat je mankeert van een psychiater laten ze mensen echt wel met rust.
Wat niet betekent dat je levenslang op mutualiteit kunt blijven, en ja, wanneer je fibromyalgie hebt, wordt je na verloop van tijd weer naar de arbeidsmarkt verwijzen. Het valt me wel op hoeveel mensen fyiromyalgie hebben , wat niet betekent dat je levenslang invalide bent en niet meer kunt werken. Er wordt helemaal niet mee gelachen maar wie verwacht eeuwig op mutualiteit te kunnen blijven kan dit gevoel wel hebben?
Oud 27 juli 2014, 21:11   #131
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Lance (echt of onecht?) brengt hier iets naar voor dat wel tot nadenken stemt.

Ik zie dat hier weinig begrip is voor iemand die niet volgens het gewone patroon wil leven.
De rode draad door deze draad is dat je maar beter 38 u/week werkt als je een min of meer normaal leven wil leiden.
Nu ja, deze norm is ook redelijk relatief.
In China werken ze misschien wel 60 uur of meer.
Ook hier lijkt de tendens na een tijdje neerwaarts terug opwaarts te gaan.
Meer uren kloppen om hetzelfde te kunnen permitteren, ondanks alle technische vooruitgang.
En niemand die zich daar vragen bij stelt
En als er al iemand is die zich daar vragen bij stelt wordt hij gelijk aan de schandpaal gezet.
Wie is hier eigenlijk de meest normale?
Van mij mag iemand gerust niet volgens het normale patroon leven , zolang die persoon het dan maar niet normaal gaat vinden dat de maatschappij hem omdat hij die keuze maakt, levenslang onderhoudt.

De solidariteit moet er zijn voor mensen die niet kunnen werken maar niet voor wie niet wil werken en daarom maar in hotel mamma blijft hangen
Oud 27 juli 2014, 22:40   #132
Lance
Banneling

Standaard

Jullie hebben altijd gelijk. Jullie, de voltijds werkenden, bestempelen anderen snel als verwend en veeleisend, terwijl IK degene ben die content zou zijn met een caravan of chalet. Jullie gaan een brood kopen bij de bakker om de hoek met jullie veel te grote auto, praten jullie eigen luiheid goed en sussen jullie geweten met: " 'k Heb er ook hard voor moeten werken hé!'". Velen onder jullie hebben waarschijnlijk nooit meer dan 5 km met een fiets gereden in weer en wind. Als de afvoer verstopt zit dan zit ik op mijn knieën bij de afvoerput en ontstop ik ze zelf met een rioolveer. Als mijn fietsband kapot is loop ik zoals jullie niet als een klein kind naar de fietsenmaker, maar herstel ik het zelf. Velen onder jullie hebben waarschijnlijk zelfs een zittend bureaujobke terwijl ik fysiek belastend werk doe, weliswaar 'maar' 5 u per dag. Maar ik ben dan ook een geweldige luierik.

Oordelen en aanvallen is allemaal heel gemakkelijk. Ik doe het nu ook en jullie vinden het waarschijnlijk ook heel prettig. Maar na al jullie 'goede raad' wil ik zelf ook 1 geven aan jullie: Kijk eerst hoeveel eelt er op jullie eigen gat staat voor ge naar dat van een ander kijkt!
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 23:06   #133
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie hebben altijd gelijk. Jullie, de voltijds werkenden, bestempelen anderen snel als verwend en veeleisend, terwijl IK degene ben die content zou zijn met een caravan of chalet. Jullie gaan een brood kopen bij de bakker om de hoek met jullie veel te grote auto, praten jullie eigen luiheid goed en sussen jullie geweten met: " 'k Heb er ook hard voor moeten werken hé!'". Velen onder jullie hebben waarschijnlijk nooit meer dan 5 km met een fiets gereden in weer en wind. Als de afvoer verstopt zit dan zit ik op mijn knieën bij de afvoerput en ontstop ik ze zelf met een rioolveer. Als mijn fietsband kapot is loop ik zoals jullie niet als een klein kind naar de fietsenmaker, maar herstel ik het zelf. Velen onder jullie hebben waarschijnlijk zelfs een zittend bureaujobke terwijl ik fysiek belastend werk doe, weliswaar 'maar' 5 u per dag. Maar ik ben dan ook een geweldige luierik.

Oordelen en aanvallen is allemaal heel gemakkelijk. Ik doe het nu ook en jullie vinden het waarschijnlijk ook heel prettig. Maar na al jullie 'goede raad' wil ik zelf ook 1 geven aan jullie: Kijk eerst hoeveel eelt er op jullie eigen gat staat voor ge naar dat van een ander kijkt!
geen probleem hoor, maar als je de energie hebt van zelf dingen te herstellen, hoe komt het dan dat een douche nemen ineens niet gaat vermits je beweerde van te ruiken als een zwerver, of is het enkel het wekelijks bad

Laatst gewijzigd door bembem : 27 juli 2014 om 23:06.
Oud 27 juli 2014, 23:07   #134
parcifal
Banneling

Standaard

Een jobke op een booreiland zou dat niets zijn?
Of als matroos lange omvaart?

Dat tikt ook lekker aan en je hebt maandenlang geen onkosten.
Na een paar jaar kan je dan een studiootje kopen en verder doen zoals nu.

Quid pro quo, little starling.
Oud 27 juli 2014, 23:15   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een jobke op een booreiland zou dat niets zijn?
Of als matroos lange omvaart?

Dat tikt ook lekker aan en je hebt maandenlang geen onkosten.
Na een paar jaar kan je dan een studiootje kopen en verder doen zoals nu.

Quid pro quo, little starling.
hij wilt enkel rond het Brusselse werken ...
Oud 27 juli 2014, 23:26   #136
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
geen probleem hoor, maar als je de energie hebt van zelf dingen te herstellen, hoe komt het dan dat een douche nemen ineens niet gaat vermits je beweerde van te ruiken als een zwerver, of is het enkel het wekelijks bad
Sommigen worden geboren met een Duracell, anderen moeten het doen met een Top Craft uit den Aldi.
Bovendien, van zeep raakt mijn huid geïrriteerd. Mijn gevoelige huid laat enkel lauw water toe, liefst regenwater, want leidingwater bevat te veel kalk en het vel tussen mijn teelballen kan daar niet goed tegen door het vele fietsen. Mijn gebuur heeft een regenton en daar spring ik zo nu en dan wel eens in.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2014, 23:58   #137
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik was vergeten vermelden dat ik een hond heb die ik niet kan achterlaten, waardoor huren onmogelijk wordt.
Je bent niet verplicht te melden dat je een hond hebt.
Je huisbaas kan je later ook niet uit de huurwoning zetten gezien het hebben van een huisdier een basisrecht is.

Verder nog dit, er zitten hier verschillende verwrongen geesten op het forum.
Je mag je aan een hoop modder verwachten als je niet hun mening deelt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 08:51   #138
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik begrijp niet wat je hier wil horen. Als iemand echt advies geeft dan geef je excuses terug. Je hebt €15000 spaargeld, je verdient €1200 per maand, dat is ruimschoots voldoende om op eigen benen te staan als je geen behoefte hebt aan veel luxe.

Bekijk het aanbod van huurappartementen op internet of ga langs bij een immokantoor, geef niet op bij een njet van enkele verhuurders en blijf doorzoeken.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2014, 09:43   #139
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hij wilt enkel rond het Brusselse werken ...
ja, omdat hij niet wil pendelen elke dag, maar op een booreiland MOET je niet helemaal niet pendelen : je woont op je werkplek.

Problem solved. Next.
Oud 28 juli 2014, 10:52   #140
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn gebuur heeft een regenton en daar spring ik zo nu en dan wel eens in.
Als ik van U was zou ik die ton pakken en daarin wonen zoals Diogenes.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Knipsel.JPG
Bekeken: 52
Grootte:  66,8 KB
ID: 94898
En voor uwe hond een klein tonneke, misschien kunt U het filosofisch cynisme ( wat honds betekent, leven als een hond)nieuw leven inblazen en zo school maken. Ik denk dat jij daar wel talent voor hebt maar dan moet je wel afstand doen van dat zelfbeklag.
Citaat:
Het gaat om een leven te leiden dat trouw is aan de natuur en getypeerd kan worden als een 'waar' leven, namelijk een leven dat zich volledig bewust van zichzelf is en daardoor ook geen schaamte of verborgenheid tegenover derden mag tonen. Het cynisme bleef bestaan tot in de 5e eeuw.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be