![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa telt 51 landen.
In totaal hebben er 16 ooit de vermogensbelasting ingevoerd. Van die 16 hebben er 9 de maatregel teruggeschroefd. Méér dan de helft dus van de landen die de regel hebben ingevoerd zijn er op teruggekomen. 7 landen die volharden in de boosheid op 51 = één op zeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gipsy
er bestaan al tientallen vermogensbelastingen en vermogenswinstbelastingen ze noemen gewoon anders: - roerende voorheffing - onroerende voorheffing op kadastraal inkomen - schenkingsrechten - erfenisrechten - dividend In feite heeft de topelite , de 0.1% rijke, een dividend uitkering die dubbel belast wordt en een pak optieplannen die onbelast worden, en aandelen meerwaarde die onbelast worden. Da tis het enige die mis is.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 januari 2015 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de koop toe zijn alle bovenste posten die u opnoemt, voor iemand kapitaalkrachtig, gemakkelijk te ontwijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, en dat is de essentie van de vermogensbelasting, wat brengt dat bij aan de economie... als je met moeite 1miljard ophaalt op 140miljard dieje nodig hebt en dat je gaat beweren dat daarmee de lasten op arbeid gaan verlagen is gewoon platte demagogie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een succesvolle onderneming die haar medewerkers niet waardeert is natuurlijk ook vrij zeldzaam, dat is geen toeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is het totale plaatje dat telt. Belgie telt al een hele resem belastingen op vermogen. Maar hoe kan Zwitserland een correcte belasting op vermogen innen, als het bankgeheim daar heilig is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Mijn belastingaangifte doe ik on-line, en dat duurt maar een uurtje of zo in mijn geval. Wat de vermogenbelasting betreft is er veel dat de overheid gewoon weet, en dat al ingevuld is. Bijvoorbeeld mijn huis, en hoeveel het waard is. Dat wordt automatisch uit het kadaster gehaald. Voor de rest moet ik inderdaad gewoon het zelf aangeven, en zou ik in principe inderdaad gewoon kunnen zwijgen. Zwitsers zijn echter eerlijke lui. Ik suggereerde om een deel van mijn aandelen op een Belgische rekening te zetten, en niet aan te geven en mijn (Zwitserse) echtgenote ging al direct door het lint... Wat overigens in Zwitserland wel gedaan wordt is dat al aan de bron belast wordt. Op alle interesten, dividenen etc. wordt 35% door de bank ingehouden, en aan de belastingdienst doorgestort. Ik kan dit op mijn belastinaangifte aangeven, en dat wordt dan met de rest van mijn aangifte verrekend (het is met andere woorden belasting die ik vooraf betaald heb) maar dan moet ik ik alles wel netjes aangeven. Zwitserland doet dat overigens ook voor buitenlandse rekeninghouders, en de banken storten in dit geval het geld door naar het land waar de betreffende persoon woont. Dat veel Grieken hun geld in Griekenland weggehaald hebben en naar Zwitserland gebracht hebben heeft er juist voor gezorgd dat de Griekse overheid meer inkomsten kreeg...
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 5 januari 2015 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Dividend kun je niet ontwijken - Aankoop verkooptaksen kun je niet ontwijken, tenzij je echt wel alles in een vennootschap offshore beheert. - Roerende voorheffing kun je niet ontwijken, tenzij je echt gewoonweg een vennootschap in het buitenland runt. - Onroerende voorheffing kun je niet ontwijken Het is echt wel zo dat al het geld dat je verdient in belgie en spendeert in Belgie op een of andere manier belast wordt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed voorheb zijn er kantons die geen vermogensbelasting innen. Bovendien kan je als buitenlander die in Zwitserland resideert deals sluiten met de plaatselijke belasting overheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() De federale staat heft echter ook belastingen. En die "belastingdeals" zorgen er voor dat rijken tenminste nog fiks belasting betalen (gemiddeld 200000 fr per jaar). Op een slinkse manier je belastbaar inkomen tot nul reduceren in terzelfertijd een luxeleventje leiden, dat lukt in Zwitserland niet.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 januari 2015 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie dit artikel gelezen heeft, weet dat heel deze discutie op een sisser gaat uitdraaien.
Het is de massa die geld opbrengt, niet die enkele rijkaards. http://www.demorgen.be/opinie/de-pra...zien-a2171714/
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Omdat de armste 20% Belgen slechts 0,17% van al het vermogen bezitten en de rijkste 20% meer dan 60% van al het vermogen in België.
![]() Omdat de lasten op arbeid radicaal hoog zijn met 58,8% en slechts 9,4% uit vermogen. ![]()
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
20% lijkt natuurlijk weinig, maar dat zijn toch al gauw 2,2 miljoen mensen. Oftewel, elk 226 000 Euro binnen dit segment. Vind je dat zo overdreven? En dat de 'gewenste' verdeling. Ieder 75 000 Euro. Na 1 jaar is iedereen straatarm.
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de problemen ontstaan wanneer de 10% rijkste 60% van het vermogen vervelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |