Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2014, 11:30   #121
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Het gaat/ging niet over schuld. Het gaat/ging over het feit dat er door een wetgeving (rookverbod) cafébazen hun deuren hebben moeten sluiten.
Je mag dit blijven ontkennen; gefailleerden kunnen jou misschien beter overtuigen. Wil je een dialoogje aangaan met hen?
Dat bewijst hoe graag ze (hun) cafe's zien (blijven bestaan) !!
I don't like the cigarettes , but the cigarettes like me ??

Leven zonder roken , is dat mogelijk , of is dat saai ??

Citaat:
Het gaat/ging niet over schuld. Het gaat/ging over het feit dat er door een wetgeving (rookverbod) cafébazen hun deuren hebben moeten sluiten.
En nu dan ook nog eens die nieuwe kassa ,
als weeral cafe's gaan sluiten , komt dit dan doordat er rokers wegblijven ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 11:30   #122
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ook al heeft het rookverbod iets te maken met het aantal faillissementen, dan zijn de rokers nog altijd zelf verantwoordelijk voor hun eigen beslissing om niet meer op café te gaan.

Een pijnlijke waarheid waar je steeds omheen fietst.

Nu ja, een roker die zijn verantwoordelijkheid zal opnemen, dat zal nog niet voor direct zijn. Het is gemakkelijker om de schuld volledig bij een ander te leggen.
Helemaal akkoord , mits een kleine aanpassing:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ook al zou heeft het rookverbod iets te maken met het aantal faillissementen

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 21:38   #123
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ieder zeikt in de juiste draad, dan ... ja sorry, ik vind even niet iets grappigs.
Maar ge verstaat me wel. Weet ik zeker.

.
Ik dacht dat ik duidelijk was : dat heel dat rookverbod gezeik van de hoogste graad is ?

Misschien verstaat U het nu ?
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2014, 22:03   #124
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik dacht dat ik duidelijk was : dat heel dat rookverbod gezeik van de hoogste graad is ?
En zeggen dat sommige mensen beweren dat de edele kunst van het fijnzinnig en gevat debatteren verloren gegaan is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2014, 18:09   #125
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sinds wanneer zou de Belgische politiek rekening houden met voldoende draagvlak ?

Zelfs als er 99 % tegen zijn duwt men het door de strot.
Jamaar het is kvoor de kezontheit en veilisjheit dus moet kgij soms de mensch dwingen met ene regeltje meer.

Maar ondertusen idd de kindjes lekker los in de wagen, lekker bellend achter het stuur en zonder richting aan te geven de afrit nemen vlak voor de 10 of meer tonner zijn neus....
Maar het roken achter het stuur is foei...!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 08:12   #126
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ach man, ge hebt gelijk. Het rookverbod heeft niks, maar dan ook niks te maken met tal van faillissementen. Gefeliciteerd met jouw economisch inzicht.
Inderdaad heel weinig ja. Om me zelf te herhalen, de trend van daling in het aantal cafébezoeken en bijgevolg het aantal café's is iets dat al decennia lang aan de gang is. Een hele rits maatschappelijke veranderingen is daar de oorzaak van.

Daarnaast woon ik blijkbaar in een dorp dat anders is als de rest van het land. Sinds het rookverbod zijn daar geen café's meer dicht gegaan. Ze bollen nog allemaal even goed (of even slecht) als voor het rookverbod. Mijn eigen stamcafé wordt nu zelfs nog een heel stuk drukker bezocht. En dat zijn echte café's, geen steriele koffiesalons zoals hier ergens wordt gezegd.

En in mijn vriendenkring, waarin zo goed als iedereen rookt, is er werkelijk niemand die niet meer op café gaat omdat men er niet mag roken (lees we zitten net als vroeger meerdere avonden per week op café).

Maar ja, volgens u wonen in de rest van het land enkel triestigaards die nu iedere avond thuis zitten te mokken omdat ze geen sigaret meer mogen opsteken op café.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 13:06   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad heel weinig ja. Om me zelf te herhalen, de trend van daling in het aantal cafébezoeken en bijgevolg het aantal café's is iets dat al decennia lang aan de gang is. Een hele rits maatschappelijke veranderingen is daar de oorzaak van.

Daarnaast woon ik blijkbaar in een dorp dat anders is als de rest van het land. Sinds het rookverbod zijn daar geen café's meer dicht gegaan. Ze bollen nog allemaal even goed (of even slecht) als voor het rookverbod. Mijn eigen stamcafé wordt nu zelfs nog een heel stuk drukker bezocht. En dat zijn echte café's, geen steriele koffiesalons zoals hier ergens wordt gezegd.

En in mijn vriendenkring, waarin zo goed als iedereen rookt, is er werkelijk niemand die niet meer op café gaat omdat men er niet mag roken (lees we zitten net als vroeger meerdere avonden per week op café).

Maar ja, volgens u wonen in de rest van het land enkel triestigaards die nu iedere avond thuis zitten te mokken omdat ze geen sigaret meer mogen opsteken op café.
Dat meent ge niet !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2014, 13:59   #128
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat meent ge niet !!
Toch wel, betreft mensen van eind twintig tot midden de dertig en helaas is een dikke meerderheid daarvan roker, ook bij de vrouwen. Zelf heb ik ook lang gerookt maar ik ben er na het rookverbod in de horeca mee gestopt, ook omdat mijn vriendin en ik aan kinderen wilden beginnen. Maar ik kan u zeggen dat het soms serieus tanden bijten is als iedereen rondom u nog staat te paffen.

Maar ondanks het feit dat al die mensen roken gaan ze wel nog allemaal evenveel als vroeger op café!

Laatst gewijzigd door JBM : 16 oktober 2014 om 14:25.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be