![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
200 meter van de Delhaize dat gaat nog wat worden daar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die denkt aan 1 ding zo veel mogelijk verdienen en kosten minimaliseren. en ja dan is er meestal plaats voor een zelfstandige beenhouwerij met beter spul als de standaard, of een degelijke traiteurdienst bvb. Zo een manager in loondienst die is content als hij zijn cijfer haalt en die zal het voor de rest aan zijn reet roesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zit daar een Lidl op 200 meter en 300 meter verder een AH |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu eenmaal regels. Je kan ze inderdaad allemaal ontslaan, maar hou er dan rekening mee dat het u een aardige duit aan vergoedingen voor onrechtmatig ontslag zal kosten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is voor wat betreft de proxy Delhaizes een volkomen andere doelgroep. Een ‘grote’ Delhaize gaat daar wel wat last van krijgen.
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het kan allicht ook winstgevender ja, is de situatie zoveel anders dan bij hun concurrenten? Kijk als een Delhaize met veel hogere arbeidskosten moet opboksen tegen concurrenten, die wel veel lagere arbeidskosten hebben, dan moeten je ofwel aanpassen of het onderspit delven. Vakbondsbescherming is een goed, maar als je werkeloos wordt omdat je bedrijf wordt weggeconcurreerd, dan heb je daar ook niks aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel heel erg duidelijk dat de recente aankondiging dat de 128 centraal uitgebate winkels van Delhaize in Belgie moeten verzelfstandigen een zware schok jaagt doorheen het winkellandschap...
Verschillende andere winkelketens,en ik denk dan aan Lidl,Aldi,...zitten misschien ook met zulke overwegingen.... We zagen,met de sluiting van de mega-winkels en vervolgens zelfs vele medium-omvang Carrefours en Cora's en zo van een decennium geleden al de eerste stappen terug naar de lokaal uitgebate "superette" ,zoals die begin jaren zeventig vrij talrijk bestond bij ons. Reden waraom al die superettes indertijd opgeslorpt werden of gewoon verdwenen was omdat de logistieke en dus commerciele uitdagingen hen uiteindelijk onrendabel maakten... Fast forward 50 jaar en kijk,het is DANKZIJ centraal georganiseerde logistiek dat LOKALE superettes weer kans maken.....Maar,helaas,past daarop geen natiewijd personeelsbeleid meer,zelfs niet op een klein grondgebied als dat van belgie...De ene winkel zal 10 personeelsleden hebben in een landelijk gebied,de andere 30 in een zeer drukke toeristische zone met speciaal in de vakantieperiodes nog meer klanten......flexibiliteit..... DE vakbonden hebben gelijk dat vele deceniia werk en verworvenheden op de schop gaan.Vraag is of de Delhaize groep nog alternatieven heeft.... Binnen de Ahold-Delhaize groep gaan we zien dat bepaalde winkelmerken gaan "verzelfstandigd" zijn,en anderen dan weer,grootschaliger,centraler bvlijven... Zoals ook de Carrefour demonstreert met zijn flexibel model van 3 types winkels die wel samen stevig het heel grote Carrefour merk ophouden...Ahold Delhaize kiest een iets andere weg... Laatst gewijzigd door kelt : 8 maart 2023 om 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren las ik nog, dat een van die pipo's bang was dat een baas uit de prive hun als honden zou behandelen en owee dat ze in het weekend gaan moeten werken, en langere uren etc... Je krijgt dat toch gecompenseerd, je krijgt daar toch een dag voor in de week ? Je doet dan toch een vroege of late shift, en ja dan ga je eens vroeger moeten opstaan en eens later gaan slapen. En als je dat allemaal niet wil, ja dan moet je een andere job zoeken he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bouwt u leven op rond uw arbeidsvoorwaarden en dan gooit men dat allemaal overhoop. Andere uren, weekendwerk, andere verloning.... Toch normaal dat je daar niet meteen gelukkig van wordt? Nu ja, bazen zijn en blijven smeerlappen. Voor de meesten vandaag zijn hun werknemers enkel noodzakelijk vee met een nummer om hun zaak te laten draaien.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die gasten zeggen terecht, vakbonden hun macht breken is de enige optie om hiermee verder te gaan en geld te verdienen. Dus zelfstandige uitbaters. In nederland kunnen ze ook heel makkelijk studenten inzetten. In een doorsnee AH over de grens loopt het vol jonge gasten van 16 en een beetje ouder. Die gaan voor een appel en een ei ook uw vak vullen hoor. dat kan hier niet, dus moeten ze het op een andere manier oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen we hier zagen dat we 10 % inflatie gingen hebben en dat dus moesten compenseren op de loonbrief wist ik hoe laat het was. Ja de eerste ontslagen zijn al gevallen bij ons voor het extra dat er op mijn briefke is bij gekomen. Ik had het ook kunnen zijn die mocht gaan, om een ander zijn briefke te spekken, .... De belze staat is heel erg bedankt,... de vakbonden nog vele meer, dank u, voor mijn extra pre en dank u voor mijn ontslagen collega's Hadden die onozelaars nu eens hun verstand gebruikt, was er misschien minder volk moeten gaan. Het is nu eenmaal zo dat er in dit onland ontzettend veel voor arbeid moet betaald worden, waar we als werknemers maar een fractie van over houden. Wie wordt er nu scheef bekeken, de aandeelhouder en eigenaar van het bedrijf terwijl de verantwoordelijkheid vooral bij de hebberige staat ligt die zijn geld niet kan besturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even introspectie... Op 10 jaar tijd en in dezelfde functie is mijn bruto wedde zo goed als verdubbeld. Maar eigenlijk hou ik op het einde van de maand niet meer over dan 10 jaar geleden....aan wat zou dat liggen?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 maart 2023 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om dozen te schuiven, rekent dien baas hem uit wat het kost om die doos te verschuiven en gaat die zoeken naar de goedkoopste manier om dat te doen. Ik heb een tijdje in de logistiek gewerkt. Die gasten rekenen echt in X dozen per uur of x orders per uur per order picker, dat kost zoveel dus als de kost naar beneden moet, Dan kan je zoeken naar een systeem om sneller te pikken (IT) of naar goeiekopere en snellere mensen. Dat is in zo een winkel hetzelfde, daarom dat ik dus naar de bemande /bevrouwde kassa ga. Niet om een klappeke te doen met die mensen maar omdat ik vind dat hun job belangrijk is, en ik liever heb dat dat door een mens gedaan wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Delhaize is de duurste van de vlaamse supermarkten
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
volk genoeg dat zijne iphone moet opladen
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook zo, omdat Delhaize mikt op kwaliteit.
Citaat: ... Al moet dat volgens haar ook niet overdreven worden. "Op zich is voor de consument het onderscheid wel duidelijk. Delhaize is kwalitatiever en hoger georiënteerd, Albert Heijn is meer een prijsspeler." ... VRT NWS Laatst gewijzigd door Rudy : 9 maart 2023 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Shopping1 van Genk was er eerst een Hyper Carrefour, daarna een Carrefour Marker en nu een Albert Hein...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |