![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De koning benoemt de kamer van het rekenhof. Citaat:
Citaat:
En wat is nu het verband met jouw insinuaties i.v.m. het rekenhof?
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net voor ik mijn uitgebreide post plaatste (die jij als "razen" bestempelt) laat jij dalibor, héél in het kort, en uiterst beleefd, weten dat het zilverfonds wél een raad van bestuur heeft. Nog korter geeft dalibor toe dat hij dit niet wist. Nochtans heb ik die lijst op dit eigenste forum al meer dan eens gepost. Geldt voor dalibor niet hetzelfde als voor mij, namelijk dat hij eerst moet lezen, én weten, vooraleer iets te schrijven? Je laat je niet van je beste kant kennen, Superstaaf. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een budget. Een opsomming/lijst van middelen en die te gebruiken om doelstellingen te halen.
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe maakt de koning de keuze wie te benoemen?
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik aanvaard je excuses. Intussen nog bewijzen gevonden van mogelijke politieke benoemingen bij de kamer van het rekenhof?
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij lottrekking.
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij er wel hebt, kun je ongetwijfeld voorbeelden geven. In tegendeel, bijna alle kritiek kwam van de typische n-va partijslaafjes omdat het rekenhof enkele commentaren had op de vlaamse begroting van Muyters. Die hadden het ook toen niet gesnapt dat het rekenhof op elke begroting van elk bestuursniveau een aantal inhoudelijke kritieken had. Het lijkt er sterk op dat een partij als n-va gewoon nog niet weet hoe ze met gefundeerde kritiek om moet gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén lijn uitzetten, en die volgen. Dat is haar verdienste. Wat ze echter niet verdient, is daardoor bij het uitschot van het blok neergepoot te worden en de leugens te moeten ondergaan dat zij een blok politiek heeft in de praktijk omgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar sta me toe je een voorbeeld te geven uit mijn praktijk: in mijn gemeente werd tijdens de voorgaande legislatuur een budget altijd als volgt opgemaakt : de ontvangsten werden onderschat en de uitgaven overschat. Bij het opmaken van de rekening bleek er dan altijd een positief resultaat te zijn. De nieuwe meerderheid had aan de vorige begrotingen ook niets en heeft dus veel werk moeten steken in het maken van een nieuwe begroting. Toch zijn er nog lijken uit de kast gevallen, wat met de puinhoop dat de vorige burgemeester achtergelaten heeft onvermijdelijk was en dit vooral door de korte tijdspanne die haar gegund werd om de nieuwe begroting op te stellen. Ik veronderstel dat de huidige nationale regering ook met dergelijke problemen te kampen heeft gehad en nog heeft. Ik heb vandaag de minister van justitie gehoord in het RTBF programma Faire Le Point; hierin verklaarde hij dat de opdracht aan elke minister was om lineair 20 % te besparen. Natuurlijk is dit geen goede manier van werken maar zoals de gemeenten nu verplicht zijn met BBC te werken, zullen de ministers binnen hun begroting ook nog verschuivingen doen van de ene budgetpost naar de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Mag ik er aan toevoegen bij " dit zowel van de politieke tegenstanders als van een aantal medestanders" EN VAN HAAR KIEZERS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Dubbel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit uw programma niet volledig te kunnen realiseren is inherent aan de politiek in ons land. Geen enkele partij heeft dat gekund in de laatste 60 jaar.
Wat dat evenwel te maken heeft met een correcte begroting indienen ontgaat me. Ik heb de indruk dat er hier zijn die denken dat het Rekenhof het begrotingstekort bekritiseren. Dat is het niet. Het Rekenhof stelt dat de genomen en aangekondigde maatregelen niet overeenstemmende cijfers in de begroting. Zaken die ronduit verkeerd zijn berekend, nattevingerwerk, en te optimitische inschattingen van wat bepaalde maatregelen gaan opleveren. En dat is simpelweg knoeiwerk, oppervlakkig gebroddel. Waar in wezen weinig politiek aan is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Dat doe ik ook op tijd en stond.
Hun gebrek aan creativiteit en visie, hun impotentie ivm fiscaliteit storen mij mateloos. Kan je daarmee leven of wil je nog meer? Laatst gewijzigd door Another Jack : 23 november 2014 om 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Ken je het kinderantwoord? Al wat je zegt ben je zelf. |
|
![]() |
![]() |