![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer het eens op de juiste manier. Room gebruiken alleen cheap bastards die te gierig zijn om voldoende van de juiste ingrediënten te gebruiken. Ik verzeker je : nooit zul je de kleffe hap met room erin nog willen eten. Je krijgt vrijstelling voor de stokslagen. |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Optie A: Met een beitel op het hoofd zonder dat je het door hebt, meteen dood. Optie B: De keel overgesneden worden en 3 minuten stikken in je eigen bloed. Met optie A heb ik geen probleem, zelfs niet als mens want ik zou het niet doorhebben. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze mogen hun halal steken waar geen daglicht komt punt
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De rest (waaronder ik) is hypocriet en zou beter zwijgen over dierenleed. |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Alsof elk dier per definitie beter niet kan geleefd hebben, dan dat het vroegtijdig sterft. Ik heb uitzicht op een weide waar de koetjes heel vredig staan te grazen. Mocht iedereen vegetariër zijn dan zouden die beestjes daar niet staan. En ja, die beestjes laten letterlijk een ecologische afdruk achter dat op zijn beurt een hele piramide voedt. We hebben als mens wel de keuze hoe het dier zijn leven kan doorbrengen (hoe kort ook) en hoe het tot zijn einde komt. Ik vind het grappig dat de huidige ecologisten (waarvan de meest overtuigden inderdaad vegetariërs zijn) méér inzitten met de scheten van die dieren en omwille van hun overtuiging van oordeel zijn dat ze beter niet geleefd hebben. Dat is hun definitie van de ecologische afdruk.
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat wil toch helemaal niet zeggen dat het doden van dat dier niet verplicht op een pijnloze manier dient te gebeuren ? |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uiteraard zou er minder vee rondlopen als er geen vlees meer zou worden gegeten... |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor zover ik het heb begrepen willen de Groen!en of ecologisten gewoon dat wij hier in peis ende vree dagelijks onze portie grassen en granen naar binnen werken, terwijl zij de DIVERSITEIT (!!) van de fauna zullen verhogen door hier wat leeuwen, luipaarden, panters en hyena's uit te zetten, die de overblijvende kuddes van de vroegere veestapel dan vredelievend half-levend zullen opvreten nadat ze hen in een wurggreep buiten westen hebben verstikt..
Dat is diervriendelijker.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk zelfs dat je het verzonnen hebt... |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
|
Citaat:
Zelfde redenering volgen?
|
|
|
|
#131 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#133 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Vreemdeling
|
Zoals ik reeds in een andere thread aanhaalde, zijn er zaken gaande waardoor dit er niet zou kunnen doorraken.
Allereerst zijn er in Brussel scholen, gesubsidiëerde instanties zoals culturele locaties (waaronder sommige zelfs onder de Vlaamse Overheid), en meer die momenteel nog enkel halal serveren. Als men dit er door zou drukken, heeft men geen poot meer om op te staan om dit te verantwoorden, maar als men dit probeert af te bouwen zou men een halve burgeroorlog ontketenen. De moslimgemeenschap eist halal overal, punt. Daar is en mag geen discussie over, de bewijzen zijn legio. Vervolgens was de aanval op foie gras een loutere politieke aanval van Groen, die er minder toe deed om het effectieve dierenleed aan te vallen dan wel dit er te kunnen doordrukken en zich profileren in de pers. Geen enkele partij gaat zich in het hoofd halen 'the food of choice' van een steeds meer groeiend segment van de bevolking te verbieden of zelfs bekritiseren. Zeker Groen zelf niet, gezien hoezeer zij zich richten op dit segment. Het is dan ook niet verbazend dat enkel VB hiermee kan afkomen, wat eigenlijk hallucinant is gezien de waarden van een partij als Groen hun hier zou moeten laten volmondig achter scharen. Als laatste: Zoals hierboven aangehaald is het in Brussel en als we het toelaten steeds meer eerder de regel dat de gemeenten en politici volledig meegaan in alle middeleeuwse praktijken zoals halal slachten. Er worden zelfs officiële slachtplaatsen geopend voor het offerfeest http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...w=video_118447 Uit eigen ervaring: Als ik hier momenteel zou buitenstappen en naar een locale snackbar of handelaar ga, kan ik enkel halal vlees krijgen, waar ik principiëel tegen ben qua dierenleed (tevens ex-vegetariër). Die mensen zeggen 'het is te duur om beide te doen en steeds meer willen enkel halal dus ja..'; Bon, economische noodzaak, als ik mijn principes wil houden moet ik dus maar 500 meter verder naar de delhaize (waar overigens ook steeds meer koelkastproducten 'Only halal' worden hier in Brussel maar soit). De krijtlijn die bij mij moet worden getrokken is dat ik als oorspronkelijk vlaming en nu nederlandstalige Brusselaar hier dus ook niet wat verder in een huis onder de vlag van de Vlaamse Overheid en de Vlaamse Gemeenschapscommissie terecht kan en niet-halal vlees kan eten. Los daarvan kan ik er op een evenement bv. ook niet terecht in het Nederlands, enz. (Laat staan dat je met een Vlaams project in een zogenaamd Vlaamse locatie moet aankloppen); Dat de realiteit zich aanpast aan de steeds luider roepende moslimgemeenschap en Brussel vroeg of laat enkel halal zal serveren is voor mij 1 vraag die ze maar uit politieke hoek moeten beantwoorden; Dat momenteel het parlement en de Overheid met ONS belastingsgeld dit volledig in de hand werkt onder dezelfde 'Goh ja die mensen zijn nu eenmaal mondig en zijn met steeds meer' mentaliteit kan NIET door de beugel. Als we dan ook eens stoppen met onze subsidies en belastingsgeld te steken in politiekers te betalen die enkel deze waarden willen opdringen http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...kee-naast-kerk volmondig het strijden in Syrië aanmoedigen http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...e-gaan-vechten of antisemitische leuzen loopt te scanderen tegen joden http://joodsactueel.be/2012/11/23/an...d-joodse-pers/ en we zijn helemaal vertrokken Laatst gewijzigd door BartDD : 20 maart 2015 om 12:50. |
|
|
|
|
|
#137 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hou wel van vers eten , en da'heb ik praktisch altijd Citaat:
wanneer er vlees of vis wordt gebakken Bij spaghetti , allerlei groenten & tomatensaus + extra vlees desnoods Soms mix ik er wel een rauw ei mee in + kaas
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
|
|
|
|
|
#138 |
|
Banneling
|
Mensen die iets tegen halal hebben, raad ik het volgende aan: halalgems.com. Heerlijk.
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat kan toch ook allemaal gemaakt worden met niet-halal vlees?
|
|
|
#140 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|