Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2015, 12:18   #121
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iedereen content! (alvast de Europeanen en de joden).
Als ik dit forum bekijk, komt het antisemitisme in Europa toch van meer dan dan alleen maar de arabieren.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 12:30   #122
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet vergeten dat het huidige Israel een onontgonnen moerassig gebied was. Joden hebben het bewerkt, en dan komen natuurlijk de arabieren uit alle hoeken en gaten gekropen om te vertellen dat het "hun" grondgebied is.

Moesten de joden een middel vinden om de Sinai te irrigeren en vruchtbaar te maken, dan zouden ineens alle "palestijnen" gaan beweren dat ze daar al duizenden jaren woonden.

In feite zouden de joden Israel gewoon terug moeten herstellen in de originele staat en dan met z'n allen naar Europa komen, als uitwisseling voor alle moslims die hier wonen en die dan naar "hun" geliefde Palestina mogen emigreren.

Iedereen content! (alvast de Europeanen en de joden).
2!

Ze mogen 't zelfs laten in de staat zoals 't nù is, in geen tijd zal 't terug desolate woestenij en ruines zijn, èn er kan gewoon verder gegaan worden met mekaar uitmoorden, net als overal ter wereld waar mohamedanen de plak zwaaien of 'n zeker percentage aanwezig is.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 12:51   #123
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Als ik dit forum bekijk, komt het antisemitisme in Europa toch van meer dan dan alleen maar de arabieren.
Hierin moet ik U gelijk geven. Decennialange anti-Israel propaganda werpt zijn vruchten af;
Ik herinner me de oorlog van 1967, waarbij de toenmalige BRT nochtans helemaal anders piepte. Maar toen zat gerenommeerde anti-semiet Lucas Catherine (Vereertbrugghen) niet in de redactie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 14:20   #124
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Nee, dat hebben ze niet.

Israel lag braak gedurende bijna 2000 jaar, op een anderhalve arabier en een paardekop na:
Wie probeer je voor de gek te houden? De jodenstaat is 2000 jaar geleden gevallen. Een reconstructie anno 1950, nog niet eens door een profeet van God, kan daar enkel een heel slap afkooksel van zijn. Wat Israel eens was en wat het nu is, zijn 2 totaal verschillende landen.
En het land Israel lag helemaal niet braak na diens val. Er woonden joden, christenen en vooral moslims.

Citaat:
Voor het geval je het nog niet door had, de meeste joden wonen weer in Israel.
En de meesten zullen wegtrekken als de jodenstaat wordt opgeheven.

Citaat:
Tja, dat probeert jouw veronderstelde god nou al 70 jaar, maar anderhalf miljard moslims zijn maar niet in staat om een paar miljoen joden te verdrijven.

Dat geeft toch wel aan hoe impotent jouw god is.
Blasfemie ook nog. Er is toch maar één God? En jij zal zien en ik zal zien wie impotent is: misschien is het wel de jood na Jezus.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 maart 2015 om 14:21.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 14:21   #125
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Omdat het een verzinsel is van een kinderverkrachtende valse profeet.
Jij komt nog niet eens aan de enkels van profeet Mohamed vzmh. Maar ik zie nog geen reden van u om de Koran te verwerpen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 05:45   #126
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Jij komt nog niet eens aan de enkels van profeet Mohamed vzmh. Maar ik zie nog geen reden van u om de Koran te verwerpen.
Bs'd

Jij hebt geen moeite met kinderverkrachtende "profeten"?

Welke reden zou er zijn om het niet te verwerpen?

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 20 maart 2015 om 05:46.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 05:58   #127
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie probeer je voor de gek te houden? De jodenstaat is 2000 jaar geleden gevallen. Een reconstructie anno 1950, nog niet eens door een profeet van God, kan daar enkel een heel slap afkooksel van zijn. Wat Israel eens was en wat het nu is, zijn 2 totaal verschillende landen.
En het land Israel lag helemaal niet braak na diens val. Er woonden joden, christenen en vooral moslims.
Bs'd

Het land was op een enkeling na zo goed als verlaten.

Citaat:
En de meesten zullen wegtrekken als de jodenstaat wordt opgeheven.
Dat zie ik nog niet gebeuren, het opheffen van Israel.

Citaat:
Blasfemie ook nog. Er is toch maar één God?
Ja, er is er maar één, maar sommigen verzinnen er niet-bestaande bij.

Net zoals sommigen achter profeten aanlopen die geen profeten zijn.

Citaat:
En jij zal zien en ik zal zien wie impotent is: misschien is het wel de jood na Jezus.
Waarom zijn anderhalfmiljard moslims dan niet in staat om een handjevol joden te verdrijven, maar bijten ze keer op keer op keer in het stof tegen de joden?

"U zult uw vijanden achtervolgen en zij zullen door het zwaard vóór u neervallen. 8 Vijf van u zullen er honderd achtervolgen, en honderd van u zullen er tienduizend achtervolgen. Uw vijanden zullen door het zwaard vóór u neervallen.'
Lev 26

Zoals je ziet heeft de Torah gelijk, en de moslims zijn de incompetenten.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 20 maart 2015 om 05:59.
Oud 20 maart 2015, 07:42   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik wil niet vergeleken worden met die fictieve kinderverkrachter, woestijnrover, slavendrijver en geitenneuker.

De Wahabimietjes, zijn meest getrouwe volgelingen naar eigen beweren, gaan het graf van deze fictieve profeet vernielen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 maart 2015 om 07:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 12:17   #129
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het GRONDGEBIED van het huidige Jordanie is voor een deel (min cis-jordanie) gelijk aan het grondgebied van Palestina.

Ik heb het kaartje gepost. Probeer het nu ook eens te begrijpen.

Het is niet omdat men de naam van de streek verandert dat de bewoners veranderen. De helft van de Jordaniers ZIJN de Palestijnen.

(zo ook de vader van Nasr Ramsi : Jordaniers, maar vroeger dus Palestijn).

Toen we hier behoorden tot Oostenrijk-hongarije waren de mensen die op het huidige Vlaamse grondgebied woonden, ook West- of Oost-Vlamingen. Maar officieel zouden ze dus wel een oostenrijkse nationaliteit en dito paspoort hebben gehad.

Het probleem wordt gewoonweg gekoesterd door de moslims. Eenmaal "palestijn" voor eeuwig en alle nazaten "palestijn". Alleen bestaat Palestina gewoonweg niet meer, net zomin als de Verenigde Nederlanden nog bestaan. Blijkbaar is er een moslimgen dat verhindert dat men rekening houdt met de huidige realiteit.

Hoe noem jij trouwens of die arabische (lees: moslim)partijen die een derde plaats behaalden in Israel (ho kijk, ze hebben stemrecht!) Israeliers of..... Palestijnen?

Zijn de inwoners in het Duitstalige Gewest Duitsers? of Belgen?

Zijn de miljoenen uit Pakistan verjaagde hindoes die ook al 70 jaar in India leven, nu "gevluchte Pakistanen" met recht op ondersteuning door de UN? of zijn die mensen opgenomen in de Indische maatschappij, net zoals de gevluchte/verjaagde joden uit de arabische landen opgenomen zijn in de Israelische maatschappij (neen, zij hebben ook geen vluchtelingenstatus). Enkel de "Palestijnen" worden niet opgenomen in de omliggende arabische landen maar worden afzonderlijk in die arabische landen afgezonderd in kampen en behouden overerfelijk de vluchtelingenstatus (dat zijn dan de NAZATEN van de arabieren die uit israel gevlucht zijn op aanraden van hun arabische buurlanden). (Degenen die gebleven zijn en nog steeds in Israel wonen hebben het hoogste welvaartsniveau van al hun moslimbroeders uit de regio! - Jordanië werd daarentegen volledig Judenfrei gemacht, net zoals Pakistan volledig hindoe-frei werd gemaakt. In India zelf leven net zoals in Israel nog steeds moslims.

Rinkelt het belletje nog steeds niet?).
Jij snapt simpelweg niet hoe naties ontstaan. Staten creëren naties en niet andersom en het gevoel een natie te zijn heeft de overhand. Er is geen moment geweest dat de Jordaniërs en de Palestijnen zich allebei als Palestijnen hebben beschouwd wat volkomen logisch is aangezien ze slechts 3 jaar gezamenlijk in het oorspronkelijke Britse mandaatgebied Palestina hebben gewoond. Naties kunnen zich trouwens wel degelijk als een ander volk gaan beschouwen. De Duitstalige inwoners van de Oost-kantons worden ook wel de laatste Belgen van België genoemd, omdat een overweldigde meerderheid van hen wil dat de Oost-kantons onderdeel blijven van België. Ze voelen zich ook beslist geen Duitsers. (Duitstalige) Oostenrijkers beschouwden zich een paar decennia lang als Duitsers; nu nog geen 10 procent van de Oostenrijkers.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 20:11   #130
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In het Oud Testament is het duidelijk, dat zal je zelf ook weten.
In de Koran staat het ook, zo heeft bovenvermelde Jordaanse korangeleerde gezegd.
En wat ons Nieuw Testament betreft: De christelijke visie op het jodendom wordt in belangrijke mate bepaald door de gegevens die de jood en apostel Paulus daarover aandraagt in zijn brief aan de gemeente van Rome, de zogenoemde Romeinenbrief. Deze brief is een van de belangrijkste brieven in het Nieuwe Testament. De christelijke visie op het jodendom wordt vooral daardoor bepaald. In Romeinen 11 gaat Paulus nader in op de plaats van het Joodse volk in het heden en in de toekomst. Dit hoofdstuk begint met een vraag: Heeft God zijn volk (de Joden) verstoten? Antwoord: Dat zij verre, nee dus! Vervolgens geeft Paulus uitvoerig aan wat de toekomst van het joodse volk zal zijn. Voor christenen, die het Nieuwe Testament aanvaarden als het woord van God, liggen hier gezaghebbende gedachten over het joodse volk.

Verder is er ook de belangwekkende uitspraak van Jezus die zich erover beklaagt dat Jeruzalem (de toenmalige hoofdstad van de Joden en daarmee symbool voor het Joodse volk) zich niet tot hem heeft willen keren en dat zij daarom tot aan zijn wederkomst aan zichzelf zal zijn overgelaten. Daarnaast merkt de apostel op dat door hun verwerping (van Messias, uit onkunde), verzoening tot de wereld kwam en vraagt hij zich af hoe heerlijk hun aanneming van Messias zal zijn in de toekomst.
Waar in de Bijbel staat dat ''Israël aan de joden behoort''? Graag een duidelijk citaat.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2015, 20:43   #131
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever? Het gaat me niet om de joden die in het Midden-Oosten zijn ontstaan of woonden maar uit Europa en van diverse, andere plaatsen op de wereld ernaar toe zijn getrokken.

Het enige probleem dat Europa met haar joden had was afgunst. Door deze lage emotie hebben ze hen hier weggejaagd en uitgemoord. Van mij, als moslim, mogen joden gerust in het Midden-Oosten wonen allen niet zoals nu.
Ik heb geen zin om heel deze draad, die ik nu pas opmerk, door te lopen en mogelijk werd de vraag dus al gesteld, maar:

Hadden de Arabische landen dan niet beter hun joden gehouden ipv ze naar Israël te verjagen, na de stichting van het land?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2015, 18:34   #132
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar in de Bijbel staat dat ''Israël aan de joden behoort''? Graag een duidelijk citaat.
Bs'd

1 De HEERE nu zei tegen Abram: * Gaat u uit uw land, uit uw familiekring en uit het huis van uw vader, naar het land dat Ik u wijzen zal.

2 Ik zal u tot een groot volk maken, u zegenen en uw naam groot maken; en u zult tot een zegen zijn.

3 Ik zal zegenen wie u zegenen, * en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.

4 Toen ging Abram op weg, zoals de HEERE tot hem gesproken had, en Lot ging met hem mee. Abram was vijfenzeventig jaar oud, toen hij uit Haran vertrok.

5 * Abram nu nam Sarai, zijn vrouw, en Lot, de zoon van zijn broer, en al hun bezittingen die ze verworven hadden, en de mensen die zij in Haran verkregen hadden; en zij gingen weg om naar het land Kanaän te gaan; en zij kwamen in het land Kanaän.

6 En Abram trok door dat land heen tot aan de heilige plaats bij Sichem, tot de eik van More. * De Kanaänieten woonden toen in dat land.

7 Toen verscheen de HEERE aan Abram en zei: Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven."
Gen 12

"18 Op die dag sloot de HEERE een verbond met Abram, en zei: * Aan uw nageslacht heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af tot aan de grote rivier, de rivier de Eufraat:"
Gen 15

"16 Zo nam Jozua heel dit land in: het Bergland en heel het Zuiderland, heel het land Gosen, het Laagland, de Vlakte en het Bergland van Israël met zijn laagland;

17 van het Kale Gebergte af, dat oploopt naar Seïr, tot Baäl-Gad toe, in het dal van de Libanon, onder aan de berg Hermon. Ook al hun koningen nam hij gevangen en hij versloeg hen en doodde hen.

18 Vele dagen voerde Jozua strijd tegen al deze koningen.

19 Er was geen stad die vrede sloot met de Israëlieten, behalve de Hevieten, inwoners van Gibeon. Alles namen zij door strijd in.

20 Want het kwam van de HEERE dat Hij hun harten zo verhardde dat zij Israël met strijd tegemoet trokken. Het was opdat Jozua hen met de ban zou slaan en er voor hen geen genade zou zijn, maar opdat hij hen weg zou vagen, zoals de HEERE aan Mozes geboden had.

21 In die tijd kwam Jozua en roeide de Enakieten uit, van het bergland, van Hebron, van Debir, van Anab en van het hele Bergland van Juda, en van het hele Bergland van Israël. Jozua sloeg hen met hun steden met de ban.

22 Er bleef niemand van de Enakieten over in het land van de Israëlieten. Alleen in Gaza, Gath en Asdod zijn er overgebleven.

23 Zo nam Jozua heel dat land in, overeenkomstig alles wat de HEERE tegen Mozes gezegd had. Jozua gaf het aan Israël in erfelijk bezit, volgens hun afdelingen wat hun stammen betreft. En het land rustte van de strijd."
Joz 11
Oud 22 maart 2015, 10:13   #133
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Oh! Zijn de ZioNazi's U ook opgevallen?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 10:25   #134
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik wil niet vergeleken worden met die fictieve kinderverkrachter, woestijnrover, slavendrijver en geitenneuker.

De Wahabimietjes, zijn meest getrouwe volgelingen naar eigen beweren, gaan het graf van deze fictieve profeet vernielen.
Volgens sommige MO-geleerden zijn deze Wahabimietjes BS en moet er wat ondernomen worden. Wel, de actie is pas begonnen... Het gaat er nog op los stuiven, in die niet zo eindeloze zandbak.

En uiteraard blijft het daar niet bij...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 11:14   #135
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De HEERE nu zei tegen Abram: * Gaat u uit uw land, uit uw familiekring en uit het huis van uw vader, naar het land dat Ik u wijzen zal.
En naar waar heeft de heere gewezen? En hebben we dat ergens op papier? Nog een geluk dat hij niet naar Vlaanderen heeft gewezen of we zaten hier schoon in de miserie met een paar miljoen met de Heilige Schrift zwaaiende kolonisten.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 11:18   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Nee, wij zitten met 'n paar miljoen met de koran zwaaiende religiote kolonisten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 11:21   #137
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, wij zitten met 'n paar miljoen met de koran zwaaiende religiote kolonisten.
Obsessies en hoe ze in elk topic uit te leven ...
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:34   #138
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

1 De HEERE nu zei tegen Abram: * Gaat u uit uw land, uit uw familiekring en uit het huis van uw vader, naar het land dat Ik u wijzen zal.

2 Ik zal u tot een groot volk maken, u zegenen en uw naam groot maken; en u zult tot een zegen zijn.

3 Ik zal zegenen wie u zegenen, * en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.

4 Toen ging Abram op weg, zoals de HEERE tot hem gesproken had, en Lot ging met hem mee. Abram was vijfenzeventig jaar oud, toen hij uit Haran vertrok.

5 * Abram nu nam Sarai, zijn vrouw, en Lot, de zoon van zijn broer, en al hun bezittingen die ze verworven hadden, en de mensen die zij in Haran verkregen hadden; en zij gingen weg om naar het land Kanaän te gaan; en zij kwamen in het land Kanaän.

6 En Abram trok door dat land heen tot aan de heilige plaats bij Sichem, tot de eik van More. * De Kanaänieten woonden toen in dat land.

7 Toen verscheen de HEERE aan Abram en zei: Aan uw nageslacht zal Ik dit land geven."
Gen 12

"18 Op die dag sloot de HEERE een verbond met Abram, en zei: * Aan uw nageslacht heb Ik dit land gegeven, van de rivier van Egypte af tot aan de grote rivier, de rivier de Eufraat:"
Gen 15

"16 Zo nam Jozua heel dit land in: het Bergland en heel het Zuiderland, heel het land Gosen, het Laagland, de Vlakte en het Bergland van Israël met zijn laagland;

17 van het Kale Gebergte af, dat oploopt naar Seïr, tot Baäl-Gad toe, in het dal van de Libanon, onder aan de berg Hermon. Ook al hun koningen nam hij gevangen en hij versloeg hen en doodde hen.

18 Vele dagen voerde Jozua strijd tegen al deze koningen.

19 Er was geen stad die vrede sloot met de Israëlieten, behalve de Hevieten, inwoners van Gibeon. Alles namen zij door strijd in.

20 Want het kwam van de HEERE dat Hij hun harten zo verhardde dat zij Israël met strijd tegemoet trokken. Het was opdat Jozua hen met de ban zou slaan en er voor hen geen genade zou zijn, maar opdat hij hen weg zou vagen, zoals de HEERE aan Mozes geboden had.

21 In die tijd kwam Jozua en roeide de Enakieten uit, van het bergland, van Hebron, van Debir, van Anab en van het hele Bergland van Juda, en van het hele Bergland van Israël. Jozua sloeg hen met hun steden met de ban.

22 Er bleef niemand van de Enakieten over in het land van de Israëlieten. Alleen in Gaza, Gath en Asdod zijn er overgebleven.

23 Zo nam Jozua heel dat land in, overeenkomstig alles wat de HEERE tegen Mozes gezegd had. Jozua gaf het aan Israël in erfelijk bezit, volgens hun afdelingen wat hun stammen betreft. En het land rustte van de strijd."
Joz 11
Daar wordt in het NT duidelijk op terug gekomen, en het volgende mee bedoeld

Citaat:
3 Och, domme Galaten, door wie bent u tot die waandenkbeelden gekomen? Ik heb u toch zo'n duidelijk beeld gegeven van Jezus Christus, Die aan het kruis gestorven is.

2 Zeg eens: Heeft God u de Heilige Geest gegeven omdat u de wet hebt gehoorzaamd of omdat u het goede nieuws van Jezus Christus hebt gehoord èn geloofd?

3 Bent u nu zo dom? U bent christen geworden door het werk van de Heilige Geest, moet u nu met de wet eindigen?

4 Is wat u hebt geleden dan voor niets geweest? Was dat maar zo.

5 Geeft God u Zijn Geest en laat Hij wonderen onder u gebeuren omdat u zo goed doet wat de wet zegt? Of omdat u gelooft wat wij u over Jezus Christus hebben verteld?

6 Kijk eens naar Abraham: Hij geloofde God en daarom was het goed tussen God en hem.

7 De echte kinderen van Abraham zijn dus de mensen die, net als hij, op God vertrouwen.

8 In de Boeken is voorzegd dat niet-Joodse volken op God zouden vertrouwen, waardoor het tussen God en hen in orde zou komen. Lang geleden zei God tegen Abraham: "U zult voor alle volken een zegen zijn." (A) Dat was goed nieuws!

9 Ieder die net als Abraham op God vertrouwt, zal net zo worden gezegend als hij.

10 Maar ieder die probeert het met God in orde te maken door de wet te houden, valt onder de vloek van God. Want er staat in de Boeken: "Wie niet precies doet wat er in de wet staat, is vervloekt." (B)

11 Daaruit blijkt duidelijk dat niemand het ooit met God in orde kan maken door de wet te houden. In de Boeken staat immers ook: "Alleen door op Hem te vertrouwen, komt het tussen God en u in orde." (C)

12 Bij het houden van de wet is het geen kwestie van geloven, maar van doen. "Wie de wet houdt, zal daardoor leven", staat er geschreven. (D)

13 Christus heeft ons vrijgekocht van de vloek die de wet over ons bracht, door voor ons die vloek op Zich te nemen. Er staat immers: "Wie aan een paal is opgehangen, is vervloekt." (E)

14 Gods bedoeling is duidelijk. Nu kan Hij door Christus Jezus de andere volken de zegen geven, die Hij ook aan Abraham had beloofd; en nu kunnen wij de Heilige Geest ontvangen door in God te geloven.

15 Broeders, ik neem maar eens een voorbeeld uit het dagelijkse leven. Als twee mensen een overeenkomst sluiten en die bekrachtigen, kan niemand daar iets aan veranderen of toevoegen.

16 Wel, God deed Abraham en zijn Kind een belofte. Er staat niet in de Boeken dat die belofte aan Abrahams 'kinderen' werd gedaan, want dan zou die voor alle Joden gelden. Nee, er staat 'Kind' en daarmee wordt Christus bedoeld.

17 Ik wil eigenlijk dit zeggen: Als God met Abraham een onverbrekelijke overeenkomst heeft gesloten, kan een wet die er pas 430 jaar later bijkwam, die overeenkomst niet ongedaan maken. De belofte die God heeft gedaan, blijft gelden.

18 Als wij gered konden worden door een wet te gehoorzamen, is het duidelijk dat dat een andere manier is om met God in het reine te komen dan Abraham deed. Want hij was een vriend van God omdat hij eenvoudig geloofde in Gods beloften.

19 Waarom moest de wet er dan komen? Die is gekomen om duidelijk te maken dat er zonde is. De wet zou alleen maar gelden zolang de Messias er nog niet was, die God beloofd had. God heeft de wet door engelen aan Mozes gegeven voor het Joodse volk.

20 Maar toen Hij Zijn belofte aan Abraham gaf, deed Hij dat zonder tussenpersoon.

21 Zijn Gods wet en Gods beloften dan met elkaar in tegenspraak? Nee, natuurlijk niet. Als wij het door een wet te houden met God in orde konden maken, zou Hij ons niet een andere weg hebben gegeven om uit de greep van de zonde vrij te komen.

22 Want volgens de Boeken zitten alle mensen in de macht van de zonde. De enige manier om aan de macht van de zonde te ontkomen is: op Jezus Christus te vertrouwen.

23 Tot de komst van Christus werden wij door de wet bewaakt. Wij leefden bij wijze van spreken onder het strenge toezicht van de wet, zolang wij nog niet wisten dat wij op Jezus Christus mochten vertrouwen.

24 Laat ik het anders zeggen: De wet was onze leermeester tot Christus kwam; Christus zou ons leren dat wij alleen maar recht voor God zouden staan door in Hem te geloven.

25 Maar nu wij in Christus geloven, heeft die leermeester (de wet) niets meer over ons te zeggen.

26 Door het geloof in Christus Jezus bent u allemaal kinderen van God geworden.

27 Door de doop in Christus bent u één met Hem geworden; u bent als het ware omhuld door Hem.

28 Er kan nu geen sprake meer zijn van Jood of niet-Jood, van slaaf of vrij man, van man of vrouw; want in Christus Jezus zijn wij één geworden.

29 Als u een deel van Christus bent, bent u ook kinderen van Abraham en dan is wat God hem beloofde, ook voor u.
Er staat dus zeer expliciet dat de belofte aan Abraham geldt voor zij die Jezus als hun redder aanvaarden, zij zijn degenen die erfgenaam zijn. En dat zijn dus duidelijk niet de joden, die Christus niet als messias aanvaarden.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:36   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

"djeezes!"

Dat is dus goed voor een gratis appartement in Haifa neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 maart 2015 om 14:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 16:45   #140
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Daar wordt in het NT duidelijk op terug gekomen, en het volgende mee bedoeld

Er staat dus zeer expliciet dat de belofte aan Abraham geldt voor zij die Jezus als hun redder aanvaarden, zij zijn degenen die erfgenaam zijn. En dat zijn dus duidelijk niet de joden, die Christus niet als messias aanvaarden.
Bs'd

En dat is dus heel duidelijk alleen volgens het NT.

Het NT wat net als de koran een verzameling leugens is.

Voor de fijnere details waarom het NT gekkigheid is en tot afgodendienst leidt, zie hier:

htttp://bergZion.notlong.com
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be