![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta niet bekend om mijn subtiliteit.
Maar laat ons eerst eens bepalen wie een collega is, en wie een medewerknemer. Ik zie de koffiemadam niet als collega, wel als medewerknemer. Hoe bekijkt U het? De hoofdreden voor de betere prestaties is dat 1) uitzendkrachten de basistaken wel op tijd uitvoeren, terwijl sommige vaste werknemers ferm hun kloten schuren. 2) uitzendkrachten geen verkeerde handelingen durven uitvoeren en sneller een supervisor of technieker roepen. Nadeel van het geheel, mijn collega's en ik mogen een pak meer ronddraven, en kunnen problemen dan niet fundamenteel aanpakken.
![]() |
#123 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoiets zou inderdaad een veel betere actie zijn dan deze stakingen die als enige verdienste economische schade hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een staking bij de overheidsbedrijven waarbij normaal betaalde diensten onbetaald uitgevoerd worden gaat weinig opleveren, het minimale verlies wordt toch bijgepast uit de grote pot.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op niet subtiele wijze uiteraard, want als je een recht door zeese bullebak bent, ben je écht goed bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat de overheidsbedrijven betreft: akkoord, maar als signaal naar de overheid toe zou het alleszins beter zijn dan de staking nu. Denk je dat dit ook maar enig nut heeft? Een dagje staken, how, daar gaat de overheid van wakker liggen! Wie raak je nu? Zelfstandigen, ondernemers, werkwilligen... kortom mensen/bedrijven die er HELEMAAL niks mee te maken hebben. Dus wie betaalt deze staking denk je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf dat er een aantal medewerknemers zijn die hun kloten er aan schuren. En ja, ik ben een bullebak. Eentje die zijn werk wel goed wil uitvoeren en geen genade kent voor luie of domme mensen.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahahaha.... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kunnen we ook over U schrijven. Mare, mijn werkuren bij mijn werkgever zijn niet overdag.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 november 2014 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach laat zo. Elkaar onderuit halen is een nationale sport in België.
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De werkenden in de privé (en de bedrijven) betalen deze staking inderdaad , net mijn punt. Een ander soort staking, gericht op overheid(sbedrijven) zou "eerlijker" zijn. Die wordt door de gehele bevolking dan maar betaald (en natuurlijk de werkenden wat meer...); ik zie niet in dat dat nadeliger zou uitkomen. Als signaal naar de overheid toe (en naar het buitenland) zou het daarentegen wel meer doortellen. Natuurlijk is dit allemaal een utopie omdat de vakbonden een dergelijke staking als vandaag zeer genegen zijn. Het is hen absoluut niet te doen om resultaat halen, want ze weten net zo goed dat het totaal niets zal uithalen. Een soort van mars op Brussel (in het weekend bijv) kan toch net zo goed en richt veel minder economische schade aan. Laat dat nu net de bedoeling zijn van de vakbonden, economische schade aanrichten! En wie betaalt die economische schade? Juist ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging daar over de leerlingen...
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() De aandelenkoersen (BEL 20) en bedrijfswinsten stijgen gelijk gek, en werknemers moeten inleveren, langer werken...omdat ze te veel verdienen zogezegd.
Kwatsch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Net als de hele linkervleugel en hun mantra van 'belastingen op rijkdom' stel ik u de vraag, wat is het beste? Een rijke luis die x-procent betaalt en economische activiteit genereert in uw land of geen rijke luis (en dito activiteit) in uw land? Want dat, mijn beste, is de enige realiteit.
Laatst gewijzigd door doremi : 24 november 2014 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |