Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2015, 17:42   #121
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik kom heel veel in Borgerhout en uiteraard in de rest van Antwerpen.
Ik weet wat ik schrijf of je het leuk vindt of niet.
U moet in de politiek gaan, daar weten ze nu ook pas dat er problemen zijn ....
Die soldaten staan niet in Borgerhout ... get real. In wat we het joods kwartier noemen woont een mix van veel blanke Vlamingen, joden, wat Marokkanen (maar niet veel) en meer en meer Ost-Europeanen. Al kan ik u natuurlijk nooit tegenhouden van een belegen grap te maken, zelf zonder feitelijke grond.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 18:42   #122
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die soldaten staan niet in Borgerhout ... get real. In wat we het joods kwartier noemen woont een mix van veel blanke Vlamingen, joden, wat Marokkanen (maar niet veel) en meer en meer Ost-Europeanen. Al kan ik u natuurlijk nooit tegenhouden van een belegen grap te maken, zelf zonder feitelijke grond.
Al halen die para's in de praktijk niets uit en maakt dat geen enkel verschil, toch is aan het eind van de dag de wever de winnaar van dat spelletje.

De inzet van militairen is geen gegeven van antwerpen, die staan in meerdere steden. Maar rond antwerpen is men een politiek spelletje gaan spelen. Tacticus De Wever heeft dat goed begrepen, en met dank het cadeautje willen aanvaarden dat de CD&V zo dom was om hem toe te werpen.

Persoonlijk ben ik er tegen, al zie ik ook wel in dat dit als tijdelijke maatregel zeker zijn verdiensten heeft.
Maar veiligheid is in onze steden een politionele bevoegdheid.

Ik moet er van braken dat flikken in hun commissariaat blijven zitten, blijkbaar wel nog van hun oversten tijd en toelating krijgen om hun onnozele flitsrondes te gaan doen en de obligate blaascontrole's (2 van de belangrijkste objectieven waarop de zonechef zijn eigen evaluatie krijgt) maar dat ze te licht bevonden zijn voor bescherming van burgers. Dat kan gewoon niet.

Het is schandalig, wat vandaag in de pers stond. Dat er een daling van de geregistreerde misdrijven is in probleembuurten in brussel, louter omdat de flikken er geen vaststellingen meer doen.
Flikken betalen om binnen te blijven zitten voor de stoof met een jupiler en dan maar para's in de straten ?

Ook de discussie over de kern van de zaak : willen wij militairen in de straat, is nu zinloos en een verloren gevecht. Opa en Oma vinden dat fantastisch, zelfs al beseffen ze niet dat die er niet staan om hun buurt te beveiligen maar wel het jodenkwartier of sommige straten in brussel in de buurt van het Poelaert plein.

De tsjeven zijn zo dom geweest om hier met hun onnozele spelletje te willen tegen in gaan en krijgen nu de lap tegen hun kop. Ze verdienen hem, wegens grote domheid.

Veel belangrijker is om op termijn (zo kort mogelijk) wat veranderingen in de keuzes aan basistaken van de politie in te voeren. Zodat ze hun echte job kunnen, mogen maar ook MOETEN doen. En niet hun tijd verdoen met verkapte belastingcontroleur spelen voor niet betaalde autotaks, onzin over gsm'en achter het stuur of drukte verkopen wegens een snoodaard die geen parkeerticket heeft gekocht. Zulk werk is goed voor mensen uit een beschutte werkplaats of gemeenschapswachten.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 2 februari 2015 om 18:43.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:39   #123
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Al halen die para's in de praktijk niets uit en maakt dat geen enkel verschil,
Toch wel.
Ze blijken een 'verhoogd onveiligheidsgevoel' teweeg te brengen bij terroristen en linksen met een slecht geweten.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:41   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Toch wel.
Ze blijken een 'verhoogd onveiligheidsgevoel' teweeg te brengen bij terroristen en linksen met een slecht geweten.
+ Ze verdienen, net als politiemannen, een premie te krijgen voor hun "extra" werk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 12:42   #125
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ Ze verdienen, net als politiemannen, een premie te krijgen voor hun "extra" werk.
Uiteraard.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be