Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2014, 12:23   #121
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik zeg ook niet dat universiteiten moeten besparen. Ik zeg gewoon dat de Vlaamse Regering gezegd heeft dat ze zoveel miljoen minder krijgen, en dat ze zelf moeten zorgen dat ze daarmee toekomen.
Waar het logische gevolg van is dat de inschrijvingsgelden omhoog moeten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:27   #122
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Een compleet verkeerde interpretatie, een teveel aan slechte wil van sommige lezers, meer niet.
Jaja, dát sprookje kennen we. De traditionele dooddoener: 'men heeft het verkeerd begrepen'.

Zwak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 juli 2014 om 12:30.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:32   #123
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan de sossen zich eens distantiëren van de Internationale?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:35   #124
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waar het logische gevolg van is dat de inschrijvingsgelden omhoog moeten.
Inderdaad. Daar pleit ik dan - als student - ook al jaren voor. Ik zie niet in waarom er zoveel geld moet gaan van mensen die niet de verstandelijke mogelijkheden hebben om verder te studeren naar mensen die wel kunnen verder studeren, terwijl die laatste groep gemiddeld gezien - m.u.v. de waardeloze diploma's - later meer zal verdienen. Het is niet meer dan logisch dat studenten mee helpen betalen aan hun studies.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 29 juli 2014, 12:41   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Maar dan nog is een verhoging van het inschrijvingsgeld niet rechtevenredig met de drempel verhogen voor financieel minder slagkrachtige studenten.
kijk je kunt gewoon de drempels voor iedereen gelijk maken en zorgen dat iedereen genoeg minimumloon heeft, waarom moet dat altijd met die uitzonderingen ? We zijn allemaal gelijk voor de wet, in principe zijn sociale uitzonderingen zelfs ongrondwettelijke regelingen

Of laten we de zaken eens omdraaien, we tellen de uitzonderingen op in voordeel in natura, en kijken eens hoeveel iedereen op die manier krijgt ? Waarom moet je 2000euro terugtrekken via kindjesgeld, woonbonus, subsidie voor condensatieketel, als de overheid blijkbaar uw gewoonweg 2000euro teveel belast heeft ? Kun je dan gewoonweg de belastingen evenredig verlagen

Je kan het ook anders doen, je geeft mensen een minimumleefloon van 300euro en een budget dak, water, electriciteit, opleiding, kindjesgeld etc
tot een bepaalde limiet... Je kunt moeilijk zorgen dat mensen die aan het minimumloon zitten door de cumul van al die voordelen meer over hebben en meer kwaliteit van leven hebben dan mensen die werken

Trouwens, de vlaamse regering is al goed slecht bezig: ze gingen de regeltjes vereenvoudigen minder regeltjes ? En ze gingen de belastingsdruk verlagen: schoolgeld verhogen is de belastingdruk verhogen zo simpel...
Dus als ze dat doen moet ze TEGELIJKERTIJD de belastingen met hetzelfde bedrag verlagen

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juli 2014 om 12:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:46   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Daar pleit ik dan - als student - ook al jaren voor. Ik zie niet in waarom er zoveel geld moet gaan van mensen die niet de verstandelijke mogelijkheden hebben om verder te studeren naar mensen die wel kunnen verder studeren, terwijl die laatste groep gemiddeld gezien - m.u.v. de waardeloze diploma's - later meer zal verdienen. Het is niet meer dan logisch dat studenten mee helpen betalen aan hun studies.
Het zijn net de mensen zonder "de verstandelijke vermogens" die het meeste baat hebben bij een open en democratisch onderwijs, zonder grote kostendrempels. Als die eens slimme kinderen krijgen, mogen die toch ook studeren ?

Ik heb overigens een hekel aan mensen die het leven uitdrukken in centen, in bezit, in eigendomsrechten....en alles rationaliseren.
Oud 29 juli 2014, 12:46   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn net de mensen zonder "de verstandelijke vermogens" die het meeste baat hebben bij een open en democratisch onderwijs, zonder grote kostendrempels. Als die eens slimme kinderen krijgen, mogen die toch ook studeren ?

Ik heb overigens een hekel aan mensen die het leven uitdrukken in centen, in bezit, in eigendomsrechten....en alles rationaliseren.
jeh, mensen zonder verstandelijke vermogens hebben nogal hoge slaagpercentages aan unief ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:48   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp ook niet wat men heeft tegen de juiste prijs (de kostprijs + winstmarge) te betalen van hogere studies, als er leningen zijn die het je mogelijk maken om die te betalen, onafhankelijk van je sociaal-economische achtergrond.

Want waarom zouden sociaal-economisch lagere klassen toegang moeten hebben tot hoger onderwijs, en niet tot dure sportwagens ? Waarom moet de bakker om de hoek betalen voor de studies van de dochter van de belastingscontroleur en niet voor de sportwagen van de zoon van de werkloze twee straten verder ?

Omdat er een verschil is tussen sportwagens en studies ? Ja, juist, studies zijn duurder (in kostprijs), dat wel. Het zou goedkoper zijn dat de maatschappij een Porsche koopt voor de zoon van de werkloze, eerder dan studies te betalen aan de dochter van de belastingscontroleur.

Waarom is het dan zo belangrijk dat die dochter haar studies betaald krijgt door de bakker ?

Is het omdat dat die dochter sociaal-economisch zal vooruit helpen ? Dat zij daardoor veel meer zal kunnen verdienen ? Maar waarom gaat ze dan geen lening aan ? Als gij een hoge return krijgt op aandelen, moet de staat U dan ook die aandelen kopen ? Waarom moet de investering die die studies zijn voor die dochter van de belastingscontroleur, door de bakker betaald worden, maar de aandelen van haar pa, niet ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:48   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
H
Ik heb een hekel aan mensen die alles rationaliseren op mijn kosten
Oud 29 juli 2014, 12:58   #130
buitenlander
Schepen

Standaard

Ik snap niet waarom er zoveel heisa is rond de uitspraken van iemand die we vooralsnog niet serieus nemen.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 12:59   #131
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat iedereen kan studeren die het wil, maar er wel leningen moet voor aangaan. En die leningen moet afbetalen eens hij of zij gaat gaan werken. Dus ook de intelligente kinderen uit gezinnen met een moeilijke sociaaleconomische achtergrond vallen daar onder.

Citaat:
Oh, van mij mag dat materialisme per direct stoppen. Maar dan stoppen we er echt mee: weg met de herverdeling via belastingen, die gebaseerd is op materiële criteria.

Het ironische is dat het vooral 'links' is die zich materialistisch opstelt.

Oud 29 juli 2014, 13:05   #132
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jeh, mensen zonder verstandelijke vermogens hebben nogal hoge slaagpercentages aan unief ?
Mijn ouders hebben allebeide geen hogere opleiding genoten. Ik heb ondertussen een doctoraat op zak. Dankzij de kansen die het hoger onderwijs mij hebben gegeven.

Sociale promotie en mobiliteit zijn essentieel.
Oud 29 juli 2014, 13:10   #133
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ouders hebben allebeide geen hogere opleiding genoten. Ik heb ondertussen een doctoraat op zak. Dankzij de kansen die het hoger onderwijs mij hebben gegeven.
Het enige wat ik voorstel is dat ge voor die kansen daarna een lening moet terugbetalen. Een lening die u toeliet om te doctoreren. Is dat zoveel gevraagd?

Kijk, u wilt investeren, met het geld van een ander (de belastingbetaler) waarbij het rendement bij u blijft. Dit is wat links noemt een graaicultuur.

Oud 29 juli 2014, 13:10   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sociale promotie en mobiliteit zijn essentieel.
Brengt uw doctoraat of uw ander diploma economisch meer op dan wat het aan de gemeenschap heeft gekost ?
Oud 29 juli 2014, 13:11   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik voorstel is dat ge voor die kansen daarna een lening moet terugbetalen. Een lening die u toeliet om te doctoreren. Is dat zoveel gevraagd?

Kijk, u wilt investeren, met het geld van een ander (de belastingbetaler) waarbij het rendement bij u blijft. Dit is wat links noemt een graaicultuur.
Inderdaad. Ik krijg daar ook nooit een antwoord op.

De kosten en verliezen voor de belastingsbetaler, de winst in eigen zak ! Waar hebben we dat nog gehoord

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2014 om 13:12.
Oud 29 juli 2014, 13:24   #136
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"VOKA is mijn baas!", dixit De Wever. Vergeten?
Jij was geband. Vergeten?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 13:25   #137
december
Banneling

Standaard

Iedereen kan studeren. Men is niet verplicht om naar een universiteit te gaan voor onderwijs hé, men kan evengoed zelfstandig leren en autodidact zijn. Ik denk dat zulke mensen, die excelleren in iets door zelfstudie, sowieso aan de bak komen en zelfs meer aanzien genieten.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 13:25   #138
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Brengt uw doctoraat of uw ander diploma economisch meer op dan wat het aan de gemeenschap heeft gekost ?
Tavek is de ambtenarij toch ingegaan, niet? Dan spreken we van een kost.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2014, 13:29   #139
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hoger loon = > meer belastingen

daar is uw terugbetaling
Oud 29 juli 2014, 13:35   #140
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
hoger loon = > meer belastingen

daar is uw terugbetaling
Maar iemand die niet gestudeerd heeft, maar evenveel verdient, betaalt evenveel belastingen. Waar zit de terugbetaling dan precies?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be