![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het keihard aanpakken heeft de maatschappij al zoveel geld gekost dat het een schandaal is dat we moeten besparen... En wat bracht het op? Een paar boetes die niet eens de werkingskosten van politie en het in 't werk verzuipende gerecht kunnen betalen?
Als je dan ziet hoe ze bv in Colorado nu besparen op die werkingsmiddelen en zelfs geld over hebben om scholen en andere nuttige instellingen te sponsoren, dan denk ik wel dat we in dit land fout bezig zijn. Let op, ik heb het dan over cannabis, niet over de grote probleemdrugs zoals heroïne, crack, koffie, meth of andere chemische rommel die ze verkopen...
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb voldoende ellende gezien wat drugs kan aanrichten. Dat 'kaars en bril'-verhaal telt niet voor jou?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat dat beleid niet werkt, zoals velen hier aantonen uit rapporten en studies, dat neem je er dan maar bij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementslid
|
![]() Oef! Eindelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat was een beetje de filosofie van de Japanners op het einde van de Tweede Wereldoorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In post 20 vind ik geen argumenten, in post 24 een c/p van een niet vermelde bron, in post 41 meent u profs te moeten vertellen hoe ze hun werk moeten doen en in post 44 geeft u een mening (druggebruik is treurig). In post 57 gaat het weer over die profs, beweert u cijfertjes te hebben die u nergens laat zien en herhaalt u nog maar weer eens dat het over uw mening gaat, in post 73 gaat het weer over die profs en is uw (eerste!) argument dat in verslavingscentra te zien is dat de gevolgen van drugsgebruik niet min zijn. In post 79 herhaalt u nog maar eens dat het over uw mening ("niet meer en niet minder!") gaat, in post 80 vermeld je dat je zelf geen drugs gebruikt en stel je je vragen over de toekomst, wederom geen argumenten. In post 85 kan ik idd een argument ontdekken; veel probleemgebruikers (1/3) hebben problemen met cannabis, proficiat! In post 88 gaat het over populisme, in 89 over de definitie van 'crimineel', in 104 nogmaals over uw mening, zonder argumenten en in 110 kunnen we met een beetje goeie wil een argument ontdekken (naasten van gebruikers lijden ook). Kortom; in heel uw betoog hier vind ik welgeteld 3 argumenten in 13 door u geselecteerde posts. Als we die argumenten even samenvatten; in verslavingscentra zien we wat voor problemen druggebruik met zich mee kunnen brengen. Ongeveer 1/3 van hulpzoekende druggebruikers doet aan cannabis en naasten van cannabisgebruikers lijden ook onder de verslaving van hun familielid/vriend. Ik snoer nergens uw mond en ik beweer nergens dat u mijn beweringen klakkeloos als waarheid moet aanvaarden. Net zo min als ik beweer dat uw argumenten (alle 3!!) geen steek houden. Ik blijf echter bij mijn punt dat u moeite heeft met het verschil tussen argumenten en meningen. Wat hiermee wel duidelijk is denk ik.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 14 november 2014 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel recent; de toenemende criminaliteit en overlast door straatdealers in bv Maastricht sinds daar buitenlanders uit coffeeshops geweerd werden.
Nog? Het verbod op cannabis zorgt ervoor dat iemand die toch een jointje wil roken in het illegale circuit al snel coke, heroine en weet ik wat nog allemaal aangeboden krijgt. Geen probleem voor een volwassene die met zijn twee voeten op de grond staat, des te verleidelijker voor een 'verse' tiener die ook wel eens een jointje wil proberen. De cannabis die toch (of u het nu leuk vindt of niet) gebruikt wordt wordt nergens op kwaliteit gecontroleerd. De opbrengsten van illegale cannabis gaan veelal rechtstreeks naar het illegale circuit. Illegale cannabiskwekerijen tappen stroom af en zorgen vaak voor brand(gevaar) omdat ze, in tegenstelling tot legale, niet gecontroleerd kunnen worden. Afval uit cannabiskwekerijen wordt illegaal gedumpt. ... Nog?
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent voor een beleid waarvan aangetoond is dat het niet werkt?
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf
Pagina 8 in de PDF, pagina 12 in de folder. Weer iemand die niet op een link kan klikken... Het wordt een plaag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om die reden is het bewust in stand houden van de War on Drugs een immorele daad en mening. Sommige mensen weten van niet beter, het is hun vergeven, maar wie geconfronteerd met deze gevolgen toch beter meent te weten is gewetenloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het des te triester om vast te stellen dat men in nagenoeg heel de wereld dit doorheeft terwijl men hier in Belgie net de omgekeerde beweging gaat maken. Maar ja; het is natuurlijk heel stoer (en het brengt stemmen op) als je laat uitschijnen dat je met een harde aanpak de drugsproblematiek kan oplossen. Dat is volgens mij ook de enige reden waarom BDW in Antwerpen zo tekeer gaat. Die man is immers verstandig genoeg om te weten dat dit op lange termijn niks uit gaat halen. Stemmen binnenhalen van de conservatieve, rechtse kiezer is het hoofdpunt bij zo iemand. En dit ten koste van de gezondheid van mensen die gewoon af en toe eens een jointje willen opsteken. Ge moet het maar doen...
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tegelijkertijd kan men zich richten op producenten en dealers, niet op gebruikers.
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je dan nog altijd tegen legalisatie en decriminalisering zijn of zou dat geen reden genoeg zijn om je mening te herzien ? Indien van wel....dan weet ik genoeg want dat zou inhouden dat je niet echt op zoek bent naar een oplossing. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2014 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij legalisatie , blijft het zwart circuit sowieso bestaan !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.wtf.nl/bizar/2052/bejaard...slijterij.html Maar, aangezien je blijkbaar goed bij de pinken bent, zou je kunnen zeggen hoeveel % dit uitmaakt van de wereldwijde drankenhandel? Prijzen te winnen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk ?? Geen idee
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|