![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je werkelijk mentaal niet meer kunt werken zullen er medische verslagen zijn van een voorgeschiedenis met psychische problemen, anders ben je helaas gewoon te lui om je eigen kost te verdienen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() 1 tip aan topicstarter : lees Houellebecq : de wereld als markt en strijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik begin stilaan aan een broodje-aap verhaal te denken, als ie echt 'ruikt als een zwerver' dan vraag ik me af hoe het komt dat ie nog niet is ontslagen, laat staan dat ie door de sollicitatieproeven zou komen ... en hij doet ook iets te dramatisch om geloofwaardig over te komen, 't is precies dat ie aan het spotten is met minderbedeelden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vroeger toen ge op reis ging met het vliegtuig, dan werd ge behandeld als een koning, nu als een bandiet.
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Ge zijt er mee aan het rammelen, hee kameraad.
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Lance (echt of onecht?) brengt hier iets naar voor dat wel tot nadenken stemt.
Ik zie dat hier weinig begrip is voor iemand die niet volgens het gewone patroon wil leven. De rode draad door deze draad is dat je maar beter 38 u/week werkt als je een min of meer normaal leven wil leiden. Nu ja, deze norm is ook redelijk relatief. In China werken ze misschien wel 60 uur of meer. Ook hier lijkt de tendens na een tijdje neerwaarts terug opwaarts te gaan. Meer uren kloppen om hetzelfde te kunnen permitteren, ondanks alle technische vooruitgang. En niemand die zich daar vragen bij stelt ![]() En als er al iemand is die zich daar vragen bij stelt wordt hij gelijk aan de schandpaal gezet. Wie is hier eigenlijk de meest normale? Laatst gewijzigd door satiper : 27 juli 2014 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na die laatste bekentenis begin ik ook meer en meer aan een broodje aap verhaal te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de realiteit is juist anders , zeker bij de artsen van een mutualiteit, met een behoorlijk verslag over wat je mankeert van een psychiater laten ze mensen echt wel met rust. Wat niet betekent dat je levenslang op mutualiteit kunt blijven, en ja, wanneer je fibromyalgie hebt, wordt je na verloop van tijd weer naar de arbeidsmarkt verwijzen. Het valt me wel op hoeveel mensen fyiromyalgie hebben , wat niet betekent dat je levenslang invalide bent en niet meer kunt werken. Er wordt helemaal niet mee gelachen maar wie verwacht eeuwig op mutualiteit te kunnen blijven kan dit gevoel wel hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De solidariteit moet er zijn voor mensen die niet kunnen werken maar niet voor wie niet wil werken en daarom maar in hotel mamma blijft hangen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Jullie hebben altijd gelijk. Jullie, de voltijds werkenden, bestempelen anderen snel als verwend en veeleisend, terwijl IK degene ben die content zou zijn met een caravan of chalet. Jullie gaan een brood kopen bij de bakker om de hoek met jullie veel te grote auto, praten jullie eigen luiheid goed en sussen jullie geweten met: " 'k Heb er ook hard voor moeten werken hé!'". Velen onder jullie hebben waarschijnlijk nooit meer dan 5 km met een fiets gereden in weer en wind. Als de afvoer verstopt zit dan zit ik op mijn knieën bij de afvoerput en ontstop ik ze zelf met een rioolveer. Als mijn fietsband kapot is loop ik zoals jullie niet als een klein kind naar de fietsenmaker, maar herstel ik het zelf. Velen onder jullie hebben waarschijnlijk zelfs een zittend bureaujobke terwijl ik fysiek belastend werk doe, weliswaar 'maar' 5 u per dag. Maar ik ben dan ook een geweldige luierik.
Oordelen en aanvallen is allemaal heel gemakkelijk. Ik doe het nu ook en jullie vinden het waarschijnlijk ook heel prettig. Maar na al jullie 'goede raad' wil ik zelf ook 1 geven aan jullie: Kijk eerst hoeveel eelt er op jullie eigen gat staat voor ge naar dat van een ander kijkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door bembem : 27 juli 2014 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Een jobke op een booreiland zou dat niets zijn?
Of als matroos lange omvaart? Dat tikt ook lekker aan en je hebt maandenlang geen onkosten. Na een paar jaar kan je dan een studiootje kopen en verder doen zoals nu. Quid pro quo, little starling. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij wilt enkel rond het Brusselse werken ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, van zeep raakt mijn huid geïrriteerd. Mijn gevoelige huid laat enkel lauw water toe, liefst regenwater, want leidingwater bevat te veel kalk en het vel tussen mijn teelballen kan daar niet goed tegen door het vele fietsen. Mijn gebuur heeft een regenton en daar spring ik zo nu en dan wel eens in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Je huisbaas kan je later ook niet uit de huurwoning zetten gezien het hebben van een huisdier een basisrecht is. Verder nog dit, er zitten hier verschillende verwrongen geesten op het forum. Je mag je aan een hoop modder verwachten als je niet hun mening deelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik begrijp niet wat je hier wil horen. Als iemand echt advies geeft dan geef je excuses terug. Je hebt €15000 spaargeld, je verdient €1200 per maand, dat is ruimschoots voldoende om op eigen benen te staan als je geen behoefte hebt aan veel luxe.
Bekijk het aanbod van huurappartementen op internet of ga langs bij een immokantoor, geef niet op bij een njet van enkele verhuurders en blijf doorzoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En voor uwe hond een klein tonneke, misschien kunt U het filosofisch cynisme ( wat honds betekent, leven als een hond)nieuw leven inblazen en zo school maken. Ik denk dat jij daar wel talent voor hebt maar dan moet je wel afstand doen van dat zelfbeklag. Citaat:
![]() |