Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 15 oktober 2014, 18:09   #121
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kijk ook naar de tijd van zijn post, hé. De situatie verandert snel, maar het is moeilijk om real-time info te vinden.

De massamedia zijn Kobane beu en beginnen over andere onderwerpen. Een journalist klaagde dat de massamedia slechts een "attention span" van 10 dagen hebben.

Laat ons hopen dat de media-aandacht voldoende druk heeft gezet om de PKK van de terroristenlijst te halen.
1: Ik vind juist dat de focus overdreven veel op Kobani was en is gericht. Terwijl met de focus legt op Kobani maakt ISIS voorwaarts richting Bagdad.

2: Turkije is een NAVO land, dus de PKK gaat niet van de terroristenlijst. Je moet dit soort dingen niet simplistisch maken, maar ook zeker niet moeilijker dan het is.
Nietzsche is offline  
Oud 15 oktober 2014, 18:22   #122
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik vind juist dat de focus overdreven veel op Kobani was en is gericht. Terwijl met de focus legt op Kobani maakt ISIS voorwaarts richting Bagdad.

2: Turkije is een NAVO land, dus de PKK gaat niet van de terroristenlijst. Je moet dit soort dingen niet simplistisch maken, maar ook zeker niet moeilijker dan het is.
1: Baghdad zal niet vallen. Desnoods komt het Iraans leger binnenrollen en dan is het meteen game over.

2: Kobane is geïsoleerd, krijgt in tegenstelling tot Baghdad geen versterkingen of nieuwe munitie en vertegenwoordigt het enige mogelijke antwoord op de terroristen: mannen en vrouwen, moslim of niet, gelovig of niet, die samen het heft in handen nemen, hun stad democratisch besturen en een ongelofelijke moed tonen in een uiterst wanhopige situatie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 oktober 2014, 18:29   #123
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: Baghdad zal niet vallen. Desnoods komt het Iraans leger binnenrollen en dan is het meteen game over.

2: Kobane is geïsoleerd, krijgt in tegenstelling tot Baghdad geen versterkingen of nieuwe munitie en vertegenwoordigt het enige mogelijke antwoord op de terroristen: mannen en vrouwen, moslim of niet, gelovig of niet, die samen het heft in handen nemen, hun stad democratisch besturen en een ongelofelijke moed tonen in een uiterst wanhopige situatie.
1: Ik betwijfel het. Bagdad is niet sjiitisch of soennitisch, het is en en.

Natuurlijk zal ISIS niet instaat zijn om heel Bagdad over te nemen, want als ze op sjiitisch grondgebied komen dan zullen ze anaal worden genomen door de Shia milities. Maar ISIS kan wel degelijk bepaalde gebieden van Bagdad overnemen (de soennitische gebieden wel te verstaan).

2: Dit zeg jij goed. Men vergeet vaak het menselijke gedeelte in heel dit conflict. Wat de YPG en YPJ (wauw wat een heldinnen) doen voor hun stad Kobani is echt bizar. Ze zullen nooit maar dan ook echt nooit op hun knieën gaan voor de ratten van ISIS, en dit gegeven vind ISIS aantoonbaar niet leuk. Ze hebben namelijk enkel en alleen nog gevochten tegen legers, groeperingen met een erg laag moraal.

Maja, ze moeten ook wel want de Koerden worden voor de zoveelste keer keihard in de steek gelaten door de wereld. Turkije bombardeert nu de PKK in Turkije en de coalitie doet slechts aan halve maatregelen.

TFOE !
Nietzsche is offline  
Oud 15 oktober 2014, 19:33   #124
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk ook naar de tijd van zijn post, hé. De situatie verandert snel, maar het is moeilijk om real-time info te vinden.

De massamedia zijn Kobane beu en beginnen over andere onderwerpen. Een journalist klaagde dat de massamedia slechts een "attention span" van 10 dagen hebben.

Laat ons hopen dat de media-aandacht voldoende druk heeft gezet om de PKK van de terroristenlijst te halen.

Kallikles je doet je huiswerk goed wanneer je 'quote' op dit forum; rest mij de vraag wie is de journalist door jou genoemd ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 oktober 2014 om 19:34.
Frankenstein is offline  
Oud 15 oktober 2014, 19:46   #125
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het zou voor de sjiieten misschien niet slecht zijn mocht Isis werkelijk Bagdad bedreigen. Dan kunnen ze de soenni's daar allemaal verdrijven ( wat nu al bezig is door shia milities).
Yarisken is offline  
Oud 15 oktober 2014, 19:48   #126
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik betwijfel het. Bagdad (..)
Als Bagdad valt worden de Sjieten + Christenen uitgemoord, dientengevolge dus een miljoen+ doden.

Ik zie het er niet van komen dat Obama de boeken in wil gaan als de president die toekeek naar een genocide in het land waar het schrift is uitgevonden..

Bijgevolg zullen Amerikanen met eventueel hun westerse bondgenoten met 'boots on the ground' ISIS uit Bagdad drijven of anders zal Iran het karwei klaren.

Gezien de snelle ontwikkelingen van het oprukkende ISIS en dat 'boots on the ground' derhalve gevoelig ligt voor Amerika - lees langzaam politiek besluit -, is het geenszins onmogelijk dat Iran hetgeen zich op wandelafstand van Bagdad bevindt deze metropool van ISIS zal ontdoen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 oktober 2014 om 19:57.
Frankenstein is offline  
Oud 15 oktober 2014, 20:48   #127
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als Bagdad valt worden de Sjieten + Christenen uitgemoord, dientengevolge dus een miljoen+ doden.

Ik zie het er niet van komen dat Obama de boeken in wil gaan als de president die toekeek naar een genocide in het land waar het schrift is uitgevonden..

Bijgevolg zullen Amerikanen met eventueel hun westerse bondgenoten met 'boots on the ground' ISIS uit Bagdad drijven of anders zal Iran het karwei klaren.

Gezien de snelle ontwikkelingen van het oprukkende ISIS en dat 'boots on the ground' derhalve gevoelig ligt voor Amerika - lees langzaam politiek besluit -, is het geenszins onmogelijk dat Iran hetgeen zich op wandelafstand van Bagdad bevindt deze metropool van ISIS zal ontdoen.
² Enkele zeer belangrijke heiligdommen van de sjiieten bevinden zich in Irak. In Najaf bijvoorbeeld ligt het graf van Ali.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ImamAliMosqueNajafIraq.gif‎
Bekeken: 32
Grootte:  165,3 KB
ID: 95664  

Oud 16 oktober 2014, 00:04   #128
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het Min BuZ van Iran meldt dat het bereid is Kobani te bevrijden van de kalief en de sultan. Het enige wat ze nodig hebben in Iran is de toelating van president Assad, meldt de minister. BRON

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 oktober 2014 om 00:04.
Nr.10 is offline  
Oud 16 oktober 2014, 10:59   #129
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Amerikanen gebruiken Kobani als honingpot voor Daesh.
" U.S. officials said their objective is less Kobane itself — which they said still may fall to the militants — than the opportunity it presents to hit massed Islamic State forces."U.S. pounds Islamic State in Kobane, seeking a propaganda and a military win
Als Daesh geen morele uppercut wilt oplopen moeten ze versterking blijven aanvoeren. En vroeg of laat moeten ze materieel en manschappen uit andere frontlinies aanspreken wat die fronten verzwakken.
Oud 16 oktober 2014, 14:48   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het Min BuZ van Iran meldt dat het bereid is Kobani te bevrijden van de kalief en de sultan. Het enige wat ze nodig hebben in Iran is de toelating van president Assad, meldt de minister. BRON
Het is ook wel zo dat Koerden en Perzen ethnisch met elkaar verwant zijn. De taal en de cultuur hebben veel gemeen. Het feit dat Kobane wordt bestoken door deze extreem gewelddadige woestelingen, die dan nog historische vijanden van de Perzen zijn, ligt dan ook erg gevoelig in Iran.

Ook Algerije, dat goede banden heeft met zowel Syrië en Iran en in het verleden ook zwaar heeft geleden (en nog lijdt) onder aanvallen van terroristen gefinancierd door Saoedi-Arabië en Qatar en getraind door de CIA, is sterk gevoelig voor deze kwestie.

Algerije zou wel willen helpen, maar het heeft al de handen vol met buurlanden Tunesië, Libië en Mali te helpen in hun strijd tegen de terroristen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 16 oktober 2014, 14:50   #131
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is ook opvallend dat de VS precies die landen - Syrië, Iran, Algerije - die het sterkst tegen ISIS zijn uit de zgn. "anti-ISIS-coalitie" houdt en in de plaats daarvan een coalitie sluit met landen als Turkije, die het Koerdisch verzet tegen ISIS erger vinden dan ISIS zelf.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:01   #132
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook wel zo dat Koerden en Perzen ethnisch met elkaar verwant zijn. De taal en de cultuur hebben veel gemeen. Het feit dat Kobane wordt bestoken door deze extreem gewelddadige woestelingen, die dan nog historische vijanden van de Perzen zijn, ligt dan ook erg gevoelig in Iran.

Ook Algerije, dat goede banden heeft met zowel Syrië en Iran en in het verleden ook zwaar heeft geleden (en nog lijdt) onder aanvallen van terroristen gefinancierd door Saoedi-Arabië en Qatar en getraind door de CIA, is sterk gevoelig voor deze kwestie.

Algerije zou wel willen helpen, maar het heeft al de handen vol met buurlanden Tunesië, Libië en Mali te helpen in hun strijd tegen de terroristen.
Ik denk dat Mitt Romney er voor iets tussen zit.
Pericles is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:25   #133
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Kobani zou bijna bevrijd zijn .

http://swen.co/isis-bijna-verdreven-uit-kobani-871844/

Volgens mij bestaat Allah echt
Yarisken is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:29   #134
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk dat Mitt Romney er voor iets tussen zit.
Dat het merendeel van het tuig van de richel dat Uzelf ozo graag van de aardbol zou willen verdampt zien, of toch minstens grondig verpletterd, CIA-terroristen zijn of toch minstens door hen opgeleid en gesponsord wordem valt U blijkbaar zwaar op de maag, gezien U er nu Mitt bijhaalt om deze feiten een beetje te bagatalliseren.

A 2 faced Pericles?

Of beschouwt U een samenwerking tussen Iran, Syrie en misschien wel de VS, Algerije niet redelijk? De vijand van mijn vijand is mijn vriend toch?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 oktober 2014 om 15:38.
zonbron is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:35   #135
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat het tuig dat Uzelf graag van de aardbol zou willen verdampt zien, of toch minstens grondig verpletterd, CIA-terroristen zijn valt U blijkbaar zwaar op de maag, gezien U er Mitt bijhaalt om deze feiten een beetje te bagataliseren.

A 2 faced Pericles?
Nee , daarom zeg ik dat niet.
Volgens Kallikles is alles de fout van Mitt.
Pericles is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:36   #136
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat het tuig dat Uzelf graag van de aardbol zou willen verdampt zien, of toch minstens grondig verpletterd, CIA-terroristen zijn valt U blijkbaar zwaar op de maag, gezien U er Mitt bijhaalt om deze feiten een beetje te bagataliseren.

A 2 faced Pericles?
²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:40   #137
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²
Ik zeg het u , het is Mitt.
Pericles is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:40   #138
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee , daarom zeg ik dat niet.
Volgens Kallikles is alles de fout van Mitt.
Ik vind Romney ook maar niets, die gekke evangelist. Maar waar beweert @Kallikles zoiets dan?
HIER
zonbron is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:41   #139
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg het u , het is Mitt.
Oh, het MIT bedoelt U? Naja...
HIER
zonbron is offline  
Oud 16 oktober 2014, 15:44   #140
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Kobani zou bijna bevrijd zijn .

http://swen.co/isis-bijna-verdreven-uit-kobani-871844/

Volgens mij bestaat Allah echt

Ongetwijfeld met hulp van de Turken, welke hun grenzen ook voor de Koerden openden en hun van wapens en logistiek voorzagen.
HIER
zonbron is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be