Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2014, 07:34   #121
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Soms kan je vuur enkel met vuur bestrijden en helpt tegen de wind in plassen enkel om uw eigen broek nat te krijgen.
Je ziet hoe ver we er mee gekomen zijn door "beter" proberen te zijn.
Heel ver, we leven nog steeds in vrede.
Een slechtgezinde chauffeur of een hysterische passagier veranderen daar weinig aan.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:04   #122
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Lijn kreeg de voorbije jaren minstens veertig klachten van reizigers over de buschauffeur (42) die een zwangere Vlaamse vrouw van zijn bus duwde. Het merendeel ging over onbeschoft gedrag, maar het was nooit voldoende om hem te ontslaan.
Citaat:
Zo kwamen er in de loop der jaren klachten binnen over onbeleefd en onbeschoft gedrag, onverantwoord rijgedrag en zelfs verkeersagressie. In dat laatste geval reed hij een fietser van de baan omdat hij vond dat die op het fietspad thuishoorde, en niet op 'zijn' rijvak. "En dus duwde hij die arme man met zijn bus op het fietspad. Levensgevaarlijk. Het is daar tot een verhitte discussie gekomen, de politie werd erbij gehaald en die stelde een pv op", zo klinkt het bij collega's op de werkvloer.
Als dit niet voldoende is om iemand te ontslaan...

Laatst gewijzigd door IanVD : 26 augustus 2014 om 08:04.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:37   #123
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Er is een probleem die dat verhinderd: vakbonden
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:39   #124
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Mocht het, wat betreft deze buschauffeur & passagier, een alleenstaand geval zijn, dan kan ik je reactie nog begrijpen.
Maar :

Zo'n chauffeurs horen gewoon niet meer op de baan, niet met een bus, niet met een auto
Zoals we al dachten.
Iemand die dagelijks het openbaar vervoer gebruikt moet je niks wijs maken ivm agressie en onbeleefdheid van chauffeurs en conducteurs op de trein.
Oud 26 augustus 2014, 08:40   #125
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En dat staat op die haar kop te lezen dat ze zwanger was. Wanneer ze het zo expliciet moest zeggen zal het wel niet te merken geweest zijn en dan is het nog maar de vraag of ze wel de waarheid sprak. En dan nog, geeft zwanger zijn meer rechten? Dat is geen invaliditeit hoor!
Zeg plezanterik, welk deel van de zin 'ze had betaald met een SMS' begrijp je niet?
Oud 26 augustus 2014, 08:41   #126
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
O maar maak je geen zorgen: onze lokale rechts-extremistjes gaan ook dat goed proberen te praten hoor. Ze hebben immers besloten dat de vrouw een 'historisch' wijf was (vraag me af in welk geschiedenisboekje ik over haar kan lezen) die daarenboven ook nog eens de overduidelijke misdaad begaan had van het naar alle waarschijnlijkheid moslim zijn (ze was immers zwanger, en dat gebeurt natuurlijk enkel bij moslims), en vanaf dat moment is alles goed om wat die chauffeur deed goed te praten.

Veertig klachten he?

Zullen wel allemaal gekomen zijn van moslims, die het gedrag van die chauffeur meer dan verdiend hadden zeker?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:50   #127
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
O maar maak je geen zorgen: onze lokale rechts-extremistjes gaan ook dat goed proberen te praten hoor. Ze hebben immers besloten dat de vrouw een 'historisch' wijf was (vraag me af in welk geschiedenisboekje ik over haar kan lezen) die daarenboven ook nog eens de overduidelijke misdaad begaan had van het naar alle waarschijnlijkheid moslim zijn (ze was immers zwanger, en dat gebeurt natuurlijk enkel bij moslims), en vanaf dat moment is alles goed om wat die chauffeur deed goed te praten.

Veertig klachten he?

Zullen wel allemaal gekomen zijn van moslims, die het gedrag van die chauffeur meer dan verdiend hadden zeker?
Denk je niet dat de moslims eerder die buschauffeur zelf onder handen nemen in plaats van klacht in te dienen
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 08:52   #128
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denk je niet dat de moslims eerder die buschauffeur zelf onder handen nemen in plaats van klacht in te dienen
Niet goed in het herkennen van sarcasme?
Oud 26 augustus 2014, 09:01   #129
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Niet goed in het herkennen van sarcasme?
Even goed als jij blijkbaar
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 09:51   #130
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heel ver, we leven nog steeds in vrede.
Een slechtgezinde chauffeur of een hysterische passagier veranderen daar weinig aan.
Vrede? Je noemt die dagelijkse moord en steekpartijen vrede? Ik noem dat afglijden naar het niveau van het geïmporteerd barbarisme.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 09:51   #131
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht het, wat betreft deze buschauffeur & passagier, een alleenstaand geval zijn, dan kan ik je reactie nog begrijpen.
Maar :

Zo'n chauffeurs horen gewoon niet meer op de baan, niet met een bus, niet met een auto
Dat is allemaal goed mogelijk, maar hier gaat het over dit voorval. Het hysterische wijf kwam meermaals terug af op de buschauffeur en dat was ook niet om die te kussen. Dat die dan uiteindelijk die een oorvijg uitdeelt is niet verwonderlijk.

En over dat zwanger zijn.

Zo een hysterisch wijf moesten ze verbieden van zwanger te zijn want die is niet bekwaam om kinderen te hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 09:54   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrede? Je noemt die dagelijkse moord en steekpartijen vrede? Ik noem dat afglijden naar het niveau van het geïmporteerd barbarisme.
't Is niet allemaal geïmporteerd hé. Als ge naar de hedendaagse opvoeding van kinderen ziet is het allemaal niet verwonderlijk. Dat begint al op de scholen, het eerste dat ze daar te leren krijgen zijn de rechte van het kind, over de plichten, geen woord.
Oud 26 augustus 2014, 09:55   #133
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is er vandaag vermoord of neergestoken in ons land, Skobelev?
Oud 26 augustus 2014, 09:58   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is er vandaag vermoord of neergestoken in ons land, Skobelev?
Telt bij jou alleen vandaag? Dan moet ge niet meer kankeren over die buschauffeur ook niet want dat was ook niet vandaag.

En mocht ik buschauffeur zijn van een schoolbus denk ik dat ik er heel veel een draai om de oren zou gegeven hebben. Ik zou ze denk ik regelmatig er allemaal af gesmeten hebben zo op tin vijftien km. van hun destinatie. Dat is goed voor hun beenspieren en hun fysiek. Ze zullen de volgende keer dan wel een minder groot bakkes opzetten.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2014 om 10:02.
Oud 26 augustus 2014, 10:00   #135
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Telt bij jou alleen vandaag? Dan moet ge niet meer kankeren over die buschauffeur ook niet want dat was ook niet vandaag.

En mocht ik buschauffeur zijn van een schoolbus denk ik dat ik er heel veel een draai om de oren zou gegeven hebben. Ik zou ze denk ik regelmatig er allemaal af gesmeten hebben.
Als men over dagelijks spreekt wel, ja.
Oud 26 augustus 2014, 10:03   #136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Filmke gezien en kon daar niet op zien dat hij de vrouw "op het gezich sloeg" zoals schimmel hier beweerde.
Wel dat hij de vrouw de toegang belette.
Uit zijn woorden konden we opmaken dat het al eerder ook gebeurde.
We onthouden vooral dat we schimmels woorden met een korrel zout moeten nemen.
Ik begrijp ook alle heisa niet.

Ik zie enkel een krijsende vrouw die blijft beweren dat haar SMSje correct is een een chauffeur die blijft beweren dat dit niet zo is en de vrouw van de bus probeert te verwijderen.
Dit mag dus niet? Allemaal gewoon gratis rijden dan maar?

Welke buschauffeur gaat nu nog een onwillige krijsend vrouwmens met een ongeldig vervoersbewijs weigeren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 10:05   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men over dagelijks spreekt wel, ja.
En gij denkt dat ieder vergrijp dat er ergens in het land plaatsgrijpt het nieuws haalt? Hoe naïef kan iemand zijn eigenlijk?
Oud 26 augustus 2014, 10:08   #138
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik begrijp ook alle heisa niet.

Ik zie enkel een krijsende vrouw die blijft beweren dat haar SMSje correct is een een chauffeur die blijft beweren dat dit niet zo is en de vrouw van de bus probeert te verwijderen.
Dit mag dus niet? Allemaal gewoon gratis rijden dan maar?

Welke buschauffeur gaat nu nog een onwillige krijsend vrouwmens met een ongeldig vervoersbewijs weigeren?
Wat had hij dan moeten doen volgens al die zeveraars hier? Blijven staan tot dat dat hysterisch wijf uit zichzelf de bus verliet? Ik denk niet dat ze dat goed gevonden zouden hebben bij de lijn.
Oud 26 augustus 2014, 10:10   #139
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal goed mogelijk, maar hier gaat het over dit voorval. Het hysterische wijf kwam meermaals terug af op de buschauffeur en dat was ook niet om die te kussen. Dat die dan uiteindelijk die een oorvijg uitdeelt is niet verwonderlijk.

En over dat zwanger zijn.

Zo een hysterisch wijf moesten ze verbieden van zwanger te zijn want die is niet bekwaam om kinderen te hebben.
En wat als die vrouw (want zo noem je dat: een vrouw) wel degelijk een geldig ticket had? Met andere woorden: wat als deze chauffeur, die zoals nu overduidelijk blijkt een stevige reputatie had een eikel te zijn, deze vrouw wel degelijk ONterecht van z'n bus aftrapte?

Jij lijkt precies te vinden dat als je een bus opstapt MET geldig ticket, en de chauffeur weigert je zomaar toe te laten, je dan als passagier maar braafjes moet afstappen. Enfin, toch als je moslim bent. Wel sorry, zo werkt het niet. Dat iemand dan uiteindelijk begint te roepen en tieren, dat wil ik hen gerust vergeven.

Het is redelijk ongelooflijk hoe jullie hier kennelijk fysiek geweld tegen een zwangere vrouw (ook NADAT ze dat bekendgemaakt had) ten allen prijze willen blijven goedpraten, maar tegelijk er een halszaak proberen van te maken dat die vrouw, die naar alle waarschijnlijkheid volledig onterecht de toegang geweigerd werd tot de bus, van haar oren maakt.
Oud 26 augustus 2014, 10:11   #140
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij denkt dat ieder vergrijp dat er ergens in het land plaatsgrijpt het nieuws haalt? Hoe naïef kan iemand zijn eigenlijk?
Er vinden dagelijks moord- en steekpartijen plaats in ons land die niet het nieuws halen.

Is dat uw verhaal, Garry?

Mag ik nu al lachen of wacht ik best even op uw repliek?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be