Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2004, 13:58   #121
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

marijke taffein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Mevrouw, de politie kan U nooit uit Uw woning zetten!
Wanneer U deze woning terug betrekt, en U doet aangifte aan de gemeente. Men komt controleren, en men treft U daar aan, dan zal men U daar inschrijven.
Ik denk dat ge het verschil wel weet tussen een paspoort, en een identiteitskaart!
Het kan toch zo moeilijk niet zijn voor U te bewijzen dat ge op dat adres woont? Wanneer U daar woont! Nog een adere zaak welke voor heel veel mensen onbegrijpelijk zal zijn op dit forum is...............; Wanneer U eigenares bent van de woning, zoals U beweert, dat men U daar kan uit verwijderen met de politie. Een eigenaar uit zijn woning zetten, en hem dan nog ambtshalve uit de gemeente verwijderen??????????????????????
Op uw identiteitskaart zal nog steeds molenstraat vermeld staan, want U heeft NOOIT uw adres laten wijzigen, en U heeft NOOIT klacht neergelegd w<egens de ambyshalve verwijdering!
U heeft alleen alle politieke partijen aangeschreven met Uw open brief aan de burgemeester!
Het wil niet zeggen omdat U geen antwoord heeft gekregen, dat er naar Uw zaak niet is gekeken. En ik ben zo iemand welke mij enigzins in Uw dosier heeft verdiept!
Ik zal verder niet meer met U hierover in discutie gaan.
Maar elke denkende mens op dit forum, zal wel reeds weten met wat hij te maken heeft!
U bent mondig genoeg, om een hele reeks misvattingen te doen doorgaan als UW waarheid.
Wees dan ook mens genoeg, en leg de schuld niet bij een ambtenaar, of de politiek.
En neen, ik ben geen ambtenaar!
IK LIEG NIET

ik heb er geen belang bij

en discutie is weer verkeerd geschreven het is discussie

ik hoef niet te reageren op die schrapping ik ben ook nog niet verwittigd van die schrapping en kan pas in beroep gaan als ik officieel op de hoogte ben gesteld --- trouwens de hele toestand is gebeurd zonder 1 schrijven ---- de post wordt doorgestuurd dus --- waar lag het probleem---wie zoekt die vind lol---ik loop niet rond met een zak over mijn hoofd

ik ben zelf ook kandidaat geweest van de verkiezingen voor uw partij

mijn identiteitskaart bewijst waar ik woon als de politie mij tegenhoudt en mij naar huis wil brengen kan dat maar ik kan daar niet blijven ik ben veel te bang---en een paspoort heb ik nodig omdat ik wil naar het buitenland reizen --en ja ik weet wat het verschil is anders had ik nu hier niet gezeten maar daar ---

er is maar 1 waarheid en dat is de waarheid --- als ge die verteld kunt ge nooit verstrikt raken in leugens --

en ik hoop dat er veel denkende mensen zijn op dit forum dat zou helpen ---met uw oordelen kan ik weinig beginnen ---

ik citeer uw zin

---Wanneer u eigenares bent van de woning, zoals U beweert, dat men U daar kan uit verwijderen met de politie. Een eigenaar uit zijn woning zetten, en hem dan nog ambtshalve uit de gemeente verwijderen??????????????????????

wat zit daar achter ?????dat vraag ik me af of wie zit daar achter???

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 2 oktober 2004 om 14:05.
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 14:15   #122
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein
IK LIEG NIET

ik heb er geen belang bij

en discutie is weer verkeerd geschreven het is discussie

ik hoef niet te reageren op die schrapping ik ben ook nog niet verwittigd van die schrapping en kan pas in beroep gaan als ik officieel op de hoogte ben gesteld --- trouwens de hele toestand is gebeurd zonder 1 schrijven ---- de post wordt doorgestuurd dus --- waar lag het probleem---wie zoekt die vind lol---ik loop niet rond met een zak over mijn hoofd

Hoe kan men U verwittigen als men niet weet waar U woont?!

ik ben zelf ook kandidaat geweest van de verkiezingen voor uw partij

mijn identiteitskaart bewijst waar ik woon als de politie mij tegenhoudt en mij naar huis wil brengen kan dat maar ik kan daar niet blijven ik ben veel te bang---
Uw identiteitskaar vermeld inderdaad nog steeds molenstraat, aangezien U ambtshalve geschrapt ben. Dit wil zeggen dat U verhuist ben zonder opgave va een nieuw adres!

er is maar 1 waarheid en dat is de waarheid --- als ge die verteld kunt ge nooit verstrikt raken in leugens --

Denk daar maar eens over na!
en een paspoort heb ik nodig omdat ik wil naar het buitenland reizen --en ja ik weet wat het verschil is anders had ik nu hier niet gezeten maar daar ---

Een paspoort kan U alleen maar krijgen in de gemeente waar u staat ingeschreven. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, voor iemand die de spellin volledig beheerst!

en ik hoop dat er veel denkende mensen zijn op dit forum dat zou helpen ---met uw oordelen kan ik weinig beginnen ---

Daar heeft U inderdaad gelijk in! Maar met Uw verhaal kunnen we U ook niet verder helpen! U weet alles zoveel beter!

ik citeer uw zin

---Wanneer u eigenares bent van de woning, zoals U beweert, dat men U daar kan uit verwijderen met de politie. Een eigenaar uit zijn woning zetten, en hem dan nog ambtshalve uit de gemeente verwijderen??????????????????????

wat zit daar achter ?????dat vraag ik me af of wie zit daar achter???

Of wie is hier een verhaaltje aan het vertellen!

Laatst gewijzigd door fernand : 2 oktober 2004 om 14:21.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 14:24   #123
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

En ik ben zo iemand welke mij enigzins in Uw dosier heeft verdiept!

kunt ge het dan nog eens doen en een beetje dieper dan vindt ge misschien de antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 14:40   #124
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

ik kan geen verhuis opgeven ik ben niet verhuisd -hoe kan ik een nieuw adres opgeven als ik dat nog niet heb ????---nog niet ----ik verblijf bij vrienden

ge kunt me verwittigen zelfs met een aangetekende brief de post komt bij mij terecht ---- dat is niet moeilijk

en ik sta nog altijd ingeschreven in ertvelde op mijn identiteitskaart ---dus is ertvelde verantwoordelijk voor het afleveren van mijn paspoort wat ze beloofden voooooooooor de ambtelijke schrapping --- dat papier is geldig en niet de schrapping vlug erna en dan weigeren

en de laatste opmerking in het zwart na ---wat zit hier achter--- is van u en niet in het rood ---u probeert mensen te doen geloven dat ik dat schreef --- wie neemt er een loopje met de waarheid

er is maar 1 waarheid en dat is de waarheid --- als ge die verteld kunt ge nooit verstrikt raken in leugens -- daar hoef ik niet over na te denken dat is mijn lijfspreuk ---ik zal nooit verstrikt geraken in leugens --- dat is de gemakkelijkste manier om je recht te halen

gij zijt degene die overal een loopje mee neemt in plaats van u een keer goed te verdiepen in de dingen

het gaat hier over een ambtelijke schrapping --- en over niets anders --- niet over autos of dat ge me kent -- gottekes da kan ook moeilijk ertvelde is ocharme maar een broekzak groot ---- dus als ge oplossingen hebt graag voor al de rest verwijs ik u naar de dader ---- of naar de eerder geciteerde personen --- of ga uw beklag bij de kranten doen daar doet ge me een groot plezier mee

marijke

ps spelling is met een g op het einde

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 2 oktober 2004 om 14:42.
Oud 2 oktober 2004, 14:48   #125
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik heb heel dat geschrijf rustig gelezen en ben tot volgende theorie gekomen :

Iemand heeft met slechte bedoelingen het gemeentepersoneel laten vaststellen dat U niet meer woont op Uw adres, wat een schrapping veroorzaakte. Dit kan volgens mij gewoon door U ongedaan gemaakt worden door naar de gemeente te gaan en te vertellen dat U Uw adres slechts tijdelijk verliet en de intentie heeft om daar terug te gaan wonen en de gemeente zal Umoeten inschrijven, zodat U een paspoort kunt aanvragen.

De historie met de vaststellingen of men inderdaad woont waar men zegt te wonen is een wet met een bepaalde bedoeling, waar men in Uw geval eigenlijk
misbruik van maakt. Men "kent " U blijkbaar en koestert bepaalde vooroordelen.

Ik heb altijd al gevonden dat als er een deur gesloten wordt er ergens anders
een open gaat & als Uw enig probleem het geraken aan een paspoort is,
is dit zeker op te lossen.

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 2 oktober 2004 om 15:04.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 15:08   #126
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Iemand heeft met slechte bedoelingen het gemeentepersoneel laten vaststellen dat U niet meer woont op Uw adres, wat een schrapping veroorzaakte. Dit kan volgens mij gewoon door U ongedaan gemaakt worden door naar de gemeente te gaan en te vertellen dat U Uw adres slechts tijdelijk verliet en de intentie heeft om daar terug te gaan wonen en de gemeente zal U
über andre sich erheben,
macht den grössten Künstler klein.

uit : Der Schauspieldirektor KV 486 Wolfgang Amadeus Mozart
Libretto : Johann Gottlieb Stephanie der Jüngere

ik zou dan wel eens willen weten wie die persoon is --- voorlopig kan ik geen ticket bekostigen om dit te doen en wanneer ik er terug ga wonen hangt af van mijn gevoel van onveiligheid ---ik ben nog steeds doodsbang

heb ik dat al niet voldoende gedaan door te reageren op deze hele schrapping --- trouwens zelfs als ik terug kom zal het nog een hele tijd duren voor ik daadwerkelijk in de woning kan ----ik heb de foto s hier van de schade en de lijst die bij de politie ligt van wat is aangericht is enorm --- of kunt u verklaren hoe een moeder de eerste tandjes het eerste schoentje en de geliefde teddybeer van haar kind achterlaat samen met al zijn boeken---en zijn fiets --- maar wel een betonmolen haagschaar wasmachine tuinameublement meenam en ook nog tijd vond om al de fotos van mijn man en mijn kinderen in de tuin te verbranden ---- de zetels te vernielen ---en het bed te besmeuren --- die tandjes zouden me meer waard zijn geweest dan al de rest want dat kan men niet vervangen en reinier s teddybeer staat op mijn website samen met een gedicht ---niet alleen ik had hulp nodig ook hij ---mr mark taets is zijn voogd geweest maar spijtig genoeg is de voogdij afgeschaft ---

zijn moeder heeft hem laten stelen bij haar zus en dan mijn zoon beschuldigd de aanstichter te zijn ---gelukkig is dat uitgekomen --mijn kinderen zijn geen heiligen maar er moeten geen valse beschuldigingen worden geuit --- er is inderdaad iets aan de hand ----die vrouw moet eindelijk gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen

ik zou dan wel eens willen weten wie die persoon is --- voorlopig kan ik geen ticket bekostigen om dit te doen en wanneer ik er terug ga wonen hangt af van mijn gevoel van onveiligheid ---ik ben nog steeds doodsbang---- als ik niet had van plan geweest het huis te behouden als woning had ik het verkocht ---- die poging van haar is gelukkig verijdeld --- ze had een hypotheek genomen op mijn huis maar de rechtbank oordeelde dat dit niet kon aangezien ze geen eigenaar was en heeft verloren ---anders was ik mijn huis ook nog kwijtgespeeld ---

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 2 oktober 2004 om 15:21.
Oud 2 oktober 2004, 15:28   #127
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping

Iemand heeft met slechte bedoelingen het gemeentepersoneel laten vaststellen dat U niet meer woont op Uw adres, wat een schrapping veroorzaakte. Dit kan volgens mij gewoon door U ongedaan gemaakt worden door naar de gemeente te gaan en te vertellen dat U Uw adres slechts tijdelijk verliet en de intentie heeft om daar terug te gaan wonen en de gemeente zal Umoeten inschrijven, zodat U een paspoort kunt aanvragen.

De historie met de vaststellingen of men inderdaad woont waar men zegt te wonen is een wet met een bepaalde bedoeling, waar men in Uw geval eigenlijk
misbruik van maakt. Men "kent " U blijkbaar en koestert bepaalde vooroordelen.

Ik heb altijd al gevonden dat als er een deur gesloten wordt er ergens anders
een open gaat & als Uw enig probleem het geraken aan een paspoort is,
is dit zeker op te lossen.
De oplossing ligt geheel bij haar!
Maar ja, ze is zo slim he!
Ze kent zelfs de spelling!
Wanneer men eigenaar is van de woning kan NIEUMANDn ook niet met slechte bedoelingen zeggen dat men er niet meer woont!
De eigenaar van de woning geeft door dat de huurder daar niet meer woont!
Dan komt de politie een vaststelling doen.
Wanneer de dame in een vluchthuis was geplaatst door de politie, wel dan zou ze nooit uitgeschreven kunnen worden door het schepencollege. Want het is het schepencollege welke bij de gerechtelijke diensten moet nazien of ze niet is geinterneerd, of gevangen is gezet!
Wanneer men gevangen zit kan men niet ambtelijk schrappen.
En nu stop ik er mee, mad dame mag voor mij het laatste woord hebben. En neen, het is geen spelfout deze keer!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 16:55   #128
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De oplossing ligt geheel bij haar!
Maar ja, ze is zo slim he!
Ze kent zelfs de spelling!
Wanneer men eigenaar is van de woning kan NIEUMANDn ook niet met slechte bedoelingen zeggen dat men er niet meer woont!
De eigenaar van de woning geeft door dat de huurder daar niet meer woont!
Dan komt de politie een vaststelling doen.
Wanneer de dame in een vluchthuis was geplaatst door de politie, wel dan zou ze nooit uitgeschreven kunnen worden door het schepencollege. Want het is het schepencollege welke bij de gerechtelijke diensten moet nazien of ze niet is geinterneerd, of gevangen is gezet!
Wanneer men gevangen zit kan men niet ambtelijk schrappen.
En nu stop ik er mee, mad dame mag voor mij het laatste woord hebben. En neen, het is geen spelfout deze keer!
Oud 2 oktober 2004, 17:07   #129
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

ik ben de eigenaar van de woning en mijn kinderen zijn mede eigenaar alsmede het kind van de dader ---- ik heb vruchtgebruik tot aan mijn dood en ik heb zeker niet aan de gemeente gevraagd vaststellingen te doen--- de hele ramzwam van die fernand is gewoon een uitdagen en een proberen verdraaien van een toestand die niet had mogen gebeuren --- ik zit bij vrienden ok maar ik had net zo goed ergensanders kunnen zijn op het moment van de vaststellingen wat de schrapping nog altijd niet goedpraat -- en zeggen dat ik mad ben omdat ik voor mijn rechten opkom is wel helemaal te gek voor woorden --- of is iedereen gek die voor zijn rechten vecht ---en vooraleer een discussie aan te gaan in naam van een gemeente omdat men toevallig een zeteltje heeft bemachtigd als gemeentraadslid is helemaal te gek ---- of doe er wat aan ---- en ik zit niet gevangen en ook niet in een vluchthuis want dat was te duur--- ik ben opgevangen door hele goede vrienden ---of is dat tegenwoordig ookj al verboden

marijke
Oud 2 oktober 2004, 17:28   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Een ambtelijke schrapping gebeurt nooit op initiatief van de gemeente zelf, mijn beste, maar slechts wanneer iemand bij de politie of het gemeentebestuur meldde dat u niet langer op het door u opgegeven domicilie verbleef. Nadat de politie hieromtrent de nodige vaststellingen heeft gedaan, KAN het gemeentebestuur niet anders dan u ambtelijk schrappen. De schuld van uw problemen bij de gemeentelijke diensten leggen, is dus niet correct. U heeft zelf de oplossing van uw administratief probleem in de hand.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2004, 18:39   #131
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

hoe kun je verblijven in een woning waar alles weggehaald of vernield is --- of denkt u dat ikk mijn kleren die er nog waren bij elkaar geraapt heb zomaar ---- de woning ligt er nog net zo bij als ze werd achtergelaten ----en niet door mij ----en dan naar de politie gaaan en laten vaststellen dat ik er niet meer ben ---als de gemeente niet verantwoordelijk is en weet wie dan moeten zij het maar oplossen ---ik heb hier geen schuld aan --- als de gemeente misleidt werd dan is het haar taak om het weer recht te trekken ---

ik heb gereageerd zie navolgende brief van juni zo n 4 maand geleden -- iedereen weet dat ik niet akkoord ga ---

From : Johan Meermans <[email protected]>
Sent : Friday, June 11, 2004 9:08 AM
To : [email protected]
Subject : Betr.: evergem weigert mijn inschrijving ----

| | | post belgi... | Inbox

Geachte mevrouw Taffein,

Ik heb uw klacht zorgvuldig doorgenomen.

Ik kan als Vlaams ombudsman enkel klachten over de diensten van het
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap onderzoeken; helaas kan ik dan ook
niet bemiddelen in deze zaak.

In verband met de weigering van de gemeente Evergem om u opnieuw in te
schrijven in het bevolkingsregister, denk ik dat de federale ombudsman
bevoegd is om een onderzoek in te stellen. Ik heb daarom uw e-mail naar
hem doorgestuurd, met het verzoek u rechtstreeks te antwoorden. Ter
informatie vindt u hierna zijn contactgegevens:
Federale Ombudsdienst
Hertogstraat 43
1000 Brussel
tel. 02-289 27 27
fax 02-289 27 28
[email protected]

Mocht u in de toekomst een klacht hebben waarvoor de Vlaamse
Ombudsdienst wel bevoegd is, dan zullen wij graag voor u bemiddelen.

Met vriendelijke groeten,

Namens Bernard Hubeau
Vlaams ombudsman

tot nog toe zonder resultaat we zijn intussen oktober

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 2 oktober 2004 om 18:41.
Oud 2 oktober 2004, 18:49   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Het gemeentebestuur kan u alleen daar domiciliëren waar u kennelijk regelmatig verblijft. Als u niet kan of wil verblijven op dat adres, dan mag u ook niet van het gemeentebestuur verwachten dat ze u er wèl domiciliëren. Dan is het aan u om een andere woning te vinden en u daar te laten domiciliëren. Als u niet over voldoende inkomsten beschikt om een andere woning te huren, kan u zich aanmelden bij het OCMW. Zij kunnen u om te beginnen al een huurwaarborg voorschieten en u eventueel zelfs nog verder op weg helpen om zich te vestigen. Belangrijker nog is dat zij u zullen helpen om u in regel te stellen met alle administratieve formaliteiten. Nogmaals: u heeft de oplossing van uw probleem volledig zelf in handen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 oktober 2004, 19:00   #133
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard antwoord van de gemeentelijke ocmw op die vraag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het gemeentebestuur kan u alleen daar domiciliëren waar u kennelijk regelmatig verblijft. Als u niet kan of wil verblijven op dat adres, dan mag u ook niet van het gemeentebestuur verwachten dat ze u er wèl domiciliëren. Dan is het aan u om een andere woning te vinden en u daar te laten domiciliëren. Als u niet over voldoende inkomsten beschikt om een andere woning te huren, kan u zich aanmelden bij het OCMW. Zij kunnen u om te beginnen al een huurwaarborg voorschieten en u eventueel zelfs nog verder op weg helpen om zich te vestigen. Belangrijker nog is dat zij u zullen helpen om u in regel te stellen met alle administratieve formaliteiten. Nogmaals: u heeft de oplossing van uw probleem volledig zelf in handen.
zoals ik al zei van het kastje naar de muur deze brief is van juni 2004---of ben ik verkeerd in het interpreteren van het begrip onderkomen ---terwijl ze dat daarna weer onder tafel veegt --- ik denk dat ik duidelijk genoeg ben in mijn uitleg over de hele toestand ----blijkbaar heeft u nog nooit in evergem gewoond dit is typisch--- stuur ze maar rond ze worden het wel beu zo zijn er al veel mensen naar gent uitgeweken omdat het ocmw daar anders werkt of naar zelzate of eeklo ---- ik ben geen gevangene van mijn huis ik heb het recht te reizen en naar mijn land van herkomst terug te keren dat is een recht dat de belgische grondwet garandeert of verwachten ze van iedereen die op reis gaat dat die een tentje mee terug brengen voor als ze bij terugkomst geschrapt zijn en door een overstroming brand of iets anders niet in hun woning kunnen verblijven --- veel mensen gaan in dat geval bij familie of vrienden logeren net als ik ----

[font=Arial][size=2]Concreet voor uw situatie: u ontvangt nog steeds uw pensioen, hebt dus een inkomen waardoor u in de mogelijkheid bent over een eigen onderkomen te beschikken[/size][/font]
[font=Arial][size=2]anderzijds bent u eigenaar van de woning in de Molenstraat en hebt u een eigen onderkomen.
[font=Arial][size=2]In zeer uitzonderlijke gevallen is er nog de mogelijkheid om bij het OCMW een referentie- adres te nemen, hier zijn de voorwaarden onder andere:[/size][/font]
[font=Arial][size=2]*geen of onvoldoende middelen hebben om in eigen onderkomen te voorzien[/size][/font]
[font=Arial][size=2]*referentieadres kan alleen bij het OCMW van de gemeente waar de aanvrager gewoonlijk verblijft.[/size][/font]
[/size][/font][font=Arial][size=2]Dus komt u volgens mij niet in aanmerking voor een referentieadres en zeker niet op onze gemeente gezien uw gewoonlijk verblijf niet op onze gemeente is.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]In de hoop u hiermee van dienst te zijn, verblijf ik,[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Met vriendelijke groeten,[/size][/font]

[font=Arial][size=2][font=Arial Narrow][size=2]Anniek De Clercq[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]maatschappelijk assistente[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]sociale dienst[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]OCMW Evergem[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]tel: 09/358.77.81[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]fax: 09/357.74.31[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]email:[email protected][/size][/font]

[font=Arial] uw gewoonlijk verblijf niet op onze gemeente is????? [/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]ik woon in evergem sinds 1979[/font]
[/size][/font]

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 2 oktober 2004 om 19:18.
Oud 2 oktober 2004, 19:42   #134
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals ik al zei van het kastje naar de muur deze brief is van juni 2004---of ben ik verkeerd in het interpreteren van het begrip onderkomen ---terwijl ze dat daarna weer onder tafel veegt --- ik denk dat ik duidelijk genoeg ben in mijn uitleg over de hele toestand ----blijkbaar heeft u nog nooit in evergem gewoond dit is typisch--- stuur ze maar rond ze worden het wel beu zo zijn er al veel mensen naar gent uitgeweken omdat het ocmw daar anders werkt of naar zelzate of eeklo ---- ik ben geen gevangene van mijn huis ik heb het recht te reizen en naar mijn land van herkomst terug te keren dat is een recht dat de belgische grondwet garandeert of verwachten ze van iedereen die op reis gaat dat die een tentje mee terug brengen voor als ze bij terugkomst geschrapt zijn en door een overstroming brand of iets anders niet in hun woning kunnen verblijven --- veel mensen gaan in dat geval bij familie of vrienden logeren net als ik ----

[font=Arial][size=2]Concreet voor uw situatie: u ontvangt nog steeds uw pensioen, hebt dus een inkomen waardoor u in de mogelijkheid bent over een eigen onderkomen te beschikken[/size][/font]
[font=Arial][size=2]anderzijds bent u eigenaar van de woning in de Molenstraat en hebt u een eigen onderkomen.
[font=Arial][size=2]In zeer uitzonderlijke gevallen is er nog de mogelijkheid om bij het OCMW een referentie- adres te nemen, hier zijn de voorwaarden onder andere:[/size][/font]
[font=Arial][size=2]*geen of onvoldoende middelen hebben om in eigen onderkomen te voorzien[/size][/font]
[font=Arial][size=2]*referentieadres kan alleen bij het OCMW van de gemeente waar de aanvrager gewoonlijk verblijft.[/size][/font]
[/size][/font][font=Arial][size=2]Dus komt u volgens mij niet in aanmerking voor een referentieadres en zeker niet op onze gemeente gezien uw gewoonlijk verblijf niet op onze gemeente is.[/size][/font]

[font=Arial][size=2]In de hoop u hiermee van dienst te zijn, verblijf ik,[/size][/font]

[font=Arial][size=2]Met vriendelijke groeten,[/size][/font]

[font=Arial][size=2][font=Arial Narrow][size=2]Anniek De Clercq[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]maatschappelijk assistente[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]sociale dienst[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]OCMW Evergem[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]tel: 09/358.77.81[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]fax: 09/357.74.31[/size][/font]
[font=Arial Narrow][size=2]email:[email protected][/size][/font]

[font=Arial]uw gewoonlijk verblijf niet op onze gemeente is????? [/font]

[font=Arial]ik woon in evergem sinds 1979[/font]
[/size][/font]
Een hele hoop misverstanden en verkeerde interpretaties, inderdaad...

Uw woonplaats (burgerrechtelijke term) is niet noodzakelijk hetzelfde als uw domicilie (term uit het gerechtelijk recht) en is niet noodzakelijk hetzelfde als uw verblijfplaats. U kan gedomicilieerd zijn in de Molenstraat in Evergem en toch uw "gewoonlijke verblijfplaats" (is de plaats op het grondgebied waar u vertoeft op meer dan toevallige wijze, ook al heeft u niet de bedoeling op die plaats uw rechten en plichten uit te oefenen) elders hebben. De wet van 2 april 1965 (wet betreffende het ten laste nemen van de steun verleend door de OCMW's) is daar zeer duidelijk in en wordt daar overigens in bijgetreden door de Raad van State. Ofwel wendt u zich dus tot het OCMW van de gemeente waar u gewoonlijk verblijft, ofwel wendt u zich tot de diensten van de gemeente Evergem om zich opnieuw te laten inschrijven in de Molenstraat. U moet er dan natuurlijk ook effectief gaan wonen.

Citaat:
Oud 2 oktober 2004, 20:16   #135
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb nu toch de indruk dat er hier spelletjes gespeeld worden
1° Men kan aan de hand van een uittreksel van het kadaster bewijzen van wie een onroerend goed is.
2° Niemand schrijft voor dat men voltijds op zijn/haar wettig domicilie moet verblijven,
het verwonderd me dan ook dat alle officiële en officieuze instanties van de gemeente in kwestie met stelligheid de geldigheid van de claim als zou de persoon in kwestie zijn </haar domlicilie op die plaats hebben halstarrig ontkennen.
3° Mevrouw geeft hier aan dat alles wat ze nodig heeft slechts een paspoort is,
in dat geval kan ze zich in eender welke gemeente inschrijven om aan een paspoort te
bekomen (dus waarom niet in haar gemeente, waar ze een huis heeft wat ze via het kadaster kan bewijzen ?) Wat is die flauwe zever van die ombudsmannen - kunnen wij
belgische staatsburgers zomaar van ons recht op een domicilie beroofd worden omdat we op deze domicilie niet permanent aanwezig zijn ? Moeten we niet gaan werken ? Mogen we niet op verlof gaan ?

Konklusie : hier is iets aan de hand "waarover men niet spreekt"
Oud 2 oktober 2004, 20:19   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nu toch de indruk dat er hier spelletjes gespeeld worden
1° Men kan aan de hand van een uittreksel van het kadaster bewijzen van wie een onroerend goed is.
2° Niemand schrijft voor dat men voltijds op zijn/haar wettig domicilie moet verblijven,
het verwonderd me dan ook dat alle officiële en officieuze instanties van de gemeente in kwestie met stelligheid de geldigheid van de claim als zou de persoon in kwestie zijn </haar domlicilie op die plaats hebben halstarrig ontkennen.
3° Mevrouw geeft hier aan dat alles wat ze nodig heeft slechts een paspoort is,
in dat geval kan ze zich in eender welke gemeente inschrijven om aan een paspoort te
bekomen (dus waarom niet in haar gemeente, waar ze een huis heeft wat ze via het kadaster kan bewijzen ?) Wat is die flauwe zever van die ombudsmannen - kunnen wij
belgische staatsburgers zomaar van ons recht op een domicilie beroofd worden omdat we op deze domicilie niet permanent aanwezig zijn ? Moeten we niet gaan werken ? Mogen we niet op verlof gaan ?

Konklusie : hier is iets aan de hand "waarover men niet spreekt"
Natuurlijk kan ze zich in de gemeente inschrijven waar ze haar woning heeft, in casu de gemeente Evergem, maar dan moet ze er ook daadwerkelijk verblijven. De politie komt daaromtrent de nodige vaststellingen doen. Alleen WIL mevrouw zich daar niet vestigen, maar eist ze wel dat de gemeente Evergem haar domicilieert op een plaats waar ze klaarblijkelijk niet verblijft en dat KAN nu eenmaal niet.

Citaat:
Oud 2 oktober 2004, 20:29   #137
marijke taffein
Provinciaal Statenlid

Standaard

en daar gaan we weer
ik zit bij vrienden kan niet in de woning want die werd echt grondig vernield en leeggeroofd maar kan me daat ook niet inschrijven dus blijft er mijn woning over waar ik tijdelijk niet ben amaj dat is hier echt moeilijk uit te leggen en ja ik wil vaneigens een paspoort of denken de mensen nu echt dat ik daar ga zitten wachten van s morgens vroeg tot s avonds laat op de politie die komt vaststellen of ik er ben --en niet in de supermarkt of in een camping in de ardennen en op mijn dood --- ik wil nog van het leven genieten en niet uitgelegd worden wanneer ik in mijn huis moet zijn---- ik ben 54 geen 14 meer--- en als ik op reis ga moet ik dan terugkomen voor die drie maanden om zijn --- hoe doen de mensen in spanje dat om in regel te blijven --- belgie is aan het muggenziften

Laatst gewijzigd door marijke taffein : 2 oktober 2004 om 20:31. Reden: muggen ziften
Oud 2 oktober 2004, 20:33   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en daar gaan we weer
ik zit bij vrienden kan niet in de woning want die werd echt grondig vernield en leeggeroofd maar kan me daat ook niet inschrijven dus blijft er mijn woning over waar ik tijdelijk niet ben amaj dat is hier echt moeilijk uit te leggen en ja ik wil vaneigens een paspoort of denken de mensen nu echt dat ik daar ga zitten wachten van s morgens vroeg tot s avonds laat op de politie die komt vaststellen of ik er ben --en niet in de supermarkt of in een camping in de ardennen en op mijn dood --- ik wil nog van het leven genieten en niet uitgelegd worden wanneer ik in mijn huis moet zijn---- ik ben 54 geen 14 meer--- en als ik op reis ga moet ik dan terugkomen voor die drie maanden om zijn --- hoe doen de mensen in spanje dat om in regel te blijven --- belgie is aan het muggenziften
Onzin! Als u uw rechten wil opeisen, moet u ook bereid zijn aan uw plichten te voldoen. Als u van de gemeente Evergem administratieve formaliteiten wil eisen, moet u zich ook maar inschrijven in de gemeente. Als dat niet kan op het adres van uw eigendom, dan moet het maar ergens anders. De wet zegt dat de gemeentelijke diensten u niet kunnen domiciliëren op een adres waar u niet verblijft. Zo simpel is dat.

Citaat:
Oud 2 oktober 2004, 20:34   #139
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Dit is ambtelijke kommaneukerij en slechte wil. Iemand's huis kan na een of andere calamiteit best tijdelijk onbewoonbaar zijn = dat is geen reden om iemand uit de bevolkingsregisters te schrappen. Mevrouw stelt zelf dat haar huis tijdelijk onbewoonbaar is en dat kan de plaatselijke politie ook vaststellen - dat ze samenkomen met voor mijn part een expert & dan is heel die zever onmiddelijk gedaan.

Maar ik heb de indruk dat we het hele verhaal niet te lezen krijgen. Men spreekt oa. over het vruchtgebruik van het huis & dat is helemaal iets anders dan het volle eigendom. Zou het kunnen dat die mevrouw daar verjaagd wordt zodat haar vruchtgebruik komt te vervallen zodat de eigenaar over het huis zou kunnen beschikken ? Het huis onbewoonbaar maken en die mevrouw dan laten schrappen zou dan wel een mooi systeem zijn om een eigendom "vrij" te krijgen...
Oud 2 oktober 2004, 20:45   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is ambtelijke kommaneukerij en slechte wil. Iemand's huis kan na een of andere calamiteit best tijdelijk onbewoonbaar zijn = dat is geen reden om iemand uit de bevolkingsregisters te schrappen. Mevrouw stelt zelf dat haar huis tijdelijk onbewoonbaar is en dat kan de plaatselijke politie ook vaststellen - dat ze samenkomen met voor mijn part een expert & dan is heel die zever onmiddelijk gedaan.
Nee, dat is geen ambtelijke kommaneukerij, dat is eenvoudig de wet toepassen, zoals het hoort. Je wil toch niet suggereren dat de ambtenaren van Evergem de wet maar naast zich neer moeten leggen om mevrouw een pleziertje te doen? Mevrouw is overigens niet ambtelijk geschrapt omwille van een of andere calamiteit, maar omwille van het feit dat ze tenminste drie maanden niet aanwezig was op het adres waar ze gedomicilieerd was. Maar het gaat niet eens om dat huis, het gaat om het feit dat mevrouw niet verblijft op het grondgebied van Evergem en blijkbaar ook niet de intentie heeft om dat te doen. Op basis waarvan moet men haar dan inschrijven in de bevolkingsregisters? Dat ze zich verdorie een woning zoekt en zich laat inschrijven (in om het even welke gemeente) en haar probleem is opgelost.

Citaat:
Maar ik heb de indruk dat we het hele verhaal niet te lezen krijgen. Men spreekt oa. over het vruchtgebruik van het huis & dat is helemaal iets anders dan het volle eigendom. Zou het kunnen dat die mevrouw daar verjaagd wordt zodat haar vruchtgebruik komt te vervallen zodat de eigenaar over het huis zou kunnen beschikken ? Het huis onbewoonbaar maken en die mevrouw dan laten schrappen zou dan wel een mooi systeem zijn om een eigendom "vrij" te krijgen...
Ik heb inderdaad ook de indruk dat we niet het hele verhaal krijgen. Er is overigens een andere kant aan elk verhaal, nietwaar? Er is in ieder geval geen enkele reden om de gemeente Evergem door het slijk te halen, want het is niet de taak van de gemeente op de private besognes van mevrouw op te lossen. Zij zijn gebonden door voorschriften waar ze niet omheen kunnen. Een ervan is dat men aan mevrouw geen identiteitskaart of geen reispas kan afleveren als ze niet in de gemeente gedomicilieerd is.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be