![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk promoot ik de fiets. In veel gevallen gaat het sneller en gemakkelijker. Deze discussie gaat niet over de bewering dat het OV altijd en overal de oplossing is, maar wel dat OV een haalbaar alternatief is in bepaalde omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen korte stukken indivudueel of zonder vracht lijken me een basis voor rationeel gebruik van een wagen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leg meer km af met: - Dezelfde aankoopprijs - Dezelfde verzekeringskosten - Dezelfde onderhoudskosten (ik kom niet aan 30.000 km op 2 jaar). - Dezelfde keuringskosten. - Dezelfde inverkeersstellingskosten - Dezelfde autotakskosten. Dus eigenlijk alleen maar winst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie daar wel een reden voor. Omdat wij zo'n verplaatsing combineren met iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Om te beginnen de kostprijs van zo'n pas (welke dan ook) die je nu opgeeft als dé oplossing voor de occasionele verplaatsing. Als deze of gene op zoek zijn naar een verplaatsing voor 1, 2 of 4 personen, moet je niet afkomen dat pakweg een railpass goedkoper is per rit, aangezien je de kost van de overblijvende ritten (waar niet om gevraagd is) negeert.
Om daar dan aan toe te voegen: het doorrekenen van de reële kost. De NMBS bestaat vandaag enkel bij gratie van een miljardendotatie. Dat gaat ook uit de zak van de belastingbetaler. En daarboven komt het quasi standaard deficit dat jaarlijks geboekt wordt, ondanks die miljardendotatie. Als jij jezelf zulke selectieve berekeningen toelaat, dan zal je er wellicht geen graten in zien dat ik voor mijn berekening enkel mijn eigen kost van een bedrijfswagen door ga rekenen? Maar om je een plezier te doen, ik heb de berekening al gedaan. Het tripje dat ik je al aangaf naar de kust, is de facto niet mogelijk met het openbaar vervoer. Maar zelfs al ga ik er van uit dat het dat wel is: met onze eigen wagen zou het me minder kosten dan de goedkoopste NMBS oplossing, die me nog maar tot aan Zeebrugge of Knokke zou brengen (en dan overdrijf ik mijn eigen kosten en negeer ik de echte NMBS kosten). Met de bedrijfswagen doorgerekend aan volle kost (en opnieuw, dan overdrijf ik mijn eigen kosten en negeer ik de echte NMBS kosten), zou het wat duurder zijn, maar daar staat volledige flexibiliteit, volledige vrijheid en, wellicht het meest belangrijke: volledige realiseerbaarheid tegenover. Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 1 september 2014 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voormiddagje shoppen - na shoppen zakjes mooi in de koffer gedropt - uurtje of 3-4 in de zoo rondgelopen - gezellig uit eten gegaan in het oude stadsdeel; en nadien naar huis. Geen gesleur met zakken; geen gedoe met lockers; geen wachttijden en volledige vrijheid (en op de koop toe nog sneller thuis, zelfs al is de afstand amper 30km). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is mijn trein altijd gratis.
Enfin, niet gratis, verzorgd door de belastingbetaler. Waarvoor dank.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeerd uitgangspunt. Nergens stel ik dat een bepaalde formule "de" oplossing is voor occasionele verplaatsingen. In bepaalde gevallen die gaan boven de vastgelegde kilometerprijs wordt het pas interessant. Eronder niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergeet natuurlijk dat een bedrijfswagen een gecamoufleerde vorm van loon is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moge dan wel betekenen "volledige realiseerbaarheid"? Wat blijft er hiervan over als u in de file staat of betrokken raakt in een ongeval? U lijkt wel uit te gaan van de ongenaakbaarheid van de wagen, terwijl er jaarlijks vele doden en gewonden vallen in het verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit gehoord van regenkledij? Ik fiets al vele jaren naar het werk. Ook als het sneeuwt. Zeker in die laatste situatie, daar de ervaring leert dat ik aldus wel tijdig op school geraakt daar waar collega's met de wagen hopeloos te laat komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach dat wist ik niet, ikzelf rijdt aan 50% korting dankzij m'n omnio-pass, maar met een railpass zou een rit naar bvb. Luik zelfs voor mij goedkoper uitvallen ..
|
![]() |
![]() |