![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb nieuws voor u! De kwezels zijn, ook in Limburg (gelukkig), een uitstervend ras. Het Vlaams bewustzijn groeit, ook in Limburg. Net zoals met praten gaat het wel iets langzamer, maar ze komen er wel.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. Laatst gewijzigd door MaaslandLuc : 1 oktober 2004 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Pas op he, van mij mag Limburg een eigen deelstaat vormen als men daar om vraagt. Als men een referendum invoert (steeds geblokt door de PS en de CD&V), als er een beweging is in Limburg die de benodigde handtekeningen verzamelt om een referendum te organiseren, als genoeg Limburgers die geven en als de uitslag positief is, of een Limburgse partij wordt opgericht die met succes in het parlement de idee van een deelstaat Limburg verdedigd, dan zie ik niet in waarom de Limburgers geen eigen deelstaat mogen hebben. Integendeel, de vrijheid is belangrijk dan de staat of de natie. Maar dat zijn wel een hele hoop "als"kes, en van die voorwaarden is er GEEN ENKELE vervuld. Maar u bekommert zich helemaal niet om die Limburgers. U bent gewoon angstvallig op zoek naar andere spelers die de door u zo gevreesde bipolarisatie van België ongedaan moeten maken. En daarbij hangt u helemaal geen liberaal principe aan als het zelfbeschikkingsrecht van de Limburgers, maar een zuiver staatnationalistisch gedachtengoed. België eerst, en de Limburgers moeten maar in die Belgische kraam passen.
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() Face it, er zijn meer katholieken in Nederland dan protestanten.
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Dat dit laten samenvallen van de natiegrenzen met de deelstaatgrenzen juist separatisme voorkomt omdat het voor partieel zelfbestuur zorgt, dat zien ze niet in. Maak België terug unitair en het overleeft nog geen jaar.
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een VB minister!!!!
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is zo'n partij er in Vlaams Limburg niet.
![]() |
![]() |
#137 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar ja als je als partij 0,27% van de stemmen haalt in de provincie Limburg heb je natuurlijk recht van spreken.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Overigens pleit(te) de PNL wel voor het vaststellen van een 'Algemeen Geschreven Limburgs', een Limburgse schrijftaal dus. Maar ik geloof dat de andere partijen dat idee niet ondersteun(d)en en ook de dialectverenigingen wilden het niet, omdat een algemene Limburgse schrijftaal ten koste zou gaan van de verschillende dialecten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS:AANGENOMEN DOOR DE ALG.VERGADERING V/D VER.NATIES OP 10/12/1948 GOEDKEURING EN PUBLICATIE BELG.STAATSBLAD 31/03/1949: artikel 19 ..eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en uiting van zijn mening, wat het recht insluit niet verontrust te worden omwille van zijn meningen en recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen , inlichtingen en ideeen op te zoeken , te ontvangen en te verspreiden !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |