Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2015, 10:57   #121
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Ik zie ook niet wat dit nog met het onderwerp van de draad te maken heeft.

Wat dat betreft, wie als vrouw slachtoffer werd van DOORGEDREVEN lastigvallen heeft alle recht van klagen. Wie zich als vrouw al komt beklagen dat mannen 'avances' plegen, al naargelang hun sociale status van fluiten naar tot de deur open houden (je vat hopelijk dat deze twee zaken eigenlijk hetzelfde zijn?) en zich daarover beklaagt wendt zich het best naar de eigen sekse om te zoeken naar verantwoordelijken.
Mannen doen dat namelijk omdat dit zaken zijn die VAAK SUCCES HEBBEN.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:15   #122
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is het punt ja... Dus is een stuitligging verdragen niet iets om fier over te zijn...
Nee, jij mag dit even uitleggen! Het opzettelijk creeren van een stuitligging..kan volgens jou he, vertelt het maar! En waarom mag je niet fier zijn een moeilijke bevalling tot een goed eind te brengen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:19   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat dat betreft, wie als vrouw slachtoffer werd van DOORGEDREVEN lastigvallen heeft alle recht van klagen. Wie zich als vrouw al komt beklagen dat mannen 'avances' plegen, al naargelang hun sociale status van fluiten naar tot de deur open houden (je vat hopelijk dat deze twee zaken eigenlijk hetzelfde zijn?) en zich daarover beklaagt wendt zich het best naar de eigen sekse om te zoeken naar verantwoordelijken.
Foute mentaliteit, vrouwen mogen namelijk zelf aangeven wat ze als grensoverschrijdend zien, dat hoeft niet " doorgedreven" te zijn in de zin van herhaaldelijk, met geweld, of verbaal beledigend.
Vrouwen hebben hersens en kunnen het onderscheid maken tussen avances en beledigingen hoor.
Mooi dat u " succes hebt" met fluiten en deur open houden, de meesten verwachten toch iets meer Joris!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 11:24   #124
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Foute mentaliteit, vrouwen mogen namelijk zelf aangeven wat ze als grensoverschrijdend zien, dat hoeft niet " doorgedreven" te zijn in de zin van herhaaldelijk, met geweld, of verbaal beledigend.
Vrouwen hebben hersens en kunnen het onderscheid maken tussen avances en beledigingen hoor.
Mooi dat u " succes hebt" met fluiten en deur open houden, de meesten verwachten toch iets meer Joris!
Volledig mee eens. Ongelooflijk wat voor uitvluchten men toch probeert te gebruiken om ongewenst gedrag te vergoelijken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 18:30   #125
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Fijn te zien dat een zoveelste klacht van vrouwen over betastingen in de bus, achtervolgingen op straat, 'omsingelen' door onze berberse vrienden etcetera door de mannen weer beantwoord wordt met "hoe weet ik nu dat ze daar niet van gediend is, de meesten willen niet liever"

Chapeau Mannen!
Je gooit hier weer (moedwillig ?) verschillende zaken op één hoop ! Wat jij beschrijft is in mijn ogen al regelrechte aanranding en natuurlijk moet dat bestraft worden. Maar dat is iets anders dan sommige belachelijke klachten waar de 'tuttebellen' mee afkomen.

U geeft trouwens zelf correct aan dat de gevallen van initimidatie vooral veroorzaakt worden door mannen van allochtone (en vooral moslim) achtergrond. Maar dat mag men natuurlijk weer niet zeggen van de poco's. Die hebben nooit goed met hun seksualiteit leren omgaan en zitten met een totaal fout beeld van de (westerse) vrouw. Het zijn vaten vol frustraties met als gevolg 'Femme de la rue'. Zet diezelfde vrouw in dezelfde kleding in een autochtoon dorp, laat ze daar over straat wandelen en veel meer dan het nafluiten (als het een knappe is) door een bouwvakker zal haar niet overkomen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 27 maart 2015 om 18:31.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 18:38   #126
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat maakt het geen heldhaftigheid. En indien het echt ernstig wordt bepaalt de arts wat er gebeurt, niet jij. Als jij op dat moment bvb zou zeggen spuit het dood, snij het in stukken en gooi het weg, ga je je zin niet meer krijgen denk ik.

En verder zie ik echt niet in hoe dit vrouwen moediger zou maken dan mannen (of omgekeerd). Ik vermoed eerder dat iedereen zijn sterke en zwakke kanten heeft...
Onderschat een bevalling niet! Maar ik verwonderde me alleen maar over het feit dat een baby in stuitligging niet via een keizerssnede werd gehaald, gelet op de risico's voor de baby. Even dacht een duiveltje in mij dat NieuwNoors met spek aan het schieten was, maar dat geloof ik niet van haar.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 18:38   #127
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft dit nu waarmee ook mee te maken???
Belachelijk om te beweren dat mannen " niet mogen hun deel opnemen van huishoudelijk werk" en uit je opmerkingen blijft toch wel wat dat je huishoudelijk werk als het vrouwendomein ziet. Of ben je even duidelijk voor mannen die niet of partime werken? Doen die allemaal het volledige huishouden en zorg voor kinderen? Er zullen er zijn maar " standaard" is dit nog altijd niet.
Ooit al een vrouw tegengekomen die verwacht dat JIJ zwanger wordt? Niet dus, kom eens met behoorlijke argumenten, inplaats van dit gezever?

Wanneer we dan toch zo " gelijkwaardig " zijn, waarom dan opmerken dat vrouwen ook reageren op mooie mannen en dit voorstellen alsof " zij" dat mogen maar mannen niet? Vrouwen van middelbare leeftijd worden omschreven als " matrones" en dit soort kleine zaken zegt iets over hoe je naar vrouwen kijkt, vol verongelijkt ongenoegen, zielig hoor...sommige mannen hier toch...

Joris is nog erger, die denkt nog dat " nee" voor hem wel " ja" is...
Wie is hier 'zielig' ? Ik heb daar alvast een andere mening over. Om het op zijn BDW's te zeggen: stop met je vrouw-zijn uit te spelen om je frustraties te verdoezelen en je persoonlijk falen te verantwoorden ! Dat is pas 'zielig'.

Over het huishouden: als alleenstaande doe ik alles alleen en met succes, ik zie die arbeid helemaal niet als puur vrouwenwerk, maar de vrouwen schilderen dit zelf vaak zo af. En als een vrouw zelf graag de huishoudelijke taken op zich neemt, dan moeten mannen haar die keuzevrijheid toch niet ontnemen ?

Vrouwen van middelbare leeftijd die op de blote borstkas van Bartel Van Riet geilen, en zo zijn er veel, vind ik alvast even zielig dan een man, vader én veertiger die staat te kwijlen op Josje van K3.
Oud 27 maart 2015, 18:59   #128
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ook bedoeld als reactie op Nieuw Noors, een 2! dus.
Zij heeft... en ze is er zo trots op. Dat is toch zoals zeggen, ik viel, de tram sneed mijn benen af en sindsdien doe ik het zonder... alsof je de keuze zou hebben.
Bij een stuitligging heb je zelf niets te koeken. De arts bepaalt dan wat er wel en niet gebeurt. Je verdraagt wat er verder nog komt omdat je geen keuze hebt, niet omdat je dat wil.
Tenzij ze opzettelijk een stuitligging creëerde natuurlijk. Mensen die van zoiets iets heldhaftig proberen te maken -iets wat potentieel levensgevaarlijk is voor boreling en moeder - zijn waarschijnlijk tot alles in staat.
Ik ben helemaal nergens trots op: ik begon over die stuitbevalling omdat Anna beweert dat een bevalling niet pijnlijk zou zijn. Ik zei duidelijk dat miljoenen vrouwen dit ook meegemaakt hebben: waar dus beweer ik dat ik heldhaftig ben? Leg dat maar eens uit! Nog een vraagje: hoe kun je zelf als vrouw een stuitbevalling creëren? En waarom zou een vrouw überhaupt daarvoor kiezen, gesteld dat het werkelijk "te creëren" valt?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 19:01   #129
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wie is hier 'zielig' ? Ik heb daar alvast een andere mening over. Om het op zijn BDW's te zeggen: stop met je vrouw-zijn uit te spelen om je frustraties te verdoezelen en je persoonlijk falen te verantwoorden ! Dat is pas 'zielig'.

Over het huishouden: als alleenstaande doe ik alles alleen en met succes, ik zie die arbeid helemaal niet als puur vrouwenwerk, maar de vrouwen schilderen dit zelf vaak zo af. En als een vrouw zelf graag de huishoudelijke taken op zich neemt, dan moeten mannen haar die keuzevrijheid toch niet ontnemen ?

Vrouwen van middelbare leeftijd die op de blote borstkas van Bartel Van Riet geilen, en zo zijn er veel, vind ik alvast even zielig dan een man, vader én veertiger die staat te kwijlen op Josje van K3.
Maar kindertjes op kamp tijdens het douche-toezicht controleren op teken is WEL ok, volgens jouw eigen schrijfsels dan toch.
Oud 27 maart 2015, 19:03   #130
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Maar kindertjes op kamp tijdens het douche-toezicht controleren op teken is WEL ok, volgens jouw eigen schrijfsels dan toch.
Wat een zielige opmerking ! Los van het feit dat het hier totaal off topic is; blijkbaar is je intellect te klein om nog een zinvolle opmerking te geven.
Oud 27 maart 2015, 19:06   #131
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onderschat een bevalling niet! Maar ik verwonderde me alleen maar over het feit dat een baby in stuitligging niet via een keizerssnede werd gehaald, gelet op de risico's voor de baby. Even dacht een duiveltje in mij dat NieuwNoors met spek aan het schieten was, maar dat geloof ik niet van haar.
De gynaegoloog heeft zich gebaseerd op een bekkenmeting, in mijn geval 2 dagen voor de bevalling om te concluderen dat mijn bekken breed genoeg was om de baby normaal laten geboren te worden.
Oud 27 maart 2015, 19:06   #132
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Wat mij hier vooral stoort, is het gebrek aan perspectief. Een vrouw nafluiten is eigenlijk een compliment. Mocht ik door een vrouw nagefloten worden, ik zou me wel even opgelaten voelen maar uiteindelijk zou mijn dag wel goed zijn. Maar ja, ik ben dan ook een man, ik reageer nog normaal .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 19:07   #133
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat een zielige opmerking ! Los van het feit dat het hier totaal off topic is; blijkbaar is je intellect te klein om nog een zinvolle opmerking te geven.
Hoezo zielig? Jij opende daar zelf en geheel vrijwillig een topic over.
Oud 27 maart 2015, 19:12   #134
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toen mijn hond nog leefde, floot ik daar ook weleens naar. Om hem te roepen. Fluiten naar vrouwen vind ik heel onbeschoft en beledigend!
Oud 27 maart 2015, 19:37   #135
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toen mijn hond nog leefde, floot ik daar ook weleens naar. Om hem te roepen. Fluiten naar vrouwen vind ik heel onbeschoft en beledigend!
perspectief meiske...dit duidt dus op een vrouw die zichzelf niet mooi en waardig genoeg vindt ?

Althans, nafluiten is een natuurlijke reflex, maar dat betekend niets anders dan een compliment...logisch dat je dat omredeneert en zegt ik ben lelijk en zie dat als onbeschoft en beledigend....Perspectief en waardeer jezelf wat meer op wat je zegt..de aangehaalde quote is een negatieve uiting !

Owja, voor ik het vergeet, fluiten naar een hond om hem terug te roepen is juist een boutade ten aanzien van het nafluiten naar vrouwen...

Even andersom stellen, als een vrouw opmerkt dat ze nagefloten wordt zou dat haar fysieke integriteit integendeel juist versterken in plaats van verzwakken ! Immers is nafluiten geen aanval op de lichamelijke integriteit van de vrouw noch dat er schade wordt berokkend...dus ??

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 maart 2015 om 19:43.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 20:52   #136
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees gerust , de bouwvakkers zullen niet meer fluiten .
De fluitende bouwvakkers zijn naar huis gestuurd
.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2015, 22:02   #137
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een vrouw rap geambeteerd, dan is ze meestal gefrustreerd.
Oud 27 maart 2015, 22:07   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heeft de bouwvakker een grote mond, dan heeft de vrouw een mooie kont.
Oud 28 maart 2015, 02:22   #139
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mentale veerkracht, weet je wel ?

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 28 maart 2015 om 02:34.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2015, 08:48   #140
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Dit is het tolerante Vlaanderen/België waar men zo graag met uitpakt; tegen racisme, tegen ongelijkheid, tegen en voor vrijheid, tegen discriminatie,...
Maar nog steeds enggeestig en seksistisch denken en handelen. Pretenderen dat we in de 21ste eeuw leven maar eigenlijk de jaren '50 nog niet echt ontgroeit.
Vooral het minimaliseren en goedpraten van het hypocriete gedrag is dieptriest.

Voor diegene die denken of hopen dat de nieuwe generaties daar schuldenvrij in is of dat van zich afgooit; het tegendeel is waar, het neemt nog toe. 20 en 14 jarige die vandaag de dag nog constant zulke opmerkingen maken..
Maar ja als je niets anders rond u ziet en zelf normloos opgevoed wordt door uw ouders en de media, verschiet je daar niet van. Waar zitten we met al ons intellect nu? Waarom veranderen we niets fundamenteels als we weten dat er iets fundamenteel fout zit? Waarom blijven die zogenaamde intellectuelen dezelfde fouten herhalen en doorgeven?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be