![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, als u zich daar nu werkelijk mee wil bezig houden : ga om subsidies vragen, en van mij zul je ze krijgen. één eurotje misschien, je bent dan ook enig lid, en je organisatie heeft nog niets bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begin het stillaan beu te worden dat iedereen enkel met meningen afkomt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel beter de vraag waarom men wel subsidies aan de kerk zou geven. En waarom zou ik moeten bewijzen dat er geen God bestaat terwijl jullie geen van allen kunnen bewijzen dat er WEL een god bestaat. Voor alleen wat uit de duim gezuig subsidies betalen is wel al te gek. Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2015 om 01:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht je nu een luchtballon aanbidden zou het realistischer zijn dan een God. In het jaar '55 zat ik op de lagere school en kregen we in de les te horen dat de mensen vroeger de zon aanbaden of een boom of een steen, en wij, gebrainwashte snotneuzen, moesten er hartelijk om lachen. Wat waren die mensen vroeger toch dommeriken. Wij snotneuzen van amper 7 jaar toen, wij wisten het al veel beter, wij wisten dat het God was en Jezus en Maria de onbevlekte ontvangenis. Tot de leraar ons zei dat dat helemaal niet zo dom was want die zon, die was er, die kon je zien, en die boom en die steen, die was er, die kon je zien en betasten, en in wat geloofden wij, in een onzichtbare God, omdat ons iemand had verteld dat God de schepper was van alles. Verteld!!!!! Als ik jou nu vertel dat ik kan toveren, geloof je dat dan ook? Of ben je dan plots niet meer gelovig? Oh, terloops, ik heb daar straks in mijn thuin nog de heilige geest zien vliegen. Waarschijnlijk opweg naar de zoveelste Maria om te bevruchten. Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2015 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een secularisme is trouwens niet gelijk aan een secularisatie. Van mijn part mag de Kerk haar bezittingen houden, maar dat ze dan wel zelf grondlasten en belastingen ervoor betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het punt is, straks kan iedereen subsidies vragen. Waarom geld verpesten aan lege Kerken als scholen en kunstacademies moeten besparen en niet meer deftig op uitstap kunnen? Kunnen ze nog meer pedo klachten negeren en ontkennen in het bi-schop? En fuck zij die nog het lef hebben voor zulke duivels in opstand te komen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat sommige, en ik ga niet zeggen geloven want eigenlijk geloven ze even min als de niet gelovigen, maar hopen ze uit schrik voor de dood dat er een hiernamaals is waarin het leven verder gaat, zouden die moeten gesubsidieerd worden. Dat is toch gewoon te gek voor woorden? Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2015 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lijkt mij gewoon proberen de gebouwen een nuttigere functie te geven da nleegstaan en verkrotten. Zodat de gebruiker het gebouw verwarmt en onderhoudt. Opgelet geen gesubsidieerd verhaal van maken dat je dara begtint een kerk te sponsoren voor een rusthuis in te maken, of een gehandicapteninstellng. Ik denk dat we afmoeten van die cumul en debudgettering van subsidies
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boedhisme is een geloof die geen subsidie skrijgt in Belgie... in feite zeer straf verhaal, want het is nu precies een godsdienst waarvan ik wel denk dat ze interessanter, meer doorleeft, verstandiger omgaat met het verhaal van 'god' dan alle andere godsdiensten. Ik zou bvb alle geloven uitsluiten waar je dingen moet geloven die wetenschapeplijk nonsense zijn (zoals verhaaltjes vertellen over mensen die op het water lopen, en die ineens voor een gans dorp vis vangen, of mensen met handoplegging genezen) , of die tegen de grondwet in gaan (zoals man is meer waard dan vrouw ) of die verplichtingen opleggen van (met uw hoofd in de richting bidden, of zoveel weesgegroetjes lezen voor uw zonden ) of middelen voor religieuze symboliek ( je moet daar een hostie in uw mond stoppen, of je moet wierook laten branden, of kaarsen kopen, of tapijtjes met kompas hebben etc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zeggen niet dat alles seculier moet worden, wij zeggen gewoon dat bij ee nconsequente scheiding tussen kerk en staat de staat daar geen geld meer moet in stoppen maar dat de burger dat zelf kan ophoesten. En voor de rest denken we inderdaad dat brood en spelen, of het romeinse principe dat spelen gesponsord worden door de overheid ook mag afgebouwd worden. En netzogoed moet topsport en cultuur zeker niet meer op huidige leest en inefficientieprincipes verder gesponsord worden. Het is al voldoende bewezen dat de budgetten die zo vrijkomen verkeerd ingevuld worden;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religies hebben al zoveel oorlogen ontketend.
En wij zouden dat nu nog verder moeten subsidiëren ? Geen sprake van !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2015 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sowieso onmiskenbaar juist, en al zeker niet wanneer aan de andere kant gewag gemaakt wordt dat er straks geen geld meer zou zijn om de pensioenen nog langer te betalen. 't Wordt hoog tijd dat de politici dit eens gaan beseffen en dat beerputje eens voor eens en altijd gaan opkuisen. Ze hebben al meer dan een eeuw lang in de mensen hun zakken gezeten om die onzin te financieren.
Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2015 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over vrij denken, universele mensenrechten, vrijheid van cultuur. Ik vind het zeker te gek voor woorden dat men geld uitdeelt voor religies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet voorwaar een betere pad zijn om te bewandelen dan zomaar de meest dominante godsdiensten te steunen die bewezen hebben aan de basis te liggen van ontelbare oorlogen, usurpatische wangedragingen, machtsgeile ontwikkelingen, en demagogische eclectisch manieristisch cultuurgedraag
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 maart 2015 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Inderdaad de moordenaars en pedofielen subsideren ze, terwijl ze hun eigen jeugd (toekomst) marginaliseren.
We must get outside the box! |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet ondertussen al niet meer de hoeveelste keer ik dit antwoord heb moeten geven, maar als u nu eens duidelijk zou zeggen "Neen, voor die politieke organisaties ook geen subsidie!", ben ik het volledig met u eens. Ik kom hier geen subsidies voor de Kerk verdedigen, ik kom hier tegen zij die menen dat subsidies voor iedereen goed zijn, behalve voor de Kerk. Dus als u nu in het algemeen tegen subsidies bent, zoals Paul, ga ik volledig met u akkoord. |
|
![]() |
![]() |