Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2015, 23:24   #121
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
En later bedrijven voor Soennieten, bedrijven voor shia's, bedrijven voor katholieken?
Nee, want voetbalclubs bewijzen dat je met verschillende culturen toch een doel kan bereiken.

Wanneer er 2 tennissers bij zitten, loopt het verkeerd af.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 23:24   #122
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
In de opvoeding van kinderen is religie een doorslaggevende factor. Voor die van u misschien niet nee.
Voor die van mij in geen geval neen.
Ik vind het belangrijk, dat ze zelf kunnen nadenken.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 23:25   #123
Edward De Vere
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, want voetbalclubs bewijzen dat je met verschillende culturen toch een doel kan bereiken.

... en komt de straf van god zeker?
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 23:28   #124
Stannis
Burger

Standaard

Citaat:

Ongerelateerd vraagje, bent u onironisch een fan van Sarah Palin?
Stannis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2015, 23:30   #125
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stannis Bekijk bericht
Ongerelateerd vraagje, bent u onironisch een fan van Sarah Palin?
Sarah Palin is een droomvrouw op werkelijk �*lle gebied. Dat steek ik niet onder stoelen of banken.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 00:21   #126
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sarah Palin is een droomvrouw op werkelijk �*lle gebied. Dat steek ik niet onder stoelen of banken.
2

Ze is simplistisch en alles behalve lelijk. Dat simplistische is overigens een pre (mocht het als "negatief" worden gelezen).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 00:27   #127
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als dat vreedzaam gebeurt zoals nu, kan ik daar mee leven.
Vreedzaam zoals nu? De moslimjeugd sluit aan bij de ISIS in Syrië en de Joodse scholen in Antwerpen moeten worden bewaakt door het leger...
Oud 28 mei 2015, 00:36   #128
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan, het wordt hoog tijd dat u leert begrijpen, dat die religie van u, helemaal niets heeft te zeggen in dit land. U kan zich oneindig blijven vastklampen achter 1001 achterhaalde principes, het zal u geen meter vooruit helpen. Homofilie is een normale geaardheid. Heterofilie is een normale geaardheid. Beiden zijn legaal, beiden zijn aanvaard.

Tijd dus Jan, om uit uw katholieke grot te kruipen en kennis te maken met een wereld waarin het handelen van het individu het directe gevolg is van het denken van dat individu zelf. En aldus niet langer, ten gevolgen van wat een individu is voorgekauwd op basis van de inhoud van een boek, geschreven meer dan 1500 jaar terug en bovendien zo goed als zeker totaal verkeerd geïnterpreteerd door 99% van haar lezers.
Dat laatste deel van uw betoog klopt volgens mij niet.
Ik ben er zeker van dat minstens 99 procent die schotschriften integendeel heel correct interpreteert, we moeten daar niet naïef in zijn. Wat zou anders het nut zijn van zich als aanhanger van die haatproza te manifesteren? Het leeuwedeel van die mensen met hun achterhaald wereldbeeld is wel zo slim om hun tong af te bijten als gepeild wordt naar hun visie. Maar dit durven poneren is vermoedelijk niet politiek correct.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 00:39   #129
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2

Ze is simplistisch en alles behalve lelijk. Dat simplistische is overigens een pre (mocht het als "negatief" worden gelezen).
Een "pre", wat hop!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 28 mei 2015, 00:40   #130
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor die van mij in geen geval neen.
Ik vind het belangrijk, dat ze zelf kunnen nadenken.
Foei!

Oud 28 mei 2015, 04:40   #131
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het Islamisme in Europa blijft oprukken en iedereen kijkt ernaar zonder er iets aan te doen... Wij kunnen ons alvast verheugen met de eerste Islamitische school van Vlaanderen ...

Hetzelfde gebeurde reeds vorig jaar in Oslo

Oslo opent eerste lagere school exclusief voor moslims
http://forum.politics.be/showthread.php?t=190251
Die draad gaat blijkbaar over een islamschool voor kleuters.

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 07:31   #132
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Islamisme in Europa blijft oprukken en iedereen kijkt ernaar zonder er iets aan te doen... Wij kunnen ons alvast verheugen met de eerste Islamitische school van Vlaanderen ...
Bij deze blijf ik mij steeds de vraag stellen, waarom moeten wij (Europa) altijd maar blijven toegeven?

Wat zal het lesmateriaal zijn in de bewuste scholen: Haat prediken?

Ik wil daar als brave belastingbetaler in ieder geval niet voor betalen.

Dat die mensen hun godsdienst en al wat daar bij hoort willen beleven, geen probleem mee, maar in ons land en Europa hoort het NIET thuis daar het uiteindelijk op niets anders neerkomt dan onze landen te proberen overspoelen/overdonderen/eigen geloof op te dringen.

Zoals ik al eerder schreef, het is 20 over twaalf dat Europa zijn grenzen terug zal moeten dichtgooien.

Misschien zie ik dat te 'zwartgallig' in maar toch ... 'Het einde van het begin of het begin van het einde?'
Oud 28 mei 2015, 08:40   #133
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bij deze blijf ik mij steeds de vraag stellen, waarom moeten wij (Europa) altijd maar blijven toegeven?

Wat zal het lesmateriaal zijn in de bewuste scholen: Haat prediken?

Ik wil daar als brave belastingbetaler in ieder geval niet voor betalen.

Dat die mensen hun godsdienst en al wat daar bij hoort willen beleven, geen probleem mee, maar in ons land en Europa hoort het NIET thuis daar het uiteindelijk op niets anders neerkomt dan onze landen te proberen overspoelen/overdonderen/eigen geloof op te dringen.

Zoals ik al eerder schreef, het is 20 over twaalf dat Europa zijn grenzen terug zal moeten dichtgooien.

Misschien zie ik dat te 'zwartgallig' in maar toch ... 'Het einde van het begin of het begin van het einde?'

Eurabië. En wanneer ik zie wat die mensen in hun eigen landen allemaal uitvoeren, dan maak ik mij grote zorgen voor de toekomst van het mooie Europa.

.
Oud 28 mei 2015, 09:01   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Eurabië. En wanneer ik zie wat die mensen in hun eigen landen allemaal uitvoeren, dan maak ik mij grote zorgen voor de toekomst van het mooie Europa.

.
en jij niet alleen!

Het gaat soms veel verder dan we weten: mijn buurjongetjes worden opgevangen door een hoofddoekonthaalmoeder. Vooruitstrevend van de ouders, geen racisten.

Terwijl wij (of de meeste weldenkenden onder ons) onze kinderen opvoeden met respect en mededogen voor de dieren en in het bijzonder onze huisdieren, leren die jongetjes dat honden (onreine dieren volgens de hoofddoek) vuil en vies zijn en te mijden. Gevolg twee ongelooflijk vervelende kinderen die doodsbang zijn voor honden en ze pesten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 10:48   #135
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik kan ook beginnen over VS of Israel-troepen maar die doen hier niet ter zake?
Er strijden ampers Belgen in het leger van de VS of Israël, laat staan dat ze een gevaar zijn voor België.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 12:20   #136
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de opvoeding van kinderen is religie een doorslaggevende factor. Voor die van u misschien niet nee.
Misschien zit juist dan ook daar het probleem. Een school openen, waarbij de nadruk ligt op religie, maakt kinderen kansarm.

Bij het opvoeden zouden zaken centraal mogen staan die niets met religie te maken hebben zoals ontdekken waar iemands talenten liggen, en die in positieve zin ontwikkelen, zodat een kind later kans heeft op werk wat je ook nog graag doet, impulsbeheersing leren, zodat je leert omgaan met frustraties, leren luisteren, communiceren en informatie verzamelen, zodat je zelfstandig kunt functioneren en als ouder biedt je liefst voldoende rust, geborgenheid en structuur, zodat een kind zich veilig en aanvaard voelt.

Opvoeden is niet afhankelijk van religieuze waarden en al zeker niet wanneer die " religieuze en culturele waarden" als een tang op een varken slaan binnen deze samenleving. Scholen die dat patroon versterken, maken kinderen kansarm en dat kan niet de bedoeling zijn van onderwijs.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 14:14   #137
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je nu tegelijk dat zeggen en toch het initiatief in Mechelen een probleem vinden?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 15:40   #138
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe kan je nu tegelijk dat zeggen en toch het initiatief in Mechelen een probleem vinden?
Omdat islamitisch gelijk staat aan achterlijkheid .
Omdat die leerlingen NOOIT een job zullen vinden .
Het is een goede manier om achterlijken uit gewone scholen te weren .
Je kan me niet geloven , je kan me in een hokje plaatsen , je kan een doctor in flauwe kul zijn .
Ik ben een realist .
Ik zie gezinnen vluchten . Niet vanuit Bagdad , maar vanuit Vilvoorde .
Ondanks de investeringen in de sociale wijken , worden Vlaamse gezinnen daar weggepest .
Ik ben de enige van m'n klasgenoten die in Vilvoorde blijft .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 16:32   #139
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er is nu éénmaal vrijheid van onderwijs in dit land.
Dat geldt uiteraard ook voor moslims.
Dikke zever en misbruik van onze democratie!
Onze vrijheid van onderwijs slaat op wat in ons landje sinds decennia gangbaar is! Het kan niet de bedoeling zijn alle soorten "onderwijs" die de wereld rijk is hier te moeten aanvaarden en invoeren! Wie islam zegt, zegt poging tot overheersing! De meesten onder ons, autochtone Belgen, wensen niet wakker te worden met het gejank van een paar minaretten binnen een paar jaar! We wensen ons niet in een islamstad te wanen van zodra we ons hoofd buiten steken! Moslims hebben hier niets aan ons onderwijs te veranderen of te verbeteren! Dat ze dat in hun eigen zandbakken doen, daar is het pas nodig!
We hebben de deuren opengezet voor de pest en we zullen het geweten hebben binnen een paar decennia! Eigenlijk kunnen al diegenen die al een paar jaren op de teller hebben erbij denken: de maatschappij van nu moet het maar weten wat ze straks overkomt, het is genoeg gezegd, uitgelegd, aangetoond in de ganse wereld en toch moeten ze verder de "multicul" blijven aanhangen en promoten en verder uitbreiden...
Alsof we nog niet genoeg zien wat het begrip "godsdienstvrijheid" meebrengt als je er een achterlijke dictatoriale "islamgodsdienst" gaat aan toe voegen!
Eigen schuld, dikke bult...wanneer ze er binnenkort in zullen verzuipen en als maatschappij naar de bliksem gaan.

Laatst gewijzigd door andev : 28 mei 2015 om 16:34.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2015, 16:37   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
2.

Wat betreft enige segregatie: die is er sowieso al door de multicultuur.
Alsof de niet-moslims allemaal zo eensgezind zijn... die lusten elkaar soms ook wel rauw precies.
De moslims kunnen doen wat ze niet laten kunnen...maar niet in andersmans land. De stomme onverantwoordelijke politiekers van tegenwoordig weten of weten niet wat ze hun kiezers aan doen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be