Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2015, 19:54   #101
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik wist niet dat de Torah "alle boeken" waren,
Heb ik nergens geschreven, je moet leren lezen.

Citaat:
en ook niet dat dat een erkende bron is van internationaal recht.
Nu ja, ik weet zo weinig, misschien kan jij mij dat eens grondig uitleggen?
Heb ik ook nergens gezegd.
Oud 18 maart 2015, 19:55   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Daar heeft Bad Attila regelmatig serieuze problemen mee.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 19:58   #103
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar in de Bijbel staat dat?
In het Oud Testament is het duidelijk, dat zal je zelf ook weten.
In de Koran staat het ook, zo heeft bovenvermelde Jordaanse korangeleerde gezegd.
En wat ons Nieuw Testament betreft: De christelijke visie op het jodendom wordt in belangrijke mate bepaald door de gegevens die de jood en apostel Paulus daarover aandraagt in zijn brief aan de gemeente van Rome, de zogenoemde Romeinenbrief. Deze brief is een van de belangrijkste brieven in het Nieuwe Testament. De christelijke visie op het jodendom wordt vooral daardoor bepaald. In Romeinen 11 gaat Paulus nader in op de plaats van het Joodse volk in het heden en in de toekomst. Dit hoofdstuk begint met een vraag: Heeft God zijn volk (de Joden) verstoten? Antwoord: Dat zij verre, nee dus! Vervolgens geeft Paulus uitvoerig aan wat de toekomst van het joodse volk zal zijn. Voor christenen, die het Nieuwe Testament aanvaarden als het woord van God, liggen hier gezaghebbende gedachten over het joodse volk.

Verder is er ook de belangwekkende uitspraak van Jezus die zich erover beklaagt dat Jeruzalem (de toenmalige hoofdstad van de Joden en daarmee symbool voor het Joodse volk) zich niet tot hem heeft willen keren en dat zij daarom tot aan zijn wederkomst aan zichzelf zal zijn overgelaten. Daarnaast merkt de apostel op dat door hun verwerping (van Messias, uit onkunde), verzoening tot de wereld kwam en vraagt hij zich af hoe heerlijk hun aanneming van Messias zal zijn in de toekomst.
Oud 18 maart 2015, 20:02   #104
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wat hem onderscheidt van IS is dat zijn ambities binenlands en regionaal zijn, niet internationaal.

Dat men hem liever kwijt was, tot daar aan toe. Maar niet dmv steun aan Al Qaeda-tak Nusra. Al Qaeda viseert regelrecht de hele wereld. 9/11, remember? IS is een overtreffende trap erger.

De 'realpolitik' die Israel hier bedrijf is een cynische vorm van dat inderdaad gruwelijke conflict welbewust te laten aanslepen, en de vrije baan te laten aan de koppensnellers.
Ik ben het met je eens dat Al Qaeda geen alternatief mag zijn, maar mijn punt is en blijft dat Assad geen haar beter is. Hij mag dan nog regionaler zijn, de gruwel die hij daar laat zien is onaanvaardbaar en geen haar beter dan die van de koppensnellers van ISIS.
Oud 18 maart 2015, 21:32   #105
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Correctie: van het oorspronkelijke Britse mandaatgebied Palestina van 1919 tot 1922, toen de Palestijnse en Jordaanse natie nog moesten worden geboren. Jouw hele redenatie klopt voor geen kant. Straks ga je nog beweren dat Walen Nederlanders zijn.
Bs'd

???????????????????

Mijn redenatie klopt volledig. Jordanië is gevorm door de engelsen, op het mandaatgebied Palestina.

De arabieren hebben dus 80% van Palestina gekregen, ondanks dat het voorbestemd was voor een joods tehuis.

Wat begrijp je daar niet aan?

Citaat:
Geen slimme opmerking: niet alleen heb ik het bijbehorende papierwerk,ook ben ik mede afgestudeerd op een artikel over het Israëlisch-Palestijns conflict.

Daarmee is dan maar weer bewezen dat het feit dat je er op afgestudeerd bent niet betekent dat je er ook iets van snapt.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 21:35   #106
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
In het Oud Testament is het duidelijk, dat zal je zelf ook weten.
In de Koran staat het ook, zo heeft bovenvermelde Jordaanse korangeleerde gezegd.
En wat ons Nieuw Testament betreft: De christelijke visie op het jodendom wordt in belangrijke mate bepaald door de gegevens die de jood en apostel Paulus daarover aandraagt in zijn brief aan de gemeente van Rome, de zogenoemde Romeinenbrief. Deze brief is een van de belangrijkste brieven in het Nieuwe Testament. De christelijke visie op het jodendom wordt vooral daardoor bepaald. In Romeinen 11 gaat Paulus nader in op de plaats van het Joodse volk in het heden en in de toekomst. Dit hoofdstuk begint met een vraag: Heeft God zijn volk (de Joden) verstoten? Antwoord: Dat zij verre, nee dus! Vervolgens geeft Paulus uitvoerig aan wat de toekomst van het joodse volk zal zijn. Voor christenen, die het Nieuwe Testament aanvaarden als het woord van God, liggen hier gezaghebbende gedachten over het joodse volk.
Bs'd

Dus: De moslims volgen Mohammed, de christenen volgen Paulus, en de joden volgen de enig ware God J-H-W-H die ÉÉN is.

Citaat:
Verder is er ook de belangwekkende uitspraak van Jezus die zich erover beklaagt dat Jeruzalem (de toenmalige hoofdstad van de Joden en daarmee symbool voor het Joodse volk) zich niet tot hem heeft willen keren en dat zij daarom tot aan zijn wederkomst aan zichzelf zal zijn overgelaten. Daarnaast merkt de apostel op dat door hun verwerping (van Messias, uit onkunde), verzoening tot de wereld kwam en vraagt hij zich af hoe heerlijk hun aanneming van Messias zal zijn in de toekomst.
De joden zullen de messias gaan aannamen, alleen zal dat niet JC zijn.

Voor de fijnere details kijk hier: http://BergZion.notlong.com
Oud 18 maart 2015, 23:26   #107
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

???????????????????

Mijn redenatie klopt volledig. Jordanië is gevorm door de engelsen, op het mandaatgebied Palestina.

De arabieren hebben dus 80% van Palestina gekregen, ondanks dat het voorbestemd was voor een joods tehuis.

Wat begrijp je daar niet aan?
Jouw redenatie klopt niet, omdat jij een veel te grote waarde hecht aan de slechts 3 (!) jaar dat het Britse mandaatgebied Palestina uit Trans-Jordanië en Palestina bestond en jouw foutieve conclusie daaruit dat Jordaniërs Palestijnen zijn. Volgens jouw redenatie zijn de inwoners van het Duitse Oost-Friesland Nederlanders, omdat Oost-Friesland 4 jaar onderdeel was van Nederland (het koninkrijk Holland van 1806 tot 1810).

Citaat:
Daarmee is dan maar weer bewezen dat het feit dat je er op afgestudeerd bent niet betekent dat je er ook iets van snapt.
Grapjas.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 23:28   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jouw redenatie bevat 2 denkfouten:
1) Jij hecht enorme waarde aan het gegeven dat Jordanië slechts 3 jaar onderdeel was van het Britse Mandaatgebied Palestina, een grens die ook nog eens lukraak werd getrokken door de Fransen en de Britten. Er is in die 3 jaar geen sprake geweest van een staat-en natievorming van dat gehele mandaat.
2) Jij stelt ten onrechte dat Palestijnen en Jordaniërs één natie zijn wat niet klopt. Palestijnen beschouwen zich niet als Jordaniërs en vice versa. Oostenrijkers zijn ook geen Duitsers en andersom.
Het GRONDGEBIED van het huidige Jordanie is voor een deel (min cis-jordanie) gelijk aan het grondgebied van Palestina.

Ik heb het kaartje gepost. Probeer het nu ook eens te begrijpen.

Het is niet omdat men de naam van de streek verandert dat de bewoners veranderen. De helft van de Jordaniers ZIJN de Palestijnen.

(zo ook de vader van Nasr Ramsi : Jordaniers, maar vroeger dus Palestijn).

Toen we hier behoorden tot Oostenrijk-hongarije waren de mensen die op het huidige Vlaamse grondgebied woonden, ook West- of Oost-Vlamingen. Maar officieel zouden ze dus wel een oostenrijkse nationaliteit en dito paspoort hebben gehad.

Het probleem wordt gewoonweg gekoesterd door de moslims. Eenmaal "palestijn" voor eeuwig en alle nazaten "palestijn". Alleen bestaat Palestina gewoonweg niet meer, net zomin als de Verenigde Nederlanden nog bestaan. Blijkbaar is er een moslimgen dat verhindert dat men rekening houdt met de huidige realiteit.

Hoe noem jij trouwens of die arabische (lees: moslim)partijen die een derde plaats behaalden in Israel (ho kijk, ze hebben stemrecht!) Israeliers of..... Palestijnen?

Zijn de inwoners in het Duitstalige Gewest Duitsers? of Belgen?

Zijn de miljoenen uit Pakistan verjaagde hindoes die ook al 70 jaar in India leven, nu "gevluchte Pakistanen" met recht op ondersteuning door de UN? of zijn die mensen opgenomen in de Indische maatschappij, net zoals de gevluchte/verjaagde joden uit de arabische landen opgenomen zijn in de Israelische maatschappij (neen, zij hebben ook geen vluchtelingenstatus). Enkel de "Palestijnen" worden niet opgenomen in de omliggende arabische landen maar worden afzonderlijk in die arabische landen afgezonderd in kampen en behouden overerfelijk de vluchtelingenstatus (dat zijn dan de NAZATEN van de arabieren die uit israel gevlucht zijn op aanraden van hun arabische buurlanden). (Degenen die gebleven zijn en nog steeds in Israel wonen hebben het hoogste welvaartsniveau van al hun moslimbroeders uit de regio! - Jordanië werd daarentegen volledig Judenfrei gemacht, net zoals Pakistan volledig hindoe-frei werd gemaakt. In India zelf leven net zoals in Israel nog steeds moslims.

Rinkelt het belletje nog steeds niet?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 maart 2015 om 23:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 07:27   #109
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Je bedoelt: "Hoe heette hij?"?

Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de...htsgeleerde%29

Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Noachitische_geboden

Let vooral op de laatste regel van dit artikel.
Ga ik die discussie aangaan of niet? Is er zelfs kans dat de moeite die ik zou doen om een en ander uit te leggen, iets zou opbrengen?

Mmmh (denkt even na)...

Neen, ik ga het zelfs niet proberen, pure tijdverlies.
Oud 19 maart 2015, 07:33   #110
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar haal je deze bewering vandaan? Of gaat het simpelweg over een niet voor discussie vatbaar punt?

"Israel behoort duidelijk toe aan het Joodse Volk, met Jeruzalem als eeuwige hoofdstad."
Oud 19 maart 2015, 07:41   #111
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"Israel behoort duidelijk toe aan het Joodse Volk, met Jeruzalem als eeuwige hoofdstad."
Bs'd

En zo is dat.

En niet anders.

Israel is NOOIT de hoofdstad geweest van een ander land, en er is geen enkele reden om het nu weg te gaan geven aan de arabieren.
Oud 19 maart 2015, 07:47   #112
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Israel herleid tot een stad, goed zo.
Nu nog herleiden tot een muurtje.
Ze zijn op goede weg. (poef!!! Israel weg.)
Oud 19 maart 2015, 08:02   #113
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

En zo is dat.

En niet anders.
Dat is inderdaad een argument om U tegen te zeggen!

Citaat:
Israel is NOOIT de hoofdstad geweest van een ander land, en er is geen enkele reden om het nu weg te gaan geven aan de arabieren.
(hum)
Ieder land kiest haar eigen hoofdstad, hoor. Als de Palestijnen, eens zij hun eigen staat hebben, Jerusalem (Oost) als hun hoofdstad verklaren, dan heeft Israël niks te zeggen, gezien Jerusalem Oost geen deel uitmaakt van Israël. Dit ongeacht wat Israëli's zelf beweren met hun (illegale en internationaal niet erkende) annexatie.

Voor het overige hebben de Christenen evenveel recht op Jerusalem als hoofdstad als de Joden. Het was immers de hoofdstad van het Latijns koninkrijk van Jerusalem na de Eerste Kruistocht.
Oud 19 maart 2015, 11:09   #114
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dus: De moslims volgen Mohammed, de christenen volgen Paulus, en de joden volgen de enig ware God J-H-W-H die ÉÉN is.

De joden zullen de messias gaan aannamen, alleen zal dat niet JC zijn.

Voor de fijnere details kijk hier: http://BergZion.notlong.com
Moslims volgen de koran (het woord van God) en de godsdienst naar het voorbeeld van Mohamed vzmh opgetekend in de hadith.

Joden hebben de messias niet aangenomen; integendeel ze hebben uitgescholden, verworpen en proberen uit te leveren aan de Romeinen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 maart 2015 om 11:09.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2015, 11:12   #115
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Moslims volgen de koran (het woord van God) en de godsdienst naar het voorbeeld van Mohamed vzmh opgetekend in de hadith.

Joden hebben de messias niet aangenomen; integendeel ze hebben uitgescholden, verworpen en proberen uit te leveren aan de Romeinen.
Bs'd

Nee hoor, dat hebben ze alleen maar gedaan met een valse messias die, net als alle andere valse messiassen, er niet in slaagde om de messiaanse profetieën te vervullen.

Voor de fijnere details betreffende de messiaanse profetieën NIET vervuld door JC, kijk hier in hoofdstuk 3: http://bergZion.notlong.com
Oud 19 maart 2015, 11:14   #116
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

En zo is dat.

En niet anders.

Weg te geven? Maar Eliyahu, Israel hield reeds zo'n 2000 jaar geleden op met bestaan. Dan hebben andere volkeren zich daar gevestigd. De joden leven sinds dan in diaspora. Een kunstmatige constructie "Israel 1940" onder de VN (is dat een joodse profeet?) gaat daar niets aan veranderen.
Deze jodenstaat constructie zal inshAllah spoedig weer worden opgeheven.
Oud 19 maart 2015, 11:19   #117
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

Nee hoor, dat hebben ze alleen maar gedaan met een valse messias die, net als alle andere valse messiassen, er niet in slaagde om de messiaanse profetieën te vervullen.

Voor de fijnere details betreffende de messiaanse profetieën NIET vervuld door JC, kijk hier in hoofdstuk 3: http://bergZion.notlong.com
Waarom verwerpen joden de koran?

Citaat:
[2.40] O children of Israel! call to mind My favor which I bestowed on you and be faithful to (your) covenant with Me, I will fulfill (My) covenant with you; and of Me, Me alone, should you be afraid.

[2.47] O children of Israel! call to mind My favor which I bestowed on you and that I made you excel the nations.

[2.62] Surely those who believe, and those who are Jews, and the Christians, and the Sabians, whoever believes in Allah and the Last day and does good, they shall have their reward from their Lord, and there is no fear for them, nor shall they grieve.

[2.83] And when We made a covenant with the children of Israel: You shall not serve any but Allah and (you shall do) good to (your) parents, and to the near of kin and to the orphans and the needy, and you shall speak to men good words and keep up prayer and pay the poor-rate. Then you turned back except a few of you and (now too) you turn aside.

[2.88] And they say: Our hearts are covered. Nay, Allah has cursed them on account of their unbelief; so little it is that they believe.

[2.98] Whoever is the enemy of Allah and His angels and His apostles and Jibreel and Meekaeel, so surely Allah is the enemy of the unbelievers.

[2.111] And they say: None sh all enter the garden (or paradise) except he who is a Jew or a Christian. These are their vain desires. Say: Bring your proof if you are truthful.

[2.113] And the Jews say: The Christians do not follow anything (good) and the Christians say: The Jews do not follow anything (good) while they recite the (same) Book. Even thus say those who have no knowledge, like to what they say; so Allah shall judge between them on the day of resurrection in what they differ.

[2.120] And the Jews will not be pleased with you, nor the Christians until you follow their religion. Say: Surely Allah's guidance, that is the (true) guidance. And if you follow their desires after the knowledge that has come to you, you shall have no guardian from Allah, nor any helper.

[2.121] Those to whom We have given the Book read it as it ought to be read. These believe in it; and whoever disbelieves in it, these it is that are the losers.

[2.122] O children of Israel, call to mind My favor which I bestowed on you and that I made you excel the nations.

[2.135] And they say: Be Jews or Christians, you will be on the right course. Say: Nay! (we follow) the religion of Ibrahim, the Hanif, and he was not one of the polytheists.

[2.140] Nay! do you say that Ibrahim and Ismail and Yaqoub and the tribes were Jews or Christians? Say: Are you better knowing or Allah? And who is more unjust than he who conceals a testimony that he has from Allah? And Allah is not at all heedless of what you do.

[2.211] Ask the Israelites how many a clear sign have We given them; and whoever changes the favor of Allah after it has come to him, then surely Allah is severe in requiting (evil).

[2.246] Have you not considered the chiefs of the children of Israel after Musa, when they said to a prophet of theirs: Raise up for us a king, (that) we may fight in the way of Allah. He said: May it not be that you would not fight if fighting is ordained for you? They said: And what reason have we that we should not fight in the way of Allah, and we have indeed been compelled to abandon our homes and our children. But when fighting was ordained for them, they turned back, except a few of them, and Allah knows the unjust.
Oud 19 maart 2015, 11:19   #118
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Weg te geven? Maar Eliyahu, Israel hield reeds zo'n 2000 jaar geleden op met bestaan. Dan hebben andere volkeren zich daar gevestigd.
Bs'd

Nee, dat hebben ze niet.

Israel lag braak gedurende bijna 2000 jaar, op een anderhalve arabier en een paardekop na:

Toen de joodse pioneers terug begonnen te keren naar Israel waren er geen andere volken in Israel.

Er is wel gedurende de laatste 2000 jaar een joodse aanwezigheid geweest in Israel. Er zijn altijd joodse gemeenschappen geweest.

1695 De Nederlander Relandi doet wetenschappelijk verslag van zijn reis door het land. Zijn conclusies:

1. Alle plaatsnamen hebben een Joodse, Griekse of Romeinse oorsprong. (Dat is overigens nog steeds zo, met als enige uitzondering het Arabische Ramallah.)

2. Van een Arabische cultuur of weerslag in bijvoorbeeld de architectuur is geen sprake.

3. Het land is dunbevolkt. Er wonen nauwelijks Arabieren. Dat zijn dan voornamelijk bedouinen op doorreis, die komen werken als seizoensarbeiders.
Voorbeelden: in Jeruzalem wonen 5.000 mensen, meest Joden en wat christenen. In Gaza wonen 550 mensen, de helft Joden, de rest meest christenen. De Joden houden zich vooral met landbouw bezig, de christenen met handel en transport.

1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)

Palestine was a denuded, derelict, and depopulated country. The writings of travelers who visited Palestine in the eighteenth and throughout the nineteenth century are filled with descriptions of its emptiness, its desolation. In 1738, Thomas Shaw wrote of he absence of people to till Palestine's fertile soil.

In 1785, Constantine Francois Volney described the "ruined" and "desolate" country. He had not seen the worst. Pilgrims and travelers continued to report in heartrending terms on its condition. Almost sixty years, later, Alexander Keith, recalling Volney's description, wrote: "In his day the land had not fully reached its last degree of desolation and depopulation." (17)

In 1835, Alphonse de Lamertine could write:

"Outside the gates of Jerusalem we saw indeed no living object, heard no living sound, we found the same void, the same silence, ... as we would have expected before the entombed gates of Pompeii or Herculaneum .... a complete eternal silence reigns in the town, on the highways, in the country .... the tomb of a whole people. (18)

Mark Twain, who visited Palestine in 1867, wrote of what he saw as he traveled the length of the country:

"Desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to the weeds - a silent mournful expanse ... A desolation is here that not even imagination can grace with the pomp of life and action. We reached Tabor safely. .... We never saw a human being on the whole route."

And again:

"There was hardly a tree or a shrub anywhere. Even the olive and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country."

So overwhelming was his impression of an irreversible desolation that he came to the grim conclusion that Palestine would never come to life again. As he was taking his last view of the country, he wrote:

"Palestine sits in sackcloth and ashes. Over it broods the spell of a curse that has withered its fields and fettered its energies. Palestine is desolate and unlovely. .... Palestine is no more of this workday world. It is sacred to poetry and tradition, it is dreamland."

17 Thomas Shaw, Travels and Observations Relating to Several Parts of Barbary and the Levant (London 1767) p. 331ff.; Constantine Francois Volney, Travels Through Syria and Egypt on the years 1783, 1784, and 1785 (London 1787); Alexander Keith, The Land of Israel (Edinburgh, 1844) p. 465

18 Recollections of the East, Vol. I (London, 1845) pp. 268, 308.

Toen Mark Twain in de 19e eeuw door palestina reisde schreef hij: "1867 Mark Twain reisde door het hele land en beschreef het aldus: "Het verlaten land waarvan de grond rijk genoeg is, maar overgegeven aan onkruid en overwoekert in stilte het land. De verlatenheid hier is niet voor te stellen. We bereikten veilig de berg Tabor en we zagen geen enkel mens op de hele route. Er was nergens een boom te zien, zelfs geen olijf of cactus. Zelfs deze vrienden van arme grond hadden het land bijna verlaten.

Palestina zit in zak en as. Over het land hangt de uitwerking van een vloek dat haar velden heeft overwoekerd en haar energie heeft uitgezogen. Palestina is verlaten en lelijk. Het land behoort niet meer tot de werkzame wereld".

1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)

Er leefde toen praktisch geen mens.

Maar met de joden kwam het geld, en waar aas is zijn gieren, en toen kwamen de arabieren.

Citaat:
De joden leven sinds dan in diaspora. Een kunstmatige constructie "Israel 1940" onder de VN (is dat een joodse profeet?) gaat daar niets aan veranderen.
Voor het geval je het nog niet door had, de meeste joden wonen weer in Israel.

Citaat:
Deze jodenstaat constructie zal inshAllah spoedig weer worden opgeheven.
Tja, dat probeert jouw veronderstelde god nou al 70 jaar, maar anderhalf miljard moslims zijn maar niet in staat om een paar miljoen joden te verdrijven.

Dat geeft toch wel aan hoe impotent jouw god is.
Oud 19 maart 2015, 11:21   #119
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom verwerpen joden de koran?
Bs'd

Omdat het een verzinsel is van een kinderverkrachtende valse profeet.
Oud 19 maart 2015, 12:16   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Niet vergeten dat het huidige Israel een onontgonnen moerassig gebied was. Joden hebben het bewerkt, en dan komen natuurlijk de arabieren uit alle hoeken en gaten gekropen om te vertellen dat het "hun" grondgebied is.

Moesten de joden een middel vinden om de Sinai te irrigeren en vruchtbaar te maken, dan zouden ineens alle "palestijnen" gaan beweren dat ze daar al duizenden jaren woonden.

In feite zouden de joden Israel gewoon terug moeten herstellen in de originele staat en dan met z'n allen naar Europa komen, als uitwisseling voor alle moslims die hier wonen en die dan naar "hun" geliefde Palestina mogen emigreren.

Iedereen content! (alvast de Europeanen en de joden).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be