![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat iemand zegt dat het niet klopt. Dan zal ik heel blij zijn. Ik hoop in elk geval dat ze dat geweigerd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weigerde de job omdat ze al met wat anders bezig was. Geschorst omdat die info niet tot bij VDAB geraakt is. Waarom zou Antje De Boeck die job moeten weigeren? En als het om de musical "Les Misérables" zou gaan, mag ze dan wel in de vestiaire werken? Vanaf welk niveau is een job niet te min voor een actrice?
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar ga je opnieuw op de N-VA stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm, neen, ik heb het eindelijk begrepen, ik ga niet meer stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Aan mensen die niet kunnen lezen of schrijven valt niet veel bij te scholen.
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er niet zoiets als 'een mens en een dier in zijn/haar waarde laten' ? Een mens op de eerste plaats? Dat economie moet draaien begrijp ik heel goed, maar ergens beland ik in een grijze zone waar ik me afvraag of mensen moeten draaien voor iets abstracts als economie of dat de economie functioneel moet zijn om mensen op een gezonde manier te laten leven. In die grijze zone is er voor mij wel een grens. En ik duidt hier alleen aan België aan als oppervlakte. VDAB is ook maar een log gedoe waar mensen hun best doen in hun jobke maar waar er eigenlijk geen eensgezindheid kan bestaan voor de simpele reden dat mensen individuen zijn. En streven naar een vorm van uniformisme, naar het créeren van een poule van mensen die voor het even wat moeten ingezet kunnen worden, ook al is het fake, ook al is het een archeoloog die buitenwipper moet kunnen zijn, of een kok die in een slachthuis moet werken, of iemand die gewerkt heeft in een vilbeluik en ineens kantoren ergens moet gaan kuisen. Die kerel gaat niks kuisen want volgens hem is er gewoon niks om te kuisen. Mensen gek maken is nu niet bepaald de taak van de VDAB of wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar heel veel factoren komen niet aan bod; zoals het familieleven. En het loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, de VDAB had een perfecte jobaanbieding voor me, zo 3 maand nadat ik van job gewisseld was (15 minuten tussen ontslag bij de ene en aanwerving bij de concurentie.).
In de briefwisseling werd er gesproken van fotolassen. Iets wat ik dus een aantal jaar heb gedaan. Nieuwsgierig ben ik tot bij de VDAB gegaan om er meer van te weten. Bleek dus niet te gaan over het leggen van perfecte lassen die met röntgen gecontroleerd worden, maar over het maken van lay outs en dergelijke bij een drukkerijtje. "U kan toch foto's lassen? Dat staat in uw cv nietwaar."
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 juli 2014 om 05:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementslid
|
![]() Zoals zo vaak staan de beste stuurlui (jij dus) aan wal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of zeggen dat geen geen volcontinu's kan doen, maar wel vacatures hiervoor ontvangen. Of wonen in het Oost-Vlaamse, maar wel vacatures voor Turnhout ontvangen.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 31 juli 2014 om 11:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de Vdab is het probleem niet maar de crisis ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Correctie: de VDAB speelt te weinig in op de crisis. Dat is het grote probleem !
Laatst gewijzigd door freespirit : 31 juli 2014 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
De VDAB kan enkel iets als er werkplaatsen zijn voor iedereen. Ik denk dat ik maar een hoge lening ga nemen om enkele mensen mijn tuin en huis, die beiden goed onderhouden zijn, toch nog iets schoner en mooier te laten maken. Niet omdat het nodig is maar om wat werkgelegenheid te scheppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Iets dat de laatste jaren veel te veel gebeurde............. Met geld dat je niet hebt dingen kopen die je niet nodig hebt tenzij om er de buren de ogen mee uit te steken.
Het enige waar ik een lening voor gehad heb is mijn woning. Voor al het andere heb ik eerst gespaard en dan pas gekocht. Zo geraak je nooit in moeilijkheden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |