![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Vuchelen zegt dat mensen die hun lot wat betreft hun financieën voor hun oude dag volledig in handen leggen van mensen die morgen of over enkele jaren TOEVALLIG in de Wetstraat 16 zitten, dan loop je een zeer groot risico op armoede en ben je gek!
Laatst gewijzigd door demonen : 24 augustus 2014 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2014 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2014 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is waar maar de overheid is zo'n stroeve organisatie. Voor dat daar een verandering is doorgevoerd zijn we jaren verder. Zoooo traaaaag. Iedereen, en zeker de vakbonden ook, gaat daar altijd voor het status quo.
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 24 augustus 2014 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaste benoeming.
Als je een regent wiskunde voor zijn klaske gaat vertellen dat hij geen vaste benoeming heeft, en dus na de Paasvakantie misschien moet ophoepelen, dan - moogt ge gerust zijn dat hij voor de Kerstvakantie overstapt naar de privé, vb. verzekeringsmaatschappij, vb. informatica ... - beklaag ik de ouders van die leerlingen: de voorbereiding voor hun verdere studies zal nogal optimaal zijn. Maar ook omgekeerd !! Een leraar verwittigt tussen twee lesuren de directeur in: de andere leraar staat poepeloere zat voor de klas en dat is niet de eerste keer. De directeur gaat kijken en wat hij ziet inderdaad een strontzatte leraar. Voor de zoveelste keer. Maar die leraar ontkent. En dus is er geen bewijs. Volgens de raad van state en volgens de wetgeving in de statuten. Daar moeten geen revoluties plaats grijpen bij de statuten van de ambtenaren; alleen maar wat gezond verstand. Idem dito voor hun pensioen. Je moet voor alle diverse geledingen - hogere, midden en lagere kaders - wat beter nagaan wat de globale verloning is. Daar kan zeker een element van marktconformiteit bij komen kijken; maar daar moet stevig gewaakt worden over politieke bevoordeling van partijgenoten. Dat de systemen nu zoveel verschillen voor zelfstandigen, privé en overheid, is historisch te verklaren. Maar tegelijk heel streng te veroordelen. Ze geven teveel gelegenheid aan zwakke figuren om de eigen voordelen te minimaliseren en de eigen nadelen teveel in de kijker te stellen. En dan krijg je gezaag. Een zootje apart zijn de overheidsvakbonden. Ja, wat wil je ? Jarenlang goede vriendjes tussen naar communisme neigende ps-ministers en de top van de vakbonden. Leve de Staat die alles voor je regelt ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat met onze arbeiders en bedienden die al jaren aan de tepels van de dop zuigen? Krijgen die ook een pensioen? Wat hebben die opgebracht aan de maatschappij? Wat met de arme boeren die nauwelijks 'iets' verdienen en die alle mogelijke subsidies blijven binnenrijven? Die wonen allemaal in kasten van villa's, maar verdienen volgens hun belastingaangifte bijna niets. Die klagen ook dat zij te weinig pensioen krijgen. Als iedereen eens voor zijn eigen deur veegt ....
Het ergste vind ik dat men miljarden blijft uitgeven aan immigratie. Dat ze daar al eens mee stoppen.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 augustus 2014 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vooral diegenen die voor ambtenaren ziekenbriefjes uitgeschreven hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wedden dat ik véél meer opgebracht en gewerkt heb voor België en als ik dan op pensioen ga moet dat aan een aalmoes, Kweet zo niet? Kweet zeker niet waarom een ambtenaar zoveel meer moet krijgen? Omdat ik met m'n pensioen niet rond ging komen heb ik voor wat bijkomende verdiensten gezorgd en dat maakt dat ik nu zelfs op m'n pensioen nog belasting betaal ook. Waar zitten die sterke schouders nu? De grote monden vind je gemakkelijker schijnt me.
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik maak de rekening van een ander niet, interesseert me ook niet, maar een ander maakt mijn rekening en laat mij zijn rekening betalen, daar heb ik een probleem mee.
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "ambtenarenzweet." wat is dat?
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zweet dat een ambtenaar produceert als hij gaat fitnessen na de werkuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In het eerste geval waren die er, in het 2de stukken minder dat weet ik wel zeker. Bijkomend, eenmaal je een vallende ster bent in de privé wordt het aards moeilijk, zeker vanaf je 50ste, terwijl je bij het leger bvb. dan meestal op rust met een vet pensioen kan.
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nooit te oud om te leren ........ thx.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij betalen nu de rekening van al dat gebras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die 2de pijler word ook gebruikt om te beleggen door dezelfden, die ruw geschat 123 triljoen hebben laten verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschouw dat je een carriere hebt van 45 jaar, en midden in uw carriere 1000 Euro per maand afdraagt (patronaal + sociale bijdrage) voor uw pensioen. Op hoeveel pensioen zou je kunnen rekenen ? Stel dat je het gemiddeld van 65 tot 85 zou trekken, wat al overdreven is. In 't begin van uw carrière betaal je minder, op 't einde betaal je meer, midden in dus 1000 Euro per maand "pensioensparen". Als we aannemen dat pensioensparen een gemiddeld rendement heeft van 2% (lange termijn belegging) en dat is samengestelde interest over 25 jaar (grosso modo midden van uw carrière tot aan uw pensioenleeftijd), dan levert dat een factor 1.64. Ik onderschat die, want het begin van uw carriere is 45 jaar, maar uw bijdragen waren toen ook kleiner. Als ge daar 20 jaar gaat van leven na uw pensioen (van 65 tot 85) en ik ga niet eens de interest tijdens die 20 extra jaren rekenen, maar gewoon de som aan uw 65 jaar nemen, dan hebben we een factor 45/20 (bijgedragen jaren over geconsumeerde jaren). In totaal is dat dus een factor 1.64 * 45/20 = 3.69. Dat zou willen zeggen dat volgens deze ruwe schatting, als je elke maand 1000 Euro bijdraagt gemiddeld, ge een pensioen zou hebben van.... 3690 Euro per maand !! En dat is nog flink onderschat door de benaderingen hierboven. Als ge 500 Euro bijdraagt per maand zou je nog altijd aan 1845 Euro per maand pensioen zitten. Dat geeft U een idee hoeveel ge in 't zak gezet wordt. En dan kappen op een ambtenaar die 2000 Euro pensioen zou hebben.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2014 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die groep is immers electoraal gezien te belangrijk. OVLD die een echte ondernemerspartij is kan zich op dat vlak nog het meeste veroorloven maar voor CD&V en NVA die eerder volkspartijen zouden verregaande maatregelen wel eens erg zuur kunnen opbreken. |
|
![]() |
![]() |