![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mannen kunnen ook thuis blijven en pampers verversen....geen probleem.Vrouwen kunnen dan maar gaan werken als dakwerker ,politieagente ,militair,Brandweervrouw,garagist,lasser,kraanvrou w,spoorlegger,slager,asfalteerder,duiker en nog veel andere beroepen gaan uitoefenen.....dat mag ook geen probleem zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar ontstaat een NIEUWE vorm van ongelijkheid . Uit eigen ervaring ; Er worden zo veel mogelijk vrouwen aangenomen bij INFRABEL . Er zijn functies waar ze "hun mannetje" staan , maar op het terrein zie ik er niet veel . Ik zie ze wel in zware beroepen bij NMBS , een treinbegeleidster verdient respect . Die werkt dus niet voor infrabel . Ik heb nog nooit een vrouwelijke spoorarbeider gezien ( en ik heb er al 2000 gezien) . Ook bij de lassers ,asfalteerders , enz zijn ze niet vertegenwoordigd . De nieuwe vorm van ongelijkheid bestaat erin dat een oudere werknemer een softe job kreeg . Nu er echter een jonge poppemie die de job krijgt . Wat doe je dan met de ervaren 50 plusser ? In de Frankrijkstraat (Brussel-zuid ) kan je lunchen tegen schappelijke prijzen . Spijtig dat die service enkel maar bereikbaar is voor een kleine groep . De mensen die het spoor doen werken kunnen DAAR niet gaan eten . Die |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen match. Of denk je dat oud fordarbeiders, dokwerkers, etc....opeens verpleegster, verkoopster, leerkracht of psychologe gaan worden. Vergeet ook niet dat de man op de arbeidsmarkt 1 probleem heeft: ze zijn vaker lager geschoold dan vrouwen. Sucks, maar ik vrees dat de toekomst op de arbeidsmarkt aan de vrouwen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=n8WhT9BwpRs ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij een serieuse café ruzie met geblokte hooligans zie ik nog niet direct hoe vrouwelijke agentjes die kerels in de boeien gaan kunnen slaan ? ![]() Zonder macho te willen overkomen vraag ik me nog steeds af waarom de beste koks nog altijd mannen zijn ? Ik vraag me nog steeds af waarom de beste kappers nog steeds mannen zijn net als de grootste modeontwerpers ? Je zou toch verwachten dat vrouwen in die domeinen prominent zouden aanwezig zijn ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 januari 2015 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kokkin van het kasteel behoorde tot de lagere bedienden, net zoals de kamenier (kapper), de kleding voor dames werd (en wordt nog steeds) weldegelijk door naaisters (lagere bedienden) uitgevoerd. De ontwerpen werden door diezelfde naaisters (modistes) gemaakt. Wat wel raar is, is dat sommige hoogstaande mannelijke beroepen ook weer hun status kwijtgeraken als het aantal vrouwen toeneemt: neem de huisarts, nu volledig vervrouwelijkt. Dit geeft wel eens stof tot nadenken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk: er zijn nog steeds dakwerkers en dergelijke nodig, alleen evolueren we steeds meer naar een kenniseconomie waarin opleiding en diploma belangrijker worden, en veel mannen denken geen diploma nodig te hebben. Ik merk nu al in bepaalde beroepen (leerkracht bvb) dat je als gediplomeerde man sneller een job krijgt als een vrouw met dezelfde kwalificaties omdat scholen graag streven naar toch een evenwicht in het lerarenkorps. Vaak zitten ze nu al snel met 60-70 % vrouwen. Alleen dat diploma halen is voor jongens blijkbaar toch moeilijker.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon vast dat vrouwen zich beter weten te positioneren op de arbeidsmarkt dan mannen. Ze zijn sneller geneigd om te gaan studeren, en doen dat ook beter (minder uitval) waardoor er nu meer meisjes een masterdiploma halen dan jongens. Wat resulteert in hogere salarissen en betere werkomstandigheden. ALLE vrouwen waar ik mee op de middelbare school heb gezeten, die hebben doorgestudeerd (vaak tot master-na-master of doctoraat) verdienen meer als hun man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en de mannelijke leerkrachten gebruiken die verlofperiodes om lange reizen te maken neem ik aan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() want mannen kunnen niet zorgen voor kinderen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() na WOI ? als de restaurants begonnen te draaien? Toen Coco Chanel begon? (hé kijk, dat is een vrouw).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 januari 2015 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Denk dat het een non issue is, want als vader wil je ook bij je kinderen kunnen zijn. De generatie waarvoor mannen = werken, vrouwen = kinderen zorgen, is ondertussen op pensioen/op pensioen aan het gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar bij veel tweeverdieners worden de gezins- en kinderentaken verdeeld naargelang de bekwaamheden. Hoe langer hoe meer, gelukkig maar. Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 januari 2015 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |